Lotus in 2015

Gestart door Sabai, 08 december 2013 - 12:12:53

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Sabai op 28 januari 2014 - 21:33:54
Ontopic graag  ;) Al die vieze woorden hier als ajakkes horen hier niet  ;)
Precies. Noem ze gewoon Ajax. Dan is t goed ;).

Jehoentelaar

Niks d'r van. Dan komt de pagina niet meer door ouderlijk toezicht heen.

0634

Kan toch al niet, zolang jij hier post ;).

Jehoentelaar

Ja, nu is het tijd om weer on-topic te gaan. :D

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 29 januari 2014 - 10:34:18
Ja, nu is het tijd om weer on-topic te gaan. :D

A  jakkes ... vond deze discussie veel leuker. ;D


En on-topic:

Citaat van: Fabian op 28 januari 2014 - 21:40:37
Ontopic: Die zijn er nog bij!

Inderdaad, ze zijn er blijkbaar nog bij. Maar ... eerst zien, dan geloven. Want ze kunnen bij Lotus wel heel leuk 'n fotootje de wereld insturen, maar zolang ik ze niet daadwerkelijk in actie zie .... ???
Ennuh .... ietwat off-topc, maar toch ook niet helemaal: WTF is Marussia?

Perton

als de W staat voor 'waar': ergens tussen Engeland en Jerez momenteel.

Kootje

In dit specifieke geval is de W idd van Where ipv het gebruikelijke What, dat heb je goed begrepen. Maaruh ... als ik jou dan goed begrijp zijn ze dus onderweg? Offuh ... houden ze 't nu al voor gezien? :D

Perton

Nee, ze zijn nu onderweg, komen ergens in de middag aan en hopen morgen dan te kunnen testen.

Fabian

Citaat van: Kootje op 29 januari 2014 - 11:23:26
In dit specifieke geval is de W idd van Where ipv het gebruikelijke What, dat heb je goed begrepen. Maaruh ... als ik jou dan goed begrijp zijn ze dus onderweg? Offuh ... houden ze 't nu al voor gezien? :D
Ge moet wel oe ogen openhouden Kootje!!!  ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

http://www.gppits.net/nieuws/marussia_onderweg_naar_jerez/

Kootje

tsja .... heb nu eenmaal niet altijd evenveel zin om de nieuwtjes te lezen :-[

Franky R.

Citaat van: Kootje op 29 januari 2014 - 12:35:28
tsja .... heb nu eenmaal niet altijd evenveel zin om de nieuwtjes te lezen :-[




Foei, Kootje...schaam je... :o
;)

Dimensie

Citaat van: Tuesday op 28 januari 2014 - 10:46:33
Citaat van: Jozef op 27 januari 2014 - 21:10:38
Niet veel waard? :o Het is een bedrijf met een paar honderd miljoen omzet, een paar honderd miljoen aan faciliteiten (windtunnels e.d.) en een personeelsbestand waar elk ander technisch bedrijf dat niet in de F1 zit vele moorden voor zou plegen. 10% daarvan, dan heb je het nog steeds over een miljoenendeal.
omzet an sich zegt niet zoveel, bovendien kun je je afvragen of dat wel een paar honderd miljoen bedraagt. Boven de 100 zal het wel komen, de 200 haalt het niet. Daar tegenover staan natuurlijk gigantische kosten, veel winst zal er niet overblijven, de afgelopen jaren zelfs verlies. Verder heeft Lotus ook echt geen honderden miljoenen aan faciliteiten, hebben ze wel een enorme schuld aan Genii (oa) en kun je je afvragen of ze uberhaupt een positief eigen vermogen hebben. Ik heb geen idee hoe de deal precies in elkaar zit, maar als je puur naar de balanswaarde op dit moment zou kijken, dan zijn die aandelen natuurlijk niks waard. Maar goed, een F1 team blijft een leuk speeltje natuurlijk en brengt je wel in de spotlights, wat ook weer zn waarde heeft natuurlijk. En wie weet wordt het vanaf volgend jaar, als de budgetcap er komt wel rendabel.
Wat betreft Williams, daar is tot nu toe nog geen aandeelhouder rijk van geworden. t aandeel is behoorlijk gekelderd en dr is vooral verlies gedraaid. Maar toch denk ik dat bv een Kootje liever een aandeel van Williams heeft, dan een winstgevend aandeel van Ajakkes (zijn woorden). Kortom, waardebepaling in dit soort gevallen is erg lastig. De naam van een team en de aantrekkelijkheid van een sport spelen ook mee. Genii zal vast miljoenen vangen, maar of het dat waard is zeer de vraag.

Een schuld van 140 miljoen en 20% hogere kosten voor 2014...
Niet voor niets verkopen de fabriekanten hun teams voor een appel en een ei als ze de stekker er uit trekken.
Genii zal vast gegokt hebben dat de economie zou aantrekken en dat Renault weer bij ze aan de deur zou kloppen.
Maar mocht 2014 een jaar worden zonder resultaten dan ziet het er erg slecht uit en dan zie ik een team als Sauber eerder blijven als Lotus.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Sja, Saward schrijft het allemaal netjes op, maar op zich is het allemaal geen nieuws natuurlijk. Vind het al een prestatie dat Lotus er uberhaupt nog is, laat staan dat ze gaan presteren. En ja, voor een 'topteam' is het aanstellen van Maldonado natuurlijk een lachertje. Die jongen heeft niets, nada, noppes bij een topteam te zoeken, al snap ik de keuze vanuit het team op zich ook wel weer.

Maikel0230

Nou, ik vindt een reducerening van 100 man toch wel nieuws hoor, dat wisten velen nog niet. Er waren verscheidene mensen vertrokken maar nu blijkt Genii liet begaan om naar die 400 man te gaan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25