Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

janke

Ik zeg dus dat de teams al tijden met de nieuwe regels kunnen werken in hun nieuwe ontwerpen. Ik bash geen FIA. Maar nieuwe regeltjes verzinnen om oude niet werkende regeltjes te vervangen? Je kunt zo jaren doorgaan natuurlijk. Door zulke complexe oplossingen te vragen van alle teams haal je de echte competitie uit de sport. En dat alles om wat "groener" te worden. Laat ik het dan maar niet hebben over de kosten/baten verhouding.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: janke op 25 februari 2014 - 15:27:00
Ik zeg dus dat de teams al tijden met de nieuwe regels kunnen werken in hun nieuwe ontwerpen. Ik bash geen FIA. Maar nieuwe regeltjes verzinnen om oude niet werkende regeltjes te vervangen? Je kunt zo jaren doorgaan natuurlijk. Door zulke complexe oplossingen te vragen van alle teams haal je de echte competitie uit de sport. En dat alles om wat "groener" te worden. Laat ik het dan maar niet hebben over de kosten/baten verhouding.


Precies dat!
En ik had al eerder gezegd dat ik het toejuichte dat de auto eindelijk weer eens van elkaar zijn te onderscheiden...Komt de FIA weer met een ander regeltje. Dan kunnen ze net zo goed met A1GP-auto's rijden...naar mijn immer bescheiden mening. ::)

janke

Citaat van: Franky R. op 25 februari 2014 - 16:34:26
Citaat van: janke op 25 februari 2014 - 15:27:00
Ik zeg dus dat de teams al tijden met de nieuwe regels kunnen werken in hun nieuwe ontwerpen. Ik bash geen FIA. Maar nieuwe regeltjes verzinnen om oude niet werkende regeltjes te vervangen? Je kunt zo jaren doorgaan natuurlijk. Door zulke complexe oplossingen te vragen van alle teams haal je de echte competitie uit de sport. En dat alles om wat "groener" te worden. Laat ik het dan maar niet hebben over de kosten/baten verhouding.


Precies dat!
En ik had al eerder gezegd dat ik het toejuichte dat de auto eindelijk weer eens van elkaar zijn te onderscheiden...Komt de FIA weer met een ander regeltje. Dan kunnen ze net zo goed met A1GP-auto's rijden...naar mijn immer bescheiden mening. ::)

Koba heeft hier ook een mening over. Dat is toch een beetje triest, niet? Als dat een tijdje zo blijft dat nivo, waar blijft je motivatie dan?

"We bevinden ons momenteel niet op Formule 1, maar op GP2-niveau", vat Kobayashi treffend samen. "Kijkend naar onze rondetijden, kan ik ook niet anders dan me zorgen maken, zeker aangezien de tijd om ons te verbeteren beperkt is."
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Och .... Caterham bevind zich sinds hun oprichting al op GP2 nivo, dus ik zie zijn probleem niet zo. ;D

Franky R.

Citaat van: janke op 25 februari 2014 - 17:02:59
Citaat van: Franky R. op 25 februari 2014 - 16:34:26
Citaat van: janke op 25 februari 2014 - 15:27:00
Ik zeg dus dat de teams al tijden met de nieuwe regels kunnen werken in hun nieuwe ontwerpen. Ik bash geen FIA. Maar nieuwe regeltjes verzinnen om oude niet werkende regeltjes te vervangen? Je kunt zo jaren doorgaan natuurlijk. Door zulke complexe oplossingen te vragen van alle teams haal je de echte competitie uit de sport. En dat alles om wat "groener" te worden. Laat ik het dan maar niet hebben over de kosten/baten verhouding.


Precies dat!
En ik had al eerder gezegd dat ik het toejuichte dat de auto eindelijk weer eens van elkaar zijn te onderscheiden...Komt de FIA weer met een ander regeltje. Dan kunnen ze net zo goed met A1GP-auto's rijden...naar mijn immer bescheiden mening. ::)

Koba heeft hier ook een mening over. Dat is toch een beetje triest, niet? Als dat een tijdje zo blijft dat nivo, waar blijft je motivatie dan?

"We bevinden ons momenteel niet op Formule 1, maar op GP2-niveau", vat Kobayashi treffend samen. "Kijkend naar onze rondetijden, kan ik ook niet anders dan me zorgen maken, zeker aangezien de tijd om ons te verbeteren beperkt is."


