Helmen en nummers topic 2014

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 22:41:45

« vorige - volgende »

janke

Zet dan tich keer een "dikke 6 "op de auto. Weten we ook wie er me rijdt, toch. Was vroeger zo. Lekker simpel. Lauda had een rode helm. Met een of andere bank erop. No number. Of heb ik wat gemist??

Mooie opmerking Jehoentelaar. Gepast en geplaatst. Je kunt je wel overal druk over gaan maken.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Maakt iemand zich druk dan? Ik dacht dat we het er gewoon over hadden.

robbert

Citaat van: Jeroen op 24 januari 2014 - 06:35:03
Maakt iemand zich druk dan? Ik dacht dat we het er gewoon over hadden.

ik denk het wel. Iedereen maakt zich druk omdat het in romeinse cijfers staat.

Kootje

#198
Mwah .... druk maken wil ik niet zeggen, in ieder geval toch niet over mezelf.

Kijk ik naar mezelf dan interesseert het me geen zak of hij Romeinse, Arabische of Chinese cijfers gebruikt. Ik verwacht namelijk toch niet veel van het nr terug te zien tijdens de races en ik heb die nrs ook niet nodig. Doe het al jaren zonder en heb slechts zelden dat ik niet weet wie wie nu eigenlijk is. Dus ... ik blijf F1 wel volgen op de wijze die ik altijd al deed en maak m'n onderscheid zoals ik dat altijd al deed dmv helmdesign/kleur en de gele plus rode camera's en spiegels. Die nummers zal ik weinig gebruiken denk ik, al is het alleen maar omdat ik weinig zin heb om van iedereen het nummer uit m'n hoofd te leren.

Dus .... wat dat "druk maken" betreft is het bij mij meer 'n kwestie van afvragen wat ik doe. Ik ben gewoon benieuwd of de FIA akkoord gaat met die letters die voor Romeinse cijfers door moeten gaan maar het niet zijn, of juist niet. In mijn optiek ligt het namelijk niet in lijn met hoe de FIA dit bedoeld heeft. Leuk dat de reglementen zeggen dat het nummer duidelijk zichtbaar moet zijn, en daar voldoet Nico prima aan, maar ik verwacht dat daarmee eigenlijk duidelijk leesbaar bedoeld werd en dat is bij Nico simpelweg niet het geval. Niet iedereen kent het Romeinse schrift omdat dat niet de standaard is, daarnaast is het nog eens op 'n onduidelijke en daardoor makkelijk verkeerd leesbare wijze geschreven. En ja ... dan vraag ik me af wat de FIA daarvan zal vinden, that's all!


robbert

Citaat van: Kootje op 24 januari 2014 - 11:33:27
Mwah .... druk maken wil ik niet zeggen, in ieder geval toch niet over mezelf.

Kijk ik naar mezelf dan interesseert het me geen zak of hij Romeinse, Arabische of Chinese cijfers gebruikt. Ik verwacht namelijk toch niet veel van het nr terug te zien tijdens de races en ik heb die nrs ook niet nodig. Doe het al jaren zonder en heb slechts zelden dat ik niet weet wie wie nu eigenlijk is. Dus ... ik blijf F1 wel volgen op de wijze die ik altijd al deed en maak m'n onderscheid zoals ik dat altijd al deed dmv helmdesign/kleur en de gele plus rode camera's en spiegels. Die nummers zal ik weinig gebruiken denk ik, want ik heb weinig zin om van iedereen het nummer uit m'n hoofd te leren.

Dus .... wat dat "druk maken" betreft is het bij mij meer 'n kwestie van "afvragen" wat ik doe. Ik ben gewoon benieuwd of de FIA akkoord gaat met die letters die voor Romeinse cijfers door moeten gaan maar het niet zijn, of juist niet. In mijn optiek ligt het namelijk niet in lijn met hoe de FIA dit bedoeld heeft. Leuk dat de reglementen zeggen dat het nummer duidelijk zichtbaar moet zijn, en daar voldoet Nico prima aan, maar ik verwacht dat daarmee eigenlijk duidelijk leesbaar bedoeld werd en dat is bij Nico simpelweg niet het geval.

inderdaad, het trekt op niks. Kan eigenlijk niet geloven dat Rosberg zoiets uitvind om zijn getal in romeinse cijfers te plaatsen.

Kootje

Ooh ... ik wel hoor, al moet ik zeggen dat ik het in het geval van Nico iets minder snap. Maar zou Seb het doen met z'n nr 5, dan snap ik hem volkomen. De Romeinse V kan hij mooi integreren in z'n naam, de Arabische 5 niet echt. Dus ... als het op die wijze 'n toegevoegde waarde heeft snap ik best dat je dit doet, ik zie bij Nico alleen de toegevoegde waarde niet, maar daar zal hij best z'n redenen voor hebben. Ik heb alleen wel zoiets van: Als je het doet, doe het dan wel goed.


[edit] Alhoewel, nu ik er zo over nadenk is dat wellicht de reden dat die VI van hem meer op 'n gespiegelde N van Nico lijkt. ???

Jehoentelaar

Hij schijnt ook een groot fan te zijn van Johan Derksen.

T.Nuvolari

Citaat van: Kootje op 24 januari 2014 - 11:43:15
[edit] Alhoewel, nu ik er zo over nadenk is dat wellicht de reden dat die VI van hem meer op 'n gespiegelde N van Nico lijkt. ???

Heb je dat nu pas door? Al enkele keren hier geopperd hoor.  ;)

Kootje

Dat het meer 'n omgekeerde N lijkt is idd al meerdere malen gezegd, zelfs door mezelf. De link naar z'n naam is echter nog niet voorbij gekomen, en die leg ik zelf idd nu pas. :-[

rafael25


0634

Citaat van: robbert op 24 januari 2014 - 06:55:17
Citaat van: Jeroen op 24 januari 2014 - 06:35:03
Maakt iemand zich druk dan? Ik dacht dat we het er gewoon over hadden.

ik denk het wel. Iedereen maakt zich druk omdat het in romeinse cijfers staat.

Ik maak me er niet druk om hoor, als schrijft hij het in hebreeuwse letters of tikt hij het handmatig in zijn helm in hierogliefen. Er druk om maken doe ik niet, vind zijn nieuwe helm alleen niet fraai en de Romeinse cijfers onduidelijk. Meer is het niet.

0634

Citaat van: Kootje op 24 januari 2014 - 12:26:56
Dat het meer 'n omgekeerde N lijkt is idd al meerdere malen gezegd, zelfs door mezelf. De link naar z'n naam is echter nog niet voorbij gekomen, en die leg ik zelf idd nu pas. :-[
Kwam wel al een keer langs, door Marc meen ik. Maakt verder niet uit trouwens ;).

Kootje

Nope ... de link tussen het feit dat z'n VI meer  op 'n gespiegelde N lijkt vanwege de naam Nico is echt nergens gelegd, daamee was ik toch echt de eerste. Daar verdien ik echt geen compliment voor, want eigenlijk lag dat best voor de hand, maar toch .... lees alles maar terug vanaf pagina 10.  ;)

T.Nuvolari

Ik denk dat de meesten die link al wel hadden gelegd hoor. ;) Maar zoals Jeroen al zei, who bloody hell cares. :)

Kootje

Daarom zeg ik ook dat het best voor de hand lag en ik er geen compliment voor verdien.  ;D