Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

gloudiesaurus

Klinkt als een faire regel. Al wordt het zo wel weer ingewikkeld met al die tokens. Leg dat maar eens uit aan een leek  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Gewoon: de motor bestaat uit 66 tokens en ze mogen er dit jaar 32 aanpassen. Ongeveer de helft dus. Alleen Honda minder. Dat zal een leek best snappen toch?

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 18 januari 2015 - 01:24:06
Gewoon: de motor bestaat uit 66 tokens en ze mogen er dit jaar 32 aanpassen. Ongeveer de helft dus. Alleen Honda minder. Dat zal een leek best snappen toch?

Nah ik vind het nog allemaal vrij ingewikkeld. Maar dat kan aan mij liggen  ;)

Maar ik ben in ieder geval blij dat Honda nu een eerlijk kans heeft. En dat Ferrari en Renault de mogelijkheid hebben om te ontwikkelen. Anders werd het weer een Mercedes-show...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 18 januari 2015 - 01:24:06
Gewoon: de motor bestaat uit 66 tokens en ze mogen er dit jaar 32 aanpassen. Ongeveer de helft dus. Alleen Honda minder. Dat zal een leek best snappen toch?
honda is vrij in ontwikkeling, dus die hebben gewoon 66 tokens, en voor de rest van het seizoen krijgen ze het gemiddelde van wat andere teams ook krijgen. Niet minder dus.

0634

Wel minder dan 32 en dat is wat ik zei.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 18 januari 2015 - 01:28:18
Citaat van: Jeroen op 18 januari 2015 - 01:24:06
Gewoon: de motor bestaat uit 66 tokens en ze mogen er dit jaar 32 aanpassen. Ongeveer de helft dus. Alleen Honda minder. Dat zal een leek best snappen toch?

Nah ik vind het nog allemaal vrij ingewikkeld. Maar dat kan aan mij liggen  ;)

Maar ik ben in ieder geval blij dat Honda nu een eerlijk kans heeft. En dat Ferrari en Renault de mogelijkheid hebben om te ontwikkelen. Anders werd het weer een Mercedes-show...

Een leek is toch alleen in crashes en inhaalactie geïnteresseerd volgend mij. Die boeit zich niet voor dit soort details.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 18 januari 2015 - 07:55:54
Wel minder dan 32 en dat is wat ik zei.
je zei; alleen honda minder, maar dat klopt niet. Bovendien kan honda in theorie ook nog op 32 uitkomen.

0634

Ik zei 'ongeveer de helft dus. Alleen Honda minder.'  En dat klopt gewoon. Honda zal niet de 48% mogen ontwikkelen in 2015 die de rest mag. Bovendien snap je wat er bedoeld wordt dus die niet zo flauw.

Ja theoretisch kan het . Theoretisch kan Max Chilton ook wereldkampioen worden.

Sabai

Dus eigenlijk heeft Honda nu het meeste voordeel van al fabrikanten.  Ze hebben eerst een heel jaar mee kunnen kijken en vrij kunnen ontwikkelen en mogen ze ook nog tijdens het seizoen ontwikkelen. Als ze hun zaakjes goed voor elkaar hebben dan kan Mercedes zijn borst nat maken.

Jozef

Daarentegen zijn ze nog steeds de enige fabrikant die aan de start komt zonder voorgaande race-ervaring. Toch echt een groot nadeel.

Tuesday

#1270
Citaat van: Jeroen op 18 januari 2015 - 20:40:53
Ik zei 'ongeveer de helft dus. Alleen Honda minder.'  En dat klopt gewoon. Honda zal niet de 48% mogen ontwikkelen in 2015 die de rest mag. Bovendien snap je wat er bedoeld wordt dus die niet zo flauw.

Ja theoretisch kan het . Theoretisch kan Max Chilton ook wereldkampioen worden.
ik doe niet flauw, volgens mij mis jij nl 1 belangrijk punt en dat is dat andere fabrikanten ook hun opgebruikte tokens kwijtraken bij aanvang van het seizoen. Dus honda heeft helemaal niet de minste tokens, ze krijgen het gemiddelde van de andere fabrikanten. Zoals het nu lijkt hebben ze dadelijk meer ontwikkelingsmogelijkheden dan Ferrari en Renault. En meer is niet minder.

Sabai

#1271
Citaat van: Jozef op 18 januari 2015 - 21:17:14
Daarentegen zijn ze nog steeds de enige fabrikant die aan de start komt zonder voorgaande race-ervaring. Toch echt een groot nadeel.
Maar McLaren heeft al wel een jaar race ervaring met de nieuwe motor formule en daar hebben ze ongetwijfeld heel veel info van gekregen.

Bedenk me nu ook dat die race ervaring niet echt relevant is. Bij aanvang van het vorige seizoen dachten we ook dat de ene motor na de andere het zou begeven en uiteindelijk is het allemaal erg mee gevallen.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 18 januari 2015 - 21:34:46
Citaat van: Jozef op 18 januari 2015 - 21:17:14
Daarentegen zijn ze nog steeds de enige fabrikant die aan de start komt zonder voorgaande race-ervaring. Toch echt een groot nadeel.
Maar McLaren heeft al wel een jaar race ervaring met de nieuwe motor formule en daar hebben ongetwijfeld heel veel info van gekregen.
tja, het hangt ook af van de situatie waaruit je moet beginnen. honda koos bewust voor 2015, misschien hadden ze gewoon niet genoeg tijd om de boel voor 2014 op de rit te krijgen. dan kun je beter een jaar wachten. Voor andere leveranciers was dat geen optie natuurlijk.

Sabai

Wat is de reactie van Mercedes op dit alles eigenlijk.  Die zullen niet blij zijn met al die wijzigingen. Wat ik begreep is dat er eerst unaniem besloten moest worden of er tijdens het seizoen door ontwikkeld mocht worden.  Toen kwam Ferrari op de proppen met hun maas in de regels. En nu beslist de FIA op eigen houtje dat Honda ook mag gaan door ontwikkelen.  Echt weer des FIA deze soap. Soms vraag ik me af wie er nu de regels bepaald in de F1

Tuesday

Citaat van: Sabai op 18 januari 2015 - 21:48:59
Wat is de reactie van Mercedes op dit alles eigenlijk.  Die zullen niet blij zijn met al die wijzigingen. Wat ik begreep is dat er eerst unaniem besloten moest worden of er tijdens het seizoen door ontwikkeld mocht worden.  Toen kwam Ferrari op de proppen met hun maas in de regels. En nu beslist de FIA op eigen houtje dat Honda ook mag gaan door ontwikkelen.  Echt weer des FIA deze soap. Soms vraag ik me af wie er nu de regels bepaald in de F1
op zich moet dat wel een beetje in samenspraak gaan, maar in dit geval is doorontwikkeling duidelijk in strijd met de geest van de regels en had de FIA er misschien beter aan gedaan om die maas gewoon dicht te timmeren. Of de FIA hier verder veel te verwijten valt weet ik niet, de hele soap is ook grotendeels te danken aan de teams.
Wat betreft mercedes, ik ben ook wel benieuwd wat zij hier van vinden. Als ze het seizoen met de oude motor beginnen geven ze honda ook nog een extra voordeel.