Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Perton

Er valt wél een race te stoppen of niet te laten stoppen, aangezien een race maximaal  twee uur mag duren en als na 5 kwartier iedereen is uitgevallen zou je in theorie nog 3 kwartier kunnen wachten of er nog iemand op de baan komt (iemand die in de pitstraat had opgegeven natuurlijk, niet iemand die ergens gecrasht is). Maar Whiting heeft dus aangegeven dat hij dat niet zal gaan doen.

Kootje

Zou die wel moeten doen. Een race mag dan maar max. 2 uur duren, maar met 'n rode vlag stop je de race niet per definitie. Als nog geen 75% verreden is dan leg je 'm stil en verleng je de duur juist met nog eens max. 2 uur alvorens deze beëindigt kan worden.

Overigens vraag ik me af waar jij die info vandaan hebt. Ik kan er tot nog toe iig niets over terug vinden. Niet in het reglement, en ook niet op diverse F1 sites. Nu zijn er daar heel veel van en ik heb ze nog lang niet allemaal gehad en ben dat ook niet van plan, maar toch ...

Jozef

Citaat van: robbert op 13 maart 2014 - 21:02:19
Citaat van: Jozef op 13 maart 2014 - 20:02:49
Citaat van: robbert op 13 maart 2014 - 19:53:24ik was nooit negatief over de races, maar er zijn er wel anderen...

Geloof je dit zelf? ;D

bewijs mij dan dat ik ooit zei dat er een race saai was. Maar ja, jij uw mening, ik het mijne

Je bent echt onverbeterlijk. Het was niet zo moeilijk, even de voorbije "cijfer voor de race"-topics langsgaan. Ik ben teruggegaan tot de GP van Duitsland dus dat zijn 11 races. Daarin was je 5 keer uitgesproken negatief en 0 keer positief.

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12682.msg376105.html#msg376105
http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12665.msg374764.html#msg374764
http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12616.msg370949.html#msg370949
http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12607.msg369508.html#msg369508
http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12594.msg368178.html#msg368178

Je klaagt over de negativiteit van anderen maar elke post die jij op dit forum schrijft bevat wel een of ander doemscenario. Ofwel klaag je zelf dat iets niet goed is, ofwel zeg je dat iets goed is maar klaag je erover dat er anderen zullen zijn die het niet goed vinden. Ik word er onderhand doodmoe van.

Jozef

Citaat van: Kootje op 14 maart 2014 - 10:41:50
Er valt geen race te stoppen als er geen deelnemers meer zijn, dan is die automatisch al gestopt. Ik verwacht ook niet dat het team vd laatste uitvaller hiermee akkoord zal gaan.

Maar posities/tijden op de finishlijn zijn het enige geldige ijkpunt. Een halve ronde rijden telt niet. Dus als er nog twee auto's rondrijden en de leider valt uit na 41,2 ronden en de laatste overgebleven auto na 41,6 ronden, zal die die na 41 volledige ronden als eerste over de finish kwam, de race winnen.

Anyway, we gaan nu wel heel erg door over rare scenario's die nooit zullen plaatsvinden. ;D

Perton

#769
Citaat van: Kootje op 14 maart 2014 - 10:56:45
Zou die wel moeten doen. Een race mag dan maar max. 2 uur duren, maar met 'n rode vlag stop je de race niet per definitie. Als nog geen 75% verreden is dan leg je 'm stil en verleng je de duur juist met nog eens max. 2 uur alvorens deze beëindigt kan worden.
Die regel is al jaren terug afgeschaft. Tegenwoordig is het zodra de rode lichten uit gaat, dat een race maximaal 2 uur later voorbij is, ongeacht onderbrekingen tussendoor. Was het niet Canada een paar jaar terug die in zijn totaliteit 4 uur duurde? Dat is dus niet meer mogelijk. Naja dat die regel 'jaren terug' is afgeschaft klopt dan ook niet van me. Het jaar na dat gebeuren in Canada is het reglement aangepast dat een race vanaf het eerste moment maximaal 2 uur duurt.

