Lotus in 2015

Gestart door Sabai, 08 december 2013 - 12:12:53

« vorige - volgende »

Sabai

Wat denken jullie ervan gaan we twee teams verliezen of is het een storm in een glas water ?
Over Lotus maak ik me wel zorgen vooral nu het personeel in de fabriek geen salaris meer ontvangt. Dit doet me meteen aan hrt denken.Rond Sauber is het stil maar volgens mij is daar ook nog niet alles ok. Als deze twee teams de sport verlaten zou ik dit een echte aderlating vinden.

3phasE

Lotus heeft Maldonado (met z'n grote zak geld), en Sauber heeft Sirotkin (met z'n vaders grote zak met geld)...
Denk dat het wel goed komt  ;)
The future is electric!

Fabian


0634

Ik denk dat het voor beide kantje boord wordt om eerlijk te zijn. Ik geloof ook niet meer in Lotus als topteam. Teveel geldproblemen. Techneuten die wegrennen. Allison weg. Maldonado die Raikkonen gaat vervangen. Sorry, maar ik vrees dat dit hem niet meer gaat worden.

Perton

Citaat van: Keijmel op 08 december 2013 - 12:18:06
Lotus heeft Maldonado (met z'n grote zak geld), en Sauber heeft Sirotkin (met z'n vaders grote zak met geld)...
Denk dat het wel goed komt  ;)
Als dat laatste al volledig in kannen en kruiken zou zijn, was hij allang bevestigd voor volgend jaar. Ik zeg niet dat het niet zo is, maar helemaal 100% rond is het allemaal ook nog niet.

Bij Lotus geldt vooral dat ze hopelijk met de neus op de feiten zijn gedrukt en dat ze echt actie moeten ondernemen en Sauber.. ik heb ooit gelezen (weet niet hoe waar dit is) dat ze na het vertrek van BMW eigenlijk zijn doorgegaan met de mankracht enzo die ze in hun BMW-dagen hadden. Dat kon de eerste twee jaar ook nog wel, omdat er nog wel wat BMW-geld over was, maar later verkleinde het team niet zo snel als het budget zou willen, en dat zou voor de huidige problemen hebben gezorgd. Nogmaals, dit heb ik ook maar van horen zeggen en ik weet niet meer waar ik dit heb gelezen, maar het zou best waar kunnen zijn.

Ik denk dat Bernie liever een Caterham of Marussia kwijt is dan Lotus of Sauber, dus achter de schermen zal er wel van alles gebeuren mocht het echt het elfde uur zijn. Ik ben het verder wel met Jeroen eens dat Lotus als topteam een beetje over is.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 12:27:30
Ik denk dat het voor beide kantje boord wordt om eerlijk te zijn. Ik geloof ook niet meer in Lotus als topteam. Teveel geldproblemen. Techneuten die wegrennen. Allison weg. Maldonado die Raikkonen gaat vervangen. Sorry, maar ik vrees dat dit hem niet meer gaat worden.


Ik hoop het niet maar de voortekenen zijn er wel naar.

0634

Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat je ondanks dat allemaal gewoon op hetzelfde niveau volgend jaar verder gaat. Lijkt mij echt heel sterk. Vooral ook omdat ze niet kunnen voortborduren op dit jaar vanwege de regelwijzigingen.

Kootje

Citaat van: Keijmel op 08 december 2013 - 12:18:06
Lotus heeft Maldonado (met z'n grote zak geld), en Sauber heeft Sirotkin (met z'n vaders grote zak met geld)...
Denk dat het wel goed komt  ;)

Maar toch .... ondanks die zak geld van PDVSA kan Lotus nog steeds z'n personeel niet betalen. De schuldenlast van ruim 100 miljoen wordt iig bij lange na niet gedekt door de 30 á 35 miljoen vanuit Venezuela. Lotus is dus nog steeds niet financieel gezond te noemen en 'n faillissement ligt op de loer.

Zelfde geld voor Sauber waarbij het nog maar afwachten is of die roebels er wel komen. Zolang Sirotkin geen superlicentie krijgt, komen die roebels er ook niet, of toch iig heel veel minder. Ook die zitten nog steeds in financieel zwaar weer.


Om de topicvraag te beantwoorden, denk en hoop ik dat het zover niet gaat komen. Zeker Sauber zou 'n gemis zijn, aangezien zij er voor mij gewoon bij horen en juist qua prestaties zo leuk bezig zijn de laatste jaren. Lotus zal ik daarentegen minder snel missen. Tuurlijk hadden we met hen er weer 'n podiumkandidaat bij, maar de naamvoering en kleurstelling maken bij mij niet de juiste gevoelens los. Ik blijf het 'n beetje "pronken met andermans veren" vinden.

0634

Ik vind het een eerbetoon (plus een mooie kleurencombi ;)).

Kootje

Zou het overigens wel jammer vinden als Grosjean hierdoor uit de F1 verdwijnt.

0634

Dat mag je wel zeggen, ja. Maar zover is het nog niet.

Jehoentelaar

Wat mij betreft is elk team dat verdwijnt een gemis. Zijn toch weer twee auto's minder.

Anderzijds kan het verdwijnen van dergelijke teams de boel wel eindelijk een keer wakker schudden. Want het is zolang de sport niet goedkoper wordt alleen maar uitstel van executie.

Perton

Tsja je zou denken dat de sport wakker werd geschud toen Jordan, Arrows, Prost, Minardi en Sauber in enkele jaren tijd verdwenen. Maar die werden grotendeels overgenomen (al dan niet door fabrikanten), dus geen probleem. En toen verdwenen de fabrikanten massaal, maarja die maakten op Toyota na wel weer een doorstart op de een of andere manier, dus geen probleem. Maar er komt een dag dat er wél een probleem zal zijn, en dan is het al te laat.

Kootje

Klopt.
Maar zolang de grote spelers louter aan zichzelf denken en niet instemmen met 'n budgetcap ..... ???

Arthur

Citaat van: Kootje op 08 december 2013 - 13:28:47
Zou het overigens wel jammer vinden als Grosjean hierdoor uit de F1 verdwijnt.

Die stapt dan in bij FI....!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel