Flinke regelveranderingen in Formule 1

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 19:28:21

« vorige - volgende »

Tweedaagse F1-weekeinde. Ja of Nee?

Nee. Laat het zoals het is
1 (33.3%)
Ja. Meer onzekerheid, meer spanning
0 (0%)
Doen, maar niet voor alle circuits geschikt (Monaco)
1 (33.3%)
Anders...
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 04 november 2020 - 12:32:07

Perton

Uiteraard geldt dat voor alle teams, maar blijkbaar redeneert Bernie zoals Olav Mol vroeger aan het einde van de race deed als coureur A het gat met coureur B verkleinde: "Coureur A wordt lichter en lichter!" Want B verliest inderdaad geen brandstof...

Daarom zeg ik ook dat ik niet denk dat het ook maar iets had uitgemaakt, maar ik denk wel dat Bernie deze simpele redenering hanteert.


0634

Citaat van: Perton op 07 januari 2014 - 12:50:22
Uiteraard geldt dat voor alle teams, maar blijkbaar redeneert Bernie zoals Olav Mol vroeger aan het einde van de race deed als coureur A het gat met coureur B verkleinde: "Coureur A wordt lichter en lichter!" Want B verliest inderdaad geen brandstof...

Daarom zeg ik ook dat ik niet denk dat het ook maar iets had uitgemaakt, maar ik denk wel dat Bernie deze simpele redenering hanteert.

Ja, die was altijd zo mooi van Mol. Jarenlang hield hij die onzin vol, zei hij na de laatste pitstops dat Jantje sneller rond reed dan Pietje omdat Jantje zijn laatste stop eerder had gemaakt en dus wel lichter zou zijn... Ze moesten beiden nog evenveel ronden, Olav!

Sabai


Jehoentelaar


Maikel0230

Deze 'senior citizen' is echt wel de pedalen kwijt nu

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

zoals ik al jaren zeg, die ouwe zou beter met pensioen gaan. Hij weet niet meer wat hij zegt

Matthijs

En zoals anderen al jaren zeggen: waarschijnlijk weet de man wél precies wat hij zegt en is het zijn bewuste keuze altijd met zulke extreme ideeën te komen. Stel: zijn idee is om de laatste race dubbele punten te geven maar hij is slim genoeg om te weten dat er weerstand zal komen. Dus komt hij met een nog extremer idee: de laatste 3 races dubbele punten. Tadaa: weerstand. Om te reageren op de weerstand vervalt het plan van 3 races met dubbele punten en wordt gekozen voor één race met dubbele punten. Iedereen doet vervolgens lacherig over die gekke kleine bejaarde Ecclestone die niet meer alles op een rijtje heeft, maar vervolgens heeft hij wel precies zijn zin!

Volgens mij werkt Helmut Marko ook volgens dit principe.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 09 januari 2014 - 08:49:49
En zoals anderen al jaren zeggen: waarschijnlijk weet de man wél precies wat hij zegt en is het zijn bewuste keuze altijd met zulke extreme ideeën te komen. Stel: zijn idee is om de laatste race dubbele punten te geven maar hij is slim genoeg om te weten dat er weerstand zal komen. Dus komt hij met een nog extremer idee: de laatste 3 races dubbele punten. Tadaa: weerstand. Om te reageren op de weerstand vervalt het plan van 3 races met dubbele punten en wordt gekozen voor één race met dubbele punten. Iedereen doet vervolgens lacherig over die gekke kleine bejaarde Ecclestone die niet meer alles op een rijtje heeft, maar vervolgens heeft hij wel precies zijn zin!

Volgens mij werkt Helmut Marko ook volgens dit principe.


Klopt, Max Mosley bediende zich ook van dit soort tactieken...Eerst heel extreem reageren, om dat een milde variant erdoorheen te drukken.

Jozef

Dat is gewoon de standaard voor alle politiek, niet echt eigen aan Bernie of Mosley...

