Lotus in 2015

Gestart door Sabai, 08 december 2013 - 12:12:53

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Arthur op 08 december 2013 - 21:08:05
Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 17:11:23
Citaat van: Arthur op 08 december 2013 - 16:23:58
Citaat van: Kootje op 08 december 2013 - 13:28:47
Zou het overigens wel jammer vinden als Grosjean hierdoor uit de F1 verdwijnt.

Die stapt dan in bij FI....!!!
Moet ie snel zijn. Probleem is dat hij bij Lotus getekend heeft en dat hij dus eerst zal moeten afwachten wat daar gebeurd. Of FI zolang kan wachten, vraag ik me af.

FI kennende [?] wachten ze zolang als ze kunnen en met Grosjean denk ik dat ze daar best wel zin in hebben....


FI kan idd. zeer lang wachten. Die reputatie hebben ze dan ook. Doch lijkt het mij niet zo makkelijk, dat Grosjean 'eventjes' van zijn contract met Lotus zal worden geheven?


Edoch...mocht Lotus op zéér korte termijn ineenstorten, dan is het e.e.a. wel mogelijk. Maar dat zullen Perez, GvdG en Sutil ook wel doorhebben? ;)

Arthur

Citaat van: Franky R. op 08 december 2013 - 21:32:02
Citaat van: Arthur op 08 december 2013 - 21:08:05
Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 17:11:23
Citaat van: Arthur op 08 december 2013 - 16:23:58
Citaat van: Kootje op 08 december 2013 - 13:28:47
Zou het overigens wel jammer vinden als Grosjean hierdoor uit de F1 verdwijnt.

Die stapt dan in bij FI....!!!
Moet ie snel zijn. Probleem is dat hij bij Lotus getekend heeft en dat hij dus eerst zal moeten afwachten wat daar gebeurd. Of FI zolang kan wachten, vraag ik me af.

FI kennende [?] wachten ze zolang als ze kunnen en met Grosjean denk ik dat ze daar best wel zin in hebben....


FI kan idd. zeer lang wachten. Die reputatie hebben ze dan ook. Doch lijkt het mij niet zo makkelijk, dat Grosjean 'eventjes' van zijn contract met Lotus zal worden geheven?


Edoch...mocht Lotus op zéér korte termijn ineenstorten, dan is het e.e.a. wel mogelijk. Maar dat zullen Perez, GvdG en Sutil ook wel doorhebben? ;)

En heeft Grosjean een clausule in zijn contract [?] dat in geval van....?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Als Lotus ophoud te bestaan, let wel .... ALS, dan heeft het contract tussen hen en Grosjean geen enkele waarde meer en is hij sowieso vrij om te gaan en te staan waar hij wil.

0634

Maar tot die tijd zal hij ongetwijfeld niet over kunnen stappen. Wie weet pakt het gunstig uit. Ene Jenson Button zat in de winter van 2008/09 in om en nabij hetzelfde schuitje (kan het me niet voorstellen, maar goed).

Kootje

Tot die tijd idd niet nee, tenzij Lotus hem laat gaan natuurlijk.

En wat dat Button scenario betreft, tsja ... waarom ook niet weet je. Kans is klein natuurlijk, maar ja .... wie gaf er begin 2009 'n stuiver voor de kans dat uitgerekend hij WK zou worden?

Jehoentelaar

Niemand. Ik heb destijds naderhand een post van mijzelf gelezen waarin ik zei dat ik positief was over Brawn: er zou misschien wel een puntje in kunnen zitten.

Bijzonder was dat.

0634

Maar als ik het me goed herinner, was de toekomst weliswaar onzeker, maar was wel al bekend dat Honda een goede auto voor 09 had ontwikkeld.

Kootje

Nou ja, dat dat al bekend was wil ik niet zeggen. Er was n sterk vermoeden, maar zekerheid heb je pas als er daadwerkelijk geracet wordt. Daar komt dan nog bij dat er geen Honda maar Mercedes krachtbron ingestopt werd. Nu had Merc n heel sterke motor, maar alles staat en valt met de juiste combinatie. Gelukkig voor Jenson vielen daarmee alle puzzelstukjes op z'n plaats en bleven die net lang genoeg liggen om de titel te grijpen.

