Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

3phasE

Ja, maar die ontwikkeling is off-season lijkt mij, Jozef.
Na de start in Austalië zal er gedurende het seizoen toch wel een slot op gaan lijkt mij.
En Renault zal de problemen dan toch het liefst hebben opgelost....
The future is electric!

Sabai

Citaat van: Keijmel op 03 februari 2014 - 20:11:59
Ja, maar die ontwikkeling is off-season lijkt mij, Jozef.
Na de start in Austalië zal er gedurende het seizoen toch wel een slot op gaan lijkt mij.
En Renault zal de problemen dan toch het liefst hebben opgelost....


Ik denk dat er altijd wel een uitzondering gemaakt word als dit echt nodig is. We hebben toch ook geen zin om 4 teams kruipend over het asfalt te zien gaan en telkens zien uitvallen na enkele ronden.

Jozef

Citaat van: Keijmel op 03 februari 2014 - 20:11:59
Na de start in Austalië zal er gedurende het seizoen toch wel een slot op gaan lijkt mij.

Euh, daar heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord. Iemand anders wel? ???

3phasE

The future is electric!

Tuesday

Citaat van: Jozef op 03 februari 2014 - 20:17:53
Citaat van: Keijmel op 03 februari 2014 - 20:11:59
Na de start in Austalië zal er gedurende het seizoen toch wel een slot op gaan lijkt mij.

Euh, daar heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord. Iemand anders wel? ???
ja, ik heb daar vorige week wel mensen (van Renault) over gehoord en had daarvoor ook al wel begrepen dat de motoren vanaf eind februari in principe voor de rest van het jaar zijn bevroren. Maar met toestemming van de FIA kan er eventueel wel wat aangepast worden.

Jozef

Citaat van: Keijmel op 03 februari 2014 - 20:25:10We hebben over het (door)ontwikkelen van de motoren, en dus niet over de auto's zelf, Jozef.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/306147/renault-motoren-niet-van-acceptabel-prestatieniveau/

Hmm, interessant. Die uitspraak ga ik zeker niet tegenspreken maar ik vraag me wel nog steeds af of White het dan over de hele motor heeft of alleen over de gehomologeerde onderdelen. In de Sporting Regulations staat namelijk wel "no changes may be made to the design or construction of the homologated parts for the duration of the homologation period". Alsof het dus alleen over die paar bevroren onderdelen gaat.

Ik vind die hele regel wel verwarrend hoor dus misschien heb ik het wel verkeerd begrepen. ;)

Dimensie

De Renault teams waren weer lekker onderweg vandaag, van de gereden rondjes zijn de meeste installatie rondjes.
24 dagen om het allemaal in orde te krijgen..

Maikel0230

Vanuit Bahrein? Ze hebben zichzelf een beetje in de voet geschoten door warmere winteroorden op te zoeken. Ik heb zo'n vermoeden dat we het laatste van deze problemen nog niet gezien hebben.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Citaat van: Maikel0230 op 19 februari 2014 - 22:26:47
Vanuit Bahrein? Ze hebben zichzelf een beetje in de voet geschoten door warmere winteroorden op te zoeken. Ik heb zo'n vermoeden dat we het laatste van deze problemen nog niet gezien hebben.

Maar Maikel, ze gaan ook racen in warme-oorden. Was het volgens jou dan beter om op een koude Nürburgring te gaan testen?? Volgens mij heeft het er niks mee vandoen. Bepaalde systemen geven problemen bij gebruikers van Renault- motoren. Maar de motor zelf is toch prima in orde??
Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230

#504
Citaat van: janke op 19 februari 2014 - 22:46:38
Citaat van: Maikel0230 op 19 februari 2014 - 22:26:47
Vanuit Bahrein? Ze hebben zichzelf een beetje in de voet geschoten door warmere winteroorden op te zoeken. Ik heb zo'n vermoeden dat we het laatste van deze problemen nog niet gezien hebben.

Maar Maikel, ze gaan ook racen in warme-oorden. Was het volgens jou dan beter om op een koude Nürburgring te gaan testen?? Volgens mij heeft het er niks mee vandoen. Bepaalde systemen geven problemen bij gebruikers van Renault- motoren. Maar de motor zelf is toch prima in orde??

Ik stel ook nergens dat ze een slechte keuze gemaakt hebben, ik denk alleen vanuit het Renault standpunt het moeilijk zal zijn om echt doeltreffende updates door te voeren omdat ze in Bahrein zitten, de afstand Viry-Châtillon/Bahrein is nu eenmaal verder dan Viry-Châtillon/Barcelona. Voordeel is natuurlijk wel dat ze twee weken achter elkaar hebben nu.

Verder is er an sich niets mis met het Renault blok maar schuilt het probleem vooral bij het ERS van Renault, dat in alle wagens niet goed werkt ook Caterham niet, verder hebben sommige teams ook problemen met de koeling van het blok en dan kijk ik vooral naar STR en RB.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 19 februari 2014 - 22:26:47
Vanuit Bahrein? Ze hebben zichzelf een beetje in de voet geschoten door warmere winteroorden op te zoeken. Ik heb zo'n vermoeden dat we het laatste van deze problemen nog niet gezien hebben.

Is het niet de FIA die dat beslist?

Edwin90

Citaat van: Kootje op 20 februari 2014 - 09:36:53
Citaat van: Maikel0230 op 19 februari 2014 - 22:26:47
Vanuit Bahrein? Ze hebben zichzelf een beetje in de voet geschoten door warmere winteroorden op te zoeken. Ik heb zo'n vermoeden dat we het laatste van deze problemen nog niet gezien hebben.

Is het niet de FIA die dat beslist?

Dat zal ongetwijfeld met de teams overlegd zijn. Omdat die natuurlijk voor de kosten opdraaien om daar helemaal heen gaan.

Kootje


Matthijs

Volgens Kobayashi gaan de andere motoren zo'n 30 kilometer harder op het rechte stuk dan de Renaults. Dat maakt testen voor de Renault-teams ook lastig omdat met vol vermogen de rempunten en de punten waar je weer op het gas gaat ook anders zijn.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112590

NielsD

Citaat van: Matthijs op 21 februari 2014 - 08:37:48
Volgens Kobayashi gaan de andere motoren zo'n 30 kilometer harder op het rechte stuk dan de Renaults. Dat maakt testen voor de Renault-teams ook lastig omdat met vol vermogen de rempunten en de punten waar je weer op het gas gaat ook anders zijn.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112590

30 kilometer, holy shit. Dat is een veel te groot verschil.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna