Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Tuesday

Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 10:52:11
Hoezo? In het verleden was het altijd dat je een fabrieksteam en klantenteams had. Ik zie het probleem niet. Kunnen ze een goedkopere deal afdwingen.
ja, daar zit Mercedes op te wachten. Ze zetten hun voordeel op het spel en gaan minder geld vangen.

Tuesday

Citaat van: Hamilton#44 op 05 november 2014 - 13:26:32
Nu gaan ze het reglement weer opengooien, alsof Mercedes dan gaat stilzitten en wachten tot de rest hen bijhaald.  ::)
uiteindelijk zal het wel redelijk niveleren lijkt mij. En het lijkt me ook dat dat de hele bedoeling was van de geleidelijke engine freeze. Alleen met de enorme voorsprong van Mercedes lijken de andere fabrikanten toch wat meer ruimte nodig te hebben. En wat mij betreft moeten ze dat ook gewoon krijgen. Er is niemand die baat heeft bij een bevroren dominante motor voor de komende 10 (?) jaar. Net als met de V8 zal het gelijk getrokken moeten worden voordat de boel bevroren wordt.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 16:57:47
Citaat van: Hamilton#44 op 05 november 2014 - 13:26:32
Nu gaan ze het reglement weer opengooien, alsof Mercedes dan gaat stilzitten en wachten tot de rest hen bijhaald.  ::)
uiteindelijk zal het wel redelijk niveleren lijkt mij. En het lijkt me ook dat dat de hele bedoeling was van de geleidelijke engine freeze. Alleen met de enorme voorsprong van Mercedes lijken de andere fabrikanten toch wat meer ruimte nodig te hebben. En wat mij betreft moeten ze dat ook gewoon krijgen. Er is niemand die baat heeft bij een bevroren dominante motor voor de komende 10 (?) jaar. Net als met de V8 zal het gelijk getrokken moeten worden voordat de boel bevroren wordt.


Het punt van Hamilton#44 is dat het opengooien van de bevriezing niet per sé garandeert dat Renault en Ferrari dichter bij Mercedes kunnen komen. We weten niet wat de technici van Mercedes nog uit hun motor kunnen halen...

Figge

Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 16:52:47
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 10:52:11
Hoezo? In het verleden was het altijd dat je een fabrieksteam en klantenteams had. Ik zie het probleem niet. Kunnen ze een goedkopere deal afdwingen.
ja, daar zit Mercedes op te wachten. Ze zetten hun voordeel op het spel en gaan minder geld vangen.

Bijvoorbeeld. Maar hoezo zetten ze hun voordeel op het spel? Omdat het nu bevroren is? Dus dan zouden ze aangeven dat ze de competie niet aandurven terwijl ze overduidelijk de beste zijn?

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 05 november 2014 - 17:26:25
Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 16:57:47
Citaat van: Hamilton#44 op 05 november 2014 - 13:26:32
Nu gaan ze het reglement weer opengooien, alsof Mercedes dan gaat stilzitten en wachten tot de rest hen bijhaald.  ::)
uiteindelijk zal het wel redelijk niveleren lijkt mij. En het lijkt me ook dat dat de hele bedoeling was van de geleidelijke engine freeze. Alleen met de enorme voorsprong van Mercedes lijken de andere fabrikanten toch wat meer ruimte nodig te hebben. En wat mij betreft moeten ze dat ook gewoon krijgen. Er is niemand die baat heeft bij een bevroren dominante motor voor de komende 10 (?) jaar. Net als met de V8 zal het gelijk getrokken moeten worden voordat de boel bevroren wordt.


Het punt van Hamilton#44 is dat het opengooien van de bevriezing niet per sé garandeert dat Renault en Ferrari dichter bij Mercedes kunnen komen. We weten niet wat de technici van Mercedes nog uit hun motor kunnen halen...
nee, maar dat zou ook wat zijn; dat het dat garandeert. Maar zou wel mooi zijn als ze een herkansing krijgen. Een jaar dominantie, prima, maar je moet de concurrentie wel de kans geven om het gat te dichten. Dat is altijd zo geweest in de F1 en sowieso in de sport.