Perton

En duurde het tot Silverstone dat Barrichello tevreden was over de remmen. Natuurlijk is het niet zo dat als Barrichello vanaf Melbourne de juiste remmen had gehad hij kampioen was geworden. Misschien was Vettel er als derde hond mee aan de haal gegaan, of had Button de tweede seizoenshelft harder gepusht. Hoe dan ook, het is inderdaad zo dat de puzzelstukjes uitstekend vielen voor Button. Uiteindelijk kon hij wel met het materiaal omgaan en Barrichello niet, dus deze post is geen verwijt naar hem of zijn titel. Slechts een aanvulling op de puzzelstukjes.

0634

Mja, dat was Rubens verhaal ja, maar hij had ook een verhaal dat hij MS had kunnen verslaan bij gelijke kansen. Misschien had Rubens iets beter gescoord in 09. Maar in alle realiteit: hij en Button reden vier jaar samen en vier jaar lang was hij de mindere. Dan geloof ik niet dat het écht anders zou zijn gelopen.

0634

Citaat van: Kootje op 09 december 2013 - 16:54:43
Nou ja, dat dat al bekend was wil ik niet zeggen. Er was n sterk vermoeden, maar zekerheid heb je pas als er daadwerkelijk geracet wordt. Daar komt dan nog bij dat er geen Honda maar Mercedes krachtbron ingestopt werd. Nu had Merc n heel sterke motor, maar alles staat en valt met de juiste combinatie. Gelukkig voor Jenson vielen daarmee alle puzzelstukjes op z'n plaats en bleven die net lang genoeg liggen om de titel te grijpen.

Daar heb je natuurlijk gelijk in: het was een sterk vermoeden. Zekerheid was er niet.

Perton

Citaat van: Jeroen op 09 december 2013 - 17:53:36
Mja, dat was Rubens verhaal ja, maar hij had ook een verhaal dat hij MS had kunnen verslaan bij gelijke kansen. Misschien had Rubens iets beter gescoord in 09. Maar in alle realiteit: hij en Button reden vier jaar samen en vier jaar lang was hij de mindere. Dan geloof ik niet dat het écht anders zou zijn gelopen.
Nee ik denk het ook niet hoor. Zoals ik zei, was meer een aanvulling op de puzzelstukjes. Als hij beter had gescoord, had ik eerder Vettel kampioen zien worden dan Rubens.

Buxoq

Citaat van: Jeroen op 09 december 2013 - 17:54:47
Citaat van: Kootje op 09 december 2013 - 16:54:43
Nou ja, dat dat al bekend was wil ik niet zeggen. Er was n sterk vermoeden, maar zekerheid heb je pas als er daadwerkelijk geracet wordt. Daar komt dan nog bij dat er geen Honda maar Mercedes krachtbron ingestopt werd. Nu had Merc n heel sterke motor, maar alles staat en valt met de juiste combinatie. Gelukkig voor Jenson vielen daarmee alle puzzelstukjes op z'n plaats en bleven die net lang genoeg liggen om de titel te grijpen.

Daar heb je natuurlijk gelijk in: het was een sterk vermoeden. Zekerheid was er niet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Brawn_BGP_001 Ik heb dit een hele tijd terug al eens gelezen en als je het zo eens leest dan heeft Brawn in 2009 nog best geluk gehad en ga je, je tegelijkertijd afvragen hoe het gegaan was als Honda gebleven was.

Sabai

http://www.gppits.net/nieuws/williams_snoept_personeel_af/


En weer is er iemand weg bij Lotus. Er blijven op deze manier weinig mensen over op de aerodynamica afdeling.

Maikel0230

Yep, er zijn nog geen lonen uitbetaalt voor November en sommige ratten verlaten nu al het schip. Toch heb ik zo een buikgevoel dat Renault haar oude formatie uit Enstone niet zomaar gaat laten failliet gaan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25