Flinke regelveranderingen in Formule 1

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 19:28:21

« vorige - volgende »

Tweedaagse F1-weekeinde. Ja of Nee?

Nee. Laat het zoals het is
1 (33.3%)
Ja. Meer onzekerheid, meer spanning
0 (0%)
Doen, maar niet voor alle circuits geschikt (Monaco)
1 (33.3%)
Anders...
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 04 november 2020 - 12:32:07

Gerard

Dubbele punten voor de seizoensfinale... mmmm Die had ik niet aan zien komen!!
En 5 sec straf? Als dat maar consequent uitgedeeld wordt.... :(

Tuesday

als het ook nog eens waar is dat Abu Dhabi hier extra voor betaald heeft, dan is het helemaal schandalig. Verklaard misschien ook direct de wijziging in de kalender.

Citaat
The motivation for this will be to increase the chances of the world championship fight to go down the wire. Of course, that will have the side-effect of making the last race of the season a prized commodity for race organisers, which perhaps explains big-spending Abu Dhabi reclaiming the slot for next season.

Perton

Citaat van: Mike op 09 december 2013 - 21:16:11
Ik snap alleen niet echt wat er voor meerwaarde is aan vaste startnummers?
Wat wordt daar uberhaubt mee gedaan?
Wat Wallie zegt: het is een beetje extra naamsbekendheid. Zodra je iemand met een jas ziet lopen met een gele 46 erop, weet iedereen direct: Heuy da's een Rossi-fan. En dus denkt men dan automatisch aan MotoGP. Kijk, men moet niet verwachten dat het nummer van Max Chilton veel meerwaarde zal hebben, het zal natuurlijk alleen om de toppers gaan, de rest is bijzaak. En men moet het na één of twee jaar ook niet afrekenen, het heeft tijd nodig om te groeien.

Maar uiteindelijk is het gewoon herkenbaarheid/naamsbekendheid.

Maikel0230

Citaat van: Mike op 09 december 2013 - 21:16:11
Ik snap alleen niet echt wat er voor meerwaarde is aan vaste startnummers?
Wat wordt daar uberhaubt mee gedaan?

Een echte meerwaarde is het niet die vaste nummers maar het geeft de coureurs toch de mogelijkheid om in deze tijd waar ze ervan beschuldigt worden te 'robotisch' te zijn, weer een licht toets persoonlijkheid toe te voegen.

Het werkt in  de motogp dus waarom zou het niet werken in de F1?

Dat van die dubbele punten is gewoon de stupiditeit voorbij, als courerus zich nu soms al inhouden, zullen ze met dat systeem al helemaal niet meer hun beste beentje voor te zetten, ah ja want als je in abu dhab maar goed genoeg bent.

F1 is zichzelf in de vernieling in aan het rijden, het toppunt is dat dit idee dan ook nog uit de strategy group komt, daar waar Red Bull, Ferrari, McLaren, Mercedes, Lotus en Williams inzitten, teams die in mijn ogen zouden moeten weten dat niemand dit wil zien.

Mijn liefde voor deze sport wordt nut toch echt wel op de proef gesteld, de reacties op dit idee zijn niet mild, op twitter heb ik al zeker 5 tweets gezien van mensen die een 'sabatical' willen nemen, WEC klinkt voor hen interessanter.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Perton op 09 december 2013 - 21:34:52
Citaat van: Mike op 09 december 2013 - 21:16:11
Ik snap alleen niet echt wat er voor meerwaarde is aan vaste startnummers?
Wat wordt daar uberhaubt mee gedaan?
Wat Wallie zegt: het is een beetje extra naamsbekendheid. Zodra je iemand met een jas ziet lopen met een gele 46 erop, weet iedereen direct: Heuy da's een Rossi-fan. En dus denkt men dan automatisch aan MotoGP. Kijk, men moet niet verwachten dat het nummer van Max Chilton veel meerwaarde zal hebben, het zal natuurlijk alleen om de toppers gaan, de rest is bijzaak. En men moet het na één of twee jaar ook niet afrekenen, het heeft tijd nodig om te groeien.

Maar uiteindelijk is het gewoon herkenbaarheid/naamsbekendheid.
zou leuk zijn als ze daar dan in de lagere klasses al mee kunnen beginnen, dan krijgt het nog wat meer waarde, zeker voor de coureur

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 09 december 2013 - 21:41:32
Citaat van: Mike op 09 december 2013 - 21:16:11
Ik snap alleen niet echt wat er voor meerwaarde is aan vaste startnummers?
Wat wordt daar uberhaubt mee gedaan?

Een echte meerwaarde is het niet die vaste nummers maar het geeft de coureurs toch de mogelijkheid om in deze tijd waar ze ervan beschuldigt worden te 'robotisch' te zijn, weer een licht toets persoonlijkheid toe te voegen.

Het werkt in  de motogp dus waarom zou het niet werken in de F1?

Dat van die dubbele punten is gewoon de stupiditeit voorbij, als courerus zich nu soms al inhouden, zullen ze met dat systeem al helemaal niet meer hun beste beentje voor te zetten, ah ja want als je in abu dhab maar goed genoeg bent.

F1 is zichzelf in de vernieling in aan het rijden, het toppunt is dat dit idee dan ook nog uit de strategy group komt, daar waar Red Bull, Ferrari, McLaren, Mercedes, Lotus en Williams inzitten, teams die in mijn ogen zouden moeten weten dat niemand dit wil zien.

Mijn liefde voor deze sport wordt nut toch echt wel op de proef gesteld, de reacties op dit idee zijn niet mild, op twitter heb ik al zeker 5 tweets gezien van mensen die een 'sabatical' willen nemen, WEC klinkt voor hen interessanter.

ja ik kan dat wel best begrijpen dat er mensen zullen afhaken. Ben alleen verbaasd dat dat niet eerder gebeurd is. Maar ik, als echte f1 fan, blijf kijken :)

0634

Citaat van: Wings op 09 december 2013 - 21:14:00
Citaat van: Jeroen op 09 december 2013 - 21:07:45
Dat is inderdaad ook gebeurd toen in de jaren dat alleen de 11 (?) beste resultaten meetelden. Toen werd Senna kampioen en kreeg je ook de verhalen van 'ja maar Prost had meer punten'.

Was ook zo'n achterlijke puntenregel, die eeuwige discussies opleverde.

Het niet meetellen van behaald resultaat vind ik niet vergelijkbaar en terecht bekritiseerd. Maar goed, dat staat niet ter discussie.

Ik ook niet hoor, ik vind dit iets minder spannend. Maar iemand maakte een opmerking over het gezeur wat destijds kwam daarover (ja maar met een normale telling...blabla ) en inderdaad, dat zou je nu ook weer kunnen verwachten.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 09 december 2013 - 21:41:32

Het werkt in  de motogp dus waarom zou het niet werken in de F1?

Het werkt in meerdere sporten. In de NBA bijvoorbeeld ook. Dus inderdaad, marketingtechnisch kan het wel eens goed uitpakken.

Mij maakt het niet veel uit. Al heb ik wel een sterke voorkeur voor een verplichte 1 op de wagen van de wereldkampioen. Als is het maar om te voorkomen dat één of andere slimme jongen nummer 1 als vaste nummer neemt ;).

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 09 december 2013 - 22:15:27
Citaat van: Maikel0230 op 09 december 2013 - 21:41:32

Het werkt in  de motogp dus waarom zou het niet werken in de F1?

Het werkt in meerdere sporten. In de NBA bijvoorbeeld ook. Dus inderdaad, marketingtechnisch kan het wel eens goed uitpakken.

Mij maakt het niet veel uit. Al heb ik wel een sterke voorkeur voor een verplichte 1 op de wagen van de wereldkampioen. Als is het maar om te voorkomen dat één of andere slimme jongen nummer 1 als vaste nummer neemt ;).
De nr 1 is gereserveerd voor de WK, maar die mag ook een ander nr kiezen. Net als in de Moto GP dus

Perton

Citaat van: Tuesday op 09 december 2013 - 21:47:39
Citaat van: Perton op 09 december 2013 - 21:34:52
Citaat van: Mike op 09 december 2013 - 21:16:11
Ik snap alleen niet echt wat er voor meerwaarde is aan vaste startnummers?
Wat wordt daar uberhaubt mee gedaan?
Wat Wallie zegt: het is een beetje extra naamsbekendheid. Zodra je iemand met een jas ziet lopen met een gele 46 erop, weet iedereen direct: Heuy da's een Rossi-fan. En dus denkt men dan automatisch aan MotoGP. Kijk, men moet niet verwachten dat het nummer van Max Chilton veel meerwaarde zal hebben, het zal natuurlijk alleen om de toppers gaan, de rest is bijzaak. En men moet het na één of twee jaar ook niet afrekenen, het heeft tijd nodig om te groeien.

Maar uiteindelijk is het gewoon herkenbaarheid/naamsbekendheid.
zou leuk zijn als ze daar dan in de lagere klasses al mee kunnen beginnen, dan krijgt het nog wat meer waarde, zeker voor de coureur
Eens, maar wordt denkt ik heel lastig. In de MotoGP is het heel simpel: je begint met Moto3, dan Moto2 en dan MotoGP. Qua Formule 1 is er niet zo'n duidelijk pad. Stel de GP2-kampioen en Formule Renault 3.5-kampioen hebben allebei toevallig het nummer 6 gekozen in hun carrière en maken dan hun F1-debuut. Wie mag het nummer houden?

Maikel0230

Er zal daar ook wel een regeltje voor zijn, ik betwijfel ook dat zich dit ooit zou kunnen voordoen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Perton op 09 december 2013 - 22:35:45
Citaat van: Tuesday op 09 december 2013 - 21:47:39
Citaat van: Perton op 09 december 2013 - 21:34:52
Citaat van: Mike op 09 december 2013 - 21:16:11
Ik snap alleen niet echt wat er voor meerwaarde is aan vaste startnummers?
Wat wordt daar uberhaubt mee gedaan?
Wat Wallie zegt: het is een beetje extra naamsbekendheid. Zodra je iemand met een jas ziet lopen met een gele 46 erop, weet iedereen direct: Heuy da's een Rossi-fan. En dus denkt men dan automatisch aan MotoGP. Kijk, men moet niet verwachten dat het nummer van Max Chilton veel meerwaarde zal hebben, het zal natuurlijk alleen om de toppers gaan, de rest is bijzaak. En men moet het na één of twee jaar ook niet afrekenen, het heeft tijd nodig om te groeien.

Maar uiteindelijk is het gewoon herkenbaarheid/naamsbekendheid.
zou leuk zijn als ze daar dan in de lagere klasses al mee kunnen beginnen, dan krijgt het nog wat meer waarde, zeker voor de coureur
Eens, maar wordt denkt ik heel lastig. In de MotoGP is het heel simpel: je begint met Moto3, dan Moto2 en dan MotoGP. Qua Formule 1 is er niet zo'n duidelijk pad. Stel de GP2-kampioen en Formule Renault 3.5-kampioen hebben allebei toevallig het nummer 6 gekozen in hun carrière en maken dan hun F1-debuut. Wie mag het nummer houden?
tja, daar moeten ze dan een regeltje voor verzinnen, lijkt me niet heel ingewikkeld. Is voor één van de twee misschien niet leuk. Degene die als eerste ingeschreven wordt heeft eerste keus bv

0634

Citaat van: Tuesday op 09 december 2013 - 22:28:47
Citaat van: Jeroen op 09 december 2013 - 22:15:27
Citaat van: Maikel0230 op 09 december 2013 - 21:41:32

Het werkt in  de motogp dus waarom zou het niet werken in de F1?

Het werkt in meerdere sporten. In de NBA bijvoorbeeld ook. Dus inderdaad, marketingtechnisch kan het wel eens goed uitpakken.

Mij maakt het niet veel uit. Al heb ik wel een sterke voorkeur voor een verplichte 1 op de wagen van de wereldkampioen. Als is het maar om te voorkomen dat één of andere slimme jongen nummer 1 als vaste nummer neemt ;).
De nr 1 is gereserveerd voor de WK, maar die mag ook een ander nr kiezen. Net als in de Moto GP dus

Ik zou een voorkeur hebben voor een verplichting, maar gelukkig is het nummer in ieder geval dan wel gereserveerd.

McLaren_über_alles

Citaat van: Gerard op 09 december 2013 - 21:30:27
Dubbele punten voor de seizoensfinale... mmmm Die had ik niet aan zien komen!!

Dit kan toch echt wel niet?

WTF, als je net in de laatste race pech hebt, weegt dit dubbel zo hard door. Dit is gewoon een absurde situatie...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Maikel0230

#44


I rest my case! De lezers van F1 fanatic winden er geen doekjes om.

Dus mijn waarde pitsgenoten, tijd om ook jullie stem te laten horen, stem nu in de toegevoegde poll!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25