Lotus in 2015

Gestart door Sabai, 08 december 2013 - 12:12:53

« vorige - volgende »

Maikel0230

Ook ik heb een zwak voor de heren uit Enstone maar het in dienst nemen van die clown heeft er toch voor gezorgd dat ik niet echt meer een voorliefde heb voor de zwart/beige bolides. Hoop dat Grosjean binnenkort cirkeltjes draait rond die oelewapper om het team wat meer geloofwaardigheid te geven.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 28 april 2014 - 17:26:51
Ook ik heb een zwak voor de heren uit Enstone maar het in dienst nemen van die clown heeft er toch voor gezorgd dat ik niet echt meer een voorliefde heb voor de zwart/beige bolides. Hoop dat Grosjean binnenkort cirkeltjes draait rond die oelewapper om het team wat meer geloofwaardigheid te geven.


Doet Grosjeam IMHO al hoor... ;)

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

SDG

Citaat van: Maikel0230 op 05 mei 2014 - 11:21:06
http://www.gppits.net/nieuws/lotus_brengt_hulde_aan_spaanse_schilder/

Konden ze dat niet wat vroeger doen? Anderhalve week geleden nog meegedaan aan een kwis waar ze die kerel zijn naam vroegen. Grr...  >:(

Franky R.

Citaat van: SDG op 05 mei 2014 - 12:13:47
Citaat van: Maikel0230 op 05 mei 2014 - 11:21:06
http://www.gppits.net/nieuws/lotus_brengt_hulde_aan_spaanse_schilder/

Konden ze dat niet wat vroeger doen? Anderhalve week geleden nog meegedaan aan een kwis waar ze die kerel zijn naam vroegen. Grr...  >:(
:P

Jozef

"Racen voor de tiende plaats is niet waar we ons mee willen bezig houden maar als je ziet waar McLaren rijdt dan zijn ze zeker te pakken. Veel updates hebben we daar denk ik niet voor nodig. We weten dat we nog werk hebben aan de power unit maar we kunnen denk ik wel reageren op de updates van McLaren, het zal niet veel schelen. Mercedes en Red Bull wordt moeilijk maar regelmatig Q3 en punten zijn haalbaar."

Alan Premane, voor de GP van Bahrein.

Jaaa precies ja. Ik noemde het toen al lachwekkend en werd nog teruggefloten op dit forum, maar poeh poeh wat een vooruitgang hebben die jongens van Lotus ondertussen geboekt zeg. Soms geraken ze zelfs tot aan de finish!

Ik hoop voor Grosjean dat Pastors oliedollars beterschap brengen voor 2015...

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 augustus 2014 - 02:26:03
"Racen voor de tiende plaats is niet waar we ons mee willen bezig houden maar als je ziet waar McLaren rijdt dan zijn ze zeker te pakken. Veel updates hebben we daar denk ik niet voor nodig. We weten dat we nog werk hebben aan de power unit maar we kunnen denk ik wel reageren op de updates van McLaren, het zal niet veel schelen. Mercedes en Red Bull wordt moeilijk maar regelmatig Q3 en punten zijn haalbaar."

Alan Premane, voor de GP van Bahrein.

Jaaa precies ja. Ik noemde het toen al lachwekkend en werd nog teruggefloten op dit forum, maar poeh poeh wat een vooruitgang hebben die jongens van Lotus ondertussen geboekt zeg. Soms geraken ze zelfs tot aan de finish!

Ik hoop voor Grosjean dat Pastors oliedollars beterschap brengen voor 2015...
je had idd gelijk Jozef, ze moesten zich eerst maar eens op Williams en FI richten (jouw woorden) ;) nou, Williams staat ruim voor McLaren en FI nagenoeg op gelijke hoogte. Dus je zat er net zo naast als wij, alleen op een iets andere manier.

Jozef

Nou, ik denk dat het hier voornamelijk over Lotus gaat, nee? In Williams heb ik me inderdaad vergist want die hebben na Maleisië consistent beter gepresteerd dan McLaren. Force India heeft het een paar races beter gedaan maar dat is ook alweer voorbij.

En als je Lotus vergelijkt met een handjevol andere teams, dan is Lotus zelf de belangrijkste parameter en het is duidelijk dat die er niks van bakken. En dus is de conclusie dat Permane PR-praatjes aan het houden was op die bewuste 1 april.

Perton

Ik was een van degenen die dacht dat McLaren pakken wel mogelijk moest zijn, ik had het inderdaad fout :( Nuja, Grosjean dan maar naar Boullier McLaren volgend jaar.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 augustus 2014 - 03:05:32
Nou, ik denk dat het hier voornamelijk over Lotus gaat, nee? In Williams heb ik me inderdaad vergist want die hebben na Maleisië consistent beter gepresteerd dan McLaren. Force India heeft het een paar races beter gedaan maar dat is ook alweer voorbij.

En als je Lotus vergelijkt met een handjevol andere teams, dan is Lotus zelf de belangrijkste parameter en het is duidelijk dat die er niks van bakken. En dus is de conclusie dat Permane PR-praatjes aan het houden was op die bewuste 1 april.
het ging om de vergelijking Lotus McLaren. Lotus was een shot in the dark op dat moment, vanuit het niets kwamen ze toch vrij snel richting top 10, McLaren was behoorlijk aan het wegzakken, dus zo gek was het allemaal niet. Zeker niet lachwekkend. In Spanje eindigde Grosjean ook voor beide McLarens en in Monaco er tussen in. Dat het daarna weer bergafwaarts is gegaan, tja, dat had ik niet direct verwacht, maar ik heb ook nooit gezegd dat Lotus McLaren wel ff ging pakken. Maar als minste van de Mercedes teams was het wel een mooi richtpunt en dat is nu eenmaal hoe sportteams vaak werken. Ik denk dat ze er zelf op dat moment ook in geloofden, dus die conclusie dat het PR praatjes waren vind ik wel erg makkelijk getrokken.
Wellicht dat het afscheid nemen van Renault een factor is geweest in het wederom wegzakken.

