Helmen en nummers topic 2014

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 22:41:45

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Tuesday op 24 januari 2014 - 21:25:07
Die 9 is slecht herkenbaar en bovendien ook niet geschreven zoals dat hoort. Dat was bij de Romeinse letters ook een probleem, dus als je consequent bent is dat nu ook zo.

Was voor mij geen probleem, maar kan me wel voorstellen dat het voor sommigen wel 'n probleem is. Hoewel dat voor deze 9 minder opgaat dan voor die VI, kan ik me dat nu ook nog wel indenken. Heb alleen niet zo'n zin om weer diezelfde discussie te gaan voeren aangezien het mij persoonlijk sowieso geen ene reet uitmaakt. ::)

0634

Citaat van: Tuesday op 24 januari 2014 - 21:25:07
Die 9 is slecht herkenbaar en bovendien ook niet geschreven zoals dat hoort. Dat was bij de Romeinse letters ook een probleem, dus als je consequent bent is dat nu ook zo.

ALs je het verschil niet ziet tussen een Europese 9 en een Romeinse 6... Tja.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 januari 2014 - 21:47:32
Citaat van: Tuesday op 24 januari 2014 - 21:25:07
Die 9 is slecht herkenbaar en bovendien ook niet geschreven zoals dat hoort. Dat was bij de Romeinse letters ook een probleem, dus als je consequent bent is dat nu ook zo.

ALs je het verschil niet ziet tussen een Europese 9 en een Romeinse 6... Tja.
nee nee, dat bedoelde ik niet. De Romeinse cijfers zouden niet juist geschreven zijn... datzelfde geldt dus voor die 9.. maar goed, dit gaat nergens meer over..  ik ga me wel steeds meer afvragen wat nou de bedoeling van de FIA is met die nummers op de helm.. dat lijkt me sowieso handig om te weten voordat je de nummers op de helmen gaat beoordelen..

Kootje

Wil daar toch nog iets over zeggen.

Een onjuist geschreven Romeinse 5 wordt ineens de letter V, datzelfde geld voor de Romeinse 1 die ineens 'n I blijkt te zijn.
Voor sommige Arabische cijfers kan dit ook opgaan. Een hoekige 6 kan zo ineens 'n G worden, 'n 2 kan voor Z doorgaan en 'n vloeiende 5 is ineens 'n S.
Echter gaat die vlieger duidelijk niet op voor de Arabische 9, waardoor ik het in dat specifieke geval minder bezwaarlijk vind. (als dat überhaupt al het geval was)


Jozef

Jezus dit is echt het azijnzeikerstopic ;D ;D ;D

0634

Zeg dan gewoon niks en ga door naar een ander topic.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Citaat van: Tuesday op 24 januari 2014 - 22:05:07
Citaat van: Jeroen op 24 januari 2014 - 21:47:32
Citaat van: Tuesday op 24 januari 2014 - 21:25:07
Die 9 is slecht herkenbaar en bovendien ook niet geschreven zoals dat hoort. Dat was bij de Romeinse letters ook een probleem, dus als je consequent bent is dat nu ook zo.

ALs je het verschil niet ziet tussen een Europese 9 en een Romeinse 6... Tja.
nee nee, dat bedoelde ik niet. De Romeinse cijfers zouden niet juist geschreven zijn... datzelfde geldt dus voor die 9.. maar goed, dit gaat nergens meer over..  ik ga me wel steeds meer afvragen wat nou de bedoeling van de FIA is met die nummers op de helm.. dat lijkt me sowieso handig om te weten voordat je de nummers op de helmen gaat beoordelen..

Nou ja voordat de Romeinen hun eigen cijfers uitvonden deden ze dat met de Arabische symbolen. Wij hebben nu weer een andere interpretatie met 1/2/3 enz. Misschien is het over een tijd wel alleen nulletjes en streepjes, aangevuld met punten? Maar wat Jehoentelaar als zegt: Ze zitten zwaarbeschermd in de cockpit. Zie je de zijkanten ook niet. Zal wel een groot cijfer op de bovenkant worden dan?
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: janke op 24 januari 2014 - 22:59:25
Citaat van: Tuesday op 24 januari 2014 - 22:05:07
Citaat van: Jeroen op 24 januari 2014 - 21:47:32
Citaat van: Tuesday op 24 januari 2014 - 21:25:07
Die 9 is slecht herkenbaar en bovendien ook niet geschreven zoals dat hoort. Dat was bij de Romeinse letters ook een probleem, dus als je consequent bent is dat nu ook zo.