CitaatOverigens vraag ik me af waar jij die info vandaan hebt. Ik kan er tot nog toe iig niets over terug vinden. Niet in het reglement, en ook niet op diverse F1 sites. Nu zijn er daar heel veel van en ik heb ze nog lang niet allemaal gehad en ben dat ook niet van plan, maar toch ...
Adam Cooper zijn site. Had er al een linkje van geplaatst hier op dit forum, volgens  mij in het Australië-topic.

En uiteraard stop je een race niet definitief met een rode vlag, maar een vroegtijdig beëindigde race begint wel met een rode vlag waarna vervolgens de beslissing volgt niet meer te herstarten. Datzelfde proces zal dus plaatsvinden in een race met alle uitvallers, alleen volgt de finishvlag/beslissing daadwerkelijk de race te beëindigen natuurlijk binnen een seconde op de rode vlag, ipv bijvoorbeeld een half uur bij een regenbui.

-edit- Overigens ben ik het met je eens dat Whiting inderdaad gewoon de twee uur zou moeten afwachten. Die ruimte is er immers voor een race, dan moet die ruimte ook worden gegeven.

robbert

Citaat van: Jozef op 14 maart 2014 - 10:57:38
Citaat van: robbert op 13 maart 2014 - 21:02:19
Citaat van: Jozef op 13 maart 2014 - 20:02:49
Citaat van: robbert op 13 maart 2014 - 19:53:24ik was nooit negatief over de races, maar er zijn er wel anderen...

Geloof je dit zelf? ;D

bewijs mij dan dat ik ooit zei dat er een race saai was. Maar ja, jij uw mening, ik het mijne

Je bent echt onverbeterlijk. Het was niet zo moeilijk, even de voorbije "cijfer voor de race"-topics langsgaan. Ik ben teruggegaan tot de GP van Duitsland dus dat zijn 11 races. Daarin was je 5 keer uitgesproken negatief en 0 keer positief.

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12682.msg376105.html#msg376105
http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12665.msg374764.html#msg374764
http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12616.msg370949.html#msg370949
http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12607.msg369508.html#msg369508
http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12594.msg368178.html#msg368178

Je klaagt over de negativiteit van anderen maar elke post die jij op dit forum schrijft bevat wel een of ander doemscenario. Ofwel klaag je zelf dat iets niet goed is, ofwel zeg je dat iets goed is maar klaag je erover dat er anderen zullen zijn die het niet goed vinden. Ik word er onderhand doodmoe van.

als je er doodmoe van word, lees dan mijn posts niet meer.  En ja moet toegeven dat ik er mss toch te negatief over was, maar dat was dankzij de banden die noodgedwongen moest veranderd worden. Jij hebt gelijk, en merci om mijn geheugen op te frissen. Want ik heb niet zoveel tijd om zoveel bewijzen te zoeken doorheen de topics ;)

Jozef

Citaat van: Perton op 14 maart 2014 - 11:38:06
Citaat van: Kootje op 14 maart 2014 - 10:56:45
Zou die wel moeten doen. Een race mag dan maar max. 2 uur duren, maar met 'n rode vlag stop je de race niet per definitie. Als nog geen 75% verreden is dan leg je 'm stil en verleng je de duur juist met nog eens max. 2 uur alvorens deze beëindigt kan worden.
Die regel is al jaren terug afgeschaft. Tegenwoordig is het zodra de rode lichten uit gaat, dat een race maximaal 2 uur later voorbij is, ongeacht onderbrekingen tussendoor. Was het niet Canada een paar jaar terug die in zijn totaliteit 4 uur duurde? Dat is dus niet meer mogelijk. Naja dat die regel 'jaren terug' is afgeschaft klopt dan ook niet van me. Het jaar na dat gebeuren in Canada is het reglement aangepast dat een race vanaf het eerste moment maximaal 2 uur duurt.

