Hoe goed wordt Daniel Ricciardo?

Gestart door 0634, 25 december 2013 - 09:59:23

« vorige - volgende »

Wat denk je?

Ricciardo wordt de nieuwe Vettel
2 (8%)
Ricciardo wordt de nieuwe Webber
8 (32%)
Ricciardo zweeft daar egens tussen in
8 (32%)
Geen flauw idee
7 (28%)

Totaal aantal stemmen: 20

Hamilton#44

Citaat van: rafael25 op 07 april 2014 - 11:25:05
Citaat van: Hamilton#44 op 07 april 2014 - 11:19:46
Ik dacht eerst een tweede Webber omdat Vettel de nr 1 is van het team maar vind hem tot nu toe beter dan vettel. Hij is ook positieve jonge dat mag ik wel, niet zeuren maar rijden
Welkom, Hamilton#44

dank je  :)

0634


Perton

#122
Dit keer weet ik het niet zo... Ricciardo doet het uitstekend natuurlijk, 'gewoon' wat je mag verwachten van een Red Bull-coureur. Het lijkt vooral wéér zo te zijn dat Vettel enorme moeite heeft met deze auto. Maar goed, in dat opzicht is het natuurlijk wel zo dat Ricciardo het prima doet, want hij kan wél met de auto omgaan. Misschien is dat dan toch wel indrukwekkend inderdaad ;)

-edit- Wat ik bedoel: zijn prestatie an sich is niet zo bijzonder, gewoon prima Red BUll-prestatie, maar ten opzichte van Vettel is het wel erg sterk.

0634

Maar los van Vettel doet Ricciardo gewoon het maximale denk ik. De superstart van Alonso en zijn eigen mindere start daargelaten, heeft hij maximaal gescoord. Gisteren ook al. Tot nu toe past hij zich zomaar aan. Is gaan zitten en heeft gas gegeven. Lijkt mij een versterking voor de top van het veld.

Perton

O dat zeker, dat ben ik wel met je eens. Maar dat is dus wat ik bedoel met dat je dit van een Red Bull-coureur mag verwachten. Hij is daar niet voor niets gehaald. Maar dat is natuurlijk het lastige als iemand het maximale uit de auto lijkt te halen, dan ga je het normaal vinden. Dat heb ik nu een beetje met Ricciardo. Zegt denk ik wel iets over hoeveel hij me heeft overtuigd dat ik niet meer onder de indruk raak van zijn goede races.

0634

Overigens had Alonso helemaal geen superstart bedenk ik me nu, wel een goede, maar niet meer dan dat. Bij deze hersteld.

Fabian

Hij doet het erg goed. Verrast mij wel een beetje. Had niet gedacht dat Vettel het zo moeilijk met hem zou hebben in de beginfase van het seizoen.

Jehoentelaar

Hij pakt het in ieder geval probleemloos op om van middenmoot naar subtop te gaan. En dat is al een prima prestatie.

Franky R.

Citaat van: Fabian op 20 april 2014 - 11:08:46
Hij doet het erg goed. Verrast mij wel een beetje. Had niet gedacht dat Vettel het zo moeilijk met hem zou hebben in de beginfase van het seizoen.


Idem,


Hopelijk kan Daniel dit niveau vasthouden...

0634

Dat is afwachten. Zeker wanneer de Red Bull beter wordt.

T.Nuvolari

Ik ben al blij dat hij tot hier toe het niveau aankan. Weinigen hadden het verwacht, maar Vettel heeft er z'n handen mee vol.

Wings

Wees wel bewust dat het tij kan keren. Natuurlijk maakt Daniel een fantastisch eerste indruk en presteert hij boven ieders verwachting maar zoals Horner ook aangeeft heeft Seb nu moeite om zijn auto te lezen en gaat hij niet maximaal. Ik wil wel eens zien waar Ricciardo staat als Vettel roept 'nu ga ik maximaal'. Dat bedoel ik overigens niet vervelend want Ricciardo verrast positief. Wat ik zo cool vind is hoe kalm hij is (boordradiocontact) tijdens een race.

0634

Klopt. Daarom zei ik ook dat ik benieuwd ben hoe Ricciardo presteert als die Red Bull beter wordt. Momenteel heeft hij de wind in de rug en kan hij heerlijk zonder enige druk rijden en iedereen vindt het momenteel geweldig wat hij doet en hoe hij het doet.

Ondertussen loopt Vettel natuurlijk met de pest in zijn lijf rond. Komt van vier achtereenvolgende wereldtitels met een teamgenoot die halverwege een rondje was als hijzelf al weer over de streep ging, en heeft nu ineens volle tegenwind. Zal in zijn hoofd ook niet helemaal fris zijn wellicht. Moet even wennen.

Daarom zijn conclusies ook wat vroeg, al denk ik wel dat we voorzichtig kunnen stellen dat Ricciardo het los van Seb gewoon uitstekend doet, dat hij dichter op Vettel zit dan Webber en dat hij gewoon een prima aanvulling voor Red Bull is.


Wings

Ik denk wel dat Ricciardo voldoende rust en snelheid bezit een eventueel vertrek van Vettel op te vangen en Red Bull te laten zegevieren. En dat is wat Red Bull nu zou moeten willen met Ricciardo: maximaal laten leren, maximaal laten rijpen. Mocht Vettel het ooit prima vinden vallen ze niet terug.

Sabai

Citaat van: Wings op 21 april 2014 - 08:23:50
Ik denk wel dat Ricciardo voldoende rust en snelheid bezit een eventueel vertrek van Vettel op te vangen en Red Bull te laten zegevieren. En dat is wat Red Bull nu zou moeten willen met Ricciardo: maximaal laten leren, maximaal laten rijpen. Mocht Vettel het ooit prima vinden vallen ze niet terug.


Dat is toch ook hun hele idee erachter.Anders zou ik niet weten waar ze al die coureurs voor opleiden.