Flinke regelveranderingen in Formule 1

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 19:28:21

« vorige - volgende »

Tweedaagse F1-weekeinde. Ja of Nee?

Nee. Laat het zoals het is
1 (33.3%)
Ja. Meer onzekerheid, meer spanning
0 (0%)
Doen, maar niet voor alle circuits geschikt (Monaco)
1 (33.3%)
Anders...
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 04 november 2020 - 12:32:07

Perton

Elke keer dat een coureur over start/finish komt krijgt hij een verrassingpakket toegeworpen, met daarin ofwel een banenschil, een groen of rood schild

Jozef

Of speciale opdrachten, zoals "rij één rondje achteruit", "rij één rondje alleen in derde versnelling", of "haal Pastor Maldonado in zonder dat er brokken vallen".


Maikel0230

http://www.jamesallenonf1.com/2013/12/double-points-idea-for-final-f1-grand-prix-to-hit-the-buffers/

Dit stuk van James Allen geeft me goede hoop dat het puntensysteem terug hersteld zal worden, de promotors van de andere 18 races zijn serieus pissed op Bernie blijkbaar. Dus de oppositie bestaat uit: fans, teams (??) en de andere racepromotors. Hoho, dit word nog een leuk spelletje volgend jaar.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Jozef op 23 december 2013 - 17:25:27
Of speciale opdrachten, zoals "rij één rondje achteruit", "rij één rondje alleen in derde versnelling", of "haal Pastor Maldonado in zonder dat er brokken vallen".


Kan dat wel? Mallootdonado inhalen zonder schade? ;D ;D ;D


;)

0634

Citaat van: Maikel0230 op 24 december 2013 - 17:25:59
http://www.jamesallenonf1.com/2013/12/double-points-idea-for-final-f1-grand-prix-to-hit-the-buffers/

Dit stuk van James Allen geeft me goede hoop dat het puntensysteem terug hersteld zal worden, de promotors van de andere 18 races zijn serieus pissed op Bernie blijkbaar. Dus de oppositie bestaat uit: fans, teams (??) en de andere racepromotors. Hoho, dit word nog een leuk spelletje volgend jaar.

Was alleen maar te verwachten. Betaal je veel geld is je race ineens een stuk minder waard - sportief gezien - dan een andere race. Zomaar ineens. Zou ik ook mopperen. Of geld terug willen. En dat laatste is voor Bernie natuurlijk nooit een optie ;).

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Sja, dat puntje is wat lullig, maar ik vind het op zich wel weer okee dat de neus omlaag gaat.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

RBR is ook een klanten team.Eigenlijk zijn er maar 2 constructeur teams anders zou Mc Laren er ook bij moeten staan.

Maikel0230

#235
Elke fabrikant gebruikt een vast team als 'testbed', Ferrari en Mercedes gebruiken hun eigen teams maar voor Renault is dat niet evident. De keuze voor kampioen RB is dat dan wel weer.

Renault gebruikt RB als hun officiële fabrieksteam, het betekent gewoon dat als Renault wat nieuws wil uitproberen dat zij het eerst bij RB zullen uitesten alvorens het in gebruik te nemen, een formaliteitje, niet meer en niet minder. Toen Renault vorig jarig kloeg dat ze niet tevreden waren met de erkening voor de (toen nog) 3 titels, was men bij Renault aan het denken om Lotus als nieuw 'testbed' te gebruiken maar dat hebben ze dan toch niet gedaan.

Mclaren behoorde inderdaad ooit tot deze lijst maar Mercedes heeft nu haar eigen team om dit te doen. In de toekomst zijn ze terug als Honda aan boord komt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Ik vind RBR ook wel een fabrieksteam, hoor!
Als Red Bull klaagt over de motor of andere zaken [alternator!], dan wordt er naar hen geluisterd door Renault...En net wat Maikel zei, RBR zal eerder engine-updates krijgen dan Lotus of Caterham.

Wings


Maikel0230

#238
Autosport

+ Horner bevestigde het eind 2011 al.

www.crash.net/f1/news/173061/1/red-bull-racing-now-the-factory-renault-team-says-horner.html

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings