Flinke regelveranderingen in Formule 1

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 19:28:21

« vorige - volgende »

Tweedaagse F1-weekeinde. Ja of Nee?

Nee. Laat het zoals het is
1 (33.3%)
Ja. Meer onzekerheid, meer spanning
0 (0%)
Doen, maar niet voor alle circuits geschikt (Monaco)
1 (33.3%)
Anders...
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 04 november 2020 - 12:32:07

Perton

Citaat van: Jeroen op 03 februari 2014 - 18:37:43
Citaat van: Perton op 03 februari 2014 - 17:22:16
Naja in principe wel. Maar ik vind niet dat je regelveranderingen moet doorvoeren om de kijkcijfers. Je moet in mijn ogen regelveranderingen doorvoeren om het sportieve gebeuren te verbeteren, met als consequentie dat de kijkcijfers dan vast ook zullen verbeteren.
Gaat hand in hand met elkaar. Bernie wordt vaak beschuldigd alles voor geld te doen en voor kijkcijfers, maar hij ís de commerciele baas van de F1, het zou gek zijn als hij niet bezig zou zijn met de vraag hoe er zoveel mogelijk mensen naar de F1 gaan kijken.
Nee, dat klopt ook wel, maar ik vind het dan persoonlijk raar dat de FIA meegaat in Ecclestone. De FIA zou zich niet om kijkcijfers moeten bekommeren, maar puur moeten zorgen voor de juiste reglementen. Maar goed, de teams gingen er ook mee akkoord natuurlijk, dus het is niet alleen Ecclestone.

Kootje

Kijkcijfers zijn gedaald omdat het kampioenschap al gestreden was. Dat weet Eikelsteen ook, vandaar dat hij nu met dubbele punten het kampioenschap tot het einde spannen wil houden.

0634

En los daarvan: wat zijn de kijkcjifers wereldwijd dan eigenlijk? Kan daar niet echt iets helders over terugvinden.


Wings

Citaat van: Perton op 03 februari 2014 - 17:22:16
Naja in principe wel. Maar ik vind niet dat je regelveranderingen moet doorvoeren om de kijkcijfers. Je moet in mijn ogen regelveranderingen doorvoeren om het sportieve gebeuren te verbeteren, met als consequentie dat de kijkcijfers dan vast ook zullen verbeteren.

Het is onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Einddoel is toch echt de gevulde beurs. ;)

Perton

Van Bernie ja. Niet van de FIA. En die gaan over de regels. Althans, zouden zich niet door de commerciële partij moeten laten beïnvloeden.

0634

Citaat van: Perton op 03 februari 2014 - 19:03:22
450 miljoen http://www.autosport.com/news/report.php/id/112399
Dank je. Raar overigens dat Bernie in dit stuk van Noble juist positief is over de op handen zijnde wijzigingen.

Sabai

#547
Citaat van: Jeroen op 03 februari 2014 - 18:44:51
Citaat van: Sabai op 03 februari 2014 - 18:40:06
Citaat van: Perton op 03 februari 2014 - 17:22:16
Naja in principe wel. Maar ik vind niet dat je regelveranderingen moet doorvoeren om de kijkcijfers. Je moet in mijn ogen regelveranderingen doorvoeren om het sportieve gebeuren te verbeteren, met als consequentie dat de kijkcijfers dan vast ook zullen verbeteren.

En juist door de regelveranderingen zijn de kijkcijfers gedaald.
Welke regelveranderingen bedoel je? De dubbele punten en turbo's moeten nog komen.


Door de regelgevingen van dit jaar. Omdat sommige teams al voor de zomerstop en de rest na de zomerstop op RBR na geen updates meer op de auto toevoegden omdat ze allen bezig waren met 2014. Hierdoor werd het kampioenschap saai. Wat ook wel te begrijpen is, de meeste teams hadden gewoon niet de financiën om dit te kunnen doordat 2014 een hele dure en ingewikkelde grap is. Ook de tussentijdse banden wissel is een oorzaak. Was helaas noodzakelijk voor de veiligheid maar heeft de loop zo beïnvloed Dat het vanaf Monza voorspelbaar was daardoor haakten ook veel mensen af denk ik. 

Perton

Helemaal niet raar. Dit is een officieel rapport, dit is dus wat Ecclestone vindt. Al die dingen in de media zijn gewoon typische Ecclestone-uitspraken om de aandacht van andere zaken af te leiden. Bij Ecclestone moet je nou eenmaal altijd nadenken waarom hij iets zegt. Net als dat het bericht verscheen dat hij de Nürburgring wilde kopen, wat ook onzin bleek te zijn. Maar er werd daardoor wel daarover gesproken in plaats van zijn rechtszaak.

Dus nee, ik vind het niet zo raar dat hij in dit officiële rapport positief doet en in de media negatief.

0634

Citaat van: Sabai op 03 februari 2014 - 20:02:17
Citaat van: Jeroen op 03 februari 2014 - 18:44:51
Citaat van: Sabai op 03 februari 2014 - 18:40:06
Citaat van: Perton op 03 februari 2014 - 17:22:16
Naja in principe wel. Maar ik vind niet dat je regelveranderingen moet doorvoeren om de kijkcijfers. Je moet in mijn ogen regelveranderingen doorvoeren om het sportieve gebeuren te verbeteren, met als consequentie dat de kijkcijfers dan vast ook zullen verbeteren.

En juist door de regelveranderingen zijn de kijkcijfers gedaald.
Welke regelveranderingen bedoel je? De dubbele punten en turbo's moeten nog komen.


Door de regelgevingen van dit jaar. Omdat sommige teams al voor de zomerstop en de rest na de zomerstop op RBR na geen updates meer op de auto toevoegden omdat ze allen bezig waren met 2014. Hierdoor werd het kampioenschap saai. Wat ook wel te begrijpen is, de meeste teams hadden gewoon niet de financiën om dit te kunnen doordat 2014 een hele dure en ingewikkelde grap is. Ook de tussentijdse banden wissel is een oorzaak. Was helaas noodzakelijk voor de veiligheid maar heeft de loop zo beïnvloed Dat het vanaf Monza voorspelbaar was daardoor haakten ook veel mensen af denk ik. 

Ah, zo bedoel je het. Nu snap ik je.

Perton

CitaatFormula 1 teams and the FIA are to discuss plans for an immediate shake-up of qualifying rules to boost the spectacle, AUTOSPORT can reveal.

(...)

The move has come after concerns were expressed in the recent F1 Strategy Group meeting that drivers may be more inclined this season to not run in Q3 in a bid to save tyres for the race.

(...)

AUTOSPORT has learned that a host of proposals are being put forward for discussion.

They include forcing the 10 drivers who make it through to Q3 to start the race on the set of tyres that they set their best Q2 lap on.

That means that there will be no incentive to sit out Q3.

Furthermore, there is an idea to hand drivers extra sets of tyres for the final qualifying segment, which are returned to the FIA afterwards, that will allow them to push for the fastest lap without worrying it will compromise their race chances.

(...)

If any changes are to be made to the qualifying rules for this season then it will require unanimous support from all teams at the meeting. http://www.autosport.com/news/report.php/id/112434



Optie 2 ben ik op zich wel voorstander van, maar past natuurlijk niet in de uitstraling van kostenbesparing, anders hadden we jaren geleden al wel weer speciale kwalificatiebanden gehad.

Jehoentelaar

Wel prima dat ze van tevoren inzien dat dat een echt probleem gaat worden i.p.v. dat we eerst weer een paar dode zaterdagen moeten meemaken voor er wat gaat gebeuren.

Kootje

#552
Citaat van: Perton op 06 februari 2014 - 16:34:25
Optie 2 ben ik op zich wel voorstander van, maar past natuurlijk niet in de uitstraling van kostenbesparing, anders hadden we jaren geleden al wel weer speciale kwalificatiebanden gehad.

Het gaat slecht om 'n extra setje vd reguliere banden, niet om speciale qualifyers, dus qua kosten zal het wel meevallen al zal het 't verbod op bandenwarmers yeniet doen.

Wat de regelwijziging zelf betreft vind ik het er weer eentje waar te lang over na is gedacht. Het is veel simpeler om de teams te verplichten om minimaal één run neer te zetten in Q3 door daar achteraan starten wegens falen te kwalificeren tegenover te zetten. En met achteraan, bedoel ik dan ook echt achteraan en niet vanaf P10. Kijken hoe vaak 'n team er dan nog voor zal kiezen binnen te blijven staan. :P

Franky R.


TheDoc

Waarom maken ze van Q3 geen shootout zoals begin jaren 2000?
De top 10 van Q2 rijden om de beurt één hotlap, te beginnen met de 10de uit Q2?
Dit zou nog eens variatie én spektakel zijn, één laatste, perfecte vliegende ronde die alles bepaald?