Flinke regelveranderingen in Formule 1

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 19:28:21

« vorige - volgende »

Tweedaagse F1-weekeinde. Ja of Nee?

Nee. Laat het zoals het is
1 (33.3%)
Ja. Meer onzekerheid, meer spanning
0 (0%)
Doen, maar niet voor alle circuits geschikt (Monaco)
1 (33.3%)
Anders...
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 04 november 2020 - 12:32:07

Perton

Ik vermoed dat Horner het wel van Renault zal hebben ja.

-edit- Ik zie dat Maikel een edit heeft gedaan na jouw post, dus ik vermoed dat het linkje er eerder nog niet stond.

Wings

Horner is ook de enige die ik het zie roepen. Daarom juist. ;) Niet dat ik er totaal niet in geloof -want als het loopt als een eend en kwaakt als een eend zal het ook wel een eend zijn- maar het wordt wel erg makkelijk overgenomen zonder dat het bevestigd is door Renault zelf.

Perton

Tsja van Renault zal niemand in het openbaar roepen dat Red Bull een de facto fabrieksteam is, want dat is nogal oneerbiedig naar de andere partners toe natuurlijk. Dat lijkt me nogal vanzelfsprekend eigenlijk.

Wings

Daarom heb ik er moeite mee [en ik chargeer nu!] dat het zo makkelijk wordt overgenomen en geroepen. Laat maar eens zien dan! Horner kan roepen dat de wereld vierkant is dat maakt het nog geen feit. Bovendien roept Horner het net iets te vaak. Alsof hij uit is op onrust. Kan een politieke kleur hebben om het telkens zo dik erop te moeten leggen. Ik had dus eigenlijk op een andere bron gehoopt.

Perton

Dat er achter die glimlach van Horner een verschrikkelijk naar politiek mannetje schuilt, dat klopt denk ik.

Ik denk dat het gewoon inhoudt dat als Renault iets nieuws heeft, dat eerder bij Red Bull aanwezig is dan bij de andere teams, in die zin zal Horner ook wel gelijk hebben. Ik zou ook niet weten hoe het verder zou werken. Testen mag niet, nieuwe onderdelen ook niet, dus hoogstens dat Red Bull de beste engineers toegekend krijgt. Wederom een vanzelfsprekendheid.

In dat opzicht denk ik dat Horner gelijk heeft, maar dat het inderdaad wat genuanceerder ligt, zoals jij stelt (naja, zo stel je het niet letterlijk, maar zo interpreteer ik het van je).

Wings

Iedereen wedt op zijn beste paard. Duidelijk.

Maikel0230

James Allison schreef er in 2011 een interessant stukje over dat wat meer inzicht in de zaak geeft, maar ook hier komen de woorden uit de mond van Christian Horner.
http://www.jamesallenonf1.com/2011/09/why-red-bull-and-renault-are-getting-closer/

Wat het voor mij interessant maakt is dat een website zoals Autosport het als een feit gebruikt
CitaatAs teams continue to work on getting their new cars ready for F1's first pre-season test at Jerez that starts on January 28, Allison is in no doubts that 'works' teams Ferrari, Mercedes and Red Bull will have the edge over customer outfits.
Nu Autosport kan zich ook vergissen maar ik denk niet dat ze dit 'eventjes zomaar' zouden aaneemen als feit zonder dat er een waarheid achter schuilt. Als je de zin leest lijkt het alsof de woorden uit de mond komen van Allison maar wie het artikel gelezen heeft weet dat die geen namen noemt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

#247
Zoals ik in het F1 Magazines-topic al schreef is objectiviteit bij Autosport tegenwoordig ver te zoeken. Ze brengen wel vaker dingen als feit terwijl die onzin blijken te zijn. Van de zomer was er nog iets waar ik me enorm aan ergerde. Ik weet niet meer precies wat het was, maar het had iets te maken met zo'n hardnekkig gerucht op de rijdersmarkt, waarvan elke serieuze bron meldde: "Nou het zou misschien in bepaalde omstandigheden kunnen dat dit gaat gebeuren", en Jon Noble had er weer een heel artikel aan gewijd dat het veel serieuzer bracht dan het daadwerkelijk was, en dat bleek ook wel uit de 3,5 woorden aan quotes die hij gebruikte, maar toch werd het hele artikel als feit gebracht. Ik baal enorm dat ik niet meer weet wanneer het was en waar het precies over ging, want dan kon ik het voor je opzoeken om beter uit te leggen wat ik bedoelde.

Hoe dan ook, de afgelopen 2, 3 jaar neem ik het met een flinke korrel zout als Autosport iets als feit presenteert. Noble zou voor de Story moeten schrijven ipv voor een (vroeger) gerespecteerd blad. Ik zie nu ook dat het door jou aangehaalde artikel van Noble is. Dat zegt me alweer genoeg.

