Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 24 februari 2014 - 06:59:36
Sabai heeft het trouwens over bandenregels, niet over de banden zelf. Misschien zit m daar het verschil in.


De bandenregels zijn naar mijn weten niet aangepast, de banden juist wel... :)

Kootje

En ik maar denken dat dit 'n motorentopic was. :P

robbert

Citaat van: Kootje op 24 februari 2014 - 15:55:44
En ik maar denken dat dit 'n motorentopic was. :P

ja, grappig hoe je mensen rap kunt veranderen van onderwerp é. Ik had het over renault die wellicht de regels zou willen veranderen omdat hun motoren het niet volhouden  :)

Maikel0230

Inderdaad heren, dit is het motoren topic, gelieve verder te gaan in het Pirelli topic dat ik al zelf naar boven gebumpt heb.

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11303.2055.html

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Dimensie

Citaat van: robbert op 24 februari 2014 - 16:04:15
Citaat van: Kootje op 24 februari 2014 - 15:55:44
En ik maar denken dat dit 'n motorentopic was. :P

ja, grappig hoe je mensen rap kunt veranderen van onderwerp é. Ik had het over renault die wellicht de regels zou willen veranderen omdat hun motoren het niet volhouden  :)

Je suggereert zelf op pagina 38 dat RB de banden heeft laten veranderen?
Probleem is dat de regels vaak niet duidelijk zijn en dat is het probleem van de fia.
Er is nou eenmaal een betrouwbaarheidsregel gemaakt, waarvan al bekend is dat hij kan worden misbruikt.
Net als dat de regel over testen nogal wat vrijheden kent en is misbruikt passen ze de regels niet aan.
De f1 is nou eenmaal op het randje van de regels.

Sabai

Citaat van: robbert op 23 februari 2014 - 22:38:59
Citaat van: Franky R. op 23 februari 2014 - 22:34:45
Citaat van: Sabai op 23 februari 2014 - 21:15:18
Citaat van: robbert op 23 februari 2014 - 21:12:42
Citaat van: janke op 23 februari 2014 - 20:07:29
Als er maar 14 of minder binnenkomen? Wat maakt het uit? Kwamen er vroeger wel minder over de finish. Het is een competitie en die moet je niet met regeltjes achteraf weer veranderen. Ik bedoel dus 2014. Iedereen is al tijden bezig met het nieuwe seizoen en de nieuwe regels. Als je ergens de plank mis slaat moet je bij jezelf te raden gaan. Kom niet met een huilbuitje aan. Het is sport bedrijven op een high level. Kun je dat niet aan om de een of andere redenen, moet je maar thuis blijven.

ja dat had redbull vorig seizoen ook moeten weten, dan hadden ze ook niet geklaagd over de bandenregels, omdat ze niet zo dominant waren als vorige seizoenen

Ik heb rbr nog nooit horen klagen over bandenregels. Heb je daar bewijs van wat je kan laten zien?


http://www.motorsporza.nl/autosport/formule-1/newey-de-nieuwe-banden-van-pirelli-hebben-ons-geholpen/


Dus waarom je het maar blijft ontkennen... ::)

voila hier heb je de bewijzen ;)

Ik zie alleen maar commentaar over de kwaliteit en veiligheid over de banden. Geen gezeur over het banden regelement zoals jij beweert .

Sabai

Citaat van: Franky R. op 24 februari 2014 - 02:24:27
Citaat van: Dimensie op 23 februari 2014 - 22:59:30


Ik snap niet waarom ze niet hadden mogen klagen?
Elk team zou zo in zijn eigen voordeel klagen.
Het punt was dat veel teams de banden beter konden benutten door tyre swapping en dat kwam de veiligheid van de band weer niet ten goede.
Als je een bedrijf bent dat banden moet verkopen aan de consument, heb je wel wat gezicht verlies met al die ploffende banden en de fia koos natuurlijk de kant van de veiligheid.
Ik vond de mid seizoen change ook niet eerlijk maar als het mijn bedrijven waren geweest had ik het precies zo gespeeld.


