Lotus in 2015

Gestart door Sabai, 08 december 2013 - 12:12:53

« vorige - volgende »

Perton

Snap ik. Maar hoe kan hij een van de eigenaren zijn als er nog altijd geen geld is betaald? Hebben ze hem gewoon aandelen gegeven zonder dat hij daarvoor geld heeft overhandigd?

Maikel0230

Ik vermoed een teken aan de wand dat deze man wel degelijk een schroef of twee mist.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Perton op 11 januari 2014 - 22:53:06
Snap ik. Maar hoe kan hij een van de eigenaren zijn als er nog altijd geen geld is betaald? Hebben ze hem gewoon aandelen gegeven zonder dat hij daarvoor geld heeft overhandigd?


In zijn Oosterse dromen...mag ik hopen! Dat zijn mijn achting voor Genii, wat nu toch al niet hoog is, helemaal 'below zero' doen dalen... ::)

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 11 januari 2014 - 23:19:56
Citaat van: Perton op 11 januari 2014 - 22:53:06
Snap ik. Maar hoe kan hij een van de eigenaren zijn als er nog altijd geen geld is betaald? Hebben ze hem gewoon aandelen gegeven zonder dat hij daarvoor geld heeft overhandigd?


In zijn Oosterse dromen...mag ik hopen! Dat zijn mijn achting voor Genii, wat nu toch al niet hoog is, helemaal 'below zero' doen dalen... ::)
ze hebben toch een mooi team neergezet de afgelopen 2 jaar.

Perton

Ja. Ik kan waarschijnlijk ook wel een mooi huis bouwen als ik een paar ton leen bij de bank, maar als ik die lening vervolgens niet kan terugbetalen, heb ik er niks aan.

Ze hebben inderdaad een mooi team neergezet, maar niet met een lange termijn-visie. Het lijkt erop dat ze de praatjes van Dany Bahar zelf hebben doorgezet.

janke

Citaat van: Perton op 11 januari 2014 - 22:53:06
Snap ik. Maar hoe kan hij een van de eigenaren zijn als er nog altijd geen geld is betaald? Hebben ze hem gewoon aandelen gegeven zonder dat hij daarvoor geld heeft overhandigd?

Hij kan toch mede-eigenaar zijn, maar de rekeningen worden niet betaald. Misschien heeft hij wel aandelen gekocht en niet gekregen. En ook deze meneer zegt de mazzel tegen dat zgn Lotus. Ben met dit team wel zo een beetje klaar. Dan respect voor teams als Marussia en Caterham.

De naam Lotus onwaardig. Ja, misbruiken van....
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 januari 2014 - 23:28:39
Ja. Ik kan waarschijnlijk ook wel een mooi huis bouwen als ik een paar ton leen bij de bank, maar als ik die lening vervolgens niet kan terugbetalen, heb ik er niks aan.

Ze hebben inderdaad een mooi team neergezet, maar niet met een lange termijn-visie. Het lijkt erop dat ze de praatjes van Dany Bahar zelf hebben doorgezet.
Genii is zelf die bank ;)

Tuesday

Citaat van: janke op 11 januari 2014 - 23:38:58
Citaat van: Perton op 11 januari 2014 - 22:53:06
Snap ik. Maar hoe kan hij een van de eigenaren zijn als er nog altijd geen geld is betaald? Hebben ze hem gewoon aandelen gegeven zonder dat hij daarvoor geld heeft overhandigd?

Hij kan toch mede-eigenaar zijn, maar de rekeningen worden niet betaald. Misschien heeft hij wel aandelen gekocht en niet gekregen. En ook deze meneer zegt de mazzel tegen dat zgn Lotus. Ben met dit team wel zo een beetje klaar. Dan respect voor teams als Marussia en Caterham.

De naam Lotus onwaardig. Ja, misbruiken van....
volgens mij heb jij je nog niet echt verdiept in die meneer.

Perton

Citaat van: Tuesday op 11 januari 2014 - 23:42:52
Genii is zelf die bank ;)
Jawel, tuurlijk, maar zoals ik het heb begrepen is dat geld wel als een soort lening in het team gestopt en moet het op papier dus ook worden terugbetaald - met geld dat uiteindelijk van sponsoren of andere partners zou moeten komen. Die partners komen er niet en dus heeft Genii gewoon veel te veel geld uitgegeven.

Mijn punt is: het geld is uitgegeven zonder dat er (genoeg) inkomsten zijn om die schulden te kunnen voldoen. En dan maakt het natuurlijk niet uit of het geld nou van Genii is of van een bank.



Janke, ik snap je post niet zo goed. Je weet dat dit de man van die Quantum-praatjes is toch? Hoe heeft hij dan aandelen gekocht en niet gekregen als er al maanden nog steeds geen overeenkomst is tussen Quantum en Lotus?

