Helmen en nummers topic 2014

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 22:41:45

« vorige - volgende »

Kootje

Ach, zonder hun nummer commercieel uit te buiten verkopen ze hun merchandise ook wel. ;)

Figge

Ik snap wel dat het een goed idee kan zijn om met de vaste nummers meer herkenbaarheid aan de rijders te koppelen, maar voor mij is dit in het geheel niet belangrijk.
De vaste nummers hoeven van mij ook helemaal niet. Er is op de auto's en in de pitboxen ook simpelweg geen ruimte om dit naar een rijder te customizen.
Rijders hebben echt al wel hun merchandising op orde. Gekoppeld aan hun (bij)naam. Voordat dit in F1 normaal is, ben je een generatie rijders verder.

Jehoentelaar

Kan zijn dat het even duurt, maar je zal het dan toch een keer moeten proberen wil het een succes worden. Ik heb het geschetste beeld wat Perton heeft nog niet echt, maar dat komt vooral omdat er vrij veel coureurs met vergelijkbare cijfers rondrijden (vooral een aantal in de twintig). Maar dat zal ook wel wennen zijn, en aangezien de middenmoot geen vele jaren intact blijft komen er vanzelf coureurs binnenrollen met afwisselendere cijfers.

De 13 van Maldonado blijf ik leuk vinden overigens.

Figge

De nummers die wellicht ooit een legendarische status bereiken zullen alleen aan rijders toehoren die een buitengewone indruk maken op het publiek. Zoals nr 27 van Villeneuve. Verder ken ik van vroeger nog de "red 5" van Mansell. Beide ook mannen die een grote indruk hebben gemaakt, en beide nummers zijn door omstandigheden aan hen gekoppeld. Verder denk ik dat er vraag moet naar "de rijder". De rijder maakt het daarmee het nummer. Dit jaar is het pas voor het eerst dat rijders iets met een nummer kunnen dat zij zelf mogen uitzoeken. Het zit niet in de genen van de F1 rijder. Maar zeg nu zelf. Als er ooit een F1 rijder met nummer 46 zal starten, aan wie denk je dan? 

Kootje

#349
Citaat van: Figge op 02 april 2014 - 16:22:24
Maar zeg nu zelf. Als er ooit een F1 rijder met nummer 46 zal starten, aan wie denk je dan?

Aan niemand.
Ik begrijp dat je graag Rossi wilt horen, maar dat nummer 46 is verbonden aan motorsport, niet aan autosport. Ik denk bij de nr 14 van Fernando Alonso ook niet aan Johan Cruyff, terwijl dat wel m'n antwoord is als je vraagt: Welke legendarische voetballer droeg nr 14?

Sphinx

Frijns, want die heeft dat nummer op vier wielen ;)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Kootje

Citaat van: Sphinx op 02 april 2014 - 16:32:03
Frijns, want die heeft dat nummer op vier wielen ;)

;D

Dat wist ik niet, maar idd .... dan wordt het Frijns.

Figge

Citaat van: Kootje op 02 april 2014 - 16:30:36
Citaat van: Figge op 02 april 2014 - 16:22:24
Maar zeg nu zelf. Als er ooit een F1 rijder met nummer 46 zal starten, aan wie denk je dan?

Aan niemand.
Ik begrijp dat je graag Rossi wilt horen, maar dat nummer 46 is verbonden aan motorsport, niet aan autosport. Ik denk bij de nr 14 van Fernando Alonso ook niet aan Johan Cruyff, terwijl dat wel m'n antwoord is als je vraagt: Welke legendarische voetballer droeg nr 14?

Hahaha, OK. Mijn verwachting zou zijn dat dit bij het publiek dat geen fanaat is anders werkt. Hoe dan ook. Bij nummer 14 denk ik helemaal niet aan Alonso. De enige associatie die ik met een nummer, is nummer 1. De tijd zal het leren of ik er vatbaar voor ben. :)