Lotus in 2015

Gestart door Sabai, 08 december 2013 - 12:12:53

« vorige - volgende »

0634

O dat wist ik ook niet, bedoelde het ook allerminst als kritiek op de auteur van dit stuk hoor!

Alleen de algehele malaise die Saward beschrijft, tja, die wisten wij wel. Wordt een ontzettend zwaar jaar denk ik voor de mannen van Lotus.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Die extra 100 is nieuw inderdaad. Lopez had in een interview (die met Auto, Motor und Sport) tijdje terug nog gezegd dat het geen probleem was dat ze van 580 naar 500 waren gegaan, omdat er wat projecten waren afgelopen. Maar nog 100 erbij is dan wel veel.

Die 580 komen natuurlijk niet overeen met de getallen van Saward, die stelt dat ze in 2013 al begonnen waren met 500. Dus het is een beetje moeilijk te zeggen wat precies de waarheid is.

Maikel0230

Tja, Saward mag dan wel vaak met goede verhalen komen, 100% zeker kunnen we nooit zijn van wat hij zegt, daarom dat ik het speculatief gehouden heb.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Dat men intern niet tevreden is met de keuze van Maldonado vind ik ook wel interessant overigens. Dat zijn wel de mannen die met hem moeten gaan werken.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 02 februari 2014 - 13:11:20
Ok misverstand opgeklaart
He, ik weet hoe het is om naast je gewone bezigheden nog even de Pits van nieuws te voorzien, zal ik echt niet snel commentaar opgeven.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 02 februari 2014 - 15:52:09
Dat men intern niet tevreden is met de keuze van Maldonado vind ik ook wel interessant overigens. Dat zijn wel de mannen die met hem moeten gaan werken.

Inderdaad interessant Jeroen. Aan de andere kant brengt Maldonado wel serieus geld mee om het team te ondersteunen [overeind te houden is te zwaar]....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Ik snap de noodzaak. Maar sportief gezien is het voor een 'topteam' natuurlijk een farce.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 02 februari 2014 - 17:59:08
Ik snap de noodzaak. Maar sportief gezien is het voor een 'topteam' natuurlijk een farce.

Lotus heeft goed gepresteerd in 2013. Maar om ze als topteam te betitelen vind ik te ver gaan. Ik ben bang dat ze ver gaan terugvallen in 2014.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Lotus?  ???  Een solide subtopper aan de bovenkant van het spectrum imo.

Vraag is alleen of ze nog steeds zo solide zullen zijn. Het missen vd eerste test is alvast geen goed teken, maar gelukkig voor hen hebben ze er weinig aan gemist.

janke

Citaat van: Kootje op 02 februari 2014 - 19:12:09
. Het missen vd eerste test is alvast geen goed teken, maar gelukkig voor hen hebben ze er weinig aan gemist.


Ja als je ziet wat de rest presteert met het Renault blok, kun je wel stellen dat ze niks hebben gemist. Iig geen geld weggegooid voor de eerste test.
Some things are too important to be left in the past.

Dimensie

Citaat van: Maikel0230 op 02 februari 2014 - 12:39:14
Nou, ik vindt een reducerening van 100 man toch wel nieuws hoor, dat wisten velen nog niet. Er waren verscheidene mensen vertrokken maar nu blijkt Genii liet begaan om naar die 400 man te gaan.
De reden dat de fabriekteams zo goedkoop van de hand gedaan worden is denk ik dat er nog 100den dure contracten aan vast zitten.
Brawn gp probeerde ook als een malle van 100den Honda contacten af te komen en vervolgens puilde de Mercedes site het jaar erop al uit van de facatures.
Ik denk dat het met de inkoop van complete motoren pakketen ook wat zuiniger kan met personeel?

Dimensie

Citaat van: janke op 02 februari 2014 - 19:15:59
Citaat van: Kootje op 02 februari 2014 - 19:12:09
. Het missen vd eerste test is alvast geen goed teken, maar gelukkig voor hen hebben ze er weinig aan gemist.


Ja als je ziet wat de rest presteert met het Renault blok, kun je wel stellen dat ze niks hebben gemist. Iig geen geld weggegooid voor de eerste test.

Van Ferrari heb ik gehoord dat ze al hebben getest en Mercedes heeft al een zgn mediadag als test gebruikt.
Ik denk toch dat je al is het maar een ronde, je dan goed kan zien of alle systemen goedwerken en dan heb je nog 6 weken om aanpassingen te fabriceren in de fabriek.
Als je alles op het laaste moment doet zal je ook de eerste wedstrijden definitief met verkeerd materiaal op pad moeten.

0634

Citaat van: Arthur op 02 februari 2014 - 18:15:58
Citaat van: Jeroen op 02 februari 2014 - 17:59:08
Ik snap de noodzaak. Maar sportief gezien is het voor een 'topteam' natuurlijk een farce.

Lotus heeft goed gepresteerd in 2013. Maar om ze als topteam te betitelen vind ik te ver gaan. Ik ben bang dat ze ver gaan terugvallen in 2014.

Eens. Daarom zette ik het woord topteam ook tussen haakjes ;). Ze wonnen natuurlijk wel eens wat en deden voorin wel mee. Dus in zoverre schukte het de afgelopen jaren wel tegen de top aan, maar als team zelf is het nog niet zover inderdaad (en ik zie dat ook niet gebeuren).

Arthur

En het is meedoen om de prijzen [en dat kost extra bakken geld] wat Lotus heeft gedaan [natuurlijk niet zonder dat de omstandigheden mee zaten] of om je hoofd boven water te houden zoals Sauber. Beide zijn er nog en beide doen [denk ik] in 2014 mee om een gelukje te halen en vooral te bouwen voor een verblijf in 2015. Ik kan me echt niet voorstellen dat Lotus weer echt mee gaat doen om de prijzen. Te veel [goede] mensen weg en te weinig kapitaal.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel