Hoe goed wordt Daniel Ricciardo?

Gestart door 0634, 25 december 2013 - 09:59:23

« vorige - volgende »

Wat denk je?

Ricciardo wordt de nieuwe Vettel
2 (8%)
Ricciardo wordt de nieuwe Webber
8 (32%)
Ricciardo zweeft daar egens tussen in
8 (32%)
Geen flauw idee
7 (28%)

Totaal aantal stemmen: 20

0634

Zekers. Maar dat houdt niet in dat dat telkens maar weer lukt. Een coureur moet het ook mentaal en qua talent aankunnen. Een opleiding helpt natuurlijk, maar geeft geen garanties.


Perton

Inderdaad, anders hadden Buemi,Speed,Alguersuari, Liussi, etc. allemaal al een heel erg leidende rol gehad bij Red Bull ;)

Wings

Volgens mij had dat bij Alguersuari een andere (mede)oorzaak. Hij zat te vaak in het vaarwater van Vettel. Want iedereen moet rechtsaf de vangrail insturen als Vettel in de buurt komt (of kwam) aldus Marko. Nu wil ik niet zeggen dat hij een ongekend fenomeen is maar denk wel dat het akkefietje gewicht in de schaal heeft gelegd. Ik had Jaime graag met beter materiaal gezien in ieder geval. Maar dat is wel erg offtopic realiseer ik mij.

Tuesday

Citaat van: Wings op 21 april 2014 - 11:23:49
Volgens mij had dat bij Alguersuari een andere (mede)oorzaak. Hij zat te vaak in het vaarwater van Vettel. Want iedereen moet rechtsaf de vangrail insturen als Vettel in de buurt komt (of kwam) aldus Marko. Nu wil ik niet zeggen dat hij een ongekend fenomeen is maar denk wel dat het akkefietje gewicht in de schaal heeft gelegd. Ik had Jaime graag met beter materiaal gezien in ieder geval. Maar dat is wel erg offtopic realiseer ik mij.
Je hebt het over te vaak, maar slechts één akkefietje? t zou best meegespeeld kunnen hebben, maar dat zal echt niet de hoofdreden geweest zijn. Bovendien stonden Vergne en Ricciardo te trappelen om in te stappen. Maar Marko gaat echt niet zn beleid afstemmen op één zo'n akkefietje. t mag een vreemde man zijn, maar hij is niet gek.

Wings

Is dat zo? Ik weet het niet. Mensen doen wel vaker dingen die de rest van de wereld niet begrijpt.

Perton

Marko heeft qua coureurs wel vaker rare beslissingen genomen in het verleden (pre-F1) dan, wat mij doet vermoeden dat het hardnekkige gerucht dat ik afgelopen jaar heb gelezen misschien toch een kern van waarheid bevat: namelijk dat een deel van het Red Bull-programma niets te maken heeft met talent, maar met commerciële redenen. Dat staat natuurlijk los van zijn beslissingen in de Formule 1 en het kiezen van STR-coureurs, maar het geeft mij wel het idee dat die man toch niet altijd weet wat hij doet. Iedereen maakt fouten,

0634


Kootje

Tsja .... ik denk dat de titel van het topic langzamerhand wel Hoe goed IS Ricciardo mag worden. Iedere race raak ik meer en meer onder de indruk van die jongen. Altijd foutloos, altijd snel, doet geen gekke dingen, kan inhalen en deklasseert (groot woord) de 4-voudig WK volledig. Ik denk dat we nu wel veilig kunnen zeggen dat deze jongen in potentie idd 'n hele grote is, en dat ik me iig aardig in hem vergist heb met m'n: "Het wordt 'n 2e Webber, niet meer."  :-[

0634

Daar lijkt het wel op. Maar we wachten nog even (althans ik) met definitief oordelen. Hij heeft iig een hoge gunfactor. Leuk joch, zeker voor bij een topteam, waar toch veel ego's rijden.

Wings

Wel komisch dat ik 1 van de 2 ben die heeft gestemd op: hij wordt de nieuwe Vettel. En hij is aardig op weg. ;)

Jehoentelaar

Ook Vettel won op een zeker moment zijn eerste race, inderdaad.


Jozef

Seb and Daniel sitting in a tree... :D

Fietser

Laat ik voorop stellen dat ik de afgelopen erg genoten heb van het vingertje van Vettel. Klasse. Ik had daarom nooit verwacht dat een nieuwe teamgenoot de Duitser meteen weer met beide voeten op de grond zou zetten. En dat is Ricciardo gelukt. De Aussie doet alles goed en is minstens zo snel als de viervoudig wereldkampioen. Ook dat het ik niet verwacht, want tot voor kort zag ik Ricciardo 'slechts' van het kaliber Vergne, Buemi en Algasuari (vast fout gespeld). De Red Bull 2014 zit goedlachse Daniel echter als gegoten. Sterker nog: indien de Mercedessen niet zo superieur waren dan was Ricciardo titelkandidaat nummer 1.
Kortom: Ricciardo is nu al een hele grote. Au voor Vettel. En mijn F1-wereldbeeld is aan gort.

Vieze baas

Niets ten nadele van Ricciardos overwinning maar denk dat Vettel wel benadeeld was door zn vroege stop waar die niks mee opschoot. Daarvoor reed hij het hele weekend voor Ricciardo. Maar erg leuk dat Vettel eindelijk tegenstand heeft :)