Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Enzo

#885
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2014 - 23:01:33
Vorig jaar vond je het ook al niks (Pirelli). Heb je nog wel zin in F1?

Nou, heb niet zoveel zin in deze vorm van F1 om eerlijk te zijn, daar heb ik ook nooit een geheim van gemaakt. Het is nu meer de gewoonte die er voor zorgt dat ik de races kijk, een soort ingebakken patroon die ik al vanaf mijn 12de levensjaar in stand houd.

Tevens de reden waarom ik minder te zeggen heb op het forum, ik vind jullie nog steeds leuke gasten en kan me hier prima met jullie vermaken. Echter inhoudelijk over de sport show zeg ik de laatste tijd liever weinig tot niks, omdat ik anders alleen maar die ouwe nostalgische zeikerd ben die verlangt naar de tijd dat er nog laprecords werden gereden met machtig bulderende bolides die tot het uiterste werden gedreven door coureurs die echt moesten strijden.

Heb gewoon moeite met de ontwikkelingen van de afgelopen jaren en dit jaar belooft imo nog minder. Ik ben er nog niet aan toe om de sport helemaal de rug toe te keren, maar begin idd wel mijn interesse te verliezen. Ik kijk het nog even aan, wellicht moet de F1 wel buigen onder de druk van de fans en blazen we in de toekomst weer met een V12 op fatsoenlijke banden en een tankreglement over

robbert

Citaat van: Enzo op 27 maart 2014 - 23:55:38
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2014 - 23:01:33
Vorig jaar vond je het ook al niks (Pirelli). Heb je nog wel zin in F1?

Nou, heb niet zoveel zin in deze vorm van F1 om eerlijk te zijn, daar heb ik ook nooit een geheim van gemaakt. Het is nu meer de gewoonte die er voor zorgt dat ik de races kijk, een soort ingebakken patroon die ik al vanaf mijn 12de levensjaar in stand houd.

Tevens de reden waarom ik minder te zeggen heb op het forum, ik vind jullie nog steeds leuke gasten en kan me hier prima met jullie vermaken. Echter inhoudelijk over de sport show zeg ik de laatste tijd liever weinig tot niks, omdat ik anders alleen maar die ouwe nostalgische zeikerd ben die verlangt naar de tijd dat er nog laprecords werden gereden met machtig bulderende bolides die tot het uiterste werden gedreven door coureurs die echt moesten strijden.

Heb gewoon moeite met de ontwikkelingen van de afgelopen jaren en dit jaar belooft imo nog minder. Ik ben er nog niet aan toe om de sport helemaal de rug toe te keren, maar begin idd wel mijn interesse te verliezen. Ik kijk het nog even aan, wellicht moet de F1 wel buigen onder de druk van de fans en blazen we in de toekomst weer met een V12 op fatsoenlijke banden en een tankreglement over

ja ik kan u begrijpen, maar ik begrijp nog altijd niet waarom je blijft kijken naar de f1. Toch niet omdat je het gewoon ben. Vind je het dan zo leuk om naar iets te kijken dat je niet meer intresseert uit gewoonte?

Enzo

#887
Citaat van: robbert op 28 maart 2014 - 00:08:53
Citaat van: Enzo op 27 maart 2014 - 23:55:38
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2014 - 23:01:33
Vorig jaar vond je het ook al niks (Pirelli). Heb je nog wel zin in F1?

Nou, heb niet zoveel zin in deze vorm van F1 om eerlijk te zijn, daar heb ik ook nooit een geheim van gemaakt. Het is nu meer de gewoonte die er voor zorgt dat ik de races kijk, een soort ingebakken patroon die ik al vanaf mijn 12de levensjaar in stand houd.

Tevens de reden waarom ik minder te zeggen heb op het forum, ik vind jullie nog steeds leuke gasten en kan me hier prima met jullie vermaken. Echter inhoudelijk over de sport show zeg ik de laatste tijd liever weinig tot niks, omdat ik anders alleen maar die ouwe nostalgische zeikerd ben die verlangt naar de tijd dat er nog laprecords werden gereden met machtig bulderende bolides die tot het uiterste werden gedreven door coureurs die echt moesten strijden.

