Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

T.Nuvolari

Citaat van: Kootje op 03 maart 2014 - 10:21:40
Ik niet.

Oke ... dit jaar is het iets duidelijker door de betrouwbaarheidsissues, maar voorgaande jaren heb ik regelmatig Williams voorin zien staan, terwijl ze in werkelijkheid net geen achterhoede waren. Zelfde geld in iets mindere mate voor bv Sauber en wie geloofde er echt dat Brawn het team to beat zou worden na de wintertests van 2009? Ik niet iig, want dat was ondanks hun snelle tijden gewoon niet erg waarschijnlijk.

Ik kan mij herinneren dat een groot deel dacht "WTF" als het over de testresultaten van Brawn ging. Mijn verwachtingen na de wintertesten zitten meestal toch redelijk in de buurt van wat we bij de eerste paar races te zien krijgen. Wat niet wil zeggen dat het in de race niet anders kan lopen, zoals de problemen van Mercedes tijdens de race vorig seizoen bijvoorbeeld.

Wings

Mee eens. De tijd dat de minder bedeelde teams met niet reglementaire bolides snelle(re) tijden draaide ligt toch ver achter ons. Bovendien prikken potentiële geldschieters er ook doorheen. Dat kan je eens een keer doen om wat extra's naar binnen te schrapen maar dan is de koek ook meteen op. Ook ik vind de testresultaten indicatief voor wat we kunnen verwachten.

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 maart 2014 - 12:35:03
Mee eens. De tijd dat de minder bedeelde teams met niet reglementaire bolides snelle(re) tijden draaide ligt toch ver achter ons. Bovendien prikken potentiële geldschieters er ook doorheen. Dat kan je eens een keer doen om wat extra's naar binnen te schrapen maar dan is de koek ook meteen op. Ook ik vind de testresultaten indicatief voor wat we kunnen verwachten.
ok en wat is jouw voorspelling dan?

Wings

Ik gok er wild op los en -volgens mij- heb ik zelfs Magnussen als kampioen voorspeld. Dat is natuurlijk geen wijsheid. Als ik puur en alleen kijk naar de resultaten en met de Casio een voorspelling zou moeten maken, zou ik Hamilton naar voren schuiven als de grootste kanshebber. Maar dat weiger ik pertinent. ;)

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 maart 2014 - 13:17:44
Ik gok er wild op los en -volgens mij- heb ik zelfs Magnussen als kampioen voorspeld. Dat is natuurlijk geen wijsheid. Als ik puur en alleen kijk naar de resultaten en met de Casio een voorspelling zou moeten maken, zou ik Hamilton naar voren schuiven als de grootste kanshebber. Maar dat weiger ik pertinent. ;)
voor Australië dan?? jij vind de tijden indicatief, dan ben ik wel benieuwd of dat ook gaat kloppen.

Wings

Indicatief betekent niet dat het in het beton gestort zit. Je kan het één en ander eruit opmaken ja. Of verwacht jij wel dat Red Bull domineert en Mercedes ergens achter Ferrari rijdt? En zo nee, waarom niet?

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 maart 2014 - 14:07:18
Indicatief betekent niet dat het in het beton gestort zit. Je kan het één en ander eruit opmaken ja. Of verwacht jij wel dat Red Bull domineert en Mercedes ergens achter Ferrari rijdt? En zo nee, waarom niet?
in Australië niet, maar ik sluit dat voor de rest van het seizoen niet uit. Bij de Renault teams is er nog veel onbenut potentieel (denk ik). Ik verwacht in eerste instantie een strijd tussen McLaren (ook al stonden ze afgelopen week niet in de top 10) en Mercedes. RBR verwacht ik rond het niveau van Ferrari. Maar racepace is (voor mij) eigenlijk nog één groot vraagteken. Dr zijn wat contouren zichtbaar geworden, maar dr gaat de komende tijd nog veel verschuiven en duidelijk worden. Ik zou dus zeker niet durven zeggen of het wel of niet indicatief is. Gisteren gaf je zelf trouwens ook nog aan dat je benieuwd was naar de racetrim van de Mercedessen.

Wings

Dat ben ik ook. Maar als je vraagt om een voorspelling te doen kom ik niet verder dan de testresultaten als leidraad te nemen. Daarmee sluit ik andere opties niet uit maar meer heb ik nu niet.

Perton

Ik vraag het maar even in dit topic. Wat is de straf voor bijtanken in de race? Stop.and go? Diskwalificatie?

Jehoentelaar

Qua testresultaten is, zoals hier volgens mij al eens gezegd maar dat kon ik niet meer terugvinden, de betrouwbaarheid dit jaar veel doorslaggevender dan zaken als rondetijden en topsnelheid. Wat dat betreft zet ik in op een tweestrijd tussen McLaren en Mercedes. Snufje wishful thinking bij de kennis en ik heb Ferrari en Williams daarachter.

Franky R.

Citaat van: Perton op 03 maart 2014 - 15:52:31
Ik vraag het maar even in dit topic. Wat is de straf voor bijtanken in de race? Stop.and go? Diskwalificatie?


Bijtanken in de race is fysiek onmogelijk, aangezien er geen brandstofpompen meer in de pits staan... ;)

T.Nuvolari

Als ze willen mogen ze mijn kaart van het werk wel even gebruiken.

Perton

Citaat van: Franky R. op 03 maart 2014 - 16:14:45
Citaat van: Perton op 03 maart 2014 - 15:52:31
Ik vraag het maar even in dit topic. Wat is de straf voor bijtanken in de race? Stop.and go? Diskwalificatie?


Bijtanken in de race is fysiek onmogelijk, aangezien er geen brandstofpompen meer in de pits staan... ;)
Auto in de garage duwen, daar wat brandstof erin gooien en met 2 ronden achterstand de baan weer opkomen en alsnog punten scoren, omdat er maar 9 finishers zijn.... dat zou ik dan doen. Of is zelfs dat ook niet mogelijk?

Kootje

Niet onmogelijk, wel verboden.

Franky R.

Citaat van: Perton op 03 maart 2014 - 18:03:34
Citaat van: Franky R. op 03 maart 2014 - 16:14:45
Citaat van: Perton op 03 maart 2014 - 15:52:31
Ik vraag het maar even in dit topic. Wat is de straf voor bijtanken in de race? Stop.and go? Diskwalificatie?


Bijtanken in de race is fysiek onmogelijk, aangezien er geen brandstofpompen meer in de pits staan... ;)
Auto in de garage duwen, daar wat brandstof erin gooien en met 2 ronden achterstand de baan weer opkomen en alsnog punten scoren, omdat er maar 9 finishers zijn.... dat zou ik dan doen. Of is zelfs dat ook niet mogelijk?


Kootje gaf al antwoord...bovendien is er in jouw casus sprake van uit de wedstrijd nemen van een auto...Weet niet of je dan zomaar weer de baan op zou kunnen.