Bart VD

Dat ze eens ophouden met foefelen in de regels.  Niet voluit gaan om banden te sparen, anderen voorsteken door gewoon het vleugeltje plat te leggen, een gigantische rem op technische innovatie, elke inhaalactie waar er ook maar het minste contact is wordt door de stewards bestraft, en nu dus kunstmatig het kampioenschap wat langer aan het infuus houden.  F1 is verworden tot een karikatuur, een grap, een sport waar rijderstalent en technische hoogstand plaats moeten maken voor geld, kunstmatig gefoefel en jeanetterij.  Kunnen we aub eens gewoon terug gaan racen?
This space for rent

Perton

Tsja dat van technische restricties is ook gewoon de eigen schuld van de teams hoor. Zij willen zelf niet meewerken aan een Formule 1, dus verzint de FIA andere manieren om kosten te besparen. Een budgetcap met veel technische vrijheid en "zie maar hoe je zelf een auto op de baan krijgt", zou veel logischer zijn en uiteraard ook iets wat de FIA zelf zou willen, maar als de teams daar niet aan meewerken, dan niet.

Natuurlijk zijn er op sportief gebied genoeg punten waarop de FIA faalt (zoals het te makkelijk bestraffen enzo), maar op technisch gebied denk ik dat de FIA heel andere maatregelen zou nemen indien de teams wat reëler gingen leven. Dat weet ik natuurlijk niet met zekerheid, want ik heet geen Jean Todt, maar ik heb die vermoedens wel.

Matthijs

Citaat van: Bart VD op 10 januari 2014 - 08:36:48
Dat ze eens ophouden met foefelen in de regels.  Niet voluit gaan om banden te sparen, anderen voorsteken door gewoon het vleugeltje plat te leggen, een gigantische rem op technische innovatie, elke inhaalactie waar er ook maar het minste contact is wordt door de stewards bestraft, en nu dus kunstmatig het kampioenschap wat langer aan het infuus houden.  F1 is verworden tot een karikatuur, een grap, een sport waar rijderstalent en technische hoogstand plaats moeten maken voor geld, kunstmatig gefoefel en jeanetterij.  Kunnen we aub eens gewoon terug gaan racen?

Ik snap je frustratie wel, maar je verhaal klopt niet. Aan de ene kant roep je dat de gigantische rem op technische innovatie eraf moet, maar aan de andere kant baal je ervan dat de F1 gedomineerd wordt door geld.

Laten we eerst beginnen te achterhalen waarom deze 'jeanetterij' (jouw woorden, niet de mijne) in de sport is gekropen om vervolgens de problemen bij de kern aan te pakken. Roepen dat alles slecht is is heel makkelijk (en begrijpelijk) maar brengt ons niet verder.

Bart VD

Citaat van: Matthijs op 10 januari 2014 - 12:41:35Ik snap je frustratie wel, maar je verhaal klopt niet. Aan de ene kant roep je dat de gigantische rem op technische innovatie eraf moet, maar aan de andere kant baal je ervan dat de F1 gedomineerd wordt door geld.

Wanneer ik het heb over de dominantie door geld, dan heb ik het niet over hoeveel de teams spenderen aan hun ontwikkelingen.  Dan heb ik het over paydrivers.  Ideaal zou ik graag een F1 zien waar rijders rijden omwille van hun talent en niet omwille van de centen, en waar alle mogelijke technische ontwikkelingen mogelijk zijn.  Nu zal dit niet haalbaar zijn, o.a. omdat de kleinere teams die ontwikkelingen financieel gewoon niet aankunnen.  Wel, zet dan een spending cap op die ontwikkelingen, maar laat a.u.b. toch de ruimte om nieuwigheden uit te vinden (ik denk bvb aan de suspension van Lotus)...

CitaatLaten we eerst beginnen te achterhalen waarom deze 'jeanetterij' (jouw woorden, niet de mijne) in de sport is gekropen

Omdat de stewards voor het minste geringste al in je nek springen.  "Causing a collision"... fucking hell... Ik dacht dat het racen was.

Citaatom vervolgens de problemen bij de kern aan te pakken. Roepen dat alles slecht is is heel makkelijk (en begrijpelijk) maar brengt ons niet verder.

Je kan een probleem maar aanpakken wanneer je het eerst bij naam noemt.
This space for rent

Kootje