Een domme uitspraak van Koba-San. Want hij is toch met zijn volle verstand in dat ding gaan zitten? Kamui had ook voor een vorstelijk salaris voor Ferrari kunnen blijven rijden...Wat is dat toch met die coureurs van tegenwoordig? ::)

janke

Citaat van: Franky R. op 25 februari 2014 - 18:04:15
Citaat van: janke op 25 februari 2014 - 17:02:59
Citaat van: Franky R. op 25 februari 2014 - 16:34:26
Citaat van: janke op 25 februari 2014 - 15:27:00
Ik zeg dus dat de teams al tijden met de nieuwe regels kunnen werken in hun nieuwe ontwerpen. Ik bash geen FIA. Maar nieuwe regeltjes verzinnen om oude niet werkende regeltjes te vervangen? Je kunt zo jaren doorgaan natuurlijk. Door zulke complexe oplossingen te vragen van alle teams haal je de echte competitie uit de sport. En dat alles om wat "groener" te worden. Laat ik het dan maar niet hebben over de kosten/baten verhouding.


Precies dat!
En ik had al eerder gezegd dat ik het toejuichte dat de auto eindelijk weer eens van elkaar zijn te onderscheiden...Komt de FIA weer met een ander regeltje. Dan kunnen ze net zo goed met A1GP-auto's rijden...naar mijn immer bescheiden mening. ::)

Koba heeft hier ook een mening over. Dat is toch een beetje triest, niet? Als dat een tijdje zo blijft dat nivo, waar blijft je motivatie dan?

"We bevinden ons momenteel niet op Formule 1, maar op GP2-niveau", vat Kobayashi treffend samen. "Kijkend naar onze rondetijden, kan ik ook niet anders dan me zorgen maken, zeker aangezien de tijd om ons te verbeteren beperkt is."


Een domme uitspraak van Koba-San. Want hij is toch met zijn volle verstand in dat ding gaan zitten? Kamui had ook voor een vorstelijk salaris voor Ferrari kunnen blijven rijden...Wat is dat toch met die coureurs van tegenwoordig? ::)

Vandaar dat ik zeg dat het een beetje triest is. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Jozef

Citaat van: Kootje op 25 februari 2014 - 10:01:02
Citaat van: Gonzalo op 25 februari 2014 - 08:56:44
Graag ontopic ja, dan kan misschien iemand antwoorden op mijn vraag op de vorige pagina  ;D

Als hier bewust voor gekozen is, dan is dat waarschijnlijk om de show te verbeteren. (minder downforce betekend minder grip en dus meer kans op fouten en/of inhaalacties) Ik weet echter niet of hier bewust voor gekozen is, of dat dit 'n bijgevolg is vd nieuwe neuzenregel. In dat geval hebben ze het vreemd genoeg gedaan om de sport veiliger te maken. (met 'n lage neus kun je niet over 'n achterwiel van je voorganger komen en zo gelanceerd worden)

De lagere downforce komt niet door de lagere neuzen, maar door het verbieden van de beam wing en de blown diffuser.

Ik ben het er niet mee eens dat minder downforce betekent dat je sneller fouten maakt. F1-coureurs zoeken altijd de limiet op van de grip. Wordt die limiet verlaagd, dan passen ze zich daar snel aan aan.

Dimensie

Citaat van: Kootje op 25 februari 2014 - 17:16:37
Och .... Caterham bevind zich sinds hun oprichting al op GP2 nivo, dus ik zie zijn probleem niet zo. ;D

Ik denk dat de gp2 teams het niet beter zouden doen.
Fabrikanten als Toyota en BMW trekken zo de stekker er uit.
Ik vind dat ook al doen ze niet echt mee de kleintjes net wat meer respect verdienen

Dimensie

Citaat van: janke op 25 februari 2014 - 17:02:59
Citaat van: Franky R. op 25 februari 2014 - 16:34:26
Citaat van: janke op 25 februari 2014 - 15:27:00
Ik zeg dus dat de teams al tijden met de nieuwe regels kunnen werken in hun nieuwe ontwerpen. Ik bash geen FIA. Maar nieuwe regeltjes verzinnen om oude niet werkende regeltjes te vervangen? Je kunt zo jaren doorgaan natuurlijk. Door zulke complexe oplossingen te vragen van alle teams haal je de echte competitie uit de sport. En dat alles om wat "groener" te worden. Laat ik het dan maar niet hebben over de kosten/baten verhouding.


Precies dat!
En ik had al eerder gezegd dat ik het toejuichte dat de auto eindelijk weer eens van elkaar zijn te onderscheiden...Komt de FIA weer met een ander regeltje. Dan kunnen ze net zo goed met A1GP-auto's rijden...naar mijn immer bescheiden mening. ::)

Koba heeft hier ook een mening over. Dat is toch een beetje triest, niet? Als dat een tijdje zo blijft dat nivo, waar blijft je motivatie dan?

"We bevinden ons momenteel niet op Formule 1, maar op GP2-niveau", vat Kobayashi treffend samen. "Kijkend naar onze rondetijden, kan ik ook niet anders dan me zorgen maken, zeker aangezien de tijd om ons te verbeteren beperkt is."

