Flinke regelveranderingen in Formule 1

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 19:28:21

« vorige - volgende »

Tweedaagse F1-weekeinde. Ja of Nee?

Nee. Laat het zoals het is
1 (33.3%)
Ja. Meer onzekerheid, meer spanning
0 (0%)
Doen, maar niet voor alle circuits geschikt (Monaco)
1 (33.3%)
Anders...
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 04 november 2020 - 12:32:07

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 januari 2014 - 20:27:20
Citaat van: Perton op 25 januari 2014 - 20:20:57
Uiteindelijk zal iedereen het erover eens dat het maar een detail is. Mij maakt het ook niet uit of het wel of niet gebeurt. Als ik zou moeten kiezen, zou ik het afschaffen, omdat banden warmen in mijn ogen onnodig is, maar voor de rest maakt het me niet zo uit.

Ik heb het andersom. Meer omdat ik het nut van afschaffen niet inzie. Voordeel is dat rijders meteen kunnen strijden om positie en ik zou niet weten waarom ze dit nu willen afschaffen. Als er nu een goed argument achter werd geniet kon ik er wat mee. Verder zal ik er ook geen halszaak van maken als ze het afschaffen.
als het een rondje later gebeurd is het toch ook geen probleem? en zoals gezegd, het beperkt de undercut enigzins(tactisch inhalen)

Franky R.

Citaat van: janke op 25 januari 2014 - 20:25:01
Citaat van: Franky R. op 25 januari 2014 - 20:23:04
Citaat van: Perton op 25 januari 2014 - 20:20:57
Uiteindelijk zal iedereen het erover eens dat het maar een detail is. Mij maakt het ook niet uit of het wel of niet gebeurt. Als ik zou moeten kiezen, zou ik het afschaffen, omdat banden warmen in mijn ogen onnodig is, maar voor de rest maakt het me niet zo uit.


Het is idd. een detail...

Heerlijk, zijn we het daar over eens.
;D ;D ;D

Tuesday

volgens Whitmarsh kost het trouwens 300.000 pond per jaar

janke

Citaat van: Wings op 25 januari 2014 - 20:13:29
@Franky: Het racen wordt niet puurder doordat rijders een paar bochten de temperatuur in hun banden moeten rijden na de pitstop. Ik denk juist dat het negatief effect groter is doordat ze hun positie niet kunnen verdedigen noch kunnen aanvallen. Wat heeft dat met racen te maken?

Hoe kom je bij deze uitspraak?  Immers alle coureurs hebben dezelfde problemen En dan blijft racen in die context hetzelfde.  Of niet?
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Citaat van: Tuesday op 25 januari 2014 - 20:30:13
als het een rondje later gebeurd is het toch ook geen probleem? en zoals gezegd, het beperkt de undercut enigzins(tactisch inhalen)

Of het een probleem is of niet, ik zie er geen voordeel in en vind ook hierin niet het bevredigend argument waarom ik het zou moeten toejuichen. Of er überhaupt wat van moet vinden.

Perton

Citaat van: Tuesday op 25 januari 2014 - 20:35:24
volgens Whitmarsh kost het trouwens 300.000 pond per jaar
Als dit klopt, vind ik het met het oog op een budgetcap die er vanaf volgend jaar moet komen, helemaal niet zo gek om het af te schaffen met kostenbesparing als argument. Afhankelijk van hoe groot die cap is natuurlijk. Als die op 100 miljoen (euro) komt te liggen, maakt het natuurlijk alsnog niets uit, maar als er wél een cap is, kan 300.000 pond (wat in euro's natuurlijk nog iets meer is) wel aan nuttigere zaken worden besteed.

Wings

Citaat van: janke op 25 januari 2014 - 20:36:34
Hoe kom je bij deze uitspraak?  Immers alle coureurs hebben dezelfde problemen En dan blijft racen in die context hetzelfde.  Of niet?

Niet helemaal. Tenzij je allen op het zelfde moment gaat pitten. Als je het over een complete race uitstrijkt komen alle rijders in dezelfde situatie terecht, dat wel, alleen mis ik nog steeds de winst. Het levert niks op en heeft alleen het nadeel dat je rijders tijdelijk beperkt in hun mogelijkheden. Omdat dit beperkt blijft tot een aantal bochten [of één ronde] ben ik niet direct tegen maar zie simpelweg het voordeel niet.

Tuesday

#442
Citaat van: Wings op 25 januari 2014 - 20:37:42
Citaat van: Tuesday op 25 januari 2014 - 20:30:13
als het een rondje later gebeurd is het toch ook geen probleem? en zoals gezegd, het beperkt de undercut enigzins(tactisch inhalen)

Of het een probleem is of niet, ik zie er geen voordeel in en vind ook hierin niet het bevredigend argument waarom ik het zou moeten toejuichen. Of er überhaupt wat van moet vinden.
nee, maar daarmee vervalt wel jouw tegenargument. Ik en anderen hebben al heel wat argumenten genoemd, misschien stuk voor stuk weinigzeggend, maar bij elkaar vind ik het wel overtuigend genoeg, zeker met de richting die de F1 op wil.
En we hebben het nu alleen over racen gehad, voor kwalificatie kan het ook interessant zijn. Maar goed, misschien verwacht ik er ook wel teveel van. Ik ben iig wel benieuwd hoe het gaat uitpakken.
En wat betreft het argument dat het per saldo weinig uit maakt; dat lijkt mij al genoeg reden om het wel af te schaffen

0634

Citaat van: Wings op 25 januari 2014 - 20:27:20
Citaat van: Perton op 25 januari 2014 - 20:20:57
Uiteindelijk zal iedereen het erover eens dat het maar een detail is. Mij maakt het ook niet uit of het wel of niet gebeurt. Als ik zou moeten kiezen, zou ik het afschaffen, omdat banden warmen in mijn ogen onnodig is, maar voor de rest maakt het me niet zo uit.

Ik heb het andersom. Meer omdat ik het nut van afschaffen niet inzie. Voordeel is dat rijders meteen kunnen strijden om positie en ik zou niet weten waarom ze dit nu willen afschaffen. Als er nu een goed argument achter werd geniet kon ik er wat mee. Verder zal ik er ook geen halszaak van maken als ze het afschaffen.

Dit dus, goed verwoord. Zeker geen halszaak, maar ik zie het nut niet zo, dus niet doen inderdaad.

Wings

Citaat van: Tuesday op 25 januari 2014 - 20:43:06
nee, maar daarmee vervalt wel jouw tegenargument. Ik en anderen hebben al heel wat argumenten genoemd, misschien stuk voor stuk weinigzeggend, maar bij elkaar vind ik het wel overtuigend genoeg, zeker met de richting die de F1 op wil.
En we hebben het nu alleen over racen gehad, voor kwalificatie kan het ook interessant zijn. Maar goed, misschien verwacht ik er ook wel teveel van. Ik ben iig wel benieuwd hoe het gaat uitpakken.
En wat betreft het argument dat het per saldo weinig uit maakt; dat lijkt mij al genoeg reden om het wel af te schaffen

Welk tegenargument komt te vervallen? Zolang geen argumenten worden aangevoerd kan ik er geen tegenargument tegenover stellen. Naar mijn idee wisselen we gedachten hierover uit en vinden we er allemaal wat van maar ik ga niet mee in je gelijk-verhaal die je er nu opvoert. Als dat je intentie is mag je deze helemaal hebben hoor.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 januari 2014 - 20:49:55
Citaat van: Wings op 25 januari 2014 - 20:27:20
Citaat van: Perton op 25 januari 2014 - 20:20:57
Uiteindelijk zal iedereen het erover eens dat het maar een detail is. Mij maakt het ook niet uit of het wel of niet gebeurt. Als ik zou moeten kiezen, zou ik het afschaffen, omdat banden warmen in mijn ogen onnodig is, maar voor de rest maakt het me niet zo uit.

Ik heb het andersom. Meer omdat ik het nut van afschaffen niet inzie. Voordeel is dat rijders meteen kunnen strijden om positie en ik zou niet weten waarom ze dit nu willen afschaffen. Als er nu een goed argument achter werd geniet kon ik er wat mee. Verder zal ik er ook geen halszaak van maken als ze het afschaffen.

Dit dus, goed verwoord. Zeker geen halszaak, maar ik zie het nut niet zo, dus niet doen inderdaad.
dan zou ik dus juist zeggen; wel afschaffen.