Heb gewoon moeite met de ontwikkelingen van de afgelopen jaren en dit jaar belooft imo nog minder. Ik ben er nog niet aan toe om de sport helemaal de rug toe te keren, maar begin idd wel mijn interesse te verliezen. Ik kijk het nog even aan, wellicht moet de F1 wel buigen onder de druk van de fans en blazen we in de toekomst weer met een V12 op fatsoenlijke banden en een tankreglement over

ja ik kan u begrijpen, maar ik begrijp nog altijd niet waarom je blijft kijken naar de f1. Toch niet omdat je het gewoon ben. Vind je het dan zo leuk om naar iets te kijken dat je niet meer intresseert uit gewoonte?

Beste Robert, ik volg deze sport al 22 jaar bijzonder intensief, zo intensief zelfs dat ik voor de fun stukjes schrijf voor een website.
Dat de sport me momenteel niet aanstaat is duidelijk, maar dan gooi ik nog niet meteen de handdoek in de ring.
Zo zit ik niet in elkaar iig en ik neem aan dat ik ook met jou kan praten over dingen die ik niet leuk vind?

Anyway, laten we maar weer ontopic gaan.

Jozef

Citaat van: Enzo op 27 maart 2014 - 21:49:27
Ik ben het wel met Vettel en de andere criticasters eens, dit concept met deze motoren is echt geen bal aan. Een coureur kan zich nauwelijks onderscheiden dankzij het nieuwe brandstofreglement, ze gaan allemaal ver voor het rempunt pijnlijk van het gas en rollen de auto's in een soort treintje het circuit over. Om over het verschrikkelijke geluid en lage bochtsnelheden maar niet te spreken, want daar draait mijn maag helemaal van om.

Het van het gas gaan maakt het juist moeilijker voor coureurs, niet gemakkelijker. Als ze op >300 km/h zitten en ze gaan van het gas, remmen ze al met 1g puur door de luchtweerstand. Mogelijk komt daar nog bij dat de KERS al begint te harvesten, dat weet ik niet (een Tesla Model S doet dat, maar weet niet of het in de F1 toegestaan is).

Als een coureur 100 meter voor het normale rempunt van het gas gaat, komt het nieuwe rempunt weer iets later te liggen. Dit effect is elke ronde weer anders, vanwege het afnemende gewicht van de auto. Om ondanks het besparende rijden een goede tijd te rijden, moeten de coureurs dus veel beter weten wat ze doen dan vroeger.

Dat een coureur zich hierdoor "nauwelijks kan onderscheiden", is dus gewoon onjuist. ;)

Perton

Citaat van: robbert op 27 maart 2014 - 23:19:31
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2014 - 23:01:33
Vorig jaar vond je het ook al niks (Pirelli). Heb je nog wel zin in F1?

ja dat vraag ik mij ook af. Het is zoals button het zegt over de klagende piloten. Als je het niet aanstaat, stop dan met f1 rijden en ga ergens anders rijden, dus in dit geval, stop dan met f1 te kijken, en volg een andere raceklasse
Hoewel ik de meeste klagende fans gewoon lompe boeren vind die zich niet moeten aanstellen (daarmee bedoel ik overigens niet Enzo, laat dat even duidelijk zijn, ik bedoel echt de ongefundeerde lompe horken zoals je die op andere sites tegenkomt), vond ik de uitspraak van Button zacht gezegd een beetje dom. Dit is een beetje het argument dat als een Nederlander (en in België zal dat ook vast gebeuren) zegt dat er dit en dat mis is in Nederland, er wordt geroepen: "Dan ga je toch emigreren!" Nee natuurlijk niet, als iemand ergens ontevreden over is, mag hij daar gewoon wat over zeggen.

Wat natuurlijk wel zo is, is dat als men steevast blijft klagen, dat het dan misschien eens tijd wordt om een andere klasse te zoeken (als coureur of als fan), maar om na één race al de uitspraak te doen zoals Button die deed, dat vond ik een beetje erg overdreven. Maar ook wel een beetje zoals ik Button ken. En dat bedoel ik op de negatieve manier inderdaad.

Verder ben ik het natuurlijk absoluut oneens met Enzo, maar dat moge wel bekend zijn ;)

Enzo

Citaat van: Jozef op 28 maart 2014 - 01:00:24
Citaat van: Enzo op 27 maart 2014 - 21:49:27
Ik ben het wel met Vettel en de andere criticasters eens, dit concept met deze motoren is echt geen bal aan. Een coureur kan zich nauwelijks onderscheiden dankzij het nieuwe brandstofreglement, ze gaan allemaal ver voor het rempunt pijnlijk van het gas en rollen de auto's in een soort treintje het circuit over. Om over het verschrikkelijke geluid en lage bochtsnelheden maar niet te spreken, want daar draait mijn maag helemaal van om.

Het van het gas gaan maakt het juist moeilijker voor coureurs, niet gemakkelijker. Als ze op >300 km/h zitten en ze gaan van het gas, remmen ze al met 1g puur door de luchtweerstand. Mogelijk komt daar nog bij dat de KERS al begint te harvesten, dat weet ik niet (een Tesla Model S doet dat, maar weet niet of het in de F1 toegestaan is).

Als een coureur 100 meter voor het normale rempunt van het gas gaat, komt het nieuwe rempunt weer iets later te liggen. Dit effect is elke ronde weer anders, vanwege het afnemende gewicht van de auto. Om ondanks het besparende rijden een goede tijd te rijden, moeten de coureurs dus veel beter weten wat ze doen dan vroeger.

Dat een coureur zich hierdoor "nauwelijks kan onderscheiden", is dus gewoon onjuist. ;)

Als je het letterlijk zo uit elkaar trekt heb je gelijk Jozef, mooi gevonden ook.   ;D
Rijders kunnen zich zeker onderscheiden door slim en optimaal om te gaan met de omstandigheden, wat dat dan ook moge zijn...

Ik doel natuurlijk veel meer op de "niet-economisch voluit blazen skills", welke aanzienlijk minder aangesproken worden in het nieuwe Formule 1.

Enzo

Citaat van: Perton op 28 maart 2014 - 01:05:45
Verder ben ik het natuurlijk absoluut oneens met Enzo, maar dat moge wel bekend zijn ;)

En dat is prima... ;)

Anderzijds zijn we net 1 race in het seizoen, misschien kan ik er nog aan wennen... ;D


robbert

Citaat van: Enzo op 28 maart 2014 - 00:16:45
Citaat van: robbert op 28 maart 2014 - 00:08:53
Citaat van: Enzo op 27 maart 2014 - 23:55:38
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2014 - 23:01:33
Vorig jaar vond je het ook al niks (Pirelli). Heb je nog wel zin in F1?

Nou, heb niet zoveel zin in deze vorm van F1 om eerlijk te zijn, daar heb ik ook nooit een geheim van gemaakt. Het is nu meer de gewoonte die er voor zorgt dat ik de races kijk, een soort ingebakken patroon die ik al vanaf mijn 12de levensjaar in stand houd.

Tevens de reden waarom ik minder te zeggen heb op het forum, ik vind jullie nog steeds leuke gasten en kan me hier prima met jullie vermaken. Echter inhoudelijk over de sport show zeg ik de laatste tijd liever weinig tot niks, omdat ik anders alleen maar die ouwe nostalgische zeikerd ben die verlangt naar de tijd dat er nog laprecords werden gereden met machtig bulderende bolides die tot het uiterste werden gedreven door coureurs die echt moesten strijden.

Heb gewoon moeite met de ontwikkelingen van de afgelopen jaren en dit jaar belooft imo nog minder. Ik ben er nog niet aan toe om de sport helemaal de rug toe te keren, maar begin idd wel mijn interesse te verliezen. Ik kijk het nog even aan, wellicht moet de F1 wel buigen onder de druk van de fans en blazen we in de toekomst weer met een V12 op fatsoenlijke banden en een tankreglement over

ja ik kan u begrijpen, maar ik begrijp nog altijd niet waarom je blijft kijken naar de f1. Toch niet omdat je het gewoon ben. Vind je het dan zo leuk om naar iets te kijken dat je niet meer intresseert uit gewoonte?

Beste Robert, ik volg deze sport al 22 jaar bijzonder intensief, zo intensief zelfs dat ik voor de fun stukjes schrijf voor een website.
Dat de sport me momenteel niet aanstaat is duidelijk, maar dan gooi ik nog niet meteen de handdoek in de ring.
Zo zit ik niet in elkaar iig en ik neem aan dat ik ook met jou kan praten over dingen die ik niet leuk vind?

Anyway, laten we maar weer ontopic gaan.

ok, maar dan ga je toch niet een heel seizoen lopen klagen dat het niks is, de f1.