Jozef

Dit vond ik wel interessant: http://www.f1technical.net/news/19629?sid=8516d88e6481b3bc72c9a9fc52380657

Lopez zegt eigenlijk gewoon dat de hele auto kut is en dat ze dat ook niet meer gaan veranderen dit jaar. Maar dat ze wel weten waarom het niet goed is en dat dat volgend jaar weer goed komt. Hij zegt ook dat er financiële stabiliteit is en dat het team gewoon nog alles in huis heeft om een subtopper te zijn (470-koppig personeel, nieuwe windtunnel en goede rekenmodellen en -hardware).

Ben benieuwd, heb nooit een hoge pet op gehad van Lopez maar deze keer klinkt het gewoon zinnig wat hij zegt. De immense achterstand die ze nu hebben, zullen ze niet in een jaar wegpoetsen. Maar ik ben blij dat het niet meer één en al chaos is daar.

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 10 september 2014 - 00:39:18
Dit vond ik wel interessant: http://www.f1technical.net/news/19629?sid=8516d88e6481b3bc72c9a9fc52380657

Lopez zegt eigenlijk gewoon dat de hele auto kut is en dat ze dat ook niet meer gaan veranderen dit jaar. Maar dat ze wel weten waarom het niet goed is en dat dat volgend jaar weer goed komt. Hij zegt ook dat er financiële stabiliteit is en dat het team gewoon nog alles in huis heeft om een subtopper te zijn (470-koppig personeel, nieuwe windtunnel en goede rekenmodellen en -hardware).

Ben benieuwd, heb nooit een hoge pet op gehad van Lopez maar deze keer klinkt het gewoon zinnig wat hij zegt. De immense achterstand die ze nu hebben, zullen ze niet in een jaar wegpoetsen. Maar ik ben blij dat het niet meer één en al chaos is daar.

Ik zou het meeste wat Lopez zegt maar met een grote korrel zout nemen, ik geloof dat Lotus recent nog cijfers heeft gepubliceerd van 2013 waarin ze een verlies boeken van maar liefst 107,9 miljoen dollar, het hoogste ooit door een Formule 1 team, neem daar nog eens bij dat de interesten op de schuldenberg blijft toenemen

Lopez geeft ook gewoon toe dat hij het team steunt met schuld en niet via sponsors

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Maar dat ze een gigantische schuld over 2013 hadden was ook geen verrassing. Daarom hebben ze dit jaar immers bezuinigd. Vooralsnog hoor je dit jaar weinig over de financiële issues van Lotus. Ja er is ooit eens een bericht verschenen dat klantenteams van Renault hun rekeningen niet op tijd betaalden, maar zoals iemand in het Caterham-topic al zei: dat is normaal in het bedrijfsleven. Los daarvan is Caterham vooralsnog verkocht en Lotus nog niet. Iedereen hier was van de winter van mening dat Lotus een gigantisch probleem had "omdat er geen bevestiging was van de Renault-motor" en dat bleek allemaal loos alarm. Zoals de meeste wilde verhalen die er over dat team de rondte gingen.

Ik zeg niet dat Lopez gelijk heeft in alles wat ie zegt, maar ik heb de hele negativiteit rondom Lotus van de laatste twee jaar nooit zo goed gesnapt.

gloudiesaurus

Wellicht dat ze volgend jaar wat kunnen doen met Mercedes?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 11 september 2014 - 10:12:52
Citaat van: Jozef op 10 september 2014 - 00:39:18
Dit vond ik wel interessant: http://www.f1technical.net/news/19629?sid=8516d88e6481b3bc72c9a9fc52380657

Lopez zegt eigenlijk gewoon dat de hele auto kut is en dat ze dat ook niet meer gaan veranderen dit jaar. Maar dat ze wel weten waarom het niet goed is en dat dat volgend jaar weer goed komt. Hij zegt ook dat er financiële stabiliteit is en dat het team gewoon nog alles in huis heeft om een subtopper te zijn (470-koppig personeel, nieuwe windtunnel en goede rekenmodellen en -hardware).

Ben benieuwd, heb nooit een hoge pet op gehad van Lopez maar deze keer klinkt het gewoon zinnig wat hij zegt. De immense achterstand die ze nu hebben, zullen ze niet in een jaar wegpoetsen. Maar ik ben blij dat het niet meer één en al chaos is daar.

Ik zou het meeste wat Lopez zegt maar met een grote korrel zout nemen, ik geloof dat Lotus recent nog cijfers heeft gepubliceerd van 2013 waarin ze een verlies boeken van maar liefst 107,9 miljoen dollar, het hoogste ooit door een Formule 1 team, neem daar nog eens bij dat de interesten op de schuldenberg blijft toenemen

Lopez geeft ook gewoon toe dat hij het team steunt met schuld en niet via sponsors

Komt dat verlies niet omdat die Luxemburgers van Lopez (hoe heet het bedrijf ook alweer?) wat kapitaal hebben teruggetrokken? M.a.w. een gevalletje "linker broekzak, rechter broekzak"? Ik weet het niet zeker hoor hoe het zat. Ook handig voor Lotus om in Engeland verlies te maken en dus geen belasting te betalen, en het geld te verkassen naar Luxemburg waar de belasting lager is. Een beetje speculatie van mijn kant maar ik zou je niet blindstaren op de cijfers van alléén Lotus, het is onderdeel van een grotere groep.