Helmen en nummers topic 2014

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 22:41:45

« vorige - volgende »

0634

Kraak noch smaak, zeggen ze dan.

Matthijs


Kootje


Maikel0230

Citaat van: Kootje op 13 februari 2014 - 18:47:53
Wat is er mis mee dan?

Jeroen houdt van simplisme, dit is voor hem veel te wild. (gokje)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Gewoon niks aan. Saai. Fantasieloos. Wat kleurtjes op een helm, zonder dat het echt ergens toe leidt.

Kijk, dat geval van Button, daar zie je zijn initialen in. Die helm van Mansell vroeger, de Union Jack. DC met dat Schotse ding. Hamilton die met zijn helm een soort van ode aan Senna brengt. Daar hou ik van, dat het ergens iets uitbeeld, of betekend.

Dit is gewoon wat kleuren gekwakt op een helm. Op zich niets mis mee, maar ik mis eigenlijk inspiratie, een gedachte.

Wings

Citaat van: Perton op 08 februari 2014 - 13:47:19
Het verhaal is na alonso inderdaad een beetje een eigen leven gaan leiden dat mclaren de coureurs van alles opdraagt, en als bewijs werd aangevoerd dat hij en raikkonen met andere helmen reden dan bij hun vorige teams. Er is echter nooit enig bewijs voor geweest. Hamilton heeft bijvoorbeeld in interviews gezegd dat hij nooit meer langer haar wilde hebben omdat hij kalend is (daarom verbaast het me dat hij het nu wel heeft gedaan). Volgens mij wordt het dan ook grandioos overdreven.

Op.forum waar ik destijds zat werd dan ook maar even aan het feit voorbij gegaan dat elke red bull-junior coureur met een bepaald helmdesign rondreed, juist bij dat (toen nog) hippe, flitsende team was veel meer sprake van aangepaste helmdesignen, maar ik heb het idee dat dat gelukkig ook een stuk minder is geworden.

Vandaar dat ik ook schreef dat ik nooit heb gelezen dat het zo is. Kan natuurlijk op toeval berusten [Kimi die na zijn vertrek ontpopt tot dandy met te grote zonnebrillen en lang haar en Alonso die de route andersom bewandeld na zijn komst bij McLaren in het zelfde jaar] maar het is wel een indruk die ik in de afgelopen jaren heb gevormd.

0634

In 2007, zijn eerste jaar na McLaren, had Kimi nog gewoon kort haar. Pas later liet hij het groeien. Dus of daar een link ligt met McLaren betwijfel ik. Zijn tattoo op zijn onderarm nam hij reeds in zijn Mclarendagen, dus ik zie eigenlijk niet echt uiterlijke veranderingen die gerelateerd kunnen worden aan McLaren.

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 13 februari 2014 - 18:52:33
Citaat van: Kootje op 13 februari 2014 - 18:47:53
Wat is er mis mee dan?

Jeroen houdt van simplisme, dit is voor hem veel te wild. (gokje)


Dan ben ik het met Jeroen eens...Wat is de bedoeling achter deze lay-out? Ja, met veel fantasie kun je er de Franse driekleur uithalen, maar verder?

Wings

Citaat van: Jeroen op 13 februari 2014 - 20:45:19
In 2007, zijn eerste jaar na McLaren, had Kimi nog gewoon kort haar. Pas later liet hij het groeien. Dus of daar een link ligt met McLaren betwijfel ik. Zijn tattoo op zijn onderarm nam hij reeds in zijn Mclarendagen, dus ik zie eigenlijk niet echt uiterlijke veranderingen die gerelateerd kunnen worden aan McLaren.

Oké, dan hebben we dat anders ervaren.

0634

Naja, ik weet wel dat ie later langer haar kreeg hoor, maar als ik google op Kimi 2007, dan zie ik louter relatief kort haar. Vandaar dus.

Maar nogmaals, zoals Dennis McLaren leidde, zal ik zeker niet uitsluiten dat hij ook op dat soort fratsen lette, maar echt bewijs daarvan kan ik niet vinden (behalve Alonso die zijn haar afknipte, maar één rijder met ander kapsel vind ik wel wat karig voor bewijs).

Wings

Zoals ik al zei is dat een gevoel [dus geen bewezen feit] wat ik door de jaren heen heb ontwikkeld. Gaat zich niet alleen om lang haar of geen lang haar, het is het totaalplaatje. Maar goed, jij hebt dat anders ervaren en dat kan. Ik zeg ook nergens dat hoe ik het zie [of zag], dus een steriele McLaren, dat ook per definitie zo was. Verder een beetje een non-discussie in een komkommertijd dus laat ik het hierbij.

Maikel0230

Was even zoeken maar heb het topic toch gevonden, Romain Grosjean zal voor de nachtrace in Bahrein een speciale helm dragen.







#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ik vind em leuk.

Ik moet trouwens zeggen, dat ik echt een voorstander ben van de vaste nummers. Was ik natuurlijk al, maar ik merk gewoon zodra ik ergens een nummer zie (als die al ergens te zien is, want dat blijft helaas gewoon belabberd) ik wel meteen weet om wie het gaat. Vroeger had ik altijd iets van: ok welk team was vorig jaar 8e geworden bij de constructeurs en wie van de 2 is dan de 'eerste coureur', nou dan is Vergne dus nummer 16. (Dit even los van wanneer je gewoon een auto met geel of rode T-cam ziet he, dan is het ook wel duidelijk). Nu ik de nummers al een aantal keer voorbij heb zien komen, zie ik 99 en weet ik meteen BAM da's Sutil. En nu is het dan nog het eerste jaar, maar moet je nagaan over een jaar of 5, dan zijn nummers pas echt herkenbaar.

Dus voor mij persoonlijk, en voor anderen zal dat ongetwijfeld niet zo zijn, werkt de associatie wel echt. De marketingvoordelen moeten nog komen, maar dat ligt er ook aan dat de Formule 1-mensen het zelf nog niet echt omarmd hebben, in tegenstelling tot MotoGP, NASCAR, IndyCar etc. Dat ligt dus niet aan het systeem, maar aan de sport.

Maikel0230

Het valt met tegen dat marketingtechnisch er eigenlijk nog bijna geen gebruik is gemaakt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ja, zeker iemand als Bo77as had ik meer van verwacht, of Hamilton, die zichzelf altijd zit te promoten op Instagram enzo. Kijk dat iemand als Raikkonen er niks mee doet, snap ik ook wel, maar ga je bijvoorbeeld naar Valentino Rossi zijn site, dan springt de 46 je tegemoet. Dat gebeurt ook bij Márquez en Hayden, bij Lorenzo is het wat subtieler, maar ook aanwezig en Pedrosa heeft überhaupt geen site. Tenminste, alleen zijn naam staat er, verder geen content.

Pakken we de 5 wereldkampioenen in de Formule 1:

Button: niks
Hamilton: niks (wel #TeamLH, ik snap niet waarom hij dit samen met H.A.M. meer met zijn nummer koppelt)
Raikkonen: niks
Alonso: niks (wel een foto van zijn auto waar een 14 op staat, maar dat zal meer toeval zijn)
Vettel: niks (wel een mooi driehoekig logo, dat je eventueel voor een Romeinse V aan kunt zien, wat feitelijk zijn nummer is natuurlijk, maar alsnog moet je dan met fantasie kijken).

Dus er valt nog zeker wat te halen, en dat is alleen gebaseerd op iets simpels als een website.