Flinke regelveranderingen in Formule 1

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 19:28:21

« vorige - volgende »

Tweedaagse F1-weekeinde. Ja of Nee?

Nee. Laat het zoals het is
1 (33.3%)
Ja. Meer onzekerheid, meer spanning
0 (0%)
Doen, maar niet voor alle circuits geschikt (Monaco)
1 (33.3%)
Anders...
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 04 november 2020 - 12:32:07

0634

Huh? Wat zeg ik verkeerd dan?

Als ik iets naief vind is dat toch niet beledigend of zo?

Wings

Je laat bijzonder weinig ruimte om een andere mening te hebben. Je komt het topic binnen met de mededeling dat het een nondiscussie is, in het verlengde daarvan projecteer je een mening die als feit uitstaat en al het andere wat er van af wijkt is naïef. Dan zijn we toch klaar? Geen idee wat ik er nog mee moet. Tip: kijk eens hoe het gesprek voor je komst verliep. Dus het niet zozeer beledigend maar ook niet uitnodigend om het gesprek voort te zetten. Maar goed, verder waren sowieso wel door het gespreksstof heen, dus sluit ik hier mee af.

0634

Ik laat alle ruimte om een andere mening te hebben, zou nooit beweren dat je onzin praat of dat jouw mening belachelijk is, ik vind het alleen naief om te menen dat Renault diens grootste en meest succesvolle team niet prefereert boven diens andere. Dat is mijn mening, en dat lijkt mij niet echt een reden om te gaan bokken. Zeker niet voor iemand die zelf van tijd tot tijd ook niet de makkelijkste poster is (en als ik je een tijdje terug per pm vraag of ik je misschien een keer buiten mijn weten om geschoffeerd heb, dan geef je niet eens een reactie). 

Sabai

#258
Uiteindelijk gaat het om de vraag is RBR een constructeur fabriek team en dan vind ondanks ze wellicht een streepje voor hebben op de andere klantenteams het nog steeds geen constructeur team ze maken immers frisdrankjes en geen auto's of motoren. Er zijn imho maar twee constructeur teams en dat zijn Ferrari en Mercedes.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 04 januari 2014 - 17:25:51
Uiteindelijk gaat het om de vraag is RBR een constructeur fabriek team en dan vind ondanks ze wellicht een streepje voor hebben op de andere klantenteams het nog steeds geen constructeur team ze maken immers frisdrankjes en geen auto's of motoren. Er zijn imho maar twee constructeur teams en dat zijn Ferrari en Mercedes.


LOL! Ik snap wat je bedoelt, maar tot zo ver ik het weet ontwerpt en bouwt Red Bull Racing toch zelf haar raceauto's! ;)
Het is misschien niet hun core-business, zoals Ferrari, Williams of McLaren...Dat zou kunnen!

Tuesday

Horner roept het meermaals, op de site die Maikel aanhaalt staat dat RBR en Renault Sports F1 een techische joint venture hebben. Lijkt me duidelijk dus. Misschien niet een fabrieksteam in de letterlijke zin van het woord, maar wel dezelfde privileges

janke

Ik denk dat Sabai bedoeld het ontwerpen van engine en chassis onder één dak. Dan heeft hij gelijk. Maar zoals Franky al zegt: Williams, McLaren en ook RBR zijn wel degelijk constructeurs.
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Het zijn allemaal constructeurs in de zin dat ze hun eigen chassis bouwen en daar hun door andere bedrijven aangeleverde onderdelen in monteren.

Red Bull wordt niet, zoals Renault het in hun eerste jaren wel werd, vanuit het moederbedrijf aangestuurd bij de ontwikkeling van de auto en de running van het team. Toyota blijft daarin het mooiste voorbeeld met alle beslissingen die via Tokyo liepen (Franky R, 2013).

Sabai

#263
Citaat van: janke op 04 januari 2014 - 17:50:48
Ik denk dat Sabai bedoeld het ontwerpen van engine en chassis onder één dak. Dan heeft hij gelijk. Maar zoals Franky al zegt: Williams, McLaren en ook RBR zijn wel degelijk constructeurs.


Zo bedoel ik het ook idd dus het voordeel wat ze zogenaamd hebben is er niet.Ferrari en Mercedes hebben dat voordeel wel.

janke

Citaat van: Sabai op 04 januari 2014 - 18:19:08
Citaat van: janke op 04 januari 2014 - 17:50:48
Ik denk dat Sabai bedoeld het ontwerpen van engine en chassis onder één dak. Dan heeft hij gelijk. Maar zoals Franky al zegt: Williams, McLaren en ook RBR zijn wel degelijk constructeurs.


Zo bedoel ik het ook idd dus het voordeel wat ze zogenaamd hebben is er niet.Ferrari en Mercedes hebben dat voordeel wel.

Daarom postte ik in een ander topic wat eerder: Zullen Ferrari en Mercedes een voordeel kunnen hebben/krijgen.
Some things are too important to be left in the past.

Sabai

#265
Citaat van: janke op 04 januari 2014 - 18:38:56
Citaat van: Sabai op 04 januari 2014 - 18:19:08
Citaat van: janke op 04 januari 2014 - 17:50:48
Ik denk dat Sabai bedoeld het ontwerpen van engine en chassis onder één dak. Dan heeft hij gelijk. Maar zoals Franky al zegt: Williams, McLaren en ook RBR zijn wel degelijk constructeurs.


Zo bedoel ik het ook idd dus het voordeel wat ze zogenaamd hebben is er niet.Ferrari en Mercedes hebben dat voordeel wel.


Daarom postte ik in een ander topic wat eerder: Zullen Ferrari en Mercedes een voordeel kunnen hebben/krijgen.


Allison beweert  van wel zie het artikel wat Maikel poste. En ik denk zelf ook dat ze een voordeel kunnen hebben de lijnen zijn immers kort

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 07 januari 2014 - 10:58:05
http://www.gppits.net/nieuws/bernie_deelt_sneer_uit_aan_critici/

Hij vergeet één klein detail ::), namelijk dat Vettel ook die laatste vier races won en het dus geen ene zak uit had gemaakt. ;D

Perton

Even advocaat van de duivel: met de dubbele punten in het achterhoofd zou Ferrari misschien in de zomer veel harder aan de auto hebben gewerkt om er toch nog wat van te maken en hadden we met dubbele punten toch een spannende seizoensfinale gehad.

Persoonlijk denk ik dit zelf niet, uiteraard, maar ik kan me wel voorstellen dat dat de redenatie erachter is.

Kootje

Oke, stel idd dat ....
Maar dat geld dan toch ook voor de overige teams.? ::)