Lotus in 2015

Gestart door Sabai, 08 december 2013 - 12:12:53

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 19:57:27
Of is Lotus een middenmootteam dat met de kwaliteiten van Boullier en Alison, Renault, Kimi en Grosjean gewoon een paar jaar boven hun stand heeft geleefd? Ik zeg niet dat het zo is, maar ik sluit het verre van uit. Er zijn toch heel wat techneuten weggekaapt. Ik ben in ieder geval ontzettend benieuwd hoe dit verder gaat.
en misschien het feit dat ze het Pirelli testteam waren?? ze waren wel de beste in bandenmanagement iig. In kwalificatie was de auto minder. Maar idd, Lotus is in principe gewoon een middenmootteam dat de afgelopen jaren een beetje boven haar stand heeft geleefd.

Arthur

Citaat van: Tuesday op 15 maart 2014 - 21:14:23
Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 19:57:27
Of is Lotus een middenmootteam dat met de kwaliteiten van Boullier en Alison, Renault, Kimi en Grosjean gewoon een paar jaar boven hun stand heeft geleefd? Ik zeg niet dat het zo is, maar ik sluit het verre van uit. Er zijn toch heel wat techneuten weggekaapt. Ik ben in ieder geval ontzettend benieuwd hoe dit verder gaat.
en misschien het feit dat ze het Pirelli testteam waren?? ze waren wel de beste in bandenmanagement iig. In kwalificatie was de auto minder. Maar idd, Lotus is in principe gewoon een middenmootteam dat de afgelopen jaren een beetje boven haar stand heeft geleefd.

En nu de tol gaat betalen?!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Naja, ze mogen zelf het tegendeel bewijzen. Maar ik vrees dat ze niet beschikken over de resources, de knowhow, de financien en de mogelijkheden van een groot team. Aan de andere kant: ze hadden er ook helemaal niet meer kunnen zijn. Dus dit valt nog best mee.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2014 - 21:37:54
Naja, ze mogen zelf het tegendeel bewijzen. Maar ik vrees dat ze niet beschikken over de resources, de knowhow, de financien en de mogelijkheden van een groot team. Aan de andere kant: ze hadden er ook helemaal niet meer kunnen zijn. Dus dit valt nog best mee.
precies, ik snap alleen niet dat ze de afgelopen tijd zo hoog van de toren hebben geblazen. Goed dat ze het team hebben weten te redden, maar geef dan ook gewoon toe dat 2014 een lastig verhaal gaat worden, of zeg niks. Blijkt het dan uiteindelijk toch mee te vallen dan is dat alleen maar meegenomen.

Arthur

Tegen het eind van 2013 werd al duidelijk dat de smeermotor [geld] begon te haperen. Ze hebben het gered maar die motor draait heel wat toeren minder. En dat betaalt zich [niet] uit. Ik zie 2014 somber in voor Lotus.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Ik ben er ook bang voor. Maar hoop voor Grosjean dat ze nog iets gaan vinden om tot de middenmoot te geraken.

Arthur

Citaat van: Sabai op 15 maart 2014 - 22:09:36
Ik ben er ook bang voor. Maar hoop voor Grosjean dat ze nog iets gaan vinden om tot de middenmoot te geraken.

Het zou inderdaad jammer zijn voor Grosjean die zo goed gepresteerd heeft vorig jaar. Maar die komt er uiteindelijk wel als hij zich blijft ontwikkelen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Grosjean toch nog 43 ronden gereden en Maldonado 29 weet  niet wat hun snelste race ronde was en ik heb ze ook geen seconde in beeld gezien. Maar volgens mij is het daar ook beter gegaan dan dat ze verwacht hadden.

Jozef

Maldonado heeft een paar 1:37's gereden met als snelste een 1:37.332 in ronde 17.
Grosjean was tot ongeveer net zo snel, maar versnelde flink in zijn laatste stint met een reeks 1:35's, snelste ronde 1:34.766 in ronde 30.

Rosberg reed in ronde 19 al zijn snelste ronde (dit was vlak na de SC) met een 1:32.478. De rest van de race heeft hij gecruised. Op het moment dat Rosberg zijn snelste ronde reed, moesten de Lotussen dus nog 5 seconden per ronde toegeven.

Perton

Ik heb ze 3 keer in beeld gezien: Grosjean in de pitstraat en beide coureurs toen ze uitvielen ;D

Nee, ik ben aangenaam verrast door hoe Lotus presteerde. Natuurlijk was het niet goed te noemen in de zin van dat ze echt ergens om meededen, maar ze hielden gewoon Sauber achter zich (wat waren die slecht zeg, allejezus) en zeker Grosjean kon natuurlijk veel langer doorrijden dan veel mensen, waaronder ik, hadden verwacht.

Zelf stelden ze een maand achterstand te hebben, dus ik ben heel erg benieuwd hoe het vanaf het Europese seizoen zal gaan. Want ik ga er vanuit dat het tempo dat ze vandaag hadden puur was gebaseerd op 'rustig rijden en zover mogelijk komen' ipv volgas te gaan, dus ik denk dat áls ze op niveau komen, ze gewoon om de punten mee gaan doen. Vandaar ook dat de rondetijden die Jozef nu net post me eigenlijk vrij weinig zeggen. Dit is een beetje zoals de teams aan het begin van de test van Bahrein deden.

Prima race voor Lotus, gezien de omstandigheden.

Wings

De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend blijkt wel weer. Ondank dat vielen ze toch beiden uit. Wat overblijft is dat ze een tegenvallend Sauber konden voorblijven. Niet om over naar huis te schrijven als je het mij vraagt.

Perton

Nouja, als je van te voren denkt dat je het 15 ronden volhoudt en vervolgens rij je drie keer zo veel, dan zou ik daar toch trots op zijn. Ze weten dat ze een gigantische achterstand hebben, en hebben in dat kader gewoon boven verwachting gepresteerd.

Objectief is het inderdaad niet om over naar huis te schrijven, maar binnen hun eigen referentiekader natuurlijk wel.

Wings

Daarom zeg ik ook dat de soep nooit zo heet wordt gegeten als zij wordt opgediend. ;) Als ik zoiets lees is mijn conclusie dat ze niet verwachten te finishen en dat is ook uitgekomen.

Perton

Dat hadden ze ook inderdaad niet verwacht nee, dus ze zijn wel goed in dingen voorspellen!

Wings

Dat is dan ook het enige dit jaar! Ik ben benieuwd of ze instaat zijn te ontwikkelen en dus beter te worden of dat dit een laatste stuiptrekking is waarna het verdwijnt. Tot nu toe neig ik naar dat laatste.