Helmen en nummers topic 2014

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 22:41:45

« vorige - volgende »

Kootje

Jammer dat er niet bij staat waarom ze dat nummer gekozen hebben.



Ennuh ... dat wordt nog meer oppassen voor Pastor mocht Lotus nog aan de start verschijnen.
Unlucky 13 ... zou hij dan toch zelfkennis hebben?  :-\

Maikel0230

Op zich wel leuk dat het dogma rond nummer 13 wordt doorbroken, al heb je kans dat je het met Pastor meer afkeer rond het nummer creëert als minder ;D

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

SDG

Citaat van: SDG op 29 december 2013 - 21:33:23
Citaat van: Perton op 29 december 2013 - 20:54:29
Vettel moet alsnog een nummer kiezen voor de jaren dat ie geen kampioen is... heeft verder niet zoveel te maken met of hij met nummer 1 gaat rijden of niet.

Marketinggewijs zou nummer 5 de beste optie voor Vettel zijn. Het Romeinse cijfer voor 5 => V => Vettel. Kun je die 5 en die V perfect met elkaar laten matchen bij merchandising.

Haha...  :)

Perton

#93
Citaat van: Kootje op 10 januari 2014 - 19:25:11
Jammer dat er niet bij staat waarom ze dat nummer gekozen hebben.
Is natuurlijk ook geen zaak van de FIA. Ik denk dat F1.com daar ongetwijfeld wel een special over zal hebben.

Jammer voor Van der Garde (als hij nog bij Caterham rijdt dit jaar) dat 21 al naar een ander is, maar goed, dat is voor hem niet anders. Wel geinig dat Bianchi zelfs een 4e keus heeft moeten opgeven. Dat er iemand met 13 gaat rijden, vind ik wel leuk. Beetje typisch wel dat het dan net Maldonado wordt. Misschien dat twee negatieven een positieve maakt en hij vanaf nu de sterren van de hemel rijdt. ;D

-edit- ah ik lees dat 13 in Italië een geluksnummer is, daar heeft Maldonado natuurlijk wel een flink deel van zijn carrière doorgebracht.

Perton

Tevens vind ik het interessant dat coureurs wel op volgorde van team in de lijst staan, maar vervolgens de nummers niet per se in numerieke volgorde. Dat toont mij aan dat de teams alsnog een officiële eerste en tweede coureur hebben doorgegeven, ik vermoed met het oog op de kleur van dat ding boven op de auto. Jammer dat ze niet gewoon degene met het laagste nummer rood doen en de ander geel, dat zou denk ik een stuk makkelijker zijn geweest. Nu moet je als kijker na gaan denken wie ook alweer welke kleur had.

Maar goed, eigenlijk is dat ook gezeur om niks van me, want zodra men dit systeem gewend is, zal dat ook prima werken.

Maikel0230

#95
CitaatThink I cracked @lewishamilton's number - sum of all his car numbers to date:
2007-2
2008-22
2009-1
2010-2
2011-3
2012-4
2013-10
Total- 44


Toeval of niet?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

#96
Het was ook gewoon zijn kartnummer. Ik denk dat dat er meer mee te maken heeft, maar leuke toevalligheid wel!

Over de 13. Adam Cooper (volgens mij?) tweette net dat heel veel honkbalspelers uit Venezuela ook vaak met nummer 13 spelen, dus het is voor Maldonado eigenlijk helemaal geen gek nummer.

Maikel0230

Raikkonen over zijn nummer 7

Citaat"There's no particular story linked to it," the Finn told www.ferrari.com. "It's the number I already had last year and I saw no reason to change it. I like it which is good enough isn't it?" - See more at: http://formula1.ferrari.com/news/fia-assigns-numbers#sthash.G6stUpzf.dpuf


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

SDG

Met Sutil toch ook iemand die voor de '99' gekozen heeft. Of hij er net zo mee zal opvallen als Lorenzo in de MotoGP is uiteraard een andere vraag...

0634

Citaat van: Perton op 10 januari 2014 - 20:38:37
Het was ook gewoon zijn kartnummer. Ik denk dat dat er meer mee te maken heeft, maar leuke toevalligheid wel!

Over de 13. Adam Cooper (volgens mij?) tweette net dat heel veel honkbalspelers uit Venezuela ook vaak met nummer 13 spelen, dus het is voor Maldonado eigenlijk helemaal geen gek nummer.

Volgens mij is 13 ook alleen een ongeluksgetal in Europa en Amerika. Daarbuiten zover ik weet niet.

SDG

Citaat van: Jeroen op 10 januari 2014 - 21:02:06
Citaat van: Perton op 10 januari 2014 - 20:38:37
Het was ook gewoon zijn kartnummer. Ik denk dat dat er meer mee te maken heeft, maar leuke toevalligheid wel!

Over de 13. Adam Cooper (volgens mij?) tweette net dat heel veel honkbalspelers uit Venezuela ook vaak met nummer 13 spelen, dus het is voor Maldonado eigenlijk helemaal geen gek nummer.

Volgens mij is 13 ook alleen een ongeluksgetal in Europa en Amerika. Daarbuiten zover ik weet niet.

In Japan is dat bv. 4. Daarom reed Satoru Nakajima destijds bij Tyrrell met nummer 3 en liet hij nummer 4 aan Jean Alesi. Takuma Sato had er in 2005 minder problemen mee om met 4 te rijden, maar toeval of niet had hij dat jaar wel een rotseizoen dat hem uiteindelijk zijn zitje bij BAR kostte.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 10 januari 2014 - 21:02:06
Citaat van: Perton op 10 januari 2014 - 20:38:37
Het was ook gewoon zijn kartnummer. Ik denk dat dat er meer mee te maken heeft, maar leuke toevalligheid wel!

Over de 13. Adam Cooper (volgens mij?) tweette net dat heel veel honkbalspelers uit Venezuela ook vaak met nummer 13 spelen, dus het is voor Maldonado eigenlijk helemaal geen gek nummer.

Volgens mij is 13 ook alleen een ongeluksgetal in Europa en Amerika. Daarbuiten zover ik weet niet.

Zou zomaar kunnen. Zo heb ik ook weleens gehoord dat nr7 in bepaalde landen (weet niet meer welke) juist het ongeluksgetal is, terwijl dat hier doorgaans als het ultieme geluksgetal gezien wordt.

Fabian

Aangezien van de meeste rijders nu wel bekend is welk nummer ze hebben gekozen was ik eigenlijk wel benieuwd welk nummer jullie zouden kiezen en waarom? Had geen zin om er een nieuw topic voor aan te maken dus vandaar in deze. Zou ook graag een verklaring er bij willen lezen want dat lijkt me leuk. Zal zelf dan maar ff aftrappen:

94: Geboortejaar
73: Ik kom uit Den Bosch en daar is het netnummer 073
3:Geluksgetal!

Perton

23 (geboortedag), 87 (geboortejaar) en een derde keus zou ik niet echt hebben

0634

80: t eerste jaar van mijn alltime favo decennium.
88: Eerste titel Senna.
95: CL Ajax.