Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Perton

#225
Naja jij was degene die begon met 'ben je ooit bij een f1-wedstrijd geweest' en vervolgens gaat er iemand zelfs nog een stap verder dan dat, en gaat het tegen jouw opinie in en is het plotseling niet relevant meer. Beetje gek

IEDEREEN die een pitstraat oversteekt KIJKT altijd om zich heen. Dat geluid ook maar iets uitmaakt is pure flauwekul.

En ik heb niet 'een keer in een pitstraat rondgelopen'. Ik heb meerdere malen in een pistraat gewerkt. Maar ik zie dat ik het in mijn vorige post inderdaad zo verwoordde. Excuses daarvoor.

robbert

Citaat van: Perton op 24 december 2013 - 22:48:10
Tsja als we niet onze mening mogen verkondigen omdat de mensen in de Formule 1 het allemaal beter weten dan wij heb ik wel een suggestie voor de beheerders van GPPits.net: stop met dit forum!



ja inderdaad, of als je een eigen mening hebt, en men heeft daar dan nog commentaar op. Dat vind ik ook al heel erg

Tuesday

#227
Citaat van: Perton op 25 december 2013 - 00:34:57
Naja jij was degene die begon met 'ben je ooit bij een f1-wedstrijd geweest' en vervolgens gaat er iemand zelfs nog een stap verder dan dat, en gaat het tegen jouw opinie in en is het plotseling niet relevant meer. Beetje gek
ja, dat was iets wat ik me op dat moment afvroeg, gezien Keijmel zn theorie over alternatieven om een stille auto hoorbaar te maken. Ging puur over het idee van geluid dat F1 auto's maken. Iedereen die dat gehoord heeft zal beamen dat dat een hels kabaal is, maar mensen die nog nooit bij F1 zijn geweest realiseren zich dat misschien niet. Veiligheid, is veel subjectiever en lastiger te beoordelen. Ook al vind 95% het veilig, dat wil niet zeggen dat dat het ook is en dat daarmee er geen veiligsheidsprobleem is.  Voor het vormen van jouw mening is jouw ervaring wel relevant uiteraard, maar mij en anderen overtuig je er niet mee, hooguit mensen die zelf die ervaring niet hebben

Citaat van: Perton op 25 december 2013 - 00:34:57
IEDEREEN die een pitstraat oversteekt KIJKT altijd om zich heen. Dat geluid ook maar iets uitmaakt is pure flauwekul.

En ik heb niet 'een keer in een pitstraat rondgelopen'. Ik heb meerdere malen in een pistraat gewerkt. Maar ik zie dat ik het in mijn vorige post inderdaad zo verwoordde. Excuses daarvoor.
Als je dat nou zo doormailt naar de FIA, met hoofdletters, dan overtuig je ze misschien wel idd. CV erbij en je hebt ze zo om. Nee, je kunt wel iets heel hard gaat roepen omdat jij het vindt en het zo ervaren hebt, maar zo werkt het niet natuurlijk.

Tuesday

Citaat van: robbert op 25 december 2013 - 01:32:17
Citaat van: Perton op 24 december 2013 - 22:48:10
Tsja als we niet onze mening mogen verkondigen omdat de mensen in de Formule 1 het allemaal beter weten dan wij heb ik wel een suggestie voor de beheerders van GPPits.net: stop met dit forum!



ja inderdaad, of als je een eigen mening hebt, en men heeft daar dan nog commentaar op. Dat vind ik ook al heel erg
als het inhoudelijk commentaar is lijkt me er niks mis mee. En soms kan het misschien ook wel eens ietwat persoonlijk worden, maar dat hoort ook een beetje bij een forum.

0634

Citaat van: Perton op 24 december 2013 - 23:35:50
Nee. Maar soms gaat het ook om het signaal dat je afgeeft. Tenslotte is de Tour de France ook niet echt groen als je nagaat hoeveel de vrachtwagens, volgwagens, televisieauto's, televisiemotoren, helikopters en toeschouwers met hun caravans uitstoten. Maar het evenement zelf geeft wel het signaal af dat fietsen goed voor je is (doping even daargelaten).

En ik ga er vanuit (maar dat is slechts een aanname van mijn kant) dat een 'elektrische pitstraat' slechts een eerste stