Lotus in 2015

Gestart door Sabai, 08 december 2013 - 12:12:53

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

De teams die destijds verdwenen werden inderdaad grotendeels weer opgevangen. Maar aangezien nu inmiddels bijna het halve veld financieel niet heel gezond is, is een team overnemen of zelfs een heel nieuw team beginnen verre van interessant. Alles wat we nu verliezen wordt niet zomaar opgevangen.

0634

Citaat van: Arthur op 08 december 2013 - 16:23:58
Citaat van: Kootje op 08 december 2013 - 13:28:47
Zou het overigens wel jammer vinden als Grosjean hierdoor uit de F1 verdwijnt.

Die stapt dan in bij FI....!!!
Moet ie snel zijn. Probleem is dat hij bij Lotus getekend heeft en dat hij dus eerst zal moeten afwachten wat daar gebeurd. Of FI zolang kan wachten, vraag ik me af.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 08 december 2013 - 15:50:23
Klopt.
Maar zolang de grote spelers louter aan zichzelf denken en niet instemmen met 'n budgetcap ..... ???


Die eigenschap was vroeger vaak in het voordeel van Ecclestone en Mosley. Konden ze de teams tegen elkaar uitspelen, maar tegenwoordig is het een monster geworden...En wel een monster dat zijn eigen staart aan het opvreten is...


Je weet wat er daarna kan gebeuren?


Jehoentelaar

Als je de staart hebt opgegeten, en je stopt niet, begin je aan de vitale onderdelen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 17:35:32
Vertel. :)
:P


Jehoentelaar heeft al gereageerd... ;)


CitaatAls je de staart hebt opgegeten, en je stopt niet, begin je aan de vitale onderdelen.

0634

Dat is alleen bij een letterlijke staart. En die heeft zelfs Bernie niet ;).

Jehoentelaar


Franky R.


0634

Dus? Jullie denken dat het halve startveld wordt opgegeten omdat de grote teams teveel macht hebben?

Als je zo evenredig door redeneert zou dat kunnen. Maar dit soort situaties zijn niet nieuw. Soms hebben ze een wake-up call nodig. Ik ben al jaren vóór een budgetlimiet, en dan niet een vrijblijvende maar een verplichte. Good old Max Mosley werd erom afgeschoten, maar m.i. had hij gewoon gelijk.

Maar ook zonder budgetcap overleeft de sport het wel. Ik ben daar eigenlijk gewoon nooit zo bang voor. Uiteindelijk als je alle kleine belangen van de individuen afkolft, blijft één gezamelijk belang over: de toekomst van de sport. Dus daar zullen ze uiteindelijk ook wel naar handelen. Ferrari heeft er niks aan om alleen tegen McLaren en Red Bull te rijden. Kijkt geen hond naar.

Dus ik ga altijd uit van common sense (misschien naief, maar vooralsnog stelt de geschiedenis mij in het gelijk ;)).

janke

Vind het wel frappant dat teams als Marussia en Caterham blijkbaar kunnen overleven. Blijkbaar hebben die hun huishoudboekje beter voor elkaar. Als dat zgn Lotus zou creperen zal ik er geen traan om laten. Het is en blijft surrogaat, Sorry. Sauber spreekt me dan wel meer aan. Het grote Sauber in de F1 en Le Mans een grote naam, zit op het randje van overleven. Allemaal erg jammer. Maar zo zijn ook een Brabham bijvoorbeeld met de stille trom vertrokken. Inherent aan het big dollar game wat F1 heet. Op deze manier zal het binnen enkele jaren over zijn met de zgn koningsklasse.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 18:53:03
Dus? Jullie denken dat het halve startveld wordt opgegeten omdat de grote teams teveel macht hebben?

Als je zo evenredig door redeneert zou dat kunnen. Maar dit soort situaties zijn niet nieuw. Soms hebben ze een wake-up call nodig. Ik ben al jaren vóór een budgetlimiet, en dan niet een vrijblijvende maar een verplichte. Good old Max Mosley werd erom afgeschoten, maar m.i. had hij gewoon gelijk.

Maar ook zonder budgetcap overleeft de sport het wel. Ik ben daar eigenlijk gewoon nooit zo bang voor. Uiteindelijk als je alle kleine belangen van de individuen afkolft, blijft één gezamelijk belang over: de toekomst van de sport. Dus daar zullen ze uiteindelijk ook wel naar handelen. Ferrari heeft er niks aan om alleen tegen McLaren en Red Bull te rijden. Kijkt geen hond naar.

Dus ik ga altijd uit van common sense (misschien naief, maar vooralsnog stelt de geschiedenis mij in het gelijk ;) ).


Ze zullen handelen naar de belangen van de sport, maar het is de vraag of het dan niet te laat is? Veel jongeren zie je niet als fan, laat staan toeschouwer. En de jeugd is toch de toekomst?


Als zelfs die-hards als wij hun vraagtekens zetten bij de prioriteiten van de heren eigenaren c.q. teambazen.

Franky R.

Citaat van: janke op 08 december 2013 - 18:59:05
Vind het wel frappant dat teams als Marussia en Caterham blijkbaar kunnen overleven. Blijkbaar hebben die hun huishoudboekje beter voor elkaar. Als dat zgn Lotus zou creperen zal ik er geen traan om laten. Het is en blijft surrogaat, Sorry. Sauber spreekt me dan wel meer aan. Het grote Sauber in de F1 en Le Mans een grote naam, zit op het randje van overleven. Allemaal erg jammer. Maar zo zijn ook een Brabham bijvoorbeeld met de stille trom vertrokken. Inherent aan het big dollar game wat F1 heet. Op deze manier zal het binnen enkele jaren over zijn met de zgn koningsklasse.


IMHO een indicatie dat Lotus vooral is gegroeid op geleend geld...

Jehoentelaar

Het blijkt ook wel dat aanpassen aan mindere mogelijkheden erg moeilijk is. De kleintjes achterin zijn al heel klein begonnen en weten niet beter. Lotus heeft in het verleden in al hun verschillende outings eigenlijk nooit achterin rondgereden, dus daar zal die stap om te verkleinen wellicht toch lastig te accepteren zijn.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 17:11:23
Citaat van: Arthur op 08 december 2013 - 16:23:58
Citaat van: Kootje op 08 december 2013 - 13:28:47
Zou het overigens wel jammer vinden als Grosjean hierdoor uit de F1 verdwijnt.

Die stapt dan in bij FI....!!!
Moet ie snel zijn. Probleem is dat hij bij Lotus getekend heeft en dat hij dus eerst zal moeten afwachten wat daar gebeurd. Of FI zolang kan wachten, vraag ik me af.

FI kennende [?] wachten ze zolang als ze kunnen en met Grosjean denk ik dat ze daar best wel zin in hebben....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel