Lotus in 2015

Gestart door Sabai, 08 december 2013 - 12:12:53

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Maikel0230 op 10 december 2013 - 16:18:30
Citaat van: Perton op 10 december 2013 - 16:05:47
Citaat van: Figge op 10 december 2013 - 15:58:24
Maar daarmee zijn de te verwachten rekeningen voor 2014 toch nog niet betaald?
Absoluut niet, maar ik reageer alleen even op het feit dat Genii geen schuldeiser zou zijn, want dat is als ik mij de verhalen goed herinner, simpelweg niet waar.

Als ik 500 euro investeer in een studentenbedrijf, dan wil ik dat ook terugverdienen en er vervolgens winst op maken. Dus ik zet dat als lening in de boekhouding. Ik vermoed dat het met Genii ook op die manier is gegaan. Met als verschil dat het geen investering/lening is, maar een gehele overname. Maar het resultaat is hetzelfde natuurlijk: het geld zal op een gegeven moment terug moeten worden betaald vanuit de winsten van het raceteam. En gezien de bedragen waar het omgaat, zal dat niet met alleen dividenduitkering worden behaald.

Goed heb weer iets bijgeleerd over de constructie van Genii, maar goed hoe Genii dat geld dan meent te krijgen is me een raadsel aangezien ze onder hun bewind nog nooit winsten hebben geboekt. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat Genii maar tijdelijk eigenaar zou zijn van het team, ze zagen dit als een investering om er geld me te verdienen.

Ik blijf ervan overtuigd dat als Genii het niet meer ziet zitten, Renault als eerst weer daar is om het team op te kopen. Ik heb in deze casus misschien een iets te naïeve houding, maar dat is nu eenmaal wat mijn gevoel me aangeeft.

Citaat van:  Joe SawardThe Genii plan has always been to make money on the investment by putting value into the business – while also using it as a B2B operation – and then selling it. This is the most likely scenario behind the current events as the team has been losing staff and suffering with suppliers because there was no more money coming in from Genii.

It would be no surprise therefore to see Genii Partners Eric Lux and Gerard Lopez disappearing from the F1 scene in the months ahead. Their gamble will probably end up working, as they will have got the debts down to zero and still have shares left to sell, so the entire process will have been a success, even if it was a bit if a rough ride for those involved on the ground.

En Quantum zou hetzelfde [lijkt mij] voor ogen hebben dan Genii.... Bij voorbaat kansloos dus als Genii er enkel verlies mee leidt!!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Zul je zien dat als Giedo die plek bij Sauber krijgt, vervolgens het team halverwege 2014 er de brui aan geeft.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 16 december 2013 - 22:39:13
Zul je zien dat als Giedo die plek bij Sauber krijgt, vervolgens het team halverwege 2014 er de brui aan geeft.
Daar ben ik ook bang voor...doch is het aan Peter Sauber. Volgens die Benoit willen de Amerikanen [ga er even vanuit dat het Amerikanen zijn] ook het management vervangen. Een heet hangijzer voor Peter Sauber..

Jozef

Mja, Peter Sauber is anderzijds ook alweer 70. Hij zal waarschijnlijk graag een vinger in de pap willen houden maar als hij pakweg 25% van de aandelen houdt, dan heeft hij die gewoon. Met de dagelijkse leiding van het team wil hij echter niet veel meer te maken hebben lijkt me.

Arthur

Citaat van: Jozef op 16 december 2013 - 22:47:48
Mja, Peter Sauber is anderzijds ook alweer 70. Hij zal waarschijnlijk graag een vinger in de pap willen houden maar als hij pakweg 25% van de aandelen houdt, dan heeft hij die gewoon. Met de dagelijkse leiding van het team wil hij echter niet veel meer te maken hebben lijkt me.

Met 25% van de aandelen heb je niet zoveel te zeggen. En mocht het team ter ziele gaan kun je er maar beter [aandelen] helemaal niets van hebben.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

T.Nuvolari

Raar dat mensen verbaasd zijn over het feit dat Genii zich zou terugtrekken uit Lotus. Dat doet elke investeringsmaatschappij met elk project. Of dat project nu opbrengt of niet, verkopen met winst is altijd het einddoel.

Tuesday

met het plan voor een budgetcap voor 2015 zullen de teams toch alles op alles zetten om 2014 te overleven? Misschien nog een jaartje diep in de reserves tasten, of gewoon een jaartje voor spek en bonen meerijden en de jaren erna weer opbouwen. Maar goed, daarvoor zijn de vraagtekens rond de budgetcap misschien nog wel te groot.

gloudiesaurus

Ik denk ook niet dat Ecclestone Lotus of Sauber zomaar zou laten omvallen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kronos

Citaat van: gloudiesaurus op 17 december 2013 - 13:39:19
Ik denk ook niet dat Ecclestone Lotus of Sauber zomaar zou laten omvallen.

Juist dit zal zeker een rol gaan spelen voor komend seizoen; de grote kleine baas zou graag 12 teams zien in de Formule 1 vanaf 2015.
Dat gaat hij zeker niet voor elkaar krijgen als er dit jaar nog twee teams zouden moeten vertrekken.
Hoe hij dat kan regelen zonder daarmee regels te overtreden; geen idee... wellicht een voorschot op het prijzengeld?

gloudiesaurus

Ecclestone vind altijd wel wat  ;)
Voorschot op prijzengeld of TV-geld bijvoorbeeld...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

Ik lasgisteren op twitter dat Kimi Sauber vorig jaar wilde kopen ???

Kronos

Citaat van: Gerard op 17 december 2013 - 14:21:23
Ik lasgisteren op twitter dat Kimi Sauber vorig jaar wilde kopen ???

Dit werd vervolgens verduidelijkt; Kimi zou als tussenpersoon gefungeert hebben tussen Sauber enerzijds en een groep investeerders anderzijds.

gloudiesaurus

Ben wel benieuwd, Kimi als tussenpersoon  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ja, Kimi is erg goed in communiceren dus ik snap niet waarom het niets is geworden met die deal. ;D

Kronos

Citaat van: Jozef op 17 december 2013 - 14:45:57
Ja, Kimi is erg goed in communiceren dus ik snap niet waarom het niets is geworden met die deal. ;D

En dan laat Alonso nu juist gisteren de wereld weten dat hij Massa wel gaat missen ten opzichte van Kimi.
Hij vindt Kimi een gesloten figuur die niet veel communiceert (goh!)

Misschien kunnen ze de volgende keer dat ze een overname willen bedingen bij Sauber onze kleine Braziliaanse vriend Massa meenemen?