Lotus in 2015

Gestart door Sabai, 08 december 2013 - 12:12:53

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 10 december 2013 - 11:54:40
Yep, er zijn nog geen lonen uitbetaalt voor November en sommige ratten verlaten nu al het schip. Toch heb ik zo een buikgevoel dat Renault haar oude formatie uit Enstone niet zomaar gaat laten failliet gaan.
en genii, wat verreweg de grootste 'schuldeiser' schijnt te zijn zal dat ook niet zomaar doen, die zijn ook zelf gedeeltelijk eigenaar van Lotus volgens mij. Maar misschien is Raikkonen wel zo vriendelijk om een faillisement van Lotus aan te vragen, t zou in theorie kunnen. Ik denk wel dat Lotus blijft, maar gezien alle ontwikkelingen kun je toch moeilijk verwachten dat ze nog een topteam zullen zijn. Maar goed, alles ligt nog open voor volgend jaar, wie weet komen ze met een verrassing.

Maikel0230

#46
Begrijp niet goed wat je bedoelt?

Genii is voor de volle 100% eigenaar van het team en is dus geen 'schuldeiser' maar een 'schuldenaar'

Het team heeft voor miljoenen aan onbetaalde rekeningen en boekt onde Genii geen winsten maar massieve verliezen die doortrekken tot een totaal van 120 miljoen. De geruchten dat Lotus dus nog hopeloos gokt/hoopt op een deal met die mafkees Mansoor komt omdat de 'miezerige' 30 miljoen van Pastor nog geen deuk maakt in dat pakje boter van 120 miljoen.

Lotus zal het moeten hebben van het geld dat ze krijgen voor de vierde plek in het WCC. Wat toch al iets zou moeten verhelpen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 10 december 2013 - 15:21:49
Begrijp niet goed wat je bedoelt?

Genii is voor de volle 100% eigenaar van het team en is dus geen 'schuldeiser' maar een 'schuldenaar'
Niet echt. De mensen achter Genii hebben in feite een lening aan het team verstrekt en behoren die lening nog terug te krijgen. Dat ze toevallig ook het team leiden, allemaal leuk en aardig, maar qua financiële constructie is Genii wel degelijk schuldeiser.

Figge

Maar daarmee zijn de te verwachten rekeningen voor 2014 toch nog niet betaald?
Ik geloof niet in een stabiele toekomst voor Lotus. Raikkonen weg, Allison weg. Prestaties weg?
Sauber is nog schrijnender.
De regelgevingen maken de sport alleen maar duurder en duurder. Dus dat maakt het voor de komende jaren moeilijker voor meerdere teams, niet alleen Lotus en Sauber.

Perton

#49
Citaat van: Figge op 10 december 2013 - 15:58:24
Maar daarmee zijn de te verwachten rekeningen voor 2014 toch nog niet betaald?
Absoluut niet, maar ik reageer alleen even op het feit dat Genii geen schuldeiser zou zijn, want dat is als ik mij de verhalen goed herinner, simpelweg niet waar.

Als ik 500 euro investeer in een studentenbedrijf, dan wil ik dat ook terugverdienen en er vervolgens winst op maken. Dus ik zet dat als lening in de boekhouding. Ik vermoed dat het met Genii ook op die manier is gegaan. Met als verschil dat het geen investering/lening is, maar een gehele overname. Maar het resultaat is hetzelfde natuurlijk: het geld zal op een gegeven moment terug moeten worden betaald vanuit de winsten van het raceteam. En gezien de bedragen waar het omgaat, zal dat niet met alleen dividenduitkering worden behaald.

Maikel0230

#50
Citaat van: Perton op 10 december 2013 - 16:05:47
Citaat van: Figge op 10 december 2013 - 15:58:24
Maar daarmee zijn de te verwachten rekeningen voor 2014 toch nog niet betaald?
Absoluut niet, maar ik reageer alleen even op het feit dat Genii geen schuldeiser zou zijn, want dat is als ik mij de verhalen goed herinner, simpelweg niet waar.

Als ik 500 euro investeer in een studentenbedrijf, dan wil ik dat ook terugverdienen en er vervolgens winst op maken. Dus ik zet dat als lening in de boekhouding. Ik vermoed dat het met Genii ook op die manier is gegaan. Met als verschil dat het geen investering/lening is, maar een gehele overname. Maar het resultaat is hetzelfde natuurlijk: het geld zal op een gegeven moment terug moeten worden betaald vanuit de winsten van het raceteam. En gezien de bedragen waar het omgaat, zal dat niet met alleen dividenduitkering worden behaald.

