Flinke regelveranderingen in Formule 1

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 19:28:21

« vorige - volgende »

Tweedaagse F1-weekeinde. Ja of Nee?

Nee. Laat het zoals het is
1 (33.3%)
Ja. Meer onzekerheid, meer spanning
0 (0%)
Doen, maar niet voor alle circuits geschikt (Monaco)
1 (33.3%)
Anders...
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 04 november 2020 - 12:32:07

KVDracer

Citaat van: Kootje op 07 februari 2014 - 00:23:32
Citaat van: Tuesday op 06 februari 2014 - 21:29:48
tja, ik heb er eerlijk gezegd niet zo'n probleem mee als 1 of 2 coureurs uit strategische overwegingen Q3 overslaat. Op tv merk je daar sowieso niks van.

Ik ook niet, maar de FIA blijkbaar wel.
Prima dus dat ze daar wat aan willen doen, maar waarom moet dat allemaal weer zo gekunsteld?
Hoe moeilijk is het om het gewoon verplicht te stellen?

Ik vond het wel vervelend. Niet omdat het maar bij 1a2 rijders bleef. Maar soms 3 rijders binnen bleven terwijl er twee gewoon een outlap reden. Zoals hierboven al gezegd, stel de 107%regel ook in in q3. Halen ze de 107% tijd niet, dan starten ze maar achteraan.

0634

Terwijl je de anderen gewoon verslagen hebt in Q2? Beetje onrechtvaardig, vind je niet?


KVDracer

Citaat van: Jeroen op 07 februari 2014 - 08:59:13
Terwijl je de anderen gewoon verslagen hebt in Q2? Beetje onrechtvaardig, vind je niet?

Dan moet je maar een deftige tijd rijden in q3 ook. Waarom rijden marussia en caterham in q1 nog naar buiten? Ze weten toch dat ze achteraan starten. Maar fans willen de rijders zien strijden om hun startpositie

Matthijs

Waarom steeds nieuwe regels verzinnen om de problemen van oude regels aan te pakken? De top 10 wil niet kwalificeren omdat ze dan op gebruikte banden moeten starten. Schaf gewoon de regel af dat de top 10 op dezelfde banden moet starten die ze in Q3 hebben gebruikt. Plek 11 tot en meet 22 hoeft dat ook niet. Dan zal niemand meer banden sparen in de kwalificatie.

Waarom is die bandenregel eigenlijk bedacht? De rijders die helemaal vooraan staan hebben met de huidige regelgeving ook allemaal even oude banden (namelijk van 1 flying lap) dus of ze nu met nieuwe of oude banden starten maakt niks uit. Of is het de bedoeling om de rijders op plek 11 en 12 een voordeel te geven? Is dat zo belangrijk?

0634

Citaat van: KVDracer op 07 februari 2014 - 09:14:19
Citaat van: Jeroen op 07 februari 2014 - 08:59:13
Terwijl je de anderen gewoon verslagen hebt in Q2? Beetje onrechtvaardig, vind je niet?

Dan moet je maar een deftige tijd rijden in q3 ook. Waarom rijden marussia en caterham in q1 nog naar buiten? Ze weten toch dat ze achteraan starten. Maar fans willen de rijders zien strijden om hun startpositie
Ik heb er nooit een probleem mee gehad als er 2,3 niet rijden die toch niet voor pole kunnen gaan. Boeit me weinig.

robbert

Citaat van: Jeroen op 07 februari 2014 - 08:59:13
Terwijl je de anderen gewoon verslagen hebt in Q2? Beetje onrechtvaardig, vind je niet?

ja , maar dan is het niet de bedoeling om in q3 gewoon binnen te blijven, of op uw gemak een rondje afwerken. Alle 10 de rijders zouden dat eens moeten doen, dan zal er hopen kritiek komen...

robbert

Citaat van: Matthijs op 07 februari 2014 - 10:09:16
Waarom steeds nieuwe regels verzinnen om de problemen van oude regels aan te pakken? De top 10 wil niet kwalificeren omdat ze dan op gebruikte banden moeten starten. Schaf gewoon de regel af dat de top 10 op dezelfde banden moet starten die ze in Q3 hebben gebruikt. Plek 11 tot en meet 22 hoeft dat ook niet. Dan zal niemand meer banden sparen in de kwalificatie.

Waarom is die bandenregel eigenlijk bedacht? De rijders die helemaal vooraan staan hebben met de huidige regelgeving ook allemaal even oude banden (namelijk van 1 flying lap) dus of ze nu met nieuwe of oude banden starten maakt niks uit. Of is het de bedoeling om de rijders op plek 11 en 12 een voordeel te geven? Is dat zo belangrijk?

ik denk dat ze wel gaan kijken om een band te geven om te kwalificeren...

0634

Citaat van: robbert op 07 februari 2014 - 11:34:48
Citaat van: Jeroen op 07 februari 2014 - 08:59:13
Terwijl je de anderen gewoon verslagen hebt in Q2? Beetje onrechtvaardig, vind je niet?

ja , maar dan is het niet de bedoeling om in q3 gewoon binnen te blijven, of op uw gemak een rondje afwerken. Alle 10 de rijders zouden dat eens moeten doen, dan zal er hopen kritiek komen...
Ja, maar dat zal niet gebeuren natuurlijk.

Sabai

Ik ben ook erg benieuwd wat de impact zal worden van het brandstofsparen. Ik denk dat daar ook veel kritiek over gaat komen doordat een snellere wagen niet kan aanvallen door gebrek aan brandstof. Het kan alle kanten op dit jaar of het word heel saai en kunstmatig of het word een te gek jaar.Ik hoop op het tweede maar ik heb nog steeds mijn bedenkingen bij veel wijzigingen.Kan maar zo dat ik F1 een stuk minder ga kijken als het weer te kunstmatig wordt.

0634

Ik denk dat het een heel leuk jaar wordt. Zeker omdat veel dingen nieuw zijn. De auto's rijden anders, dus er zal wel eens een stuurfoutje de kop opsteken. De laatste jaren speelde betrouwbaarheid geen enkele rol meer, en dat fenomeen zal nu opnieuw zijn kop op gaan steken en soms op vreselijke momenten, denk ik. Bovendien begint iedereen weer enigszins op nul, dus hoe de volgorde er precies uit zal zien is nog onduidelijk, al zullen de grote teams als vanouds de dienst uitmaken. Ik verwacht een leuk jaar, met veel incidenten en lullige momenten. Een jaar waarin veel te bespreken zal zijn, dus een goed jaar voor dit forum ;).

robbert

ik hoop met je mee, maar hopelijk veranderen ze niet midden het seizoen de onderdelen zoals de banden, omdat er 1 team is die zit te klagen

0634

Jij gaat altijd wel van het positieve uit, he Robbert? ;)

robbert

Citaat van: Jeroen op 08 februari 2014 - 11:43:57
Jij gaat altijd wel van het positieve uit, he Robbert? ;)

zoals ik al meermaals aanhaalde, ik ga van het de realiteit uit ;D ;)

Tuesday

Citaat van: robbert op 08 februari 2014 - 13:52:23
Citaat van: Jeroen op 08 februari 2014 - 11:43:57
Jij gaat altijd wel van het positieve uit, he Robbert? ;)

zoals ik al meermaals aanhaalde, ik ga van het de realiteit uit ;D ;)
maar dr zijn geen banden veranderd omdat er één team klaagde en dr is geen enkele reden om aan te nemen dat dat komend jaar wel gaat gebeuren. Dus wat dit met realiteit te maken heeft..?????????

robbert

Citaat van: Tuesday op 08 februari 2014 - 14:20:45
Citaat van: robbert op 08 februari 2014 - 13:52:23
Citaat van: Jeroen op 08 februari 2014 - 11:43:57
Jij gaat altijd wel van het positieve uit, he Robbert? ;)

zoals ik al meermaals aanhaalde, ik ga van het de realiteit uit ;D ;)
maar dr zijn geen banden veranderd omdat er één team klaagde en dr is geen enkele reden om aan te nemen dat dat komend jaar wel gaat gebeuren. Dus wat dit met realiteit te maken heeft..?????????

ok ok, je hebt groot gelijk. Ik ben niet begonnen met een mening terug in het belachelijke te trekken é