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 januari 2014 - 20:55:42
Citaat van: Tuesday op 25 januari 2014 - 20:43:06
nee, maar daarmee vervalt wel jouw tegenargument. Ik en anderen hebben al heel wat argumenten genoemd, misschien stuk voor stuk weinigzeggend, maar bij elkaar vind ik het wel overtuigend genoeg, zeker met de richting die de F1 op wil.
En we hebben het nu alleen over racen gehad, voor kwalificatie kan het ook interessant zijn. Maar goed, misschien verwacht ik er ook wel teveel van. Ik ben iig wel benieuwd hoe het gaat uitpakken.
En wat betreft het argument dat het per saldo weinig uit maakt; dat lijkt mij al genoeg reden om het wel af te schaffen

Welk tegenargument komt te vervallen? Zolang geen argumenten worden aangevoerd kan ik er geen tegenargument tegenover stellen. Naar mijn idee wisselen we gedachten hierover uit en vinden we er allemaal wat van maar ik ga niet mee in je gelijk-verhaal die je er nu opvoert. Als dat je intentie is mag je deze helemaal hebben hoor.
dat rijders niet meteen kunnen strijden voor positie.

En wat betreft gelijk verhaal. Daar gaat het me helemaal niet om, nooit eigenlijk. Maar zo komt het vaak over in discussie's. Wat mij betreft is het idd ook meer gedachten uitwisselen. Maar goed, blijkbaar zijn er dus geen overtuigende voors en tegens, dan zou ik toch eerder zeggen dat het overbodig is en dus afgeschaft kan worden ;) scheelt ook nog weer eens een kleine 4 ton.

0634

Citaat van: Tuesday op 25 januari 2014 - 20:57:38
Citaat van: Jeroen op 25 januari 2014 - 20:49:55
Citaat van: Wings op 25 januari 2014 - 20:27:20
Citaat van: Perton op 25 januari 2014 - 20:20:57
Uiteindelijk zal iedereen het erover eens dat het maar een detail is. Mij maakt het ook niet uit of het wel of niet gebeurt. Als ik zou moeten kiezen, zou ik het afschaffen, omdat banden warmen in mijn ogen onnodig is, maar voor de rest maakt het me niet zo uit.

Ik heb het andersom. Meer omdat ik het nut van afschaffen niet inzie. Voordeel is dat rijders meteen kunnen strijden om positie en ik zou niet weten waarom ze dit nu willen afschaffen. Als er nu een goed argument achter werd geniet kon ik er wat mee. Verder zal ik er ook geen halszaak van maken als ze het afschaffen.

Dit dus, goed verwoord. Zeker geen halszaak, maar ik zie het nut niet zo, dus niet doen inderdaad.
dan zou ik dus juist zeggen; wel afschaffen.
Dus juist niet. Zorgt nodeloos voor meer risico's.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 januari 2014 - 21:23:01
Citaat van: Tuesday op 25 januari 2014 - 20:57:38
Citaat van: Jeroen op 25 januari 2014 - 20:49:55
Citaat van: Wings op 25 januari 2014 - 20:27:20
Citaat van: Perton op 25 januari 2014 - 20:20:57
Uiteindelijk zal iedereen het erover eens dat het maar een detail is. Mij maakt het ook niet uit of het wel of niet gebeurt. Als ik zou moeten kiezen, zou ik het afschaffen, omdat banden warmen in mijn ogen onnodig is, maar voor de rest maakt het me niet zo uit.

Ik heb het andersom. Meer omdat ik het nut van afschaffen niet inzie. Voordeel is dat rijders meteen kunnen strijden om positie en ik zou niet weten waarom ze dit nu willen afschaffen. Als er nu een goed argument achter werd geniet kon ik er wat mee. Verder zal ik er ook geen halszaak van maken als ze het afschaffen.

Dit dus, goed verwoord. Zeker geen halszaak, maar ik zie het nut niet zo, dus niet doen inderdaad.
dan zou ik dus juist zeggen; wel afschaffen.
Dus juist niet. Zorgt nodeloos voor meer risico's.
ok, dan ben je dus wel tegen afschaffen. Dan moet je t idd zo laten.

ben je ook voor het invoeren bij GP2 dan?

0634