Autosport Awards

Gestart door Perton, 02 december 2013 - 00:29:07

« vorige - volgende »

Perton

Vandaag waren de autosport awards. Dit zijn de genomineerden, met vetgedrukt de winnaars. Wie hadden volgens jullie moeten winnen?

International Racing Driver
Fernando Alonso
Scott Dixon
Lewis Hamilton
Jimmie Johnson
Kimi Raikkonen
Sebastian Vettel

In mijn ogen waren Johnson en Vettel de enige serieuze kanshebbers, waarbij Johnson vooral profiteerde van een erg matige race van Kenseth, daarvoor ging het behoorlijk gelijk op. Vettel dus de terechte winnaar in mijn ogen.

Racing Car
Audi R18 e-tron quattro
Audi RS5 DTM
Dallara GP3/13
Lotus E21
Mercedes F1 W04
Red Bull RB9

Ik snap niet zo goed wat Lotus en Mercedes er tussen deden, of de GP3-auto. Dan zou ik toch de Audi R18 kiezen, die maakte de concurrentie kapot. De RB9 natuurlijk ook, maar dat was pas na de veelbesproken bandenwissel. Bovendien was het vooral de combinatie Vettel/RB9 die goed was, want Webber deed niet echt veel.

International Rally Driver
Jan Kopecky
Robert Kubica
Sebastien Loeb
Thierre Neuville
Sebastien Ogier
Stephane Peterhansel

Ogier won em en dat zou ook mijn keuze zijn. Domineerde WRC volledig, behalve de rally's dat Loeb meedeed, dat is natuurlijk wel waar.

Rally Car
Citroen DS3 RX
Ford Fiesta WRC
Mini Dakar
Peugeot 208 T16 Pikes Peak
Skoda Fabia S2000
VW Pole WRC

Tsja de Red Bull-hype doet weer es van zich spreken. Ik weet verder niet welke wel had moeten winnen, maar een auto van een enorm gehyped evenement dat volgend jaar alweer door iedereen is vergeten, nee dat gaat me toch wat te ver

British Competition Driver
Sam Bird
Jenson Button
Paul di Resta
Lewis Hamilton
Allan McNish
Justin Wilson

Moeilijke tussen McNish, Bird en Hamilton voor mij. Bird in nieuw team bijna GP2-kampioen, McNish WEC-kampioen en Hamilton die toch wel wat mooie dingen bij Mercedes liet zien. Aan de andere kant viel hij in de eindfase van het jaar nog wat tegen, dus ik denk dat McNish hem eigenlijk had moeten winnen.

Rookie of the Year
Jules Bianchi
Valtteri Bottas
Max Chilton
Esteban Gutierrez
Sam Tordoff
Stoffel Vandoorne

Beetje retarded dat Chilton er wel in staat en Giedo niet, maar goed, Brits tijdschrift. Bianchi won em, ik snap niet waarom. Bottas presteerde in mijn ogen veel sterker over een heel jaar genomen, daar waar Bianchi dat eigenlijk alleen deed toen de Marussia sterker was dan Caterham. Sindsdien presteerde hij alsnog wel goed, maar hij liet naar mijn idee geen dingen zien waar ik voor op het puntje van mijn stoel ging zitten. Maarja, mensen volgen nou eenmaal hypes. Logischer was Vandoorne geweest.

Fabian

Leuk die prijsjes maar wat moet je ermee....

0634

Bottas had moeten winnen bij de rookies en Giedo had in het lijstje moeten staan. Dit slaat nergens op zo. Voor de rest had ik Hamilton niet laten winnen, heeft toch een heel grauw, matig jaar gehad.

Perton

Citaat van: Fabian op 02 december 2013 - 00:50:58
Leuk die prijsjes maar wat moet je ermee....
Niet zoveel, maar daarvoor zijn het ook awards.

gloudiesaurus

Ja als je Chilton al bij rookie of the year zet. Die reed het hele jaar achteraan. Van der Garde had er bij moeten staan... en Bottas had moeten winnen. Hij was sneller dan Maldanado en scoorde als enige rookie (weliswaar in een betere auto) punten.

En Hamilton een matig jaar hoor. Maar die anderen hebben ook allemaal niet heel veel laten zien.

Verdere logische keuzes denk ik, om Red Bull en Vettel kun je simpelweg niet heen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Chilton hadden ze serieus opgenomen als kandidaat? :D

Het argument dat dit Giedo had moeten zijn is discutabel maar Chilton hoort hier niet thuis. Die kerel is heel enthousiast en ik vind het gewoon een goeie kerel maar je gaat me toch niet zeggen dat iemand die over een gans seizoen ruim een halve seconde langzamer is dan zijn teamgenoot (+0.585s, bron: F1 fanatic form guide) thuishoort op deze lijst.

Laten we eerlijk zijn Chilton is niet meer dan dit


Gutierrez vind ik ook maar een rare keuze, zijn prestaties gingen licht omhoog op het laatste van het seizoen maar ook hij is periodiek langzamer als zijn teamgenoot (+0.816s)

Ik mis op dit lijstje Daniil Kvyat, je kan twijfels hebben bij zijn F1 debuut (die heb ik zeker) maar hij is wel direct kampioen geworden in zijn rookie jaar in de GP3.

Bottas is een mooie winnaar maar Stoffel Vandoorne komt bij mij ook wel in aanmerking voor die prijs.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Krijg je deze award door stemmen, of zit er een jury achter?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Paar genomineerden door jury gekozen en autosport leden mochten daar vervolgens uit kiezen

Jehoentelaar

McNish, Vandoorne en de R18 hadden wat mij betreft sowieso moeten winnen in hun categorie. Van de rallyauto's heb ik geen verstand, maar de Mini Dakar was wel enorm betrouwbaar (maar ook het enige serieuze fabrieksteam in Dakar 2013 bij de auto's).