Flinke regelveranderingen in Formule 1

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 19:28:21

« vorige - volgende »

Tweedaagse F1-weekeinde. Ja of Nee?

Nee. Laat het zoals het is
1 (33.3%)
Ja. Meer onzekerheid, meer spanning
0 (0%)
Doen, maar niet voor alle circuits geschikt (Monaco)
1 (33.3%)
Anders...
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 04 november 2020 - 12:32:07

0634

Citaat van: Tuesday op 24 januari 2014 - 08:08:29
dan moet je ook geen Pirelli's willen. Die geven/gaven nog veel grotere verschillen in rondetijden. Ik vind dit wel een goede zet iig, dat maakt het voor de coureurs weer een tikje lastiger (op een natuurlijke manier) en daar is niks mis mee.
Wat maakt het uit of Pirelli levert of een ander? Als je zegt dat ze een ander soort band moeten leveren omdat er geen warmers meer zijn, dan doen ze dat.

0634

Citaat van: Franky R. op 24 januari 2014 - 12:49:52
http://www.gppits.net/nieuws/fia_vult_reglement_2014_aan/


Ben het met Kootje eens...In de lagere klassen hebben ze niet eens bandenwarmers. Dus die onzin mag subiet weg. Liever dit jaar al, maar ik ben geduldig.

Noem eens een voordeel?

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 24 januari 2014 - 17:34:22
Citaat van: Franky R. op 24 januari 2014 - 12:49:52
http://www.gppits.net/nieuws/fia_vult_reglement_2014_aan/


Ben het met Kootje eens...In de lagere klassen hebben ze niet eens bandenwarmers. Dus die onzin mag subiet weg. Liever dit jaar al, maar ik ben geduldig.

Noem eens een voordeel?


Werken de heren coureurs wat meer voor hun geld? Ik zoek geen bepaald voordeel, maar ik zou niet weten waarom er alleen in de F1 bandenwarmers worden gebruikt maar niet in de WSR, F# of weet ik welke promo-klasse...

Tuesday

#318
Citaat van: Jeroen op 24 januari 2014 - 17:33:11
Citaat van: Tuesday op 24 januari 2014 - 08:08:29
dan moet je ook geen Pirelli's willen. Die geven/gaven nog veel grotere verschillen in rondetijden. Ik vind dit wel een goede zet iig, dat maakt het voor de coureurs weer een tikje lastiger (op een natuurlijke manier) en daar is niks mis mee.
Wat maakt het uit of Pirelli levert of een ander? Als je zegt dat ze een ander soort band moeten leveren omdat er geen warmers meer zijn, dan doen ze dat.
ja, snap ik, maar ik bedoel dat je de afgelopen jaren na pitstops ook enorme snelheidsverschillen had. Vroeger toen er nog bijgetankt mocht worden had je auto's met verschillende gewichten rondrijden. Kortom dat snelheidsverschil zal echt geen probleem gaan vormen.

0634

Citaat van: Franky R. op 24 januari 2014 - 17:37:16
Citaat van: Jeroen op 24 januari 2014 - 17:34:22
Citaat van: Franky R. op 24 januari 2014 - 12:49:52
http://www.gppits.net/nieuws/fia_vult_reglement_2014_aan/


Ben het met Kootje eens...In de lagere klassen hebben ze niet eens bandenwarmers. Dus die onzin mag subiet weg. Liever dit jaar al, maar ik ben geduldig.

Noem eens een voordeel?


Werken de heren coureurs wat meer voor hun geld? Ik zoek geen bepaald voordeel, maar ik zou niet weten waarom er alleen in de F1 bandenwarmers worden gebruikt maar niet in de WSR, F# of weet ik welke promo-klasse...

Ja, maar ja, in F1 heb je ook DRS dat je nergens anders hebt. Ik weet niet waarom in F1 alles hetzelfde moet zijn als elders.

Ik zie geen voordeel in het afschaffen van bandenwarmers, behalve dat je gekke toestanden kan krijgen met rijders die de pits uitkomend met hand en tand glijdend en al hun plek willen verdedigen. Zie alleen maar een nadeel eigenlijk.

Enige voordeel is de kosten. Maar zoveel zullen bandenwarmers niet kosten, dus daar zie ik weinig heil in.

Jozef

Ik denk dat ze met 22 auto's samengeteld wel heel wat stroom verbruiken en dat ze ook redelijk wat kosten om te transporteren, gewoon omdat het er veel zijn en het opgeteld best veel weegt.