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 januari 2014 - 23:46:53
Citaat van: Tuesday op 11 januari 2014 - 23:42:52
Genii is zelf die bank ;)
Jawel, tuurlijk, maar zoals ik het heb begrepen is dat geld wel als een soort lening in het team gestopt en moet het op papier dus ook worden terugbetaald - met geld dat uiteindelijk van sponsoren of andere partners zou moeten komen. Die partners komen er niet en dus heeft Genii gewoon veel te veel geld uitgegeven.

Mijn punt is: het geld is uitgegeven zonder dat er (genoeg) inkomsten zijn om die schulden te kunnen voldoen. En dan maakt het natuurlijk niet uit of het geld nou van Genii is of van een bank.



Janke, ik snap je post niet zo goed. Je weet dat dit de man van die Quantum-praatjes is toch? Hoe heeft hij dan aandelen gekocht en niet gekregen als er al maanden nog steeds geen overeenkomst is tussen Quantum en Lotus?
ok, maar ik reageerde op de post van Franky die Genii niet zo hoog had zitten. Zij hebben wel iets moois neergezet de afgelopen jaren en dat ze voorlopig hun geld nog niet terugzien maakt hun misschien niet de beste investeerders, maar volgens mij doelde Franky daar niet op. Bovendien kan dat ook allemaal nog wel goedkomen, ze hebben zich alleen flink verkeken op Quantum.

Perton

#145
O ja je had mij gequotet, dus vandaar :P

Goed, verkeken op Quantum, dat klopt. Maar de schulden waren er al voor de gesprekken met Quantum begonnen natuurlijk. Ik denk dat men zich vooral op de praatjes van Lotus (Lotus Cars bedoel ik, niet het F1-team) hebben verkeken, die zoveel mooie praatjes hadden. Die gaven toen een dikke vinger en liepen weg, terwijl Genii al het geld al had uitgegeven en vervolgens bleef Genii maar geld uitgeven in de hoop dat er een nieuwe investeerder zou komen.

Dit is overigens hoe ik denk dat het is, niet dat ik per se bewijs heb dat het zo is gegaan.

-edit- Ok in mijn haast was dit stukje een grammaticale ramp, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik

janke

Citaat van: Tuesday op 11 januari 2014 - 23:46:06
Citaat van: janke op 11 januari 2014 - 23:38:58
Citaat van: Perton op 11 januari 2014 - 22:53:06
Snap ik. Maar hoe kan hij een van de eigenaren zijn als er nog altijd geen geld is betaald? Hebben ze hem gewoon aandelen gegeven zonder dat hij daarvoor geld heeft overhandigd?

Hij kan toch mede-eigenaar zijn, maar de rekeningen worden niet betaald. Misschien heeft hij wel aandelen gekocht en niet gekregen. En ook deze meneer zegt de mazzel tegen dat zgn Lotus. Ben met dit team wel zo een beetje klaar. Dan respect voor teams als Marussia en Caterham.

De naam Lotus onwaardig. Ja, misbruiken van....
volgens mij heb jij je nog niet echt verdiept in die meneer.

Nee, alleen wat gelezen over die meneer zo links en rechts. Heb er verder ook geen behoefte aan. Jij wel?? Prima.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Lijkt me redelijk essentieel dat als je het over die man zijn al dan niet aanwezige aandelen gaat hebben, dat je wel weet wie het is en wat ie (niet) doet, maar misschien ben ik wel raar.

Tuesday

Citaat van: Perton op 12 januari 2014 - 00:09:17
Lijkt me redelijk essentieel dat als je het over die man zijn al dan niet aanwezige aandelen gaat hebben, dat je wel weet wie het is en wat ie (niet) doet, maar misschien ben ik wel raar.
ja, heb je gelijk in, maar niet iedereen leest verder. En da's blijkbaar precies hoe deze man werkt ;)

janke

Citaat van: Perton op 12 januari 2014 - 00:09:17
Lijkt me redelijk essentieel dat als je het over die man zijn al dan niet aanwezige aandelen gaat hebben, dat je wel weet wie het is en wat ie (niet) doet, maar misschien ben ik wel raar.

Uhh, wat een gefilosofeer kerel. Ik weet wie die man is, en Genii net zo. Investeerders die money zagen in de F1 handel. En dat valt tegen. Zouden ze betrouwbaar/geloofwaardig zijn , hoeven ze niet te leuren voor een engine. Zie  bijv. Force en Caterham as well. Het grote Lotus is nog niet eens zeker van een engine, toch?? Nergens een bevestiging gelezen dat het zgn Lotus weer raced met Renault engines. Je kunt wel praatjes hebben en statements maken, maar waarmaken is #2.
Some things are too important to be left in the past.