ALs je het verschil niet ziet tussen een Europese 9 en een Romeinse 6... Tja.
nee nee, dat bedoelde ik niet. De Romeinse cijfers zouden niet juist geschreven zijn... datzelfde geldt dus voor die 9.. maar goed, dit gaat nergens meer over..  ik ga me wel steeds meer afvragen wat nou de bedoeling van de FIA is met die nummers op de helm.. dat lijkt me sowieso handig om te weten voordat je de nummers op de helmen gaat beoordelen..

Nou ja voordat de Romeinen hun eigen cijfers uitvonden deden ze dat met de Arabische symbolen. Wij hebben nu weer een andere interpretatie met 1/2/3 enz. Misschien is het over een tijd wel alleen nulletjes en streepjes, aangevuld met punten? Maar wat Jehoentelaar als zegt: Ze zitten zwaarbeschermd in de cockpit. Zie je de zijkanten ook niet. Zal wel een groot cijfer op de bovenkant worden dan?
dat zou idd nog enigzins logisch zijn ivm de onboard camera. Maar dan nog, je herkend een coureur toch sneller aan zn helmdesign dan aan het nummer op zn helm. Uit punt van herkenbaarheid is het nummer wat mij betreft totaal overbodig. Maar misschien heeft het iets te maken met de marketingtechnische kant?? Alleen snap ik dan weer niet wat de FIA daar regels voor maakt.

robbert

zoals de meeste hier vinden, het is terug een onduidelijke cijfer. Is niet te zien vanuit het camerastandpunt. De fia moet hun regels beter uitleggen vind ik

Kootje

Citaat van: robbert op 24 januari 2014 - 23:47:13
zoals de meeste hier vinden, het is terug een onduidelijke cijfer. Is niet te zien vanuit het camerastandpunt. De fia moet hun regels beter uitleggen vind ik

Over wiens helm heb je 't nu?

Ik vind beide namelijk totaal niet onduidelijk (Ericson's iets minder dan Ricciardo's) en vind die van Ricciardo zelfs op de juiste plek zitten. Nu ga ik hier niet verder over discussiëren, iedereen mag vinden wat hij vindt, maar vroeg 't me wel af. ???

Wat de FIA betreft heb je gewoon gelijk. Mij persoonlijk boeit het niet zo hoe en waar de nummers geplaatst zijn, maar 'n simpel HET MOET DUIDELIJK ZICHTBAAR ZIJN volstaat niet. Dat geeft teveel variabelen. Wat is duidelijk? Vanuit welke hoek? Afmeting, schrijfwijze, etc. etc.
Ik bedoel ... zometeen komt Kobayashi met 'n + op z'n helm. Who the F*** knows dat dat het Japanse cijfer 10 is? Chinezen en Japanners, ik omdat ik dat net op heb gezocht, en jullie nu. Maar de rest vd wereld ... kom op zeg, dat kan toch niet?

robbert

groot gelijk. De fia zou moeten leren hun regeltjes duidelijk maken, want zo kan het niet verder

0634

Als de regels aangeven dat ze duidelijk zichtbaar moeten zijn, dan voldoen ze prima. Ze zijn duidelijk zichtbaar. Misschien niet als ze racend door de straten van Monaco scheuren, maar dat is dan ook niet gevraagd. Bovendien vind ik dat de nummers op de wagens de laatste jaren ook niet altijd even duidelijk zijn geweest. Vind maar eens de 1 op de Red Bull van Vettel als hij langsraast. Blijkbaar hecht de FIA daar ook weer niet overdreven aan. Als het er maar duidelijk op staat.

Edwin90

Gewoon net als vroeger groot op de neus en op de endplates van de achtervleugel. Dat is volgens mij het allerbeste.

robbert

Citaat van: Edwin90 op 25 januari 2014 - 10:16:01
Gewoon net als vroeger groot op de neus en op de endplates van de achtervleugel. Dat is volgens mij het allerbeste.

inderdaad, als het op de wagens al duidelijk genoeg is, dan is het ook goed voor mij