Tuesday

Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 17:48:47
Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 16:52:47
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 10:52:11
Hoezo? In het verleden was het altijd dat je een fabrieksteam en klantenteams had. Ik zie het probleem niet. Kunnen ze een goedkopere deal afdwingen.
ja, daar zit Mercedes op te wachten. Ze zetten hun voordeel op het spel en gaan minder geld vangen.

Bijvoorbeeld. Maar hoezo zetten ze hun voordeel op het spel? Omdat het nu bevroren is? Dus dan zouden ze aangeven dat ze de competie niet aandurven terwijl ze overduidelijk de beste zijn?
het gaat om de combinatie; ik denk wel dat ze hun voordeel op het spel durven zetten, dat is nou eenmaal de essentie van sport, maar dat ze daarnaast ook nog opnieuw met klantenteams moeten gaan onderhandelen over prijzen, gaat ze wellicht wat te ver.

Figge

Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 17:51:55
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 17:48:47
Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 16:52:47
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 10:52:11
Hoezo? In het verleden was het altijd dat je een fabrieksteam en klantenteams had. Ik zie het probleem niet. Kunnen ze een goedkopere deal afdwingen.
ja, daar zit Mercedes op te wachten. Ze zetten hun voordeel op het spel en gaan minder geld vangen.

Bijvoorbeeld. Maar hoezo zetten ze hun voordeel op het spel? Omdat het nu bevroren is? Dus dan zouden ze aangeven dat ze de competie niet aandurven terwijl ze overduidelijk de beste zijn?
het gaat om de combinatie; ik denk wel dat ze hun voordeel op het spel durven zetten, dat is nou eenmaal de essentie van sport, maar dat ze daarnaast ook nog opnieuw met klantenteams moeten gaan onderhandelen over prijzen, gaat ze wellicht wat te ver.

Waarom dan?

Tuesday

Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 17:54:42
Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 17:51:55
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 17:48:47
Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 16:52:47
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 10:52:11
Hoezo? In het verleden was het altijd dat je een fabrieksteam en klantenteams had. Ik zie het probleem niet. Kunnen ze een goedkopere deal afdwingen.
ja, daar zit Mercedes op te wachten. Ze zetten hun voordeel op het spel en gaan minder geld vangen.

Bijvoorbeeld. Maar hoezo zetten ze hun voordeel op het spel? Omdat het nu bevroren is? Dus dan zouden ze aangeven dat ze de competie niet aandurven terwijl ze overduidelijk de beste zijn?
het gaat om de combinatie; ik denk wel dat ze hun voordeel op het spel durven zetten, dat is nou eenmaal de essentie van sport, maar dat ze daarnaast ook nog opnieuw met klantenteams moeten gaan onderhandelen over prijzen, gaat ze wellicht wat te ver.

Waarom dan?
dat kun je zelf wel invullen lijkt me.

Figge

Nee waarom. Ik snap niet waar je heen wilt.
Er zullen dan toch relatief eenvoudige onderwerpen zijn die de prijs bepalen. Misschien vragen ze nu eigenlijk wel veels te veel voor die blokjes.

Tuesday

Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 18:25:54
Nee waarom. Ik snap niet waar je heen wilt.
Er zullen dan toch relatief eenvoudige onderwerpen zijn die de prijs bepalen. Misschien vragen ze nu eigenlijk wel veels te veel voor die blokjes.
Mercedes heeft al de goedkoopste motor. Nu voert iedereen druk uit op Mercedes om de reglementen te veranderen en dan mogen ze als bonus voor hun getoonde goede wil ook nog eens gaan onderhandelen met klantenteams over lagere prijzen voor hun motor? dat lijkt me toch echt een brug te ver.

Figge

Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 18:33:23
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 18:25:54
Nee waarom. Ik snap niet waar je heen wilt.
Er zullen dan toch relatief eenvoudige onderwerpen zijn die de prijs bepalen. Misschien vragen ze nu eigenlijk wel veels te veel voor die blokjes.
Mercedes heeft al de goedkoopste motor. Nu voert iedereen druk uit op Mercedes om de reglementen te veranderen en dan mogen ze als bonus voor hun getoonde goede wil ook nog eens gaan onderhandelen met klantenteams over lagere prijzen voor hun motor? dat lijkt me toch echt een brug te ver.

Ja maar Teusday, Mercedes is duidelijk de beste. Denk je niet dat ze juist meer kunnen vragen. En dat Renault minder zal kunnen vragen.
Het is juist vraag een aanbod he. Mercedes zal veel vraag hebben en maar beperkt kunnen leveren. Ik denk dat t wel losloopt.

Tuesday

Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 18:37:44
Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 18:33:23
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 18:25:54
Nee waarom. Ik snap niet waar je heen wilt.
Er zullen dan toch relatief eenvoudige onderwerpen zijn die de prijs bepalen. Misschien vragen ze nu eigenlijk wel veels te veel voor die blokjes.
Mercedes heeft al de goedkoopste motor. Nu voert iedereen druk uit op Mercedes om de reglementen te veranderen en dan mogen ze als bonus voor hun getoonde goede wil ook nog eens gaan onderhandelen met klantenteams over lagere prijzen voor hun motor? dat lijkt me toch echt een brug te ver.

Ja maar Teusday, Mercedes is duidelijk de beste. Denk je niet dat ze juist meer kunnen vragen. En dat Renault minder zal kunnen vragen.
Het is juist vraag een aanbod he. Mercedes zal veel vraag hebben en maar beperkt kunnen leveren. Ik denk dat t wel losloopt.
maar eerder vandaag zei je dit toen ik zei dat de Mercedes klantenteams waarschijnlijk niet zo blij zouden zijn met een verandering;
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 10:52:11
Hoezo? In het verleden was het altijd dat je een fabrieksteam en klantenteams had. Ik zie het probleem niet. Kunnen ze een goedkopere deal afdwingen.

Figge

Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 18:42:07
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 18:37:44
Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 18:33:23
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 18:25:54
Nee waarom. Ik snap niet waar je heen wilt.
Er zullen dan toch relatief eenvoudige onderwerpen zijn die de prijs bepalen. Misschien vragen ze nu eigenlijk wel veels te veel voor die blokjes.
Mercedes heeft al de goedkoopste motor. Nu voert iedereen druk uit op Mercedes om de reglementen te veranderen en dan mogen ze als bonus voor hun getoonde goede wil ook nog eens gaan onderhandelen met klantenteams over lagere prijzen voor hun motor? dat lijkt me toch echt een brug te ver.

Ja maar Teusday, Mercedes is duidelijk de beste. Denk je niet dat ze juist meer kunnen vragen. En dat Renault minder zal kunnen vragen.
Het is juist vraag een aanbod he. Mercedes zal veel vraag hebben en maar beperkt kunnen leveren. Ik denk dat t wel losloopt.
maar eerder vandaag zei je dit toen ik zei dat de Mercedes klantenteams waarschijnlijk niet zo blij zouden zijn met een verandering;
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 10:52:11
Hoezo? In het verleden was het altijd dat je een fabrieksteam en klantenteams had. Ik zie het probleem niet. Kunnen ze een goedkopere deal afdwingen.

Dat is hetzelfde toch. Perspectief van uit de klant om goedkopere motoren te onderhandelen.
Voor de leverancier om een betere prijs te krijgen. Het kan voor sommige teams een voordeel opleveren. Voor andere een nadeel.