0634

Citaat van: Jozef op 24 januari 2014 - 18:36:47
Ik denk dat ze met 22 auto's samengeteld wel heel wat stroom verbruiken en dat ze ook redelijk wat kosten om te transporteren, gewoon omdat het er veel zijn en het opgeteld best veel weegt.

Vermoedelijk. Maar per team zal het allemaal niet veel zijn tov het budget. Lijkt mij niet dat dat het voordeel is waardoor men het wil afschaffen.

Maikel0230

Goed dat men dit wil afschaffen, ik ben hier nooit fan van geweest, als tijdens een race banden op die wagen worden gemonteerd krijgen die altijd wel wat warmte van de remmen dus koud zullen die nooit echt zijn.

Het is ook gewoon kostenbesparend.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Jozef op 24 januari 2014 - 18:36:47
Ik denk dat ze met 22 auto's samengeteld wel heel wat stroom verbruiken en dat ze ook redelijk wat kosten om te transporteren, gewoon omdat het er veel zijn en het opgeteld best veel weegt.
misschien is het nog meer het idee, energieverspilling naast de baan terwijl je op de baan energie wilt hergebruiken. Maar goed, los van dat alles vind ik dit gewoon iets wat een coureur prima zelf kan doen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 24 januari 2014 - 18:39:58
Citaat van: Jozef op 24 januari 2014 - 18:36:47
Ik denk dat ze met 22 auto's samengeteld wel heel wat stroom verbruiken en dat ze ook redelijk wat kosten om te transporteren, gewoon omdat het er veel zijn en het opgeteld best veel weegt.

Vermoedelijk. Maar per team zal het allemaal niet veel zijn tov het budget. Lijkt mij niet dat dat het voordeel is waardoor men het wil afschaffen.

Het is iig wel de reden die men aanvoert: KOSTENBESPARING


0634

Citaat van: Kootje op 24 januari 2014 - 19:12:55
Het is iig wel de reden die men aanvoert: KOSTENBESPARING

Okee. Nou ja, ze zullen er meer verstand van hebben dan ik, dus dat zal dan allemaal wel.

Vind het alleen apart dat ze een beslissing nemen waarmee je juist aan veiligheid tornt.

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 24 januari 2014 - 18:29:17
Ja, maar ja, in F1 heb je ook DRS dat je nergens anders hebt. Ik weet niet waarom in F1 alles hetzelfde moet zijn als elders.

Formule Renault 3.5. ;)

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 januari 2014 - 19:15:02
Citaat van: Kootje op 24 januari 2014 - 19:12:55
Het is iig wel de reden die men aanvoert: KOSTENBESPARING

Okee. Nou ja, ze zullen er meer verstand van hebben dan ik, dus dat zal dan allemaal wel.

Vind het alleen apart dat ze een beslissing nemen waarmee je juist aan veiligheid tornt.
was jij ook tegen het afschaffen van elektronische hulpmiddelen in de auto dan, zoals TC??

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 24 januari 2014 - 19:16:12
Citaat van: Jeroen op 24 januari 2014 - 18:29:17
Ja, maar ja, in F1 heb je ook DRS dat je nergens anders hebt. Ik weet niet waarom in F1 alles hetzelfde moet zijn als elders.

Formule Renault 3.5. ;)

Nou vooruit dan ;).

0634

Citaat van: Tuesday op 24 januari 2014 - 19:19:57
Citaat van: Jeroen op 24 januari 2014 - 19:15:02
Citaat van: Kootje op 24 januari 2014 - 19:12:55
Het is iig wel de reden die men aanvoert: KOSTENBESPARING

Okee. Nou ja, ze zullen er meer verstand van hebben dan ik, dus dat zal dan allemaal wel.

Vind het alleen apart dat ze een beslissing nemen waarmee je juist aan veiligheid tornt.
was jij ook tegen het afschaffen van elektronische hulpmiddelen in de auto dan, zoals TC??

Ja. Want daar zag ik voordelen van. Hierin niet. Het is ook niet zo dat veiligheid een mega-issue is voor mij, het is allemaal meer dan veilig genoeg, maar dan als je er tegen in gaat moet dat wel een reden hebben.

Dat gezegd hebbende, er op tegen ben ik ook niet echt hoor, het is niet zo dat bandenwarmers mij dagelijks bezighouden, maar ik snap het nut van afschaffing gewoon niet echt.