Helmen en nummers topic 2014

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 22:41:45

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

De FIA heeft toch geen moer te vertellen. Bernie Eccle... daarentegen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 28 januari 2014 - 21:18:30
Citaat van: M@rc op 28 januari 2014 - 20:49:22
Toch helemaal niet Jeroen. Ik snap niet hoe ik 24 seizoenen heb kunnen raden wie in die auto zat, dat kleine cijfertje op de helm zal alles voor mij veel duidelijker maken.  ::)  :)


Weten we eindelijk wie Alonso is, of Sutil ;D.


CitaatHeeft ook niks met herkenbaarheid te maken, eerder met geldmachines die moeten blijven draaien.

Ja, maar wat heeft de FIA daaraan? Die zullen toch niets verdienen aan de replica helm van Button met 22 erop of aan een petje van Alonso met nummer 14?
tja, het idee komt volgens mij bij de teams vandaan, de FIA voert het alleen in.

Maikel0230

Dat betwijfel ik, zover zie ik maar weinig teams die het vast nummer uitbuiten, sterker zelfs met de lagere neus volharden ze in de boosheid en plaatsen ze dat nummer nog op een bijna zichtbare plaats.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Citaat van: Jeroen op 28 januari 2014 - 21:18:30
CitaatHeeft ook niks met herkenbaarheid te maken, eerder met geldmachines die moeten blijven draaien.

Ja, maar wat heeft de FIA daaraan? Die zullen toch niets verdienen aan de replica helm van Button met 22 erop of aan een petje van Alonso met nummer 14?

Niet rechtstreeks, maar de FIA heeft er toch ook belang bij dat de F1 in het algemeen goed draait. En deze regel kost hun helemaal niks.

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 28 januari 2014 - 21:37:05
Dat betwijfel ik, zover zie ik maar weinig teams die het vast nummer uitbuiten, sterker zelfs met de lagere neus volharden ze in de boosheid en plaatsen ze dat nummer nog op een bijna zichtbare plaats.
volgens dit artikel toch wel. En daar staat ook in waarom de teams liever geen grote nr's op de auto willen;
http://uk.eurosport.yahoo.com/news/formula-1-f1-teams-permanent-numbers-push-161205114--f1.html

Jozef

Ja, maar dat vind ik dus vrij flauw aangezien er vrij veel wagens rondrijden waar nauwelijks sponsoren op te zien zijn (McLaren, Williams, Sauber, Caterham). Toch is het ook bij die teams hard zoeken naar het startnummer.

Maikel0230

Ferrari ---> Zo moet het
Force India ---> Zo dus niet

De FIA had dit gebied duidelijk moeten markeren in de regels. Dat een team zoals Force India de lage neus vol sponsors zet kan ik daarom best begrijpen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: M@rc op 28 januari 2014 - 21:25:48
De FIA heeft toch geen moer te vertellen. Bernie Eccle... daarentegen.
De FIA bepaalt de regels, Bernie niet. Anders hadden we nu een medaillesysteem en V12's in de auto's. Al zal hij best zo zijn invloed hebben hoor, daar niet van. Maar de FIA heeft gerust wel wat te vertellen.

0634

Citaat van: Jozef op 28 januari 2014 - 21:37:19
Citaat van: Jeroen op 28 januari 2014 - 21:18:30
CitaatHeeft ook niks met herkenbaarheid te maken, eerder met geldmachines die moeten blijven draaien.

Ja, maar wat heeft de FIA daaraan? Die zullen toch niets verdienen aan de replica helm van Button met 22 erop of aan een petje van Alonso met nummer 14?

Niet rechtstreeks, maar de FIA heeft er toch ook belang bij dat de F1 in het algemeen goed draait. En deze regel kost hun helemaal niks.
Mwah, aan een kant heb je een punt, maar ik denk niet dat zij als instantie daar nou echt regels voor uit gaan vinden. Dan lijkt het herkenbaarheid verhaal me nog net wat plausibeler.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 28 januari 2014 - 23:08:36
Citaat van: M@rc op 28 januari 2014 - 21:25:48
De FIA heeft toch geen moer te vertellen. Bernie Eccle... daarentegen.
De FIA bepaalt de regels, Bernie niet. Anders hadden we nu een medaillesysteem en V12's in de auto's. Al zal hij best zo zijn invloed hebben hoor, daar niet van. Maar de FIA heeft gerust wel wat te vertellen.


Dat is waar, maar de invoering/'uitvinding' van de dubbele punten in de 'finalerace' wordt aan Bernie toegeschreven. Bron was [in mijn geval] Autosport...Zie ook het artikel waarin stond dat de teams geen zin hadden in een discussie met Bernie over die finalerace... http://www.gppits.net/nieuws/fia_vult_reglement_2014_aan/

T.Nuvolari

De FIA bepaald zogezegd ook de kalender, maar wie/wat bepaalt echt hoe die kalender er uitziet? Volgens mij een uitdraai van de bankrekening van Ecclestone en co. 

Franky R.

Citaat van: M@rc op 29 januari 2014 - 12:12:36
De FIA bepaald zogezegd ook de kalender, maar wie/wat bepaalt echt hoe die kalender er uitziet? Volgens mij een uitdraai van de bankrekening van Ecclestone en co.


Hmm, over het algemeen wel...Maar kijk eens hoe snel Sotsji [of hoe schrijf je dat] werd bevestigd of de Red Bull Ring. Die laatste had meteen al een datum?


Just saying...

Maikel0230



Eerbetoon van Jenson Button aan zijn vader, a.k.a. Papa Smurf

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ik vind dat ie dat eigenlijk altijd op zijn helm moet houden. Paat er mooi bij. Misschien dat de tekst na verloop van tijd wel weg kan (al is dat natuurlijk aan hem)

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25