Tuesday

Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 18:45:03
Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 18:42:07
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 18:37:44
Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 18:33:23
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 18:25:54
Nee waarom. Ik snap niet waar je heen wilt.
Er zullen dan toch relatief eenvoudige onderwerpen zijn die de prijs bepalen. Misschien vragen ze nu eigenlijk wel veels te veel voor die blokjes.
Mercedes heeft al de goedkoopste motor. Nu voert iedereen druk uit op Mercedes om de reglementen te veranderen en dan mogen ze als bonus voor hun getoonde goede wil ook nog eens gaan onderhandelen met klantenteams over lagere prijzen voor hun motor? dat lijkt me toch echt een brug te ver.

Ja maar Teusday, Mercedes is duidelijk de beste. Denk je niet dat ze juist meer kunnen vragen. En dat Renault minder zal kunnen vragen.
Het is juist vraag een aanbod he. Mercedes zal veel vraag hebben en maar beperkt kunnen leveren. Ik denk dat t wel losloopt.
maar eerder vandaag zei je dit toen ik zei dat de Mercedes klantenteams waarschijnlijk niet zo blij zouden zijn met een verandering;
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 10:52:11
Hoezo? In het verleden was het altijd dat je een fabrieksteam en klantenteams had. Ik zie het probleem niet. Kunnen ze een goedkopere deal afdwingen.

Dat is hetzelfde toch. Perspectief van uit de klant om goedkopere motoren te onderhandelen.
Voor de leverancier om een betere prijs te krijgen. Het kan voor sommige teams een voordeel opleveren. Voor andere een nadeel.
in t algemeen wel, maar jij droeg dit aan als argument waarom Mercedes klantenteams ook wel zouden instemmen. Nu ga je allerlei dingen door elkaar halen. Kortom, begin ff opnieuw met het punt dat je in de eerste plaats wilde maken.

Figge

#1169
Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 19:07:43
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 18:45:03
Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 18:42:07
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 18:37:44
Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 18:33:23
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 18:25:54
Nee waarom. Ik snap niet waar je heen wilt.
Er zullen dan toch relatief eenvoudige onderwerpen zijn die de prijs bepalen. Misschien vragen ze nu eigenlijk wel veels te veel voor die blokjes.
Mercedes heeft al de goedkoopste motor. Nu voert iedereen druk uit op Mercedes om de reglementen te veranderen en dan mogen ze als bonus voor hun getoonde goede wil ook nog eens gaan onderhandelen met klantenteams over lagere prijzen voor hun motor? dat lijkt me toch echt een brug te ver.

Ja maar Teusday, Mercedes is duidelijk de beste. Denk je niet dat ze juist meer kunnen vragen. En dat Renault minder zal kunnen vragen.
Het is juist vraag een aanbod he. Mercedes zal veel vraag hebben en maar beperkt kunnen leveren. Ik denk dat t wel losloopt.
maar eerder vandaag zei je dit toen ik zei dat de Mercedes klantenteams waarschijnlijk niet zo blij zouden zijn met een verandering;
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 10:52:11
Hoezo? In het verleden was het altijd dat je een fabrieksteam en klantenteams had. Ik zie het probleem niet. Kunnen ze een goedkopere deal afdwingen.

Dat is hetzelfde toch. Perspectief van uit de klant om goedkopere motoren te onderhandelen.
Voor de leverancier om een betere prijs te krijgen. Het kan voor sommige teams een voordeel opleveren. Voor andere een nadeel.
in t algemeen wel, maar jij droeg dit aan als argument waarom Mercedes klantenteams ook wel zouden instemmen. Nu ga je allerlei dingen door elkaar halen. Kortom, begin ff opnieuw met het punt dat je in de eerste plaats wilde maken.

Sorry snap je punt. In de wereld tussen mijn oren zijn Mercedes het team en Mercedes de motorleverancier 2 entiteiten.
Ik denk niet dat Toto en Niki de prijs bepalen, maar een andere entiteit binnen het concern.