Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Figge

Ik zie het probleem niet. Waarom moet het een het ander uitsluiten?
Waarom kunnen ze niet samen naast elkaar bestaan? Volgens mij moet dat best kunnen. Heb er in andere topics al eens column omvang posts over opgezet. Maar ik zie het probleem echt niet hoor. V8 en V6 turbo in een startveld? Helemaal prima :D

SDG

Citaat van: Figge op 11 november 2014 - 10:28:55
Ik zie het probleem niet. Waarom moet het een het ander uitsluiten?
Waarom kunnen ze niet samen naast elkaar bestaan? Volgens mij moet dat best kunnen. Heb er in andere topics al eens column omvang posts over opgezet. Maar ik zie het probleem echt niet hoor. V8 en V6 turbo in een startveld? Helemaal prima :D

In het WEC heb je ook verschillende toegelaten motorenconfiguraties, dus het is best wel mogelijk om zoiets te realiseren.

Matthijs

Citaat van: Figge op 11 november 2014 - 10:28:55
Ik zie het probleem niet. Waarom moet het een het ander uitsluiten?
Waarom kunnen ze niet samen naast elkaar bestaan? Volgens mij moet dat best kunnen. Heb er in andere topics al eens column omvang posts over opgezet. Maar ik zie het probleem echt niet hoor. V8 en V6 turbo in een startveld? Helemaal prima :D
Een jaar geleden was ik het met je eens geweest. Voor Marussia en Caterham was het een uitkomst geweest als zij met een (geknepen) V8 hadden mogen rijden, net als Toro Rosso dat in hun eerste jaar met een V10 mochten doen. Maar waarom zou je nu weer terug gaan naar een V8? De technologie is alweer verouderd, de kosten voor de turbo zijn al gemaakt.

SDG

Citaat van: Matthijs op 11 november 2014 - 11:29:27
Een jaar geleden was ik het met je eens geweest. Voor Marussia en Caterham was het een uitkomst geweest als zij met een (geknepen) V8 hadden mogen rijden, net als Toro Rosso dat in hun eerste jaar met een V10 mochten doen. Maar waarom zou je nu weer terug gaan naar een V8? De technologie is alweer verouderd, de kosten voor de turbo zijn al gemaakt.

Daar heb je wel gelijk in. Het toelaten van diverse motorenconfiguraties in de F1 zou technisch gezien wel bijzonder interessant zijn, maar hetgeen nu voorgesteld wordt is niet meer dan paniekvoetbal en maakt de continuïteit van de sport totaal ongeloofwaardig. Het lijkt er wat op dat Ecclestone om de F1 opnieuw aantrekkelijk te maken bereid is om alles te veranderen behalve zijn businessmodel.

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 10 november 2014 - 21:25:25
Dat lijkt me ook niet echt zinnig en dat zo zo'n smerige move zijn. Dat Ferrari en Renault nu bedelen om de regels terug open te gooien snap ik nog wel, ze liggen serieus achter en hopen zo dichterbij te komen maar terug naar de oude V8 gaan zou echt een smerige staaltje politiek zijn.

Lijkt me wel dat Mercedes nu wel in grotere mate akkoord zal gaan.
Datzelfde Renault dat uit de sport zou stappen als men niet van de V4 naar een V6 ging? Als daar nu naar geluisterd wordt, zou het echt heel treurig zijn.

Ik zou het verder prima vinden als er een goedkopere V8 beschikbaar zou komen, maar dat moet dan het resultaat zijn van de betaalbaarheid van het systeem, niet omdat andere fabrikanten de plank hebben misgeslagen.

Franky R.


Gonzalo

Citaat van: Franky R. op 12 november 2014 - 15:00:18
http://www.gppits.net/nieuws/wolff_waarschuwt_voor_motorenoorlog/


Willen we een motorenoorlog?
Terugkeren naar een V8, wat een lachertje. Dat had niks meer met Formule 1 te maken.

Ik hoor ook liever een V8 of een V10, de realiteit is echter dat deze zo dichtgenepen worden dat je bij inhaalacties op de limiter loopt.
Doe mij dan maar de V6 en laat hem met beperkingen doorontwikkelen, daar draait deze sport toch om?

Sabai

Citaat van: Franky R. op 12 november 2014 - 15:00:18
http://www.gppits.net/nieuws/wolff_waarschuwt_voor_motorenoorlog/


Willen we een motorenoorlog?

Ja  :D. Van mij mogen ze vrij door ontwikkelen.  Ik heb geen zin om volgend seizoen weer een heel jaar Mercedes te zien winnen.

Jehoentelaar

Als dat een argument is moet je met successtraffen werken, dan domineert er nooit iemand.

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 13 november 2014 - 12:27:01
Als dat een argument is moet je met successtraffen werken, dan domineert er nooit iemand.


Dat is ook een goed idee. Gewicht toevoegen net als in het wtcc

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 13 november 2014 - 12:27:01
Als dat een argument is moet je met successtraffen werken, dan domineert er nooit iemand.
dominantie is op zich prima. Zoals dit jaar, daar heeft Mercedes gewoon hard voor gewerkt en dan is daar weinig mis mee. Maar deze dominantie bevriezen voor de komende jaren is natuurlijk een heel ander verhaal, de andere fabrikanten moeten op zn minst een 2e kans krijgen. Dan kunnen ze wel over de kosten en de kleine teams beginnen, maar nu zijn de kleine teams die geen Mercedes motor hebben sowieso de pineut. Die steken miljoenen om een paar tiende tijdwinst te pakken, maar raken dat met een motor die ook nog eens miljoenen per jaar kost meteen weer kwijt. Dat noem ik weggegooid geld.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 12 november 2014 - 16:56:59
Citaat van: Franky R. op 12 november 2014 - 15:00:18
http://www.gppits.net/nieuws/wolff_waarschuwt_voor_motorenoorlog/


Willen we een motorenoorlog?

Ja  :D . Van mij mogen ze vrij door ontwikkelen.  Ik heb geen zin om volgend seizoen weer een heel jaar Mercedes te zien winnen.


Hm,


Wie zegt dat Mercedes stil zou blijven staan in haar ontwikkeling, terwijl ze Ferrari en Renault zien naderen?  ;)

Sabai

Het concept is op een gegeven moment uit ontwikkeld net als bij de v8 het geval was. En dan zal het weer dicht bij elkaar zitten.

Jehoentelaar

True, maar dat kan nog een heleboel jaren duren en nog vijf jaar één dominante motor is niet helemaal de bedoeling. Even is prima, maar er zijn grenzen.

Matthijs

Overigens staat een Renault-powered team tweede en Ferrari vierde. Natuurlijk is de Mercedes wel de beste motor, maar de Mercedes is ook de beste auto.