Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

0634

Mooi Franky. De man verdient wel een bericht bij zijn overlijden. Bijzonder knap hoe hij al die jaren de handschoen oppakkte tegen multinationals als Ford, Honda en Ferrari.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 06 januari 2014 - 20:44:01
Mooi Franky. De man verdient wel een bericht bij zijn overlijden. Bijzonder knap hoe hij al die jaren de handschoen oppakkte tegen multinationals als Ford, Honda en Ferrari.
Ja, dat verdient Hart zeker. Het is ook iets wat ik tegenwoordig mis in de F1. Daarom is het ook zo jammer dat PURE van Pollock het niet redde, omdat Todt zijn oren liet hangen naar Di Montezemolo.


Echt een verloren kans om geen viercilinder toe te staan voor de turbo-configuratie... >:(

Jozef

Citaat van: Wings op 03 januari 2014 - 22:38:17
Je gebruikt alle versnellingen van een bak. Even kort uitgelegd, op Monza maak je gebruik van een zogeheten lange bak, op Monaco een korte. Maar complete versnellingen niet gebruiken of een overdrive...dat lijkt mij héél sterk. Dan zouden de versnellingen onnodig lang zijn waardoor je in iedere versnelling acceleratie te kort komt.

Tja, zo zou het zijn, maar het punt is dus dat er in 2014 geen korte of lange bak meer is, maar één bak voor het hele seizoen. Dus dat wordt waarschijnlijk inderdaad in Monaco niet in de 8ste versnelling zitten, en in Monza heel lang in z'n 8 in de limiter rijden.

Maikel0230

De officiële lijst van de FIA meldt dat Lotus met Renault motoren gaat rijden, ondanks dat er nog geen kribbel bekend gemaakt is. Goed voor Lotus natuurlijk als het echt zo is, denk niet dat de FIA op dat vlak met spek gaat schieten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fabian

Op zich is het ook niet zo vreemd dat de officiele lijst van de FIA dat zegt. Vorig seizoen reed Lotus ook met Franse motoren dus het is aannemelijk dat het in 2014 ook zo zal zijn. Helemaal gezien het feit dat Lotus nooit geroepen heeft op zoek te zijn naar een andere leverancier. Echter staat Max Chilton ook op de officiele lijst van de FIA wat betreft de vaste nummers en ik weet nog niet of Chilton volgend jaar voor Marussia rijdt. Ga er wel vanuit maar zeker is het nog niet.

Perton

Volgens mij is zo'n lijst wel altijd gebaseerd op wat de teams doorgeven en niet op wat officieel is gepresenteerd.  Zo stonden een paar jaar terug buemi en alguersuari (of het was al.met ricciardo.en vergne) niet op de in decembwr gepubliceerde lijst, wat uiteindelijk gewoon een administratieve reden had.

Dus als renault op die lijst bij lotus staat is het omdat dat door lotus is doorgegeven. Net als dat chilton is doorgegeven door marussia.

janke

Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Haha, dat lijkt in de verste verte niet op die oude render, dat was dus ook maar wat zandstrooierij voor de concurrentie blijkbaar. :D

Perton

Ik weet niet meer waar ik het las, misschien F1Fanatic, en ik heb het artikel ook maar vluchtig bekeken, maar volgens mij kwam het erop neer dat Renault heeft gezegd dat de motoren van dit jaar qua prestaties (lees: rondetijden) niet zo onder zullen doen als de oude motoren. Dat vond ik wel interessant, aangezien een Italiaanse eerder site eerder in het meest pessimistische geval uitging van tien seconden langzamer gemiddeld.

-edit- was inderdaad F1Fanatic, hierzo: http://www.f1fanatic.co.uk/2014/01/22/f1-wont-lose-speed-new-2014-engines-white/

Franky R.

Citaat van: Perton op 22 januari 2014 - 22:31:13
Ik weet niet meer waar ik het las, misschien F1Fanatic, en ik heb het artikel ook maar vluchtig bekeken, maar volgens mij kwam het erop neer dat Renault heeft gezegd dat de motoren van dit jaar qua prestaties (lees: rondetijden) niet zo onder zullen doen als de oude motoren. Dat vond ik wel interessant, aangezien een Italiaanse eerder site eerder in het meest pessimistische geval uitging van tien seconden langzamer gemiddeld.

-edit- was inderdaad F1Fanatic, hierzo: http://www.f1fanatic.co.uk/2014/01/22/f1-wont-lose-speed-new-2014-engines-white/


Whiting had het ook over drie tot vier secondes trager dan de auto's van vorig jaar...

Jozef

Citaat van: Perton op 22 januari 2014 - 22:31:13
Ik weet niet meer waar ik het las, misschien F1Fanatic, en ik heb het artikel ook maar vluchtig bekeken, maar volgens mij kwam het erop neer dat Renault heeft gezegd dat de motoren van dit jaar qua prestaties (lees: rondetijden) niet zo onder zullen doen als de oude motoren. Dat vond ik wel interessant, aangezien een Italiaanse eerder site eerder in het meest pessimistische geval uitging van tien seconden langzamer gemiddeld.

-edit- was inderdaad F1Fanatic, hierzo: http://www.f1fanatic.co.uk/2014/01/22/f1-wont-lose-speed-new-2014-engines-white/

Die Italiaanse site had het toen niet alleen over de motoren maar vooral ook over de aero-beperkingen en de slechtere banden.

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Hoezo? Het klinkt wat lager dan we gewend waren maar het is niet zo dat dit voor het eerst is in de Formule 1.

Je moet eens geluidsfragmenten horen van de echte turbo era, of iets anders met lage tonen (denk aan de V8's in pakweg 1994-96). Uiteraard heeft ieder zo zijn voorkeur, maar ik vind wat we tot nu toe konden horen best fraai.

NielsD

Citaat van: Jehoentelaar op 24 januari 2014 - 19:19:19
Hoezo? Het klinkt wat lager dan we gewend waren maar het is niet zo dat dit voor het eerst is in de Formule 1.

Je moet eens geluidsfragmenten horen van de echte turbo era, of iets anders met lage tonen (denk aan de V8's in pakweg 1994-96). Uiteraard heeft ieder zo zijn voorkeur, maar ik vind wat we tot nu toe konden horen best fraai.

Waar de Formule 1 zich de laatste jaren van onderscheidt van de rest is het hoge schelle geluid, nu klinkt het net als een Gallardo die voor een stoplicht staat te wachten. Hier gaan nog mensen over vallen..

En het klinkt wat lager? Het klinkt veel lager...
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna