12e team kansloze missie?

Gestart door Breaktest, 12 december 2013 - 15:34:06

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: Breaktest op 17 december 2013 - 15:03:42
Intussen heeft Lamborghini bedankt voor de eer. Evenals Volkswagen, Audi en Porsche. How surprising...
Dat lag bij al die autoproducenten ook wel voor de hand.

Zie überhaupt maar een merk te vinden dat zo gek is.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Volgens mij zijn die wel blij met hun huidige bezigheden als motorleverancier. De laatste paar jaar als fabrieksteam hebben ze niet bepaald een goed imago opgeleverd.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 17 december 2013 - 19:02:54
Volgens mij zijn die wel blij met hun huidige bezigheden als motorleverancier. De laatste paar jaar als fabrieksteam hebben ze niet bepaald een goed imago opgeleverd.

Oh .... als het erom ging 'n fabriek te vinden die zo gek is om 'n F1 team te starten/over te nemen, dan vind ik de post over VW en Audi al helemaal geen nieuws meer. Dat ze dat niet zouden gaan doen werd al duidelijk genoeg geschetst toen Porsche daarvoor nog genoemd werd. Toen werd al gesteld dat de VAG groep zich louter als motorleverancier aan de F1 zou verbinden, als ze überhaupt al de F1 in zouden gaan. Dus .... 'n renstal onder een vd merken uit de VAG groep komt er sowieso niet. Qua motorleverancier zijn er nog 4 merken over om alsnog de F1 in te stappen. Twee daarvan lijken mij bij voorbaat uitgesloten (SEAT & Skoda), maar de andere twee (Bentley & Bugatti) .... hmmm .... waarom niet?

Wings

Citaat van: Jozef op 16 december 2013 - 22:38:03
Super Aguri vond ik nog wel cool. En die hebben wél gewoon punten gepakt, in hun tweede seizoen, met Sato die in Canada effe Alonso inhaalde aan het einde van de race.

Nou, dat hebben ze dus toegevoegd aan de F1. ;)

Edit: en wat ik ook nooit vergeet, is dat Toyota het ondanks hun 10 keer hoger budget (waarschijnlijk nog letterlijk te nemen ook) en 5 jaar ervaring, het in 2007 nauwelijks beter deed dan hun landgenoten van Super Aguri. Of hoe de kleine man het met veel lef en waardigheid opneemt tegen de gigant.

Agree again. Super Aguri had wel uitstraling. Ik vond hun in tegenstelling tot HRT juist wel wat toevoegen. En ontzettend jammer dat ze niet bestaan. Los daarvan en offtopic vond ik het, in tegenstelling tot velen, een fraaie kist!


Maikel0230

Ik ben daarom ook benieuwd hoe ze het gaan doen in de Formule E

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Wist geen eens dat ze daar aan mee gingen doen. Nieuw voor mij. Is al bekend wie er gaan rijden? Kobayashi?

Maikel0230

Nog geen enkele coureur bekendgemaakt tot nu toe.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Breaktest

Citaat van: Kootje op 17 december 2013 - 19:32:25
Citaat van: Jehoentelaar op 17 december 2013 - 19:02:54
Volgens mij zijn die wel blij met hun huidige bezigheden als motorleverancier. De laatste paar jaar als fabrieksteam hebben ze niet bepaald een goed imago opgeleverd.

Dus .... 'n renstal onder een vd merken uit de VAG groep komt er sowieso niet. Qua motorleverancier zijn er nog 4 merken over om alsnog de F1 in te stappen. Twee daarvan lijken mij bij voorbaat uitgesloten (SEAT & Skoda), maar de andere twee (Bentley & Bugatti) .... hmmm .... waarom niet?
Die laatste twee gaan het ook niet worden, want wat valt daar voor het merk te winnen?  De kleine series Bugatti's zijn al steevast uitverkocht voor ze in productie gaan en geen van beide heeft een naam hoog te houden als motorleverancier. Maar belangrijker, ongeacht welke sticker je op die hoogst onwaarschijnlijke volkswagenmotor plakt, het blijft bezijden het punt. Het gaat immers om een toetreding van nieuw team, niet om een nieuwe motorleverancier.

