Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Sabai

Feit is dat Mercedes de beste motor heeft gebouwd , Ferrari redelijk betrouwbaar is maar ook ruim tekort komt op de Merc. En Renault loopt achter en mag hopen dat ze hun motor betrouwbaar krijgen voor de eerste gp. ( wat ik niet verwacht) En ik ben hierom ook zo blij met de nieuwe regels schopt de boel flink door elkaar.

Tuesday

Citaat van: Wings op 01 maart 2014 - 09:14:37
http://www.f1journaal.be/index.php/nieuws/artikel/renault-vraagt-uitstel-van-motorenbevriezing/

Klaarblijkelijk zijn de problemen van serieuze omvang. Ben benieuwd wat er wordt besloten. Als je het mij vraagt worden de regels niet opengebroken. In het verleden werden regels ook niet open gebroken om anderen te helpen die problemen hadden met banden, aerodynamica dan wel de techniek.
dat was gisteren en is reeds afgewezen. Bovendien geeft Renault aan dat zei er niet om gevraagd hebben, maar uiteraard graag die tijd nog benut hadden. Net als andere motorenbouwers waarschijnlijk.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/112720

0634

Citaat van: Sabai op 01 maart 2014 - 09:20:54
Feit is dat Mercedes de beste motor heeft gebouwd , Ferrari redelijk betrouwbaar is maar ook ruim tekort komt op de Merc. En Renault loopt achter en mag hopen dat ze hun motor betrouwbaar krijgen voor de eerste gp. ( wat ik niet verwacht) En ik ben hierom ook zo blij met de nieuwe regels schopt de boel flink door elkaar.

Renault is wel vaker onbetrouwbaar gebleken, maar uiteindelijk vinden ze altijd weer succes. Ze hoeven de eerste GP ook niet perse te winnen.

V.w.b. ben ik heel benieuwd naar hun brandstofverbruik. Button liet zich daar recent ook al wat weifelend over uit.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 01 maart 2014 - 09:20:54
Feit is dat Mercedes de beste motor heeft gebouwd , Ferrari redelijk betrouwbaar is maar ook ruim tekort komt op de Merc. En Renault loopt achter en mag hopen dat ze hun motor betrouwbaar krijgen voor de eerste gp. ( wat ik niet verwacht) En ik ben hierom ook zo blij met de nieuwe regels schopt de boel flink door elkaar.
da's nog geen feit maar het lijkt er voorlopig wel op. Uiteindelijk zal het toch allemaal dicht bij elkaar zitten. Ik zou ook niet weten wie nou de beste V8 heeft gemaakt.

Wings

Citaat van: Tuesday op 01 maart 2014 - 09:23:10
Citaat van: Wings op 01 maart 2014 - 09:14:37
http://www.f1journaal.be/index.php/nieuws/artikel/renault-vraagt-uitstel-van-motorenbevriezing/

Klaarblijkelijk zijn de problemen van serieuze omvang. Ben benieuwd wat er wordt besloten. Als je het mij vraagt worden de regels niet opengebroken. In het verleden werden regels ook niet open gebroken om anderen te helpen die problemen hadden met banden, aerodynamica dan wel de techniek.
dat was gisteren en is reeds afgewezen. Bovendien geeft Renault aan dat zei er niet om gevraagd hebben, maar uiteraard graag die tijd nog benut hadden. Net als andere motorenbouwers waarschijnlijk.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/112720

Duidelijk en dank! Ben ik weer bijgepraat. ;)

T.Nuvolari

Citaat van: Sabai op 01 maart 2014 - 09:20:54En ik ben hierom ook zo blij met de nieuwe regels schopt de boel flink door elkaar.

Vind ik ook. Die piemels ben ik al gewoon en hoe meer ik die Ferrari zie rondjes rijden hoe mooier ik hem vind. Als vanouds wat ploffende motoren of andere stukken die het begeven en je hebt een topseizoen Komt allemaal goed dus.

0634

Yup. Ik ben ook blij met de regelwijzigingen.

Tuesday

Voor zo lang het duurt. In theorie zouden deze motoren juist betrouwbaarder moeten zijn, omdat ze ook langer meemoeten.

Wings

Dus zal men moeten kijken dat men de motoren betrouwbaarder krijgt. ;) Ben trouwens ook benieuwd naar het verbruik. Tof dat Mercedes nu het snelst lijkt maar is dit op racetrim dadelijk ook zo? Dan krijg je een bepalende ratio van kracht x verbruik x betrouwbaarheid.

Kootje

Dat weet je dus nooit en daarom vind ik die wintertests altijd zo weinig zeggend.

T.Nuvolari

Qua tijden misschien wel, maar je kan meestal toch wel afleiden hoe de krachtsverhoudingen verdeeld zijn aan het begin van het seizoen.

Kootje

Ik niet.

Oke ... dit jaar is het iets duidelijker door de betrouwbaarheidsissues, maar voorgaande jaren heb ik regelmatig Williams voorin zien staan, terwijl ze in werkelijkheid net geen achterhoede waren. Zelfde geld in iets mindere mate voor bv Sauber en wie geloofde er echt dat Brawn het team to beat zou worden na de wintertests van 2009? Ik niet iig, want dat was ondanks hun snelle tijden gewoon niet erg waarschijnlijk.

Matthijs

Daar komt bij dat het noteren van de snelste rondetijd helemaal niet betekent dat je 300+ kilometers aan de leiding van de race kan blijven.

robbert

Citaat van: Kootje op 03 maart 2014 - 10:21:40
Ik niet.

Oke ... dit jaar is het iets duidelijker door de betrouwbaarheidsissues, maar voorgaande jaren heb ik regelmatig Williams voorin zien staan, terwijl ze in werkelijkheid net geen achterhoede waren. Zelfde geld in iets mindere mate voor bv Sauber en wie geloofde er echt dat Brawn het team to beat zou worden na de wintertests van 2009? Ik niet iig, want dat was ondanks hun snelle tijden gewoon niet erg waarschijnlijk.

maar op het einde van het seizoen waren ze toch wereldkampioen, dus ik zie Mercedes toch ook als topfavoriet voor de titel

Wings

Citaat van: Kootje op 03 maart 2014 - 10:21:40
Ik niet.

Oke ... dit jaar is het iets duidelijker door de betrouwbaarheidsissues, maar voorgaande jaren heb ik regelmatig Williams voorin zien staan, terwijl ze in werkelijkheid net geen achterhoede waren. Zelfde geld in iets mindere mate voor bv Sauber en wie geloofde er echt dat Brawn het team to beat zou worden na de wintertests van 2009? Ik niet iig, want dat was ondanks hun snelle tijden gewoon niet erg waarschijnlijk.

O ja? Naar mijn weten was vrijwel direct duidelijk dat Brawn ontzettend snel was.