Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

robbert

Citaat van: Tuesday op 13 maart 2014 - 19:34:25
Citaat van: Jeroen op 13 maart 2014 - 19:22:57
Jij kijkt wel heel vaak naar de negatieve kant van de sport. Tuurlijk zijn er saaie races, ook dit jaar zullen die er zijn. Maar er zijn ook doodsaaie tenniswedstrijden of voetbalpotjes.
nou, in dit geval ben ik t wel een beetje met Robbert eens; na vrijwel elke race hoor je wel weer mensen roepen dat ze het saai vonden, of oersaai, of slaapverwekkend. Dan vraag ik me wel eens af wat die mensen verwachten en wat ze allemaal wel niet mee laten wegen in hun oordeel. Ik vraag me altijd af waarom mensen de behoefte hebben om zich hierover zo stellig uit te spreken. Zet dan gewoon de tv uit en ga lekker vissen of zo.

ja inderdaad, en toch blijven die mensen kijken naar de races. Dat ze gewoon genieten van de races ipv telkens te roepen dat het saai was enzo...

Jozef

Citaat van: robbert op 13 maart 2014 - 19:53:24ik was nooit negatief over de races, maar er zijn er wel anderen...

Geloof je dit zelf? ;D

Sabai

Citaat van: robbert op 13 maart 2014 - 19:52:54
Citaat van: Sabai op 13 maart 2014 - 19:47:58
Citaat van: robbert op 13 maart 2014 - 19:17:36
Citaat van: Arthur op 13 maart 2014 - 19:03:03
Citaat van: robbert op 13 maart 2014 - 18:57:40
Citaat van: Arthur op 13 maart 2014 - 18:10:01
Citaat van: Jeroen op 13 maart 2014 - 18:07:59
Het lijkt mij toch heel sterk dat er heel veel auto's brandstofproblemen krijgen. Het kan, zeker bij een paar, maar massaal? Geloof ik niks van. Dan hebben er wel een heleboel zitten slapen.

Er is trouwens regen voorspelt begrijp ik, dan zal dat in ieder geval niet snel een probleem vormen.

Aan de andere kant: niemand weet precies wat er gebeuren zal... En dat vind ik wel extra leuk.

Daarom hoeft regen nog niet voor mij, verwacht zo al spectakel genoeg.

verwacht niet te veel é, want als het dan wat minder is, is de teleurstelling te groot en word er weer gesproken van saaie races enzo ;)


De eerste race is altijd goed omdat het de eerste race van het seizoen is ;D

we zullen de reacties eens afwachten na de race. Ik hoor de reacties al afkomen, zoals vorig seizoen,  wat een saaie race, oersaaie race, ... ;D ;D


Met jou voorop   ;D Ik hoor je nooit anders dan klagen en de negatieve kant uitlichten als ik eerlijk ben.

nee ik heb nooit gezegd dat het oersaai is, maar zoals al vermeld, er zijn er wel anderen die telkens kritiek hebben op de races. Heb zelfs jij al betrapt op kritiek over de races, dus ik zou niet te luid roepen als ik u was


Ik ontken niks en ik heb idd gezegd dat ik sommige races saai vond. Maar bij mij is het glas half vol en niet half leeg.

0634

Citaat van: Tuesday op 13 maart 2014 - 19:34:25
Citaat van: Jeroen op 13 maart 2014 - 19:22:57
Jij kijkt wel heel vaak naar de negatieve kant van de sport. Tuurlijk zijn er saaie races, ook dit jaar zullen die er zijn. Maar er zijn ook doodsaaie tenniswedstrijden of voetbalpotjes.
nou, in dit geval ben ik t wel een beetje met Robbert eens; na vrijwel elke race hoor je wel weer mensen roepen dat ze het saai vonden, of oersaai, of slaapverwekkend. Dan vraag ik me wel eens af wat die mensen verwachten en wat ze allemaal wel niet mee laten wegen in hun oordeel. Ik vraag me altijd af waarom mensen de behoefte hebben om zich hierover zo stellig uit te spreken. Zet dan gewoon de tv uit en ga lekker vissen of zo.
Ik zeg ook wel eens dat een race saai is. Als het saai is, is het saai. Maar in grote lijnen vind ik de sport allesbehalve saai en is er geen sport die er tegenop kan. Bovendien, ik vind het de laatste pak-em-beet 5 jaar weer leuker dan voorheen.

robbert

Citaat van: Jozef op 13 maart 2014 - 20:02:49
Citaat van: robbert op 13 maart 2014 - 19:53:24ik was nooit negatief over de races, maar er zijn er wel anderen...

Geloof je dit zelf? ;D

bewijs mij dan dat ik ooit zei dat er een race saai was. Maar ja, jij uw mening, ik het mijne

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 13 maart 2014 - 20:36:46
Citaat van: Tuesday op 13 maart 2014 - 19:34:25
Citaat van: Jeroen op 13 maart 2014 - 19:22:57
Jij kijkt wel heel vaak naar de negatieve kant van de sport. Tuurlijk zijn er saaie races, ook dit jaar zullen die er zijn. Maar er zijn ook doodsaaie tenniswedstrijden of voetbalpotjes.
nou, in dit geval ben ik t wel een beetje met Robbert eens; na vrijwel elke race hoor je wel weer mensen roepen dat ze het saai vonden, of oersaai, of slaapverwekkend. Dan vraag ik me wel eens af wat die mensen verwachten en wat ze allemaal wel niet mee laten wegen in hun oordeel. Ik vraag me altijd af waarom mensen de behoefte hebben om zich hierover zo stellig uit te spreken. Zet dan gewoon de tv uit en ga lekker vissen of zo.
Ik zeg ook wel eens dat een race saai is. Als het saai is, is het saai. Maar in grote lijnen vind ik de sport allesbehalve saai en is er geen sport die er tegenop kan. Bovendien, ik vind het de laatste pak-em-beet 5 jaar weer leuker dan voorheen.
tja, dat mag ook uiteraard. Maar ik heb toch t idee dat het veels te snel geroepen wordt en ook geregeld overdreven wordt in de vorm van oersaai. Sommigen beginnen na 10 minuten al 'boring' te roepen ofzo (niet hier hoor), dan vraag ik me dus af of je wel een echte liefhebber bent. Maar goed, misschien komt het ook wel een beetje door verzadiging, in t begin van t seizoen zul je t denk ik minder snel horen dan wanneer je in september/oktober 3 races in een maand hebt al blijft het natuurlijk wel altijd  afhankelijk van de race zelf. Maar eh, ik lig er niet wakker van hoor, maar kon me wel vinden in de comment van Robbert.

robbert

Citaat van: Tuesday op 13 maart 2014 - 21:13:29
Citaat van: Jeroen op 13 maart 2014 - 20:36:46
Citaat van: Tuesday op 13 maart 2014 - 19:34:25
Citaat van: Jeroen op 13 maart 2014 - 19:22:57
Jij kijkt wel heel vaak naar de negatieve kant van de sport. Tuurlijk zijn er saaie races, ook dit jaar zullen die er zijn. Maar er zijn ook doodsaaie tenniswedstrijden of voetbalpotjes.
nou, in dit geval ben ik t wel een beetje met Robbert eens; na vrijwel elke race hoor je wel weer mensen roepen dat ze het saai vonden, of oersaai, of slaapverwekkend. Dan vraag ik me wel eens af wat die mensen verwachten en wat ze allemaal wel niet mee laten wegen in hun oordeel. Ik vraag me altijd af waarom mensen de behoefte hebben om zich hierover zo stellig uit te spreken. Zet dan gewoon de tv uit en ga lekker vissen of zo.
Ik zeg ook wel eens dat een race saai is. Als het saai is, is het saai. Maar in grote lijnen vind ik de sport allesbehalve saai en is er geen sport die er tegenop kan. Bovendien, ik vind het de laatste pak-em-beet 5 jaar weer leuker dan voorheen.
tja, dat mag ook uiteraard. Maar ik heb toch t idee dat het veels te snel geroepen wordt en ook geregeld overdreven wordt in de vorm van oersaai. Sommigen beginnen na 10 minuten al 'boring' te roepen ofzo (niet hier hoor), dan vraag ik me dus af of je wel een echte liefhebber bent. Maar goed, misschien komt het ook wel een beetje door verzadiging, in t begin van t seizoen zul je t denk ik minder snel horen dan wanneer je in september/oktober 3 races in een maand hebt al blijft het natuurlijk wel altijd  afhankelijk van de race zelf. Maar eh, ik lig er niet wakker van hoor, maar kon me wel vinden in de comment van Robbert.

inderdaad dat bedoel ik dus. En als je op het forum zit te kijken, dan zie je al tijdens de races al berichten tevoorschijn komen, zoals 'zzzzz' saai,....
Dan heb ik zoiets van, ja gasten, zet die tv uit en ga wandelen en vraag ik mij dan af of die wel echte f1 fans zijn.
Het valt mij dan ook wel op, dat diegene die nu met mijn mening zaten te lachen, dat het ook die waren die het meeste saai vonden

0634


Arthur

Als een race me niet heeft kunnen bekoren zal ik dat zeker aangeven. Maar je moet het in het geheel van een seizoen zien.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

#759
Citaat van: Tuesday op 13 maart 2014 - 21:13:29
tja, dat mag ook uiteraard. Maar ik heb toch t idee dat het veels te snel geroepen wordt en ook geregeld overdreven wordt in de vorm van oersaai. Sommigen beginnen na 10 minuten al 'boring' te roepen ofzo (niet hier hoor), dan vraag ik me dus af of je wel een echte liefhebber bent. Maar goed, misschien komt het ook wel een beetje door verzadiging, in t begin van t seizoen zul je t denk ik minder snel horen dan wanneer je in september/oktober 3 races in een maand hebt al blijft het natuurlijk wel altijd  afhankelijk van de race zelf. Maar eh, ik lig er niet wakker van hoor, maar kon me wel vinden in de comment van Robbert.
Kijk, wat ik zelf heb (en dat is volledig subjectief natuurlijk) is dat ik een race lager beoordeel wanneer er om de eerste plek geen strijd is. Dan is het tegenargument van velen: "Ja, maar om de overige plekken was wel heel veel strijd" en dat is natuurlijk volledig waar, en daar geniet ik ook absoluut van (mits competente regie), maar de sport draait om de winnaar, en als de winnaar simpelweg wegloopt bij de rest van het veld, vind ik het niet al te boeiend, hoe spannend het daarachter ook is. Betekent niet direct dat ik de race een onvoldoende zou geven of saai zou noemen, maar het speelt voor mij wel een gigantische rol of er een strijd om de zege is.

Ik zou een race die 'objectief' gezien een 8 verdient dan bijvoorbeeld een 7 of een 6,5 geven, een race die 'objectief' gezien een 6 verdient zou ik dan een 5 kunnen geven. Uiteraard ga ik niet een race die 'objectief' een 9 verdient een 2 geven omdat er vooraan geen strijd is.

Wat ik ook heb, en dat is niet arrogant bedoelt, is dat ik soms na de eerste stint al wel een beetje zie wie gaat winnen (niet wanneer iemand domineert, want dan is het sowieso duidelijk natuurlijk, maar in die races waar er op papier wel een strijd lijkt te zijn). Natuurlijk is het dan nog quasi-spannend omdat mensen op andere strategieën zitten, maar soms weet je gewoon wel wie (safety cars en andere gekkigheden daargelaten) zeer waarschijnlijk de betere strategie zal hebben. Dan is het op papier misschien een strijd, maar zie je de race eigenlijk alsnog wel exact ontvouwen zoals je 'em in je hoofd hebt zitten. Dat maakt de race natuurlijk niet per se saai en het zou ook oneerlijk zijn de race dan saai te noemen, maar het maakt het eigenlijk wel minder interessant, omdat het verrassingselement is verdwenen. Natuurlijk zijn er ook genoeg races waarbij ik de winnaar niet al na tien ronden zie aankomen, dus dat scheelt weer :P

Dit zijn dus wel een paar omstandigheden waarin ik een race misschien redelijk makkelijk saai zou kunnen noemen zonder dat die echt saai is.

Verder is het natuurlijk een beetje makkelijk om als iemand een race saai te vinden dat erop wordt gereageerd met "Ga dan iets anders doen", zoals Robbert in zijn laatste post doet. Als ik alles wat saai is in het leven uit de weg zou gaan, dan stop ik wel met studeren omdat er een paar saaie vakken zijn en ga ik lekker in de bijstand zitten.

En ik weet ook dat er genoeg mensen zijn die echt bij het minste of geringste roepen dat een race saai is, zulke mensen zijn treurig, maar even treurig is het als een race saai wordt genoemd (met argumenten waarom) en er meteen allerlei moraalridders opstaan die zeggen dat je maar een zeur bent en dan maar dammen moet gaan kijken, etc. etc. (Dit is overigens geen verwijt naar jou of robbert hoor, ik bedoel dit in het algemeen, ik weet uiteraard niet of jullie zo zijn).

