Helmen en nummers topic 2014

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 22:41:45

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Kootje op 24 januari 2014 - 17:57:13
Nope ... de link tussen het feit dat z'n VI meer  op 'n gespiegelde N lijkt vanwege de naam Nico is echt nergens gelegd, daamee was ik toch echt de eerste. Daar verdien ik echt geen compliment voor, want eigenlijk lag dat best voor de hand, maar toch .... lees alles maar terug vanaf pagina 10.  ;)

Ik dacht eigenlijk dat Marc het met deze opmerking reeds suggereerde:

Vind er niks negatiefs aan en saai is voor mij goeie eenvoud. Ben sowieso niet voor schreeuwlelijk zoals al die helmen van tegenwoordig. Die Romeinse 6 is dan ook een gespiegelde N.


Maikel0230



Helm van Ericsson, vindt het maar een kleine 9 hoor, dat zie je toch niet van ver.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Kom, dat is toch gewoon een goeie 9 zeg. Wil je soms dat ze een in steen uitgehakt cijfer rechtovereind op hun helm hebben staan?

We kunnen overal wel vraagtekens bij zetten, maar dit lijkt mij een doodnormale weergave van een cijfer.

Maikel0230

Rustig maar, voor mij is het goed maar als de FIA stelt dat het nummer duidelijk zichtbaar moet zijn kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die dit niet zijn van ver. ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Dit zie je ook alleen als de constructie van de auto rondom de nek transparant is.

Kootje

Hmmm .... is net 'n G die op z'n kop staat :D


Nee, maar serieus nu .... mooie helm wel en 'n duidelijke 9 al had die denk ik wel iets groter gemogen.

Maikel0230

Citaat van: Jehoentelaar op 24 januari 2014 - 19:54:12
Dit zie je ook alleen als de constructie van de auto rondom de nek transparant is.

Had ik ook al aan gedacht, als de coureur in zijn auto zit ga je dat cijfer niet zien, nu ja laten we eerlijk zijn, goed omschreven zijn de instructies van de FIA niet.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 24 januari 2014 - 19:43:03
Rustig maar, voor mij is het goed maar als de FIA stelt dat het nummer duidelijk zichtbaar moet zijn kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die dit niet zijn van ver. ;)
Je ziet geen enkel nummer van ver.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Zoiets heb ik laatst ook in de supermarkt zien staan, maar dan iets minder bol.

0634

Is niet echt mijn ding. Veel te flashy. Ik hou van iets minder in your face zeg maar.

Perton

Hoe is die 9 herkenbaar als het in dezelfde kleur is als het vlak waar die op staat? Net als die drie van Ricciardo, die zie je ook alleen maar bij onboard-beelden. Maar goed, de FIA heeft niet omgeschreven vanuit welke hoek het cijfer zichtbaar moet zijn, dus eigen schuld als dit niet volgens hun bedoeling is.

0634

Het is sowieso gek. Alsof iemand het nummer moet herkennen voor ie weet wie de rijder is... Of je herkent hem aan de helm en de wagen of niet. Ik zie niet in wat een nummer op een helm toe zal voegen. De mensen die de helm icm de auto niet herkennen weten ook niet wie startnummer 22 of 3 heeft.

Kootje

Citaat van: Perton op 24 januari 2014 - 21:09:24
Hoe is die 9 herkenbaar als het in dezelfde kleur is als het vlak waar die op staat?

Door die zwarte (of is het donkerblauw?) rand die eromheen zit. ::)


CitaatNet als die drie van Ricciardo, die zie je ook alleen maar bij onboard-beelden.

En ik denk dat die om die reden het vaakst in beeld zal komen tijdens races. Ik bedoel ... hoe vaak zie je 'n close-up vanaf de zijkant vd wagen? Zonder close-up zul je sowieso weinig nummers zien.


CitaatMaar goed, de FIA heeft niet omgeschreven vanuit welke hoek het cijfer zichtbaar moet zijn, dus eigen schuld als dit niet volgens hun bedoeling is.

Dat zetten ze nog wel recht. Is het niet dit jaar al, dan toch zeker volgend jaar. Dan worden plek, grootte en type gewoon vastgelegd denk ik.

Tuesday

Die 9 is slecht herkenbaar en bovendien ook niet geschreven zoals dat hoort. Dat was bij de Romeinse letters ook een probleem, dus als je consequent bent is dat nu ook zo.