Kronos

Een nieuw team zal toch zeker wel gebruik willen gaan maken van de huidige motoren.
Die zullen in 2015 al veel verder zijn dan de nieuwe motoren die we in januari gaan zien. Dit brengt dan ook minder risico's met zich mee voor een nieuw team.

Een nieuwe fabrikant die (her)intrede zou doen binnen de Formule 1 zal dit waarschijnlijk bij een reeds bestaand team bewerkstelligen (Honda bijv.)

Breaktest

Ik durf de stelling nog wel sterker neer te zetten: de kans dat Mercedes zich binnen drie jaar terugtrekt is groter dan dat men een 12e team vindt.
Reden? Als Mercedes binnen drie jaar het kampioenschap niet wint, gaat het meedoen maar niet winnen zich uiteindelijk tegen het concern keren. Met zoveel knowhow en financiële backup keer op keer verslagen worden door kleinere jongens is op den duur niet meer te verkopen. Het wordt dan meer een project van een stel eigenwijze managers die geen oog hebben voor het algemeen belang van het concern.
Toetreders, en zeker die van enige omvang, hebben meestal een vijfjarenplan, lopend van meedoen/leren tot punten pakken tot wedstrijd winnen  tot kampioenschap halen. Als de realiteit weerbarstiger blijkt, zie je vaak een nieuwe dynamiek ontstaan: meer spanning, meer druk, maar ook dat het heilige vuur eruit gaat.   
Da's voor Mercedes geen ondenkbaar scenario als je bedenkt dat vrijwel alle grote autoconcerns hun tanden op de F1 stukbeten: Alfa Romeo/Alfa Romeo, Honda/Honda, Toyota/Toyota, BMW/BMW. Slechts als motorleverancier zijn zij echt succesvol gebleken.
Daar komt bij dat over drie jaar het beste bij Hamilton en Rosberg er wel af is en je als team op een kruispunt staat van voortbouwen op routine of opnieuw beginnen.
Overigens voor een team als Mercedes zal altijd wel een koper te vinden zijn, dus voor het totaal aantal teams zal dat waarschijnlijk niets uitmaken.

Sphinx

Citaatmaar de andere twee (Bentley & Bugatti) .... hmmm .... waarom niet?

Bugatti is al genoemd door Breaktest. Wat Bentley betreft, het merk heeft via M-Sport de GT racerij opgezocht met GT3- wagens van hun Bentley Continental. Bentley maakte zijn debuut in de 12 uur van Abu Dhabi vorige week en finishte als vierde. Men mikt op de Blancpain Endurance Series. Dus die zijn voorlopig met andere zaken bezig


There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Maikel0230

Nooit gedacht dat een Bentley continental er zo sexy zou uitzien als racewagen. Vind de gewone versie maar een plomp ding.

Neen, autoconstructeurs zullen zich niet snel aanmelden bij de FIA denk ik, de meesten die de ballen hebben om het te doen hebben ondertussen al hun heil ergens anders gezocht, ik had nog een lichte hoop op Lamborghini nu dat de verkoop van de Aventador loopt als een trein maar zij hebben al bedankt voor de eer.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sphinx

Als de Volkswagen groep nee zegt kun je er van uitgaan dat ook de merken die er deel van uitmaken (VW, Audi, Bentley, Lamborghini Skoda en Seat) automatisch ook nee zeggen
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Maikel0230

Ik weet dat Lambo onderdeel uitmaakt van de VW groep, ik had dan ook hoop net nadat de FIA de procedure aankondigde, nu weet ik ook wel dat dat schip de haven verlaten heeft. 8)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25