Tuesday

Citaat van: Perton op 13 maart 2014 - 22:11:05
Citaat van: Tuesday op 13 maart 2014 - 21:13:29
tja, dat mag ook uiteraard. Maar ik heb toch t idee dat het veels te snel geroepen wordt en ook geregeld overdreven wordt in de vorm van oersaai. Sommigen beginnen na 10 minuten al 'boring' te roepen ofzo (niet hier hoor), dan vraag ik me dus af of je wel een echte liefhebber bent. Maar goed, misschien komt het ook wel een beetje door verzadiging, in t begin van t seizoen zul je t denk ik minder snel horen dan wanneer je in september/oktober 3 races in een maand hebt al blijft het natuurlijk wel altijd  afhankelijk van de race zelf. Maar eh, ik lig er niet wakker van hoor, maar kon me wel vinden in de comment van Robbert.
Verder is het natuurlijk een beetje makkelijk om als iemand een race saai te vinden dat erop wordt gereageerd met "Ga dan iets anders doen", zoals Robbert in zijn laatste post doet. Als ik alles wat saai is in het leven uit de weg zou gaan, dan stop ik wel met studeren omdat er een paar saaie vakken zijn en ga ik lekker in de bijstand zitten.
Maar F1 zou je voor je plezier moeten kijken. Als dat plezier er niet is, kun je beter wat anders gaan doen ipv daar continu over klagen. En dit zeg ik dus in t algemeen en is niet aan jou gericht hoor.

Perton

Als ik 14 races plezier heb en 5 niet, moet ik dan stoppen met Formule 1 kijken? Onzin, ik mag dan gewoon 5 races saai vinden, want de sport als geheel vind ik dan nog hartstikke mooi. Zodra ik meer dan de helft van de races saai begin te vinden, dan zal ik soppen met kijken. Daarom kijk ik geen enduranceracen, omdat ik elke race saai vind, al pak ik wel altijd een paar momenten mee van Le Mans.

Het probleem met sommige mensen (en nogmaals, dat is geen verwijt naar jou en robbert, maar wederom in het algemeen) is dat ze vinden dat zodra je op één race kritiek hebt dat die saai is, ze meteen vinden dat je moet stoppen met kijken. En dat zal je toch wel met me eens zijn dat dat lachwekkend is?

-edit- ah ik had je post niet goed gelezen en had het 'continu klagen' even gemist. Als iemand continu klaagt, moet ie inderdaad wat anders gaan doen, maar als iemand per 4 of 5 races er eentje saai noemt, moet dat in mijn ogen gewoon kunnen zonder dat opmerkingen van 'je moet wat anders gaan doen' meteen van stal worden gehaald.

Kootje

#762
Citaat van: Tuesday op 13 maart 2014 - 18:40:02
Citaat van: Kootje op 13 maart 2014 - 17:22:55
En worden punten uitgedeeld aan degenen die wel geklasseerd (lees 90% afgelegd hebben) zijn. De laatste uitvaller krijgt er 25, de eenna laatste 18 etc. etc. Net zolang tot er aan 10 personen punten uitgereikt zijn, of de geklasseerde coureurs op zijn.
dat hoeft niet persé, volgens mij gaat men dan nl terug naar de doorkomst aan het begin van de laatste volledige ronde. Dus de laatste uitvaller wint niet per definitie de race. Daarnaast moet er ook minimaal 75% gereden zijn voordat er hele punten worden uitgedeeld.

Dat is als de race door de raceleiding voortijdig beëindigt wordt (rode vlag), niet als er simpelweg geen deelnemers meer over zijn.

Perton

Jawel, heeft Whiting al aangegeven dat ze in zo'n eventuele situatie alsnog teruggaan naar de laatste volledige ronde, net als bij een rode vlag. Dus in theorie kan natuurlijk de leider uit ronde 40 in de eerste bocht van ronde 41 uitvallen, en nummer 2, de enige andere overgebleven coureur, valt in bocht 3 van ronde 41 uit. Dan pakken ze dus ronde 40 om de uitslag te bepalen. Want Whiting heeft al aangegeven de race te stoppen in zo'n situatie en dat gebeurt uiteraard met een rode vlag.

Kootje

Er valt geen race te stoppen als er geen deelnemers meer zijn, dan is die automatisch al gestopt. Ik verwacht ook niet dat het team vd laatste uitvaller hiermee akkoord zal gaan.