CitaatOverigens vraag ik me af waar jij die info vandaan hebt. Ik kan er tot nog toe iig niets over terug vinden. Niet in het reglement, en ook niet op diverse F1 sites. Nu zijn er daar heel veel van en ik heb ze nog lang niet allemaal gehad en ben dat ook niet van plan, maar toch ...
Adam Cooper zijn site. Had er al een linkje van geplaatst hier op dit forum, volgens  mij in het Australië-topic.

En uiteraard stop je een race niet definitief met een rode vlag, maar een vroegtijdig beëindigde race begint wel met een rode vlag waarna vervolgens de beslissing volgt niet meer te herstarten. Datzelfde proces zal dus plaatsvinden in een race met alle uitvallers, alleen volgt de finishvlag/beslissing daadwerkelijk de race te beëindigen natuurlijk binnen een seconde op de rode vlag, ipv bijvoorbeeld een half uur bij een regenbui.

Wat Kootje zegt, klopt wel. Canada 2011 duurde net iets langer dan 4 uur en men kwam er toen achter dat niets in de regels in principe voorkomt dat een race bij wijze van spreken 10 uur zou kunnen duren.

Daarom is de maximale lengte nu 4 uur vanaf de start ongeacht rode vlaggen. Onderste regel: http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/sporting_regulations/8690/

robbert

Citaat van: Jozef op 14 maart 2014 - 11:56:49
Citaat van: Perton op 14 maart 2014 - 11:38:06
Citaat van: Kootje op 14 maart 2014 - 10:56:45
Zou die wel moeten doen. Een race mag dan maar max. 2 uur duren, maar met 'n rode vlag stop je de race niet per definitie. Als nog geen 75% verreden is dan leg je 'm stil en verleng je de duur juist met nog eens max. 2 uur alvorens deze beëindigt kan worden.
Die regel is al jaren terug afgeschaft. Tegenwoordig is het zodra de rode lichten uit gaat, dat een race maximaal 2 uur later voorbij is, ongeacht onderbrekingen tussendoor. Was het niet Canada een paar jaar terug die in zijn totaliteit 4 uur duurde? Dat is dus niet meer mogelijk. Naja dat die regel 'jaren terug' is afgeschaft klopt dan ook niet van me. Het jaar na dat gebeuren in Canada is het reglement aangepast dat een race vanaf het eerste moment maximaal 2 uur duurt.

CitaatOverigens vraag ik me af waar jij die info vandaan hebt. Ik kan er tot nog toe iig niets over terug vinden. Niet in het reglement, en ook niet op diverse F1 sites. Nu zijn er daar heel veel van en ik heb ze nog lang niet allemaal gehad en ben dat ook niet van plan, maar toch ...
Adam Cooper zijn site. Had er al een linkje van geplaatst hier op dit forum, volgens  mij in het Australië-topic.

En uiteraard stop je een race niet definitief met een rode vlag, maar een vroegtijdig beëindigde race begint wel met een rode vlag waarna vervolgens de beslissing volgt niet meer te herstarten. Datzelfde proces zal dus plaatsvinden in een race met alle uitvallers, alleen volgt de finishvlag/beslissing daadwerkelijk de race te beëindigen natuurlijk binnen een seconde op de rode vlag, ipv bijvoorbeeld een half uur bij een regenbui.

Wat Kootje zegt, klopt wel. Canada 2011 duurde net iets langer dan 4 uur en men kwam er toen achter dat niets in de regels in principe voorkomt dat een race bij wijze van spreken 10 uur zou kunnen duren.

Daarom is de maximale lengte nu 4 uur vanaf de start ongeacht rode vlaggen. Onderste regel: http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/sporting_regulations/8690/

ja je hebt groot gelijk jozef. Had deze gisteren ook gevonden en het idd maar 4uur dat een race kan duren.

