Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Sabai

Grote kans dat RBR ook met Honda rijd in 2015 mocht dit een rampjaar voor Renault worden.

Matthijs

Citaat van: NielsD op 21 februari 2014 - 14:22:43
Citaat van: Matthijs op 21 februari 2014 - 08:37:48
Volgens Kobayashi gaan de andere motoren zo'n 30 kilometer harder op het rechte stuk dan de Renaults. Dat maakt testen voor de Renault-teams ook lastig omdat met vol vermogen de rempunten en de punten waar je weer op het gas gaat ook anders zijn.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112590

30 kilometer, holy shit. Dat is een veel te groot verschil.
Wil nog niet zeggen dat ze in het seizoen ook 30 km te langzaam zijn. Andere motorenbouwers beginnen voorzichtig de toeren op te schroeven, Renault misschien nog niet. Bovendien kunnen Renault-rijders ERS niet volledig gebruiken vanwege oververhitting (?) dus dat scheelt ook snelheid.

Jozef

Inderdaad, dat het nu 30 km/h scheelt is vooral omdat Mercedes en Ferrari waarschijnlijk al voluit gaan (of toch zo goed als) en Renault nog niet. Daar gaat zeker nog een serieuze hap vanaf voor Melbourne.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 21 februari 2014 - 15:46:45
Inderdaad, dat het nu 30 km/h scheelt is vooral omdat Mercedes en Ferrari waarschijnlijk al voluit gaan (of toch zo goed als) en Renault nog niet. Daar gaat zeker nog een serieuze hap vanaf voor Melbourne.

Zoals het er nu naar uitziet, gaan de auto's sneller op het rechte stuk dan vorig jaar, maar gaan ze door de hardere banden en de mindere downforce flink langzamer in de bochten. Minder aerodynamica, meer power, dat klinkt goed!

Dimensie

Citaat van: Sabai op 21 februari 2014 - 14:26:23
Grote kans dat RBR ook met Honda rijd in 2015 mocht dit een rampjaar voor Renault worden.

Dat moet Honda dan ook willen.
Misschien is 1 team helemaal zo slecht niet als je ziet dat Renault nu met 4 teams een aardige flater kan slaan..
En dan was er nog het gerucht! dat RB bij Cosworth aan de deur heeft geklopt.

Franky R.

Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 16:20:16
Citaat van: Sabai op 21 februari 2014 - 14:26:23
Grote kans dat RBR ook met Honda rijd in 2015 mocht dit een rampjaar voor Renault worden.

Dat moet Honda dan ook willen.
Misschien is 1 team helemaal zo slecht niet als je ziet dat Renault nu met 4 teams een aardige flater kan slaan..
En dan was er nog het gerucht! dat RB bij Cosworth aan de deur heeft geklopt.


Cosworth, je bedoelt het immer armlastige Cosworth? Goed, als Mateschitz flink de poetlap wil trekken, maar dan zou ik hem adviseren gewoon die hele motorentent op te kopen... :P
;)

Dimensie

Citaat van: Franky R. op 21 februari 2014 - 16:29:11
Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 16:20:16
Citaat van: Sabai op 21 februari 2014 - 14:26:23
Grote kans dat RBR ook met Honda rijd in 2015 mocht dit een rampjaar voor Renault worden.

Dat moet Honda dan ook willen.
Misschien is 1 team helemaal zo slecht niet als je ziet dat Renault nu met 4 teams een aardige flater kan slaan..
En dan was er nog het gerucht! dat RB bij Cosworth aan de deur heeft geklopt.


Cosworth, je bedoelt het immer armlastige Cosworth? Goed, als Mateschitz flink de poetlap wil trekken, maar dan zou ik hem adviseren gewoon die hele motorentent op te kopen... :P
;)

Tja ze hebben een v6 turbo waar anders maar stof op komt dus die zal niet al te duur zijn, en geld hebben ze genoeg bij RB.
Ik vraag nu alleen af waarom een armlastige fabrikant zich überhaupt in een duur project stort wat niet verkocht is.

Perton

Als er voldoende budget is, zal Cosworth graag een Turbo V6 bouwen natuurlijk. (Naja, die hebben ze blijkbaar al gebouwd, maar die wordt in ieder geval niet gebruikt) Ik hoor dat Red Bull-Cosworth-verhaal nu voor het eerst, maar zo raar vind ik het ook niet. Het zijn geen koekenbakkers daar, het probleem was alleen dat ze hun motor zo goedkoop mogelijk moesten maken. Maar als partner van Red Bull en met voldoende budget, waarom zouden ze dan geen echt goede motor kunnen bouwen?

Ik vind dat eigenlijk een realistischer scenario dan Honda. Die hebben al gezegd in 2015 maar één team te willen en Japanners zijn van alles, maar volgens mij houden ze zich wel aan dit soort afspraken. Eergevoel en zulks.

Dimensie

Citaat van: Perton op 21 februari 2014 - 17:23:03
Als er voldoende budget is, zal Cosworth graag een Turbo V6 bouwen natuurlijk. (Naja, die hebben ze blijkbaar al gebouwd, maar die wordt in ieder geval niet gebruikt) Ik hoor dat Red Bull-Cosworth-verhaal nu voor het eerst, maar zo raar vind ik het ook niet. Het zijn geen koekenbakkers daar, het probleem was alleen dat ze hun motor zo goedkoop mogelijk moesten maken. Maar als partner van Red Bull en met voldoende budget, waarom zouden ze dan geen echt goede motor kunnen bouwen?