RBR mag van mij best klagen...maar ik snap weer niet dat er mensen als Sabai zijn die dat maar blijven ontkennen...Dat bedoelde ik. :)

Ik ontken niks. Ik word alleen zo moe van jullie complot theorieën. Dus reageer ik sarcastisch  :)

En ga ik weer ontopic.  :)

Gonzalo

Graag ontopic ja, dan kan misschien iemand antwoorden op mijn vraag op de vorige pagina  ;D

Kootje

Citaat van: Gonzalo op 25 februari 2014 - 08:56:44
Graag ontopic ja, dan kan misschien iemand antwoorden op mijn vraag op de vorige pagina  ;D

Als hier bewust voor gekozen is, dan is dat waarschijnlijk om de show te verbeteren. (minder downforce betekend minder grip en dus meer kans op fouten en/of inhaalacties) Ik weet echter niet of hier bewust voor gekozen is, of dat dit 'n bijgevolg is vd nieuwe neuzenregel. In dat geval hebben ze het vreemd genoeg gedaan om de sport veiliger te maken. (met 'n lage neus kun je niet over 'n achterwiel van je voorganger komen en zo gelanceerd worden)

janke

Maar met een lage neus kun je wel onder de achterkant of wiel komen van je voorligger, en til zo de hele handel op, toch?
Some things are too important to be left in the past.

Gonzalo

Plus dat een afgebroken voorvleugen makkelijk onder de wielen terechtkomt, en zo zware crashes kan veroorzaken. Is in de eerste testsessie al voorgekomen bij Hamilton.

Franky R.

Citaat van: Gonzalo op 25 februari 2014 - 12:35:48
Plus dat een afgebroken voorvleugen makkelijk onder de wielen terechtkomt, en zo zware crashes kan veroorzaken. Is in de eerste testsessie al voorgekomen bij Hamilton.


Yup, scherp opgemerkt...Dus gaan die grijze duiven van de FIA voor volgend jaar weer van alles en nog wat verzinnen... ::)

Fietser

Het lijkt erop dat de Renaultklanten de komende tijd het nakijken hebben. Misschien valt het uiteindelijk toch nog mee, alhoewel je een gat van enkele seconden per rondje niet snel goed maakt in de F1. Het is dus best mogelijk dat de Renaultmotoren voorlopig de achterhoede vormen. Bijzonder jammer wel dat snelle jongens als Ricciardo, Kobayashi, Vergne, Maldonado, Grosjean en onze 4-voudige kampioen zich daar bevinden. Aan de andere kant krijgt men nu 2 races in 1 voorgeschoteld: de snelle brigade (Mercedes en Ferrari) en de 'Formule Renault'. Dat roept herinneringen op aan de (eind)tijd van de Cosworthklanten. Die hielden ook een soort (sub)competitie. Ik meen me te herinneren dat Jonathan Palmer die vaak 'won'. Zo zie je maar, F1 verveelt echt nooit. 

Fietser

Citaat van: Franky R. op 25 februari 2014 - 12:42:30
Citaat van: Gonzalo op 25 februari 2014 - 12:35:48
Plus dat een afgebroken voorvleugen makkelijk onder de wielen terechtkomt, en zo zware crashes kan veroorzaken. Is in de eerste testsessie al voorgekomen bij Hamilton.


Yup, scherp opgemerkt...Dus gaan die grijze duiven van de FIA voor volgend jaar weer van alles en nog wat verzinnen... ::)

Als die 'grijze duiven van de FIA' zwart kroeshaar hadden gehad, zou je ze dan 'poedels' hebben genoemd?
Bobo's en overkoepelende organisaties bashen is heel populair, maar ze zijn doorgaans onmisbaar en 'verzinnen' minstens evenveel nuttigs als onnuttigs.

Franky R.

Citaat van: Fietser op 25 februari 2014 - 13:40:04
Citaat van: Franky R. op 25 februari 2014 - 12:42:30
Citaat van: Gonzalo op 25 februari 2014 - 12:35:48
Plus dat een afgebroken voorvleugen makkelijk onder de wielen terechtkomt, en zo zware crashes kan veroorzaken. Is in de eerste testsessie al voorgekomen bij Hamilton.


Yup, scherp opgemerkt...Dus gaan die grijze duiven van de FIA voor volgend jaar weer van alles en nog wat verzinnen... ::)

Als die 'grijze duiven van de FIA' zwart kroeshaar hadden gehad, zou je ze dan 'poedels' hebben genoemd?
Bobo's en overkoepelende organisaties bashen is heel populair, maar ze zijn doorgaans onmisbaar en 'verzinnen' minstens evenveel nuttigs als onnuttigs.


Een onzinnige opmerking, want het pool-clubje van mijn vader noem ik ook 'grijze duiven' en die hebben/hadden wel kroeshaar.... ::)


En de FIA verzint meer onnuttige zaken...of had je de commotie rond de neuzen gemist? Dus hoezo 'bobo's bashen'?