Net als met zijn verhaal over Renault is hij tenminste wel eerlijk   8)

janke

Citaat van: Dimensie op 25 februari 2014 - 20:23:27
Citaat van: janke op 25 februari 2014 - 17:02:59
Citaat van: Franky R. op 25 februari 2014 - 16:34:26
Citaat van: janke op 25 februari 2014 - 15:27:00
Ik zeg dus dat de teams al tijden met de nieuwe regels kunnen werken in hun nieuwe ontwerpen. Ik bash geen FIA. Maar nieuwe regeltjes verzinnen om oude niet werkende regeltjes te vervangen? Je kunt zo jaren doorgaan natuurlijk. Door zulke complexe oplossingen te vragen van alle teams haal je de echte competitie uit de sport. En dat alles om wat "groener" te worden. Laat ik het dan maar niet hebben over de kosten/baten verhouding.


Precies dat!
En ik had al eerder gezegd dat ik het toejuichte dat de auto eindelijk weer eens van elkaar zijn te onderscheiden...Komt de FIA weer met een ander regeltje. Dan kunnen ze net zo goed met A1GP-auto's rijden...naar mijn immer bescheiden mening. ::)

Koba heeft hier ook een mening over. Dat is toch een beetje triest, niet? Als dat een tijdje zo blijft dat nivo, waar blijft je motivatie dan?

"We bevinden ons momenteel niet op Formule 1, maar op GP2-niveau", vat Kobayashi treffend samen. "Kijkend naar onze rondetijden, kan ik ook niet anders dan me zorgen maken, zeker aangezien de tijd om ons te verbeteren beperkt is."

Net als met zijn verhaal over Renault is hij tenminste wel eerlijk   8)

Een hypothese: Wanneer blijkt dat Frijns een klap sneller is en de boel heel houdt, wat dan??  :)
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 25 februari 2014 - 12:42:30
Citaat van: Gonzalo op 25 februari 2014 - 12:35:48
Plus dat een afgebroken voorvleugen makkelijk onder de wielen terechtkomt, en zo zware crashes kan veroorzaken. Is in de eerste testsessie al voorgekomen bij Hamilton.


Yup, scherp opgemerkt...Dus gaan die grijze duiven van de FIA voor volgend jaar weer van alles en nog wat verzinnen... ::)
yup, dat is dit jaar nieuw, nooit eerder gezien dat een voorvleugel afbrak en onder de wielen kwam. Wat zijn we weer dom bezig bij de FIA.  ::)
Kritiek geven op de FIA terwijl het volledig Mercedes zn fout is, ongelofelijk....

Gonzalo

#611
Dubbele post

janke

Citaat van: Tuesday op 25 februari 2014 - 20:41:48
Citaat van: Franky R. op 25 februari 2014 - 12:42:30
Citaat van: Gonzalo op 25 februari 2014 - 12:35:48
Plus dat een afgebroken voorvleugen makkelijk onder de wielen terechtkomt, en zo zware crashes kan veroorzaken. Is in de eerste testsessie al voorgekomen bij Hamilton.


Yup, scherp opgemerkt...Dus gaan die grijze duiven van de FIA voor volgend jaar weer van alles en nog wat verzinnen... ::)
yup, dat is dit jaar nieuw, nooit eerder gezien dat een voorvleugel afbrak en onder de wielen kwam. Wat zijn we weer dom bezig bij de FIA.  ::)
Kritiek geven op de FIA terwijl het volledig Mercedes zn fout is, ongelofelijk....

Sorry hoor, als door een frontwing afbreken gevaarlijke situaties kunnen ontstaan moet de FIA toch ingrijpen? Wat doen ze? De hele handel overhoop gooien. Vind ik prima, maar zet volgens mij geen zoden aan de dijk. Het moet allemaal wel een functie hebben. Het enigste wat ze er zo mee bereiken is dat een race niet te voorspellen is. Dan komen de F1 fans die al zijn afgehaakt misschien weer terug met het interesse hebben in een race te bekijken. Dat is dan hun enige winst, vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230

Dat is toch al jaren zo dat de voorvleugel onder de auto kan komen, of die nu laag of hoog is verandert daar niets aan.



Ik ben eerlijk gezegd meer bezorgd over het opscheppen van auto's

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Citaat van: Maikel0230 op 25 februari 2014 - 21:00:35
Dat is toch al jaren zo dat de voorvleugel onder de auto kan komen, of die nu laag of hoog is verandert daar niets aan.



Ik ben eerlijk gezegd meer bezorgd over het opscheppen van auto's

Komt er een van achter binnen op je kontje maak je ook een airborne. We krijgen andere topsnelheden in de F1. Ik vraag me dan af wat er op een rechtstuk gaat gebeuren. Op eens je tractie kwijt. Je neus duikt naar beneden en de frontwing breekt compleet af. Dus onbestuurbaar. Door de lage wagenhoogte kan dat dus ook gebeuren.
Some things are too important to be left in the past.