Ik vind dat eigenlijk een realistischer scenario dan Honda. Die hebben al gezegd in 2015 maar één team te willen en Japanners zijn van alles, maar volgens mij houden ze zich wel aan dit soort afspraken. Eergevoel en zulks.

http://www.f1-fansite.com/f1-news/minardi-red-bull-looking-new-engine-supplier/

RB heeft al 2 teams dus de kosten kunnen gedeeld worden en wie weet zijn er nog andere teams geintreseerd.
Ik heb geen idee hoe lang de Renault contracten zijn maar het zou ook simpel een RB truukje kunnen zijn om de druk wat op te voeren bij Renault.

Franky R.

Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 16:51:07
Citaat van: Franky R. op 21 februari 2014 - 16:29:11
Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 16:20:16
Citaat van: Sabai op 21 februari 2014 - 14:26:23
Grote kans dat RBR ook met Honda rijd in 2015 mocht dit een rampjaar voor Renault worden.

Dat moet Honda dan ook willen.
Misschien is 1 team helemaal zo slecht niet als je ziet dat Renault nu met 4 teams een aardige flater kan slaan..
En dan was er nog het gerucht! dat RB bij Cosworth aan de deur heeft geklopt.


Cosworth, je bedoelt het immer armlastige Cosworth? Goed, als Mateschitz flink de poetlap wil trekken, maar dan zou ik hem adviseren gewoon die hele motorentent op te kopen... :P
;)

Tja ze hebben een v6 turbo waar anders maar stof op komt dus die zal niet al te duur zijn, en geld hebben ze genoeg bij RB.
Ik vraag nu alleen af waarom een armlastige fabrikant zich überhaupt in een duur project stort wat niet verkocht is.


Misschien raakte hun geld daardoor op? En tot zo ver ik het weet, bestond die V6-turbo van Cosworth alleen op papier en in AutoCad.

Jozef

Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 17:43:57
Citaat van: Perton op 21 februari 2014 - 17:23:03
Als er voldoende budget is, zal Cosworth graag een Turbo V6 bouwen natuurlijk. (Naja, die hebben ze blijkbaar al gebouwd, maar die wordt in ieder geval niet gebruikt) Ik hoor dat Red Bull-Cosworth-verhaal nu voor het eerst, maar zo raar vind ik het ook niet. Het zijn geen koekenbakkers daar, het probleem was alleen dat ze hun motor zo goedkoop mogelijk moesten maken. Maar als partner van Red Bull en met voldoende budget, waarom zouden ze dan geen echt goede motor kunnen bouwen?

Ik vind dat eigenlijk een realistischer scenario dan Honda. Die hebben al gezegd in 2015 maar één team te willen en Japanners zijn van alles, maar volgens mij houden ze zich wel aan dit soort afspraken. Eergevoel en zulks.

http://www.f1-fansite.com/f1-news/minardi-red-bull-looking-new-engine-supplier/

RB heeft al 2 teams dus de kosten kunnen gedeeld worden en wie weet zijn er nog andere teams geintreseerd.
Ik heb geen idee hoe lang de Renault contracten zijn maar het zou ook simpel een RB truukje kunnen zijn om de druk wat op te voeren bij Renault.

Volgens mij weet Minardi over zulke zaken net zoveel als wij: niets.

Dimensie

Citaat van: Jozef op 21 februari 2014 - 20:55:20


Volgens mij weet Minardi over zulke zaken net zoveel als wij: niets.

Toro rosso is minardi geweest dus ergens kan hij best een bron hebben.
Al lijkt me het niet heel waarschijnlijk.

Dimensie

Citaat van: Franky R. op 21 februari 2014 - 20:26:36
Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 16:51:07
Citaat van: Franky R. op 21 februari 2014 - 16:29:11
Citaat van: Dimensie op 21 februari 2014 - 16:20:16
Citaat van: Sabai op 21 februari 2014 - 14:26:23
Grote kans dat RBR ook met Honda rijd in 2015 mocht dit een rampjaar voor Renault worden.

Dat moet Honda dan ook willen.
Misschien is 1 team helemaal zo slecht niet als je ziet dat Renault nu met 4 teams een aardige flater kan slaan..
En dan was er nog het gerucht! dat RB bij Cosworth aan de deur heeft geklopt.


Cosworth, je bedoelt het immer armlastige Cosworth? Goed, als Mateschitz flink de poetlap wil trekken, maar dan zou ik hem adviseren gewoon die hele motorentent op te kopen... :P
;)

Tja ze hebben een v6 turbo waar anders maar stof op komt dus die zal niet al te duur zijn, en geld hebben ze genoeg bij RB.
Ik vraag nu alleen af waarom een armlastige fabrikant zich überhaupt in een duur project stort wat niet verkocht is.


Misschien raakte hun geld daardoor op? En tot zo ver ik het weet, bestond die V6-turbo van Cosworth alleen op papier en in AutoCad.

Volgens een site hebben ze de v6
http://oppositelock.jalopnik.com/cosworth-turbo-f1-1509385870
Niet te vergeten dat de pure motor ook nog wel te koop zal zijn.

Maikel0230

Pure zat nog in de ontwikkelingsfase toen dat het geld op was dus dat is een dood spoor, cosworth daarentegen heeft zich dat goed bekeken, of het goed alfoopt is nog wat anders natuurlijk

Als er dit een samenwerking spaakt loopt kunnen ze daar op in spelen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Ik zou er niet op vertrouwen als ik Red Bull was. Een grote geschiedenis wint geen races in het heden, en Cosworth heeft sinds 1994 niets meer laten zien. Ja, twee zeges in gelukkige omstandigheden (Herbert in 1999 en Fisichella in 2003). Het magere V8-tijdperk kun je nog wijten aan het feit dat ze het goedkoop moesten houden, maar de V10 stelde ook al weinig voor.