Goed heb weer iets bijgeleerd over de constructie van Genii, maar goed hoe Genii dat geld dan meent te krijgen is me een raadsel aangezien ze onder hun bewind nog nooit winsten hebben geboekt. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat Genii maar tijdelijk eigenaar zou zijn van het team, ze zagen dit als een investering om er geld me te verdienen.

Ik blijf ervan overtuigd dat als Genii het niet meer ziet zitten, Renault als eerst weer daar is om het team op te kopen. Ik heb in deze casus misschien een iets te naïeve houding, maar dat is nu eenmaal wat mijn gevoel me aangeeft.

Citaat van:  Joe SawardThe Genii plan has always been to make money on the investment by putting value into the business – while also using it as a B2B operation – and then selling it. This is the most likely scenario behind the current events as the team has been losing staff and suffering with suppliers because there was no more money coming in from Genii.

It would be no surprise therefore to see Genii Partners Eric Lux and Gerard Lopez disappearing from the F1 scene in the months ahead. Their gamble will probably end up working, as they will have got the debts down to zero and still have shares left to sell, so the entire process will have been a success, even if it was a bit if a rough ride for those involved on the ground.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Ja, dát snap ik ook niet nee ;D Ik snap oprecht niet hoe ze dachten winst te maken met een Formule 1-team. Naja ze geloofden veel te erg in de praatjes van Dany Bahar, dat zal wel hebben meegespeeld. Ik denk dat dat hun eerste intentie was: investeren, lekker samenwerking aangaan met Lotus, de hele shit tot een succes maken en dan de hele boel aan Lotus verkopen. Maar toen ging Lotus weg (geen idee of er überhaupt nog wordt betaald voor die naam) en toen ging het allemaal toch minder.

Maikel0230

De Lotus group heeft nog voor de aanvang van het seizoen 2012 de sponsoring stopgezet maar is aangebleven als partner en geeft nog steeds haar zegen aan het team om de naam te gebruiken.

Ze hebben er een beetje een win-win voor beide van gemaakt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Ik weet niet of ze het team gebruiken om naamsbekendheid te creëren en zo meer winst maken op hun activiteiten naast de F1. Dan heeft het nut voor ze net als voor Red Bull bv. Maar om winst te genereren vanuit het F1 team lijkt me haast onmogelijk. 

Perton

Mijn eerste reactie was: hoe krijgt Genii naamsbekendheid?

Maar toen bedacht ik me: waarom zou dat voor de gewone man als wij relevant zijn. Zolang (andere) grote bedrijven maar zien dat Formule 1 op het portfolio van Genii staat is het relevant voor de naamsbekendheid natuurlijk, de gewone burger maakt niet uit.

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 10 december 2013 - 15:21:49
Begrijp niet goed wat je bedoelt?

Genii is voor de volle 100% eigenaar van het team en is dus geen 'schuldeiser' maar een 'schuldenaar'

Het team heeft voor miljoenen aan onbetaalde rekeningen en boekt onde Genii geen winsten maar massieve verliezen die doortrekken tot een totaal van 120 miljoen. De geruchten dat Lotus dus nog hopeloos gokt/hoopt op een deal met die mafkees Mansoor komt omdat de 'miezerige' 30 miljoen van Pastor nog geen deuk maakt in dat pakje boter van 120 miljoen.

Lotus zal het moeten hebben van het geld dat ze krijgen voor de vierde plek in het WCC. Wat toch al iets zou moeten verhelpen.
ok, t was niet gedeeltelijk maar zelfs 100% dus. Wat ik begrepen heb is dat ze de aandelen voor een symbolisch bedrag in handen hebben gekregen en er vervolgens zelf veel geld in hebben gepompt in de vorm van leningen. Ik neem aan dat ze nu met een eventuele verkoop van aandelen een deel van het geld terugkrijgen en daarbij mogelijk (een deel van)de openstaande vordering bij Lotus kwijtschelden. Maar goed, ik heb geen idee hoe het precies zit. Die 30 miljoen van Maldonado mocht volgens mij niet gebruikt worden voor het aflossen van schulden. Wat betreft prijzengeld, k heb geen idee hoe dat werkt met uitkeren, hoe en wanneer... die kunnen ze nu wel goed gebruiken iig.

0634

Blah blag. Zo nu staat er tenminste weer een niet-spamtopic bovenaan. ;)

Kootje


Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/overname_sauber_op_til/


Ik vermoed dat die groep Amerikanen weer terug is in Hinwil...Iig is Sauber nog steeds niet veilig! :-[

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25