Flinke regelveranderingen in Formule 1

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 19:28:21

« vorige - volgende »

Tweedaagse F1-weekeinde. Ja of Nee?

Nee. Laat het zoals het is
1 (33.3%)
Ja. Meer onzekerheid, meer spanning
0 (0%)
Doen, maar niet voor alle circuits geschikt (Monaco)
1 (33.3%)
Anders...
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 04 november 2020 - 12:32:07

Wings

Citaat van: Kootje op 11 december 2013 - 17:18:41
Citaat van: Jozef op 11 december 2013 - 16:59:07
Citaat van: Kootje op 10 december 2013 - 14:15:32
ja precies, degene met de meeste punten is kampioen
maar dat maakt het toch des te oneerlijker dat coureur A straks 2 races moet winnen om coureur B, die slechts de seizoensfinale wint, op gelijke hoogte te houden?

Nou ja, je weet het van tevoren dat het zo is. Moet je je maar harder focussen op die slotrace.

niet mee eens
je zal maar net die race pech hebben en uitvallen, kun je zelf niets aan doen
maar je kan daardoor wel ineens de titel mislopen, terwijl je over de eerste 18 races de betere bleek

of bekijk 'm eens wat verder naar achter

team A heeft 3x 'n 10e plek behaald (=3 punten), terwijl team B tot nog toe puntloos bleef
echter in de laatste race van het jaar weet team B door 'n gelukstreffer de 8e plek te bemachtigen, team A scoort niet
krijgt team B ineens 4 ipv 2 punten en passeert zo, door slechts één race te presteren team A en pakt daarmee ook nog eens de nodige extra miljoenen

hoe je het ook went of keert, het kan gewoon voor zéér oneerlijke situaties zorgen

Als je achtste wordt scoor je ook conform de 2013-puntentelling 4 punten dus vind je de huidige puntentelling ook oneerlijk...

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 12 december 2013 - 16:45:13
Helmut Marko is nu eenmaal een PR ramp, Franky heeft in deze niet meer dan gelijk.

Marko heeft botweg gelogen, meerdere media vragen nu om een antwoord van hem maar nu komt er niks meer uit zijn mond. Als je het bekijkt is hij absoluut geen team player, zijn commentaren gaan soms gewoon keihard in tegen de politiek van het team maar als er eens kritiek op hem komt zwijgt hij ineens wijselijk.
ach, kom op, waarom zou Marko hier over liegen?? en waarom zou Red Bull uberhaupt voor dubbele punten zijn?? ik denk dat het sterkste team never nooit voor zo'n regel zou kiezen.

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 12 december 2013 - 16:45:13
Helmut Marko is nu eenmaal een PR ramp, Franky heeft in deze niet meer dan gelijk.

Marko heeft botweg gelogen, meerdere media vragen nu om een antwoord van hem maar nu komt er niks meer uit zijn mond. Als je het bekijkt is hij absoluut geen team player, zijn commentaren gaan soms gewoon keihard in tegen de politiek van het team maar als er eens kritiek op hem komt zwijgt hij ineens wijselijk.
Herhalen dát ie gelogen heeft, is geen argument waarom hij de leugenaar zou zijn en niet de FIA.

Tuesday

Citaat van: Wings op 12 december 2013 - 17:22:02
Citaat van: Kootje op 11 december 2013 - 17:18:41
Citaat van: Jozef op 11 december 2013 - 16:59:07
Citaat van: Kootje op 10 december 2013 - 14:15:32
ja precies, degene met de meeste punten is kampioen
maar dat maakt het toch des te oneerlijker dat coureur A straks 2 races moet winnen om coureur B, die slechts de seizoensfinale wint, op gelijke hoogte te houden?

Nou ja, je weet het van tevoren dat het zo is. Moet je je maar harder focussen op die slotrace.

niet mee eens
je zal maar net die race pech hebben en uitvallen, kun je zelf niets aan doen
maar je kan daardoor wel ineens de titel mislopen, terwijl je over de eerste 18 races de betere bleek

of bekijk 'm eens wat verder naar achter

team A heeft 3x 'n 10e plek behaald (=3 punten), terwijl team B tot nog toe puntloos bleef
echter in de laatste race van het jaar weet team B door 'n gelukstreffer de 8e plek te bemachtigen, team A scoort niet
krijgt team B ineens 4 ipv 2 punten en passeert zo, door slechts één race te presteren team A en pakt daarmee ook nog eens de nodige extra miljoenen

hoe je het ook went of keert, het kan gewoon voor zéér oneerlijke situaties zorgen

Als je achtste wordt scoor je ook conform de 2013-puntentelling 4 punten dus vind je de huidige puntentelling ook oneerlijk...
foute conclusie. Je had moeten concluderen dat ie een typefout heeft gemaakt en 9e bedoelde.