Sorry voor deze semi-offtopic rant, maar zodra ik Jonathan Noble boven een artikel zie staan, lees ik eigenlijk alleen de quotes en vorm ik mijn eigen conclusies.

Wings

Citaat van: Maikel0230 op 03 januari 2014 - 23:50:37
James Allison schreef er in 2011 een interessant stukje over dat wat meer inzicht in de zaak geeft, maar ook hier komen de woorden uit de mond van Christian Horner.
http://www.jamesallenonf1.com/2011/09/why-red-bull-and-renault-are-getting-closer/

Wat het voor mij interessant maakt is dat een website zoals Autosport het als een feit gebruikt
CitaatAs teams continue to work on getting their new cars ready for F1's first pre-season test at Jerez that starts on January 28, Allison is in no doubts that 'works' teams Ferrari, Mercedes and Red Bull will have the edge over customer outfits.
Nu Autosport kan zich ook vergissen maar ik denk niet dat ze dit 'eventjes zomaar' zouden aaneemen als feit zonder dat er een waarheid achter schuilt. Als je de zin leest lijkt het alsof de woorden uit de mond komen van Allison maar wie het artikel gelezen heeft weet dat die geen namen noemt.

James Allen. ;) Zit heel vaak wel op de juiste toon maar is geen feitenkoning. Vaak voortvloeien zijn artikelen uit gezond boerenverstand. Logica. Begrijp me niet verkeerd, het is niet zozeer dat ik niet geloof dat Red Bull een streepje voor heeft bij Renault, het is alleen nooit bevestigd. Daarom reageer ik als het weg wordt gezet als feit. Want dat is het niet [naar mijn weten].

Maikel0230

#249
Ik heb extensief gezocht en ondanks dat het zoals je stelt wings nooit door Renault echt werd bevestigd lijkt het door de meesten wel geaccepteerd te zijn. Ik las vooral terug dat Renault nauw zou samenwerken met RBR bij de ontwikkeling van het nieuwe blok, hierover vond ik wel degelijk iets terug op hun website
Citaat van: http://www.renaultsportf1.com/Red-Bull-Racing-Renault,74.htmlRed Bull Racing and Renault Sport F1 have since consolidated their partnership and will work together until at least the end of the 2016 season, with the establishment of a technical joint venture to collaborate on the 2014 engine regulations.
Zoiets vind ik niet terug bij de andere 3 teams, hieruit kan je toch wel enige conclusies trekken vind ik. Dat RB wel degelijk benoemt is tot fabrieksteam. Natuurlijk zal Renault er niet openlijk voor uitkomen want dan zijn de andere teams weer een beetje boos.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Vind het een beetje een nondiscussie. Wie wat gezegd heeft doet er bitter weinig toe, we weten toch allemaal wel hoe het zit tussen Renault en Red Bull, lijkt me.

Wings

@Maikel. Dan interpreteren we het anders. In mijn optiek doet Renault niet anders dan zijn naamkaartje aan de successen van Red Bull nieten. Nogal wiedes, althans, mij verbaasd dat niet. Dat ze niet één zijn en als zodanig mogen worden beschouwd bewijst toen 'iemand van Renault' [weet niet meer wie het was] mee mocht naar het podium na een overwinning van Vettel. Hij weigerde in eerste instantie een Red Bull Team shirt aan te trekken en eenmaal op het podium wees hij demonstratief naar de Renault-belettering op het shirt.  Hoezo één eenheid?

Wings

Citaat van: Jeroen op 04 januari 2014 - 13:39:38
Vind het een beetje een nondiscussie. Wie wat gezegd heeft doet er bitter weinig toe, we weten toch allemaal wel hoe het zit tussen Renault en Red Bull, lijkt me.

Dat weten we niet. Dat nemen we aan. Iets heel anders. En verder maakt niemand daar een halszaak van en wordt gewoon over en weer een gedachten uitgewisseld, dus echt een discussie is het niet.

0634

Dan neem jij het niet aan.

Het is ook geen eenheid, maar een twee/eenheid. De band is op technisch niveau zonder enige twijfel ontzettend sterk en Red Bull is met voorsprong het team dat van Renault de meeste steun zal krijgen. Dat is volkomen logisch om zowel financiele als sportieve redenen. Renault luistert ongetwijfeld meer naar Red Bull dan naar welk team dan ook.

Dat hoef jij niet aan te nemen, maar het komt wel wat naief over. Gelijke kansen bestaan niet in dit soort situaties.

Wings

Beetje jammer dit. Ben ook meteen klaar [sorry voor de rest].