Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

robbert

Citaat van: Sabai op 23 februari 2014 - 17:39:19
Citaat van: Jozef op 23 februari 2014 - 17:22:15
Citaat van: Sabai op 23 februari 2014 - 14:11:40
Citaat van: Jozef op 23 februari 2014 - 13:52:00
Ja, de turbo's hebben dus een lager piekvermogen maar hebben wel veel vermogen over een brede toerenrange. Daardoor accelereren ze over het hele rechte stuk genomen dus blijkbaar sneller. :)

Dan moeten ze DRS helemaal gaan afschaffen.  Ben nu al bang dat we geen inhaal acties meer gaan zien maar alleen voorbij rijden.

ik zou niet te veel hopen of verwachten, of de teleurstelling kan weer te groot zijn ;)

Euhm, wat heeft DRS hiermee te maken? ??? Alle auto's hebben turbomotoren hoor, ze accelereren allemáál harder (nu ja, op de Renaults na dan ;D).


Ik verwacht dat we met de nieuwe banden, veel koppel,weinig downforce en hoge topsnelheden al genoeg spektakel gaan krijgen.Ook kunnen ze waarschijnlijk weer slipstreamen. Hierdoor word een kunstmatige ingreep als DRS totaal overbodig imho. En gaan we weer naar racen kijken ipv voorbij rijden op de rechte stukken. Ook hoop ik dat ze dit jaar niet teveel gaan lopen zeuren als iemand toucheert met iemand anders door het uitbreken van de auto bij een inhaalactie.

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/toro_rosso_diep_in_de_problemen/


CitaatAlleen al aan de finish komen kan een coureur een grote kans geven om punten te scoren., zo besloot Jean-Eric.


Wat jullie? :)

Sabai

Citaat van: Franky R. op 23 februari 2014 - 18:29:37
http://www.gppits.net/nieuws/toro_rosso_diep_in_de_problemen/


CitaatAlleen al aan de finish komen kan een coureur een grote kans geven om punten te scoren., zo besloot Jean-Eric.


Wat jullie? :)

Ik denk dat het wel meevalt en alleen de Renault teams hun zaken niet op orde hebben.

Dimensie

Citaat van: Franky R. op 23 februari 2014 - 18:29:37
http://www.gppits.net/nieuws/toro_rosso_diep_in_de_problemen/


CitaatAlleen al aan de finish komen kan een coureur een grote kans geven om punten te scoren., zo besloot Jean-Eric.


Wat jullie? :)

Die half gas Renault test rondjes waren ook niet probleemloos, dus het is wel vrij duidelijk dat er straks 8 coureurs zijn met grote problemen.
Ook bij de betrouwbaardere auto's is er tijdens een weekeinde kans op problemen die je even niet op kan lossen.
Nu zie je al vaak dat ze de auto stil zetten bij een nog niet definitief probleem omdat de motoren nog een paar weekeinden langer mee moeten en er dus een risico is dat hij compleet stuk gaat.
Gokje? Een stuk of 14 auto's die de streep halen?

janke

Als er maar 14 of minder binnenkomen? Wat maakt het uit? Kwamen er vroeger wel minder over de finish. Het is een competitie en die moet je niet met regeltjes achteraf weer veranderen. Ik bedoel dus 2014. Iedereen is al tijden bezig met het nieuwe seizoen en de nieuwe regels. Als je ergens de plank mis slaat moet je bij jezelf te raden gaan. Kom niet met een huilbuitje aan. Het is sport bedrijven op een high level. Kun je dat niet aan om de een of andere redenen, moet je maar thuis blijven.
Some things are too important to be left in the past.

Dimensie

Hoe zou een motorcontract er uit zien?
Als de team zelf met een enginemap of een fout met montage etc een motor stuk maken zouden ze die dan ook moeten betalen?
Het gerucht ging dat Renault de teams limieten heeft opgelegd maar sommige dingen kan je nu eenmaal alleen volgas testen.
Ik kan me voorstellen dat teams toch aan gearratios etc willen werken komende week, en denken we zien wel waar het schip strand.

janke

Citaat van: Dimensie op 23 februari 2014 - 20:23:14
Hoe zou een motorcontract er uit zien?
Als de team zelf met een enginemap of een fout met montage etc een motor stuk maken zouden ze die dan ook moeten betalen?


Elk team die een Renault motor heeft, daar zijn toch engineers van Renault bij? Net als die de Mercedes/AMG gebruiken. Een F1 team zal zelf nooit gaan klooien aan zo een motor. Kan het het me werkelijk niet voorstellen. Laat staan dat ze wat aan de mapping doen.
Some things are too important to be left in the past.

robbert

Citaat van: janke op 23 februari 2014 - 20:07:29
Als er maar 14 of minder binnenkomen? Wat maakt het uit? Kwamen er vroeger wel minder over de finish. Het is een competitie en die moet je niet met regeltjes achteraf weer veranderen. Ik bedoel dus 2014. Iedereen is al tijden bezig met het nieuwe seizoen en de nieuwe regels. Als je ergens de plank mis slaat moet je bij jezelf te raden gaan. Kom niet met een huilbuitje aan. Het is sport bedrijven op een high level. Kun je dat niet aan om de een of andere redenen, moet je maar thuis blijven.

ja dat had redbull vorig seizoen ook moeten weten, dan hadden ze ook niet geklaagd over de bandenregels, omdat ze niet zo dominant waren als vorige seizoenen

Sabai

Citaat van: robbert op 23 februari 2014 - 21:12:42
Citaat van: janke op 23 februari 2014 - 20:07:29
Als er maar 14 of minder binnenkomen? Wat maakt het uit? Kwamen er vroeger wel minder over de finish. Het is een competitie en die moet je niet met regeltjes achteraf weer veranderen. Ik bedoel dus 2014. Iedereen is al tijden bezig met het nieuwe seizoen en de nieuwe regels. Als je ergens de plank mis slaat moet je bij jezelf te raden gaan. Kom niet met een huilbuitje aan. Het is sport bedrijven op een high level. Kun je dat niet aan om de een of andere redenen, moet je maar thuis blijven.

ja dat had redbull vorig seizoen ook moeten weten, dan hadden ze ook niet geklaagd over de bandenregels, omdat ze niet zo dominant waren als vorige seizoenen

Ik heb rbr nog nooit horen klagen over bandenregels. Heb je daar bewijs van wat je kan laten zien?

janke

Citaat van: robbert op 23 februari 2014 - 21:12:42
Citaat van: janke op 23 februari 2014 - 20:07:29
Als er maar 14 of minder binnenkomen? Wat maakt het uit? Kwamen er vroeger wel minder over de finish. Het is een competitie en die moet je niet met regeltjes achteraf weer veranderen. Ik bedoel dus 2014. Iedereen is al tijden bezig met het nieuwe seizoen en de nieuwe regels. Als je ergens de plank mis slaat moet je bij jezelf te raden gaan. Kom niet met een huilbuitje aan. Het is sport bedrijven op een high level. Kun je dat niet aan om de een of andere redenen, moet je maar thuis blijven.

ja dat had redbull vorig seizoen ook moeten weten, dan hadden ze ook niet geklaagd over de bandenregels, omdat ze niet zo dominant waren als vorige seizoenen

RBR klagen over banden? Vertel, dan heb ik wat gemist, sorry.
Some things are too important to be left in the past.

Dimensie

Citaat van: janke op 23 februari 2014 - 21:11:32
Citaat van: Dimensie op 23 februari 2014 - 20:23:14
Hoe zou een motorcontract er uit zien?
Als de team zelf met een enginemap of een fout met montage etc een motor stuk maken zouden ze die dan ook moeten betalen?


Elk team die een Renault motor heeft, daar zijn toch engineers van Renault bij? Net als die de Mercedes/AMG gebruiken. Een F1 team zal zelf nooit gaan klooien aan zo een motor. Kan het het me werkelijk niet voorstellen. Laat staan dat ze wat aan de mapping doen.

Zeker doen de teams zelf werk aan de enginemaps.
Waar ik naar toe wil,..
stel dat er straks meerdere Renault teams denken van we wagen een gokje want we willen toch e.a testen?
Dan krijg je wel dat a. Renault hele hoge kosten krijgt door alles te moeten vervangen en b. Renault misschien nog meer of te veel motoren zal moeten produceren voor de start van het seizoen.

Franky R.

#566
Citaat van: Sabai op 23 februari 2014 - 21:15:18
Citaat van: robbert op 23 februari 2014 - 21:12:42
Citaat van: janke op 23 februari 2014 - 20:07:29
Als er maar 14 of minder binnenkomen? Wat maakt het uit? Kwamen er vroeger wel minder over de finish. Het is een competitie en die moet je niet met regeltjes achteraf weer veranderen. Ik bedoel dus 2014. Iedereen is al tijden bezig met het nieuwe seizoen en de nieuwe regels. Als je ergens de plank mis slaat moet je bij jezelf te raden gaan. Kom niet met een huilbuitje aan. Het is sport bedrijven op een high level. Kun je dat niet aan om de een of andere redenen, moet je maar thuis blijven.

ja dat had redbull vorig seizoen ook moeten weten, dan hadden ze ook niet geklaagd over de bandenregels, omdat ze niet zo dominant waren als vorige seizoenen

Ik heb rbr nog nooit horen klagen over bandenregels. Heb je daar bewijs van wat je kan laten zien?


http://www.motorsporza.nl/autosport/formule-1/newey-de-nieuwe-banden-van-pirelli-hebben-ons-geholpen/
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_is_gezeur_zat/
http://www.gppits.net/nieuws/buigt_pirelli_voor_red_bull/


Dus waarom je het maar blijft ontkennen... ::)

robbert

Citaat van: Franky R. op 23 februari 2014 - 22:34:45
Citaat van: Sabai op 23 februari 2014 - 21:15:18
Citaat van: robbert op 23 februari 2014 - 21:12:42
Citaat van: janke op 23 februari 2014 - 20:07:29
Als er maar 14 of minder binnenkomen? Wat maakt het uit? Kwamen er vroeger wel minder over de finish. Het is een competitie en die moet je niet met regeltjes achteraf weer veranderen. Ik bedoel dus 2014. Iedereen is al tijden bezig met het nieuwe seizoen en de nieuwe regels. Als je ergens de plank mis slaat moet je bij jezelf te raden gaan. Kom niet met een huilbuitje aan. Het is sport bedrijven op een high level. Kun je dat niet aan om de een of andere redenen, moet je maar thuis blijven.

ja dat had redbull vorig seizoen ook moeten weten, dan hadden ze ook niet geklaagd over de bandenregels, omdat ze niet zo dominant waren als vorige seizoenen

Ik heb rbr nog nooit horen klagen over bandenregels. Heb je daar bewijs van wat je kan laten zien?


http://www.motorsporza.nl/autosport/formule-1/newey-de-nieuwe-banden-van-pirelli-hebben-ons-geholpen/


Dus waarom je het maar blijft ontkennen... ::)

voila hier heb je de bewijzen ;)

Dimensie

Citaat van: Franky R. op 23 februari 2014 - 22:34:45
Citaat van: Sabai op 23 februari 2014 - 21:15:18
Citaat van: robbert op 23 februari 2014 - 21:12:42
Citaat van: janke op 23 februari 2014 - 20:07:29
Als er maar 14 of minder binnenkomen? Wat maakt het uit? Kwamen er vroeger wel minder over de finish. Het is een competitie en die moet je niet met regeltjes achteraf weer veranderen. Ik bedoel dus 2014. Iedereen is al tijden bezig met het nieuwe seizoen en de nieuwe regels. Als je ergens de plank mis slaat moet je bij jezelf te raden gaan. Kom niet met een huilbuitje aan. Het is sport bedrijven op een high level. Kun je dat niet aan om de een of andere redenen, moet je maar thuis blijven.

ja dat had redbull vorig seizoen ook moeten weten, dan hadden ze ook niet geklaagd over de bandenregels, omdat ze niet zo dominant waren als vorige seizoenen

Ik heb rbr nog nooit horen klagen over bandenregels. Heb je daar bewijs van wat je kan laten zien?


http://www.motorsporza.nl/autosport/formule-1/newey-de-nieuwe-banden-van-pirelli-hebben-ons-geholpen/
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_is_gezeur_zat/
http://www.gppits.net/nieuws/buigt_pirelli_voor_red_bull/


Dus waarom je het maar blijft ontkennen... ::)

Ik snap niet waarom ze niet hadden mogen klagen?
Elk team zou zo in zijn eigen voordeel klagen.
Het punt was dat veel teams de banden beter konden benutten door tyre swapping en dat kwam de veiligheid van de band weer niet ten goede.
Als je een bedrijf bent dat banden moet verkopen aan de consument, heb je wel wat gezicht verlies met al die ploffende banden en de fia koos natuurlijk de kant van de veiligheid.
Ik vond de mid seizoen change ook niet eerlijk maar als het mijn bedrijven waren geweest had ik het precies zo gespeeld.

robbert

Citaat van: Dimensie op 23 februari 2014 - 22:59:30
Citaat van: Franky R. op 23 februari 2014 - 22:34:45
Citaat van: Sabai op 23 februari 2014 - 21:15:18
Citaat van: robbert op 23 februari 2014 - 21:12:42
Citaat van: janke op 23 februari 2014 - 20:07:29
Als er maar 14 of minder binnenkomen? Wat maakt het uit? Kwamen er vroeger wel minder over de finish. Het is een competitie en die moet je niet met regeltjes achteraf weer veranderen. Ik bedoel dus 2014. Iedereen is al tijden bezig met het nieuwe seizoen en de nieuwe regels. Als je ergens de plank mis slaat moet je bij jezelf te raden gaan. Kom niet met een huilbuitje aan. Het is sport bedrijven op een high level. Kun je dat niet aan om de een of andere redenen, moet je maar thuis blijven.

ja dat had redbull vorig seizoen ook moeten weten, dan hadden ze ook niet geklaagd over de bandenregels, omdat ze niet zo dominant waren als vorige seizoenen

Ik heb rbr nog nooit horen klagen over bandenregels. Heb je daar bewijs van wat je kan laten zien?


http://www.motorsporza.nl/autosport/formule-1/newey-de-nieuwe-banden-van-pirelli-hebben-ons-geholpen/
http://www.gppits.net/nieuws/pirelli_is_gezeur_zat/
http://www.gppits.net/nieuws/buigt_pirelli_voor_red_bull/


Dus waarom je het maar blijft ontkennen... ::)

Ik snap niet waarom ze niet hadden mogen klagen?
Elk team zou zo in zijn eigen voordeel klagen.
Het punt was dat veel teams de banden beter konden benutten door tyre swapping en dat kwam de veiligheid van de band weer niet ten goede.
Als je een bedrijf bent dat banden moet verkopen aan de consument, heb je wel wat gezicht verlies met al die ploffende banden en de fia koos natuurlijk de kant van de veiligheid.
Ik vond de mid seizoen change ook niet eerlijk maar als het mijn bedrijven waren geweest had ik het precies zo gespeeld.

tot aan silverstone was er niet zo problemen omtrent veiligheid. Redbull zag dat andere teams beter overweg konden met hun banden dan zijzelf. Een voorbeeld: Lotus kon gerust een pitstop minder nemen dan redbull. Toen hebben ze de banden veranderd voor silverstone, met als gevolg, plofbanden. Dan was het onveilig, en dan hebben ze banden gemaakt met samenstelling van 2012. Redbull was 1 van de enigste teams die hun wagen niet had aangepast aan de banden van 2013 en zo waren ze beter op de banden van 2012. Daarom hadden ze geklaagd. Moest het van in het begin onveilig geweest zijn, dan was het geklaag terecht, maar dat was het niet. Maar dat wil zeggen, als een team niet overweg kan met de regels, dat ze gewoon door geklaag de regels kunnen doen veranderen in hun voordeel. Dat lijkt mij competitievervalsing