0634

Citaat van: Perton op 28 maart 2014 - 01:05:45
Citaat van: robbert op 27 maart 2014 - 23:19:31
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2014 - 23:01:33
Vorig jaar vond je het ook al niks (Pirelli). Heb je nog wel zin in F1?

ja dat vraag ik mij ook af. Het is zoals button het zegt over de klagende piloten. Als je het niet aanstaat, stop dan met f1 rijden en ga ergens anders rijden, dus in dit geval, stop dan met f1 te kijken, en volg een andere raceklasse
Hoewel ik de meeste klagende fans gewoon lompe boeren vind die zich niet moeten aanstellen (daarmee bedoel ik overigens niet Enzo, laat dat even duidelijk zijn, ik bedoel echt de ongefundeerde lompe horken zoals je die op andere sites tegenkomt), vond ik de uitspraak van Button zacht gezegd een beetje dom. Dit is een beetje het argument dat als een Nederlander (en in België zal dat ook vast gebeuren) zegt dat er dit en dat mis is in Nederland, er wordt geroepen: "Dan ga je toch emigreren!" Nee natuurlijk niet, als iemand ergens ontevreden over is, mag hij daar gewoon wat over zeggen.

Wat natuurlijk wel zo is, is dat als men steevast blijft klagen, dat het dan misschien eens tijd wordt om een andere klasse te zoeken (als coureur of als fan), maar om na één race al de uitspraak te doen zoals Button die deed, dat vond ik een beetje erg overdreven. Maar ook wel een beetje zoals ik Button ken. En dat bedoel ik op de negatieve manier inderdaad.

Verder ben ik het natuurlijk absoluut oneens met Enzo, maar dat moge wel bekend zijn ;)

Coureurs neem ik sowieso niet al te serieus over dit soort zaken. Als Vettel had gewonnen en supersnel was had hij een andere mening gegeven. Zie Rosberg, die vindt de nieuwe Formule prima. Tja, hij wint, Vettel verliest. En dat is meteen de onderbouwing van hun mening.

Kootje

Citaat van: robbert op 28 maart 2014 - 07:22:04
ok, maar dan ga je toch niet een heel seizoen lopen klagen dat het niks is, de f1.

:o

Doe jij niet precies hetzelfde met Ferrari? ??? Ik neem aan dat je ondanks dat nog steeds fan bent? ::)

Edwin90

Niet op de man jongens  ;)

Ik vind het geluid en het hele systeem eigenlijk niet per definitie slecht. Maar als je (vooral het geluid) aflegt tegen hetgeen van 10 of 15 jaar geleden. Dan is het heel wat anders. Maar goed, je mag de euro's ook niet meer omrekenen. Tijden veranderen gewoon.

Perton

Bernie Ecclestone heeft de tests en Australië gemist he, dat weten we allemaal. Hij is in Maleisië en nu zegt ie dat het geluid harder is dan hij had gedacht. Misschien had ie sowieso met zijn kritiek moeten wachten tot hij de motoren in het echt had gehoord?

Matthijs

Citaat van: Perton op 28 maart 2014 - 12:09:34
Bernie Ecclestone heeft de tests en Australië gemist he, dat weten we allemaal. Hij is in Maleisië en nu zegt ie dat het geluid harder is dan hij had gedacht. Misschien had ie sowieso met zijn kritiek moeten wachten tot hij de motoren in het echt had gehoord?

Amen

'Misschien' zit er ook politiek achter: circuits (lees Melbourne) dreigen met een rechtszaak omdat het geluid shit is. Dan kan Bernie alleen maar reageren met dat het wel meevalt.

Jehoentelaar

Met een rechtszaak dreigen gaat ook wel wat ver, zeg.

Enzo

Citaat van: Matthijs op 28 maart 2014 - 13:00:30
Citaat van: Perton op 28 maart 2014 - 12:09:34
Bernie Ecclestone heeft de tests en Australië gemist he, dat weten we allemaal. Hij is in Maleisië en nu zegt ie dat het geluid harder is dan hij had gedacht. Misschien had ie sowieso met zijn kritiek moeten wachten tot hij de motoren in het echt had gehoord?

Amen

'Misschien' zit er ook politiek achter: circuits (lees Melbourne) dreigen met een rechtszaak omdat het geluid shit is. Dan kan Bernie alleen maar reageren met dat het wel meevalt.

De circuits worden op hun beurt weer aangesproken door de fans, die teleurgesteld waren. De circuit eigenaren hebben ook wel een punt, evenals de fans. Je betaald heel veel geld om de F1 naar je circuit te halen en daar hoort een bepaalde verwachting bij van show en spektakel. Als de F1 ineens 180% anders is en veel minder spectaculair, dan kan je ook zeggen dat je niet hebt gekregen wat je destijds hebt ingekocht en dus teveel hebt betaald.