Jehoentelaar

Zonet een beetje door FP1 gegaan om snel wat van de auto's te horen tussen het studeren door. Dat geluid <3

Perton

Ik had mij inderdaad vergist in die maximale racetijd. Excuses daarvoor. Maar volgens mij is de maximale effectieve racetijd nog steeds twee uur toch? (-edit- ja dat is het http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/sporting_regulations/14159/) En dan geldt mijn punt eigenlijk nog steeds: zodra er twee uur racetijd is verstreken, wordt de race alsnog afgevlagd. Dus als na 5 kwartier iedereen is uitgevallen, heb je alsnog slechts drie kwartier om als uitgevallen auto weer op de baan te komen (mocht de race niet stil worden gelegd door Charlie). Bij een rode vlag mag je immers niet de baan op, dus die vier uur zijn eigenlijk irrelevant voor het hypothetische scenario dat iedereen uit zou vallen, aangezien het hier puur gaat om effectieve racetijd.

Kootje

#775
Die 4 uur zijn terdege relevant. Als Charlie na bv 5 kwartier besluit de rode vlag uit te hangen omdat er op dat moment geen deelnemers meer zijn, zal hij reglementair deze rode vlag 2 uur lang uit moeten hangen alvorens de race definitief te kunnen stoppen. In die 2 uur geef je in de pits uitgevallen teams de mogelkijkheid hun auto te repareren en alsnog de race te vervolgen.

Overigens heb ik je stukje gevonden en even het belangrijkste eruit gehaald. Let vooral op de dikgedrukte en/of onderstreepte gedeeltes.

Citaat"But if it came to the situation where no cars were running we'd just simply stop the race, because there wouldn't be much of one, would there? But being serious ]I think that would be the only option. If the race [color]couldn't[/color] be restarted, as the rules say, then the results would be declared at the lap prior to the one during which the race was stopped, and whoever was running at that time would be the winner."

In theory races can last until the two-hour mark, but Whiting said the clock would not be allowed to run down until the flag was thrown on the off chance that someone might fix their car and re-emerge.

"I don't think we would [wait]. If it became clear that there wasn't a race any more, because there were no cars on the track, I think we would stop the race, because there wouldn't be much else to do, really. It's not something that's foreseen by the rules, and obviously it's something that we hope doesn't happen."

Whiting agreed that if attrition is high cars that might normally have retired could re-appear after repairs.

"I'm not sure we should really be talking about this, I stress I think it's highly unlikely, knowing the professionalism of the teams! But once they started dropping like flies I think the ones that thought they'd stopped – because they don't have to officially retire of course, they can come back out again – they might think hang on minute, I might get something here, let's get this old girl going again and get back out there..."

They would of course have to complete 90% of the winner's distance in order to be classified and score points.

Ik zie vooral heel veel I think in z'n antwoorden, dus zeker is het allerminst. Grappige is dus ook dat hij aangeeft dat het reglement hier helemaal niet in voorziet. De teams weten dat ook en degenen die druk bezig zijn hun auto te repareren, zoals hij zelf al aangeeft in de laatste alinea, of degenen die juist als laatste uitvielen, zullen nooit akkoord gaan met zo'n beslissing.

Perton

Tsja de tweede alinea is alleszeggend. Dat hij dan veel "I thinks" doet is vrij logisch, omdat het anders precedenten kan gaan scheppen. Maar ik denk dat we er toch wel vanuit kunnen gaan dat er echt niet vier uur gewacht gaat worden zondag.

Kootje

Een precedent schept hij ook zodra hij in die situatie komt en de race afvlagt. Dat is dus geen enkele reden om "I think" te zeggen. De enige reden waarom hij  "I think" zegt, is omdat hij op het moment van vraagstelling nog niet nagedacht had over dat mogelijke scenario en, wetende dat het reglement hier ook niet in voorziet, nog eens lang en rustig over na moet denken wat te doen als .... Zijn uitspraken zijn niet echt doorspekt van overtuiging en ik moet het daarom nog maar eens zien wat hij uiteindelijk gaat doen mocht het ooit zover komen. Ik ga er bijna op hopen. ;)

Perton

Ik hoop erop omdat het me wel leuk lijkt een keer mee te maken en inderdaad dan de oplossing te zien.

Kootje

Laat het dan maar in Abu Dhabi gebeuren nadat er tussen de 75 en 90% vd raceafstand is afgelegd. Zijn we gelijk van die dubbele punten onzin af. :D