Flinke regelveranderingen in Formule 1

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 19:28:21

« vorige - volgende »

Tweedaagse F1-weekeinde. Ja of Nee?

Nee. Laat het zoals het is
1 (33.3%)
Ja. Meer onzekerheid, meer spanning
0 (0%)
Doen, maar niet voor alle circuits geschikt (Monaco)
1 (33.3%)
Anders...
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 04 november 2020 - 12:32:07

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 07 februari 2014 - 00:54:54
Omdat iets verplicht stellen nog steeds om een hoop randregeltjes vraagt. Anders krijg je allemaal coureurs die drie minuten over een rondje doen omdat ze dan minder van hun banden vragen. Hebben ze wel een tijd gezet.


Gewoon drie verplichte rondes rijden en daar het gemiddelde van nemen...weet je zeker dat de heren minimaal drie rondjes gaan stampen... ;D
;)

Kootje

Met maar 10 minuten op de klok zullen ze dan wel moeten. ;D

Franky R.

Citaat van: Kootje op 08 februari 2014 - 15:19:37
Met maar 10 minuten op de klok zullen ze dan wel moeten. ;D


Dat zei ik... ;) ;) ;)

Tuesday

dan kun je nog steeds 2 en halve minuut doen over een ronde gemiddeld (1 outlap + 3 getimede) ;)


Franky R.

Citaat van: Tuesday op 08 februari 2014 - 17:01:37
dan kun je nog steeds 2 en halve minuut doen over een ronde gemiddeld (1 outlap + 3 getimede) ;)
Mijn fout...ik bedoelde drie GETIMEDE rondes...en daar het gemiddelde van neemt.

0634

http://www.gppits.net/nieuws/protest_mclaren/

O jeuh... iemand is weer slim geweest, dus de rest gaat maar weer klagen... Altijd gezellig, dat voorseizoen. Hopelijk houdt Whiting ook een keertje voet bij stuk.

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 08 februari 2014 - 21:53:18
Citaat van: Tuesday op 08 februari 2014 - 17:01:37
dan kun je nog steeds 2 en halve minuut doen over een ronde gemiddeld (1 outlap + 3 getimede) ;)
Mijn fout...ik bedoelde drie GETIMEDE rondes...en daar het gemiddelde van neemt.
nee, dat zei je wel duidelijk, maar ook met 3 getimede rondes kun je er nog 2 en halve minuut over doen gemiddeld. Wellicht bedoel je dat ze na elke ronde nieuwe banden moeten halen, maar dan wordt het wel erg krap/onhaalbaar.

Perton

Citaat van: Jeroen op 09 februari 2014 - 00:00:34
http://www.gppits.net/nieuws/protest_mclaren/

O jeuh... iemand is weer slim geweest, dus de rest gaat maar weer klagen... Altijd gezellig, dat voorseizoen. Hopelijk houdt Whiting ook een keertje voet bij stuk.

Maar de Formule 1-teams negeren de geest van de reglementen al meer dan vijftig jaar in de Formule 1., zo grapte Ted Kravitz op Sky Sports F1.

En dit is exact de reden waarom ik van mening ben dat wanneer een team iets vindt dat 'niet in de geest van de reglementen' is maar verder wel aan het reglement voldoet, dat dan maar in het reglement van het volgende jaar wordt opgelost, maar niet in het lopende seizoen. En ik vind 'het lopende seizoen' beginnen bij de eerste test.

Wings

Wordt een beetje lastig met een seizoen dat eind november eindigt. Ben het ook oneens met het bovenstaande en bekijk het zwart-wit. Het mag of mag niet, klaar. Als je het grijze gebied bestrijkt neem je bewust risico en kan het ook verkeerd uitpakken en dien je de boel te veranderen.

0634

Citaat van: Perton op 09 februari 2014 - 00:49:19
Citaat van: Jeroen op 09 februari 2014 - 00:00:34
http://www.gppits.net/nieuws/protest_mclaren/

O jeuh... iemand is weer slim geweest, dus de rest gaat maar weer klagen... Altijd gezellig, dat voorseizoen. Hopelijk houdt Whiting ook een keertje voet bij stuk.

Maar de Formule 1-teams negeren de geest van de reglementen al meer dan vijftig jaar in de Formule 1., zo grapte Ted Kravitz op Sky Sports F1.

En dit is exact de reden waarom ik van mening ben dat wanneer een team iets vindt dat 'niet in de geest van de reglementen' is maar verder wel aan het reglement voldoet, dat dan maar in het reglement van het volgende jaar wordt opgelost, maar niet in het lopende seizoen. En ik vind 'het lopende seizoen' beginnen bij de eerste test.

Dat vind ik dus ook. Ze hebben het dan over de geest van de reglementen, maar denk ook eens aan de geest van de sport. Vindingrijkheid hoort namelijk bij de geest van de sport. We kennen toch allemaal de talloze grote en kleine vindingrijke foefjes door de jaren heen? Dat is óók F1 en daar mag je best eens voordeel van hebben.

Ik vind het persoonlijk ook altijd eigenaardig dat Whiting en zijn team soms dingen goed keurt, die hij later toch weer afkeurt. Dat kan natuurlijk altijd een keer gebeuren, maar voor mijn gevoel is dat de laatste jaren toch wel redelijk vaak aan de orde geweest nadat andere teams gingen zeuren.

Maar helaas heb ik het vermoeden dat dit wel weer verboden gaat worden. We'll see.

Wings

Citaat van: Jeroen op 09 februari 2014 - 00:00:34
http://www.gppits.net/nieuws/protest_mclaren/

O jeuh... iemand is weer slim geweest, dus de rest gaat maar weer klagen... Altijd gezellig, dat voorseizoen. Hopelijk houdt Whiting ook een keertje voet bij stuk.

De politieke afdeling in de autosport. Ik kan me goed voorstellen dat team mensen in dienst hebben die niks anders doen dan de concurrentie te monitoren. Iedere beweging die ze maken wordt geconformeerd aan het reglement en bij twijfel worden de teams op het hakblok gelegd en mogen ze hun innovativiteit verdedigen.

0634

Citaat van: Wings op 09 februari 2014 - 09:42:55
Wordt een beetje lastig met een seizoen dat eind november eindigt. Ben het ook oneens met het bovenstaande en bekijk het zwart-wit. Het mag of mag niet, klaar. Als je het grijze gebied bestrijkt neem je bewust risico en kan het ook verkeerd uitpakken en dien je de boel te veranderen.

Maar vaak is het: 'het mag' volgens Whiting. Dan wordt er gezeurd. En dan mag het toch weer niet, volgens Whiting.

Wings

Kan zijn dat het, als eerste reactie, gedoogd wordt door Charlie maar zo gauw als de teams doorpakken en naar gerecht stappen, deze anders beslist.

0634

Geen idee. En zoals ik al aangaf ergens, ik kan me best voorstellen dat dat eens gebeurd. Dat je een ontwerp in eerste instantie goed keurt maar bij nader inzien toch aan het twijfelen raakt. Kan.

Maar voor mijn gevoel hebben we dat de laatste jaren inmiddels wel heul erg vaak meegemaakt. En dan ga je je afvragen of dat wel goed gaat zo, met die keuringen van Whiting.