Kootje


0634

Citaat van: Perton op 12 december 2013 - 15:51:12
Pablo Elizalde ‏@EliGP 2m
Numbers will have to be visible on the drivers' helmets next year. #F1

Ja, dit is nuttig :-\

Zag je die niet aankomen dan? Is toch logisch? Als ze met vaste en eigen nummers gaan rijden, is het niet vreemd dat ze ook op de helm staan. Dan gaat dat nummer automatisch meer en meer aan de rijder gelinkt worden en dat is commercieel interessant.

Jehoentelaar

Dat is zo, maar het is ook zo dat de startnummers tegenwoordig nogal matig zichtbaar zijn op de auto's. Dat, in combinatie met de door sponsorstickers soms nauwelijks uit elkaar te houden helmen van teamgenoten, maakt het voor het publiek ter plekke allemaal erg lastig. Een nummer op een helm verandert daar weinig aan; het startnummer op de zijkanten van auto's plaatsen des te meer.

Helemaal mooi zou ik het toepassen van het DTM-systeem vinden: de drieletterige afkorting van de coureur op een goed zichtbare plek op de auto zetten. Kwam hier al een eens foto van voorbij dacht ik.

0634

Dat niet, maar als het nummer bij een rijder hoort, hoort het dus voortaan ook bij de helm. Ik snap dat wel, sportief maakt het niet uit, commercieel wel.

Jehoentelaar

Ik ook. En als ze het slim doen zetten ze het op de bovenkant van de helm vanwege de zichtbaarheid.

Als Mol dan nóg coureurs door elkaar haalt weet ik het niet meer. :P

Perton

Citaat van: Jeroen op 12 december 2013 - 18:06:34
Citaat van: Perton op 12 december 2013 - 15:51:12
Pablo Elizalde ‏@EliGP 2m
Numbers will have to be visible on the drivers' helmets next year. #F1

Ja, dit is nuttig :-\

Zag je die niet aankomen dan? Is toch logisch? Als ze met vaste en eigen nummers gaan rijden, is het niet vreemd dat ze ook op de helm staan. Dan gaat dat nummer automatisch meer en meer aan de rijder gelinkt worden en dat is commercieel interessant.
Ja mijn punt is meer dat ik had  verwacht dat het óók op de auto zichtbaar zou moeten zijn. Als je identificatie wilt, dan moet je daar ook voor zorgen.

Wings

Citaat van: Tuesday op 12 december 2013 - 17:30:39
foute conclusie. Je had moeten concluderen dat ie een typefout heeft gemaakt en 9e bedoelde.

Oké, prima, vrede.

Maar typfout of niet, het verandert natuurlijk niet veel aan de strekking. Want als P8 en P9 het verschil moet maken tussen onacceptabel, schande, oneerlijk en acceptabel, eerlijk, vind ik dat wel héél erg mal. Bovendien wordt ook nu weer een worst-case-scenario geschetst. En ja, dat kan, maar als een race een aparte wending krijgt door een SC of regen geldt dat dan toch ook? Ook dan kan de rijder van Team B punten scoren en Team A passeren.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 12 december 2013 - 18:17:18
Ik ook. En als ze het slim doen zetten ze het op de bovenkant van de helm vanwege de zichtbaarheid.

Als Mol dan nóg coureurs door elkaar haalt weet ik het niet meer. :P

Ik weet wel zeker dat hem dat gaat lukken.

Tuesday

Citaat van: Wings op 12 december 2013 - 18:46:34
Citaat van: Tuesday op 12 december 2013 - 17:30:39
foute conclusie. Je had moeten concluderen dat ie een typefout heeft gemaakt en 9e bedoelde.

Oké, prima, vrede.

Maar typfout of niet, het verandert natuurlijk niet veel aan de strekking. Want als P8 en P9 het verschil moet maken tussen onacceptabel, schande, oneerlijk en acceptabel, eerlijk, vind ik dat wel héél erg mal. Bovendien wordt ook nu weer een worst-case-scenario geschetst. En ja, dat kan, maar als een race een aparte wending krijgt door een SC of regen geldt dat dan toch ook? Ook dan kan de rijder van Team B punten scoren en Team A passeren.
wat mij betreft is elk scenario waarbij het nieuwe systeem de doorslag geeft 'oneerlijk'. En Kootje had al aangegeven dat het om miljoenen kan gaan. Ferrari zou met het nieuwe systeem ook 2e geworden zijn ipv 3e in het WCC als je de punten in Brazilië verdubbeld.

Wings

Dat kan. Met iedere andere puntentelling uit het verleden zou dat beeld anders kunnen zijn. Daar is niks oneerlijks aan. De regels en dus kansen zijn voor iedereen het zelfde. Hoe sta jij tegenover een punt voor pole en een punt voor de snelste ronde?

0634

Als ik mag antwoorden:

Pole: ja
Snelste ronde: nee.