Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Tuesday

Red Bull gaat gewoon door met Renault, dat iemand zn fantasie de vrije loop heeft gelaten en mensen dat oppikken wil niet zeggen dat er ook maar enige kern van waarheid in zit. En het is zeker niet iets waar ze op dit moment mee bezig zijn

Dimensie

Omdat Renault het niet zo goed doet krijg je snel van dit soort gossip verhalen.
In het verleden zullen Cosworth en Pure gerust wel met teams hebben gepraat en het idee gehad hebben dat er klanten voor waren.
In de f1 praat elke rijder en fabrikant wel met elkaar om zaken warm te houden.

janke

Citaat van: Perton op 21 februari 2014 - 17:23:03
Als er voldoende budget is, zal Cosworth graag een Turbo V6 bouwen natuurlijk.


Denk ik ook. Turbo-technology hebben ze in huis. Dat was al met de DFX, een afgeleide van de DFV-V8. Werd oa ingezet in de Indy. Maar je moet wel de juiste mensen hebben om zoiets te ontwikkelen. Renault/Ferrari en Mercedes die hebben een budget daar komt Cosworth echt niet mee. Jammer of een gemiste kans?? Ik vraag maar.

Some things are too important to be left in the past.

0634

Jammer, zou ik dan zeggen. Meer niet.

Tuesday

Die V6 turbo zou t probleem niet zijn denk ik, maar het hele energy recovery systeem.. daar zit m het probleem. Daar heeft Cosworth volgens mij nog minder ervaring mee dan Renault.

janke

Citaat van: Tuesday op 21 februari 2014 - 22:37:29
Die V6 turbo zou t probleem niet zijn denk ik, maar het hele energy recovery systeem.. daar zit m het probleem. Daar heeft Cosworth volgens mij nog minder ervaring mee dan Renault.

Vandaar dat ik zeg dat je wel de juiste mensen moet hebben.
Some things are too important to be left in the past.

Dimensie

Citaat van: janke op 21 februari 2014 - 22:13:10
Citaat van: Perton op 21 februari 2014 - 17:23:03
Als er voldoende budget is, zal Cosworth graag een Turbo V6 bouwen natuurlijk.


Denk ik ook. Turbo-technology hebben ze in huis. Dat was al met de DFX, een afgeleide van de DFV-V8. Werd oa ingezet in de Indy. Maar je moet wel de juiste mensen hebben om zoiets te ontwikkelen. Renault/Ferrari en Mercedes die hebben een budget daar komt Cosworth echt niet mee. Jammer of een gemiste kans?? Ik vraag maar.


Wat ze in huis hebben is nog niet eens zo belangrijk.
Als ze er een goede klant voor hebben, dan hebben ze goede inkomsten en huren ze de beste specialisten wel op de markt.
Nu enkele fabrikanten onderweg zijn zullen daar ook specialisten zijn die minder te doen hebben,
en er zal ook nog wel e.a voormalig Toyota, BMW personeel etc rondlopen.

janke

Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 22:42:14
Citaat van: janke op 21 februari 2014 - 22:13:10
Citaat van: Perton op 21 februari 2014 - 17:23:03
Als er voldoende budget is, zal Cosworth graag een Turbo V6 bouwen natuurlijk.


Denk ik ook. Turbo-technology hebben ze in huis. Dat was al met de DFX, een afgeleide van de DFV-V8. Werd oa ingezet in de Indy. Maar je moet wel de juiste mensen hebben om zoiets te ontwikkelen. Renault/Ferrari en Mercedes die hebben een budget daar komt Cosworth echt niet mee. Jammer of een gemiste kans?? Ik vraag maar.


Wat ze in huis hebben is nog niet eens zo belangrijk.
Als ze er een goede klant voor hebben, dan hebben ze goede inkomsten en huren ze de beste specialisten wel op de markt.
Nu enkele fabrikanten onderweg zijn zullen daar ook specialisten zijn die minder te doen hebben,
en er zal ook nog wel e.a voormalig Toyota, BMW personeel etc rondlopen.

Als je engine bouwers in huis haalt kosten ze een hoge prijs. Immers die gasten lopen rond bij de concurrentie. Er komen echt geen klanten naar Cosworth, dat is romantiek. Of ze moeten het wiel opnieuw uitvinden.
Some things are too important to be left in the past.

Dimensie

Citaat van: janke op 21 februari 2014 - 22:50:57
Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 22:42:14
Citaat van: janke op 21 februari 2014 - 22:13:10
Citaat van: Perton op 21 februari 2014 - 17:23:03
Als er voldoende budget is, zal Cosworth graag een Turbo V6 bouwen natuurlijk.


Denk ik ook. Turbo-technology hebben ze in huis. Dat was al met de DFX, een afgeleide van de DFV-V8. Werd oa ingezet in de Indy. Maar je moet wel de juiste mensen hebben om zoiets te ontwikkelen. Renault/Ferrari en Mercedes die hebben een budget daar komt Cosworth echt niet mee. Jammer of een gemiste kans?? Ik vraag maar.


Wat ze in huis hebben is nog niet eens zo belangrijk.
Als ze er een goede klant voor hebben, dan hebben ze goede inkomsten en huren ze de beste specialisten wel op de markt.
Nu enkele fabrikanten onderweg zijn zullen daar ook specialisten zijn die minder te doen hebben,
en er zal ook nog wel e.a voormalig Toyota, BMW personeel etc rondlopen.

Als je engine bouwers in huis haalt kosten ze een hoge prijs. Immers die gasten lopen rond bij de concurrentie. Er komen echt geen klanten naar Cosworth, dat is romantiek. Of ze moeten het wiel opnieuw uitvinden.

Zo hebben in het verleden toch ook de Mecachrome's en de Ilmors klanten gekregen als Renault en Mercedes?
Als een toko als RB besluit wat stuivers in Cosworth te steken doen niet onder voor Renault daar steek ik me hand voor in het vuur.

Tuesday

Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 23:10:24
Citaat van: janke op 21 februari 2014 - 22:50:57
Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 22:42:14
Citaat van: janke op 21 februari 2014 - 22:13:10
Citaat van: Perton op 21 februari 2014 - 17:23:03
Als er voldoende budget is, zal Cosworth graag een Turbo V6 bouwen natuurlijk.


Denk ik ook. Turbo-technology hebben ze in huis. Dat was al met de DFX, een afgeleide van de DFV-V8. Werd oa ingezet in de Indy. Maar je moet wel de juiste mensen hebben om zoiets te ontwikkelen. Renault/Ferrari en Mercedes die hebben een budget daar komt Cosworth echt niet mee. Jammer of een gemiste kans?? Ik vraag maar.


Wat ze in huis hebben is nog niet eens zo belangrijk.
Als ze er een goede klant voor hebben, dan hebben ze goede inkomsten en huren ze de beste specialisten wel op de markt.
Nu enkele fabrikanten onderweg zijn zullen daar ook specialisten zijn die minder te doen hebben,
en er zal ook nog wel e.a voormalig Toyota, BMW personeel etc rondlopen.

Als je engine bouwers in huis haalt kosten ze een hoge prijs. Immers die gasten lopen rond bij de concurrentie. Er komen echt geen klanten naar Cosworth, dat is romantiek. Of ze moeten het wiel opnieuw uitvinden.

Zo hebben in het verleden toch ook de Mecachrome's en de Ilmors klanten gekregen als Renault en Mercedes?
Als een toko als RB besluit wat stuivers in Cosworth te steken doen niet onder voor Renault daar steek ik me hand voor in het vuur.
maar wel voor Mercedes en Ferrari?? uiteindelijk zullen alle motoren net als afgelopen jaren toch weer vergelijkbaar zijn, RBR gaat daar echt geen extra geld in steken.

janke

Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 23:10:24
Citaat van: janke op 21 februari 2014 - 22:50:57
Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 22:42:14
Citaat van: janke op 21 februari 2014 - 22:13:10
Citaat van: Perton op 21 februari 2014 - 17:23:03
Als er voldoende budget is, zal Cosworth graag een Turbo V6 bouwen natuurlijk.


Denk ik ook. Turbo-technology hebben ze in huis. Dat was al met de DFX, een afgeleide van de DFV-V8. Werd oa ingezet in de Indy. Maar je moet wel de juiste mensen hebben om zoiets te ontwikkelen. Renault/Ferrari en Mercedes die hebben een budget daar komt Cosworth echt niet mee. Jammer of een gemiste kans?? Ik vraag maar.


Wat ze in huis hebben is nog niet eens zo belangrijk.
Als ze er een goede klant voor hebben, dan hebben ze goede inkomsten en huren ze de beste specialisten wel op de markt.
Nu enkele fabrikanten onderweg zijn zullen daar ook specialisten zijn die minder te doen hebben,
en er zal ook nog wel e.a voormalig Toyota, BMW personeel etc rondlopen.

Als je engine bouwers in huis haalt kosten ze een hoge prijs. Immers die gasten lopen rond bij de concurrentie. Er komen echt geen klanten naar Cosworth, dat is romantiek. Of ze moeten het wiel opnieuw uitvinden.

Als een toko als RB besluit wat stuivers in Cosworth te steken doen niet onder voor Renault daar steek ik me hand voor in het vuur.

RBR steken geen weggegooid geld in Cosworth. Cosworth is historie. Mercedes/Ferrari en ook Renault is "State of the Art".
Some things are too important to be left in the past.

Dimensie

Citaat van: janke op 21 februari 2014 - 23:20:39
Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 23:10:24
Citaat van: janke op 21 februari 2014 - 22:50:57
Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 22:42:14
Citaat van: janke op 21 februari 2014 - 22:13:10
Citaat van: Perton op 21 februari 2014 - 17:23:03
Als er voldoende budget is, zal Cosworth graag een Turbo V6 bouwen natuurlijk.


