Flinke regelveranderingen in Formule 1

Gestart door Perton, 09 december 2013 - 19:28:21

« vorige - volgende »

Tweedaagse F1-weekeinde. Ja of Nee?

Nee. Laat het zoals het is
1 (33.3%)
Ja. Meer onzekerheid, meer spanning
0 (0%)
Doen, maar niet voor alle circuits geschikt (Monaco)
1 (33.3%)
Anders...
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 04 november 2020 - 12:32:07

Buxoq

Citaat van: Perton op 16 december 2013 - 18:59:19
Naja het heeft niet zoveel met naar huis gaan te maken maar met het feit dat je onderdelen zoveel races mee moeten. Als er al iets kapot is aan de auto kan je beter dat materiaal sparen of uitvallen en nieuwr onderdelen mogen monteren. Als men wil dat f1-teams tot de laatste snik op de baan blijven moeten dat gestimuleerd worden. Wellicht met een puntentelling, wellicht met iets anders
Je hebt gelijk dat het ook met materiaal sparen te maken heeft, maar ik denk dat in 2013 dan toch teams waren die langer doorgegaan waren. In 2014 is het nog afwachten, want als blijkt dat de wagens niet betrouwbaar genoeg zijn dan zouden ze er alles aan doen om materiaal te besparen. Nu ik er zo over nadenk als er teams/motor fabrikanten problemen hebben met de betrouwbaarheid dan kan het vrijdag en de zaterdagochtend het nog redelijk rustig worden.

Wings

Citaat van: Tuesday op 14 december 2013 - 19:17:37
dat laatste weet ik niet. k zou het misschien nog beter vinden als teams/rijders zelf mochten kiezen waar ze de verdubbelaar inzetten. Als je naar Abu Dhabi kijkt; de afgelopen 5 jaar heeft Vettel daar 3x gewonnen, 1x uitgevallen vanuit leidende positie en 1x vanuit de pits naar P3 gereden. Die baan ligt hem en RBR dus heel goed. Nou veranderd er komend jaar natuurlijk wel veel, dus misschien dat het volgend jaar anders is, maar toch zal het circuit het ene team relatief beter liggen als het andere. Dat is nog een factor die het oneerlijk maakt eigenlijk.
Verder nogmaals, 1 punt en 25 punten is een wereld van verschil en bovendien zit er een hele andere gedachte achter de regel en moet je dat punt gewoon verdienen. Daarnaast had ik al aangeven dat het verschil tussen nr 1 en 2 best wat groter mag worden, dus dat kan die mooi met dat extra puntje doen dan;)

Als ieder team mag kiezen blijft het effect nog steeds het zelfde. Je komt telkens met het zelfde jasje. Alleen soms heeft deze knopen de andere keer een rits. Maar het is het zelfde jasje. Gevolg is dat ik je standpunt die je in eerste instantie innam, niet kan plaatsen. Of was dat een eerste reactie die je inmiddels hebt bijgeschaafd?

Tuesday

Citaat van: Wings op 16 december 2013 - 20:16:55
Citaat van: Tuesday op 14 december 2013 - 19:17:37
dat laatste weet ik niet. k zou het misschien nog beter vinden als teams/rijders zelf mochten kiezen waar ze de verdubbelaar inzetten. Als je naar Abu Dhabi kijkt; de afgelopen 5 jaar heeft Vettel daar 3x gewonnen, 1x uitgevallen vanuit leidende positie en 1x vanuit de pits naar P3 gereden. Die baan ligt hem en RBR dus heel goed. Nou veranderd er komend jaar natuurlijk wel veel, dus misschien dat het volgend jaar anders is, maar toch zal het circuit het ene team relatief beter liggen als het andere. Dat is nog een factor die het oneerlijk maakt eigenlijk.
Verder nogmaals, 1 punt en 25 punten is een wereld van verschil en bovendien zit er een hele andere gedachte achter de regel en moet je dat punt gewoon verdienen. Daarnaast had ik al aangeven dat het verschil tussen nr 1 en 2 best wat groter mag worden, dus dat kan die mooi met dat extra puntje doen dan;)

Als ieder team mag kiezen blijft het effect nog steeds het zelfde. Je komt telkens met het zelfde jasje. Alleen soms heeft deze knopen de andere keer een rits. Maar het is het zelfde jasje. Gevolg is dat ik je standpunt die je in eerste instantie innam, niet kan plaatsen. Of was dat een eerste reactie die je inmiddels hebt bijgeschaafd?
ja, en ik wil dat hele jasje niet maar als het dan toch moet zou ik toch een voorkeur mogen hebben voor knopen danwel een rits?? :D het lijkt mij iets eerlijker als de teams zelf mogen weten waar de verdubbelaar ingezet wordt. Maar goed, dat gaat niet gebeuren, want daarmee wordt het kampioenschap waarschijnlijk niet gerekt. Maar voor de duidelijkheid, ik ben tegen dubbele punten in wat voor vorm dan ook en nee ik heb mijn mening niet bijgeschaafd. Sterker nog, hoe langer ik erover nadenk hoe debieler ik het vind.

Wings

Ik bestrijd je mening ook niet, ik laat zien dat het effect van andere vormen niet anders zijn dan de beweegreden die je aanvoert. Daar hoef je verder niks mee te doen. Maar goed, ik vind het eigenlijk wel goed zo en laat het erbij.

Maikel0230

http://www.gppits.net/nieuws/ferrari_roept_teams_samen_voor_topconferentie/

Als je het mij vraagt stinkt dit zaakje sterk, nu blijkt dat Bernie achter het zaakje zit.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 20 december 2013 - 14:18:58
http://www.gppits.net/nieuws/ferrari_roept_teams_samen_voor_topconferentie/

Als je het mij vraagt stinkt dit zaakje sterk, nu blijkt dat Bernie achter het zaakje zit.
Oei oei, praten over de toekomst van de f1. Lijkt erop dat men weer zal dreigen om de sport te verlaten

Buxoq

Ferrari heeft ooit gezegd dat ze hun veto alleen gebruiken met goedkeuring van alle teams. Hopelijk gebeurd dat ook en blazen ze de dubbele punten in de laatste race af. Als dat uberhoud nog mogelijk is voor dit seizoen.

Sabai

Het lijkt er dus op dat deze belachelijke regel weer snel gaat verdijnen.En dat deze regel ook zoals ik al vermoede onder druk er doorheen is geduwd met een waardeloos compromis dat ipv de laatste 4 gp's alleen de laatste gp dubbele punten krijgt.

0634

Citaat van: Buxoq op 20 december 2013 - 17:12:11
Ferrari heeft ooit gezegd dat ze hun veto alleen gebruiken met goedkeuring van alle teams. Hopelijk gebeurd dat ook en blazen ze de dubbele punten in de laatste race af. Als dat uberhoud nog mogelijk is voor dit seizoen.

Waarom zou het niet mogelijk meer zijn? Zolang het seizoen niet is begonnen kan je de puntentelling aanpassen lijkt me.

Perton

Reglementen moeten voor een bepaalde datum ingediend zijn en dat ligt naar mijn weten ergens eind november, begin december (vroeger tenminste). Regelveranderingen na die datum kunnen met unanieme overeenstemming van de teams alsnog (nogmaals: vroeger tenminste)

Gezien de reacties op deze regel zou het dus inderdaad veranderd moeten kunnen worden

Jozef

Vooral ook omdat het hier niet gaat om een technisch reglement of iets anders dat veel invloed heeft op het ontwerp van de auto's. Die puntentelling aanpassen is iets dat je in principe vrijdagochtend voor Melbourne nog zou kunnen doen zonder dat iemand er last van heeft.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 20 december 2013 - 20:35:24
Vooral ook omdat het hier niet gaat om een technisch reglement of iets anders dat veel invloed heeft op het ontwerp van de auto's. Die puntentelling aanpassen is iets dat je in principe vrijdagochtend voor Melbourne nog zou kunnen doen zonder dat iemand er last van heeft.
Sterker nog, de puntentelling kunnen ze zelfs nog aanpassen vlak voor de LAATSTE race ;)

0634

Dat vind ik niet. Dan is iemand ineens kampioen terwijl hij dat volgens de vooraf ingestelde telling nog niet is. Of andersom. Dat ie jucihend over de finish rijdt en dat ze dan tegen hem zeggen dat ze de telling hebben aangepast... kennie he...

De puntentelling moet voor race 1 vast staan, daarna moet je er vanaf blijven.

Wings

Waarom houdt de FIA geen referendum? Als zoveel publiek tegen is zou ik niet standvastig doordrukken.