Denk ik ook. Turbo-technology hebben ze in huis. Dat was al met de DFX, een afgeleide van de DFV-V8. Werd oa ingezet in de Indy. Maar je moet wel de juiste mensen hebben om zoiets te ontwikkelen. Renault/Ferrari en Mercedes die hebben een budget daar komt Cosworth echt niet mee. Jammer of een gemiste kans?? Ik vraag maar.


Wat ze in huis hebben is nog niet eens zo belangrijk.
Als ze er een goede klant voor hebben, dan hebben ze goede inkomsten en huren ze de beste specialisten wel op de markt.
Nu enkele fabrikanten onderweg zijn zullen daar ook specialisten zijn die minder te doen hebben,
en er zal ook nog wel e.a voormalig Toyota, BMW personeel etc rondlopen.

Als je engine bouwers in huis haalt kosten ze een hoge prijs. Immers die gasten lopen rond bij de concurrentie. Er komen echt geen klanten naar Cosworth, dat is romantiek. Of ze moeten het wiel opnieuw uitvinden.

Als een toko als RB besluit wat stuivers in Cosworth te steken doen niet onder voor Renault daar steek ik me hand voor in het vuur.

RBR steken geen weggegooid geld in Cosworth. Cosworth is historie. Mercedes/Ferrari en ook Renault is "State of the Art".

Misschien had ik "als" met hoofdletters moeten schrijven maar..
RB was voor 4 titels ook maar een blikjes fabrikant die eigenlijk weinig tussen die historische teams te zoeken had.
Voorlopig sturen ze mensen naar de ruimte en zijn succes vol in vele sporten.
Ook die historische teams hebben in het verleden gewonen door gewoon mensen in te huren, dat heeft niets met een merk te maken maar met geld.

janke

Citaat van: Dimensie op 22 februari 2014 - 00:00:51
Citaat van: janke op 21 februari 2014 - 23:20:39
Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 23:10:24
Citaat van: janke op 21 februari 2014 - 22:50:57
Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 22:42:14
Citaat van: janke op 21 februari 2014 - 22:13:10
Citaat van: Perton op 21 februari 2014 - 17:23:03
Als er voldoende budget is, zal Cosworth graag een Turbo V6 bouwen natuurlijk.


Denk ik ook. Turbo-technology hebben ze in huis. Dat was al met de DFX, een afgeleide van de DFV-V8. Werd oa ingezet in de Indy. Maar je moet wel de juiste mensen hebben om zoiets te ontwikkelen. Renault/Ferrari en Mercedes die hebben een budget daar komt Cosworth echt niet mee. Jammer of een gemiste kans?? Ik vraag maar.


Wat ze in huis hebben is nog niet eens zo belangrijk.
Als ze er een goede klant voor hebben, dan hebben ze goede inkomsten en huren ze de beste specialisten wel op de markt.
Nu enkele fabrikanten onderweg zijn zullen daar ook specialisten zijn die minder te doen hebben,
en er zal ook nog wel e.a voormalig Toyota, BMW personeel etc rondlopen.

Als je engine bouwers in huis haalt kosten ze een hoge prijs. Immers die gasten lopen rond bij de concurrentie. Er komen echt geen klanten naar Cosworth, dat is romantiek. Of ze moeten het wiel opnieuw uitvinden.

Als een toko als RB besluit wat stuivers in Cosworth te steken doen niet onder voor Renault daar steek ik me hand voor in het vuur.

RBR steken geen weggegooid geld in Cosworth. Cosworth is historie. Mercedes/Ferrari en ook Renault is "State of the Art".


Ook die historische teams hebben in het verleden gewonen door gewoon mensen in te huren, dat heeft niets met een merk te maken maar met geld.

Dat zeggen Perton en ik dan ook. Als er geld is willen ze graag bouwen.  ;) Maar imo is Cosworth in zoverre historie dat die (denk ik) niet meer terugkomen in de F1. Ik zou niet weten wie er miljoenen in wil pompen om mensen, equipment enz. te betalen, terwijl er genoeg leveranciers zijn (Honda komt daar nog bij) om in te kopen.
Some things are too important to be left in the past.

Dimensie

Ik zie het ook niet gebeuren maar onmogelijk is het zeker niet.

Als je voor de motor bij Renault 16 miljoen per jaar moet betalen en je bent daar niet tevreden mee.
Voor 5 jaar motoren zou RB met 2 teams dus 160 miljoen kwijt kunnen zijn.
De motoren kunnen ook aan derden verkocht worden en als Newey dan tegen Mateschitz roept dat die Renault 50 kg te zwaar is en Mateschitz zich bedenkt dat hij eigen merk motoren weer prima voor een of andere marketing kan gebruiken dan kan het snel gaan.

Maikel0230

Dat kan best wel eens kloppen, verder droomt Mateschitz al jaren van een eigen motor voor zijn wagens dus als hij Cosworth kan binnenhalen haalt hij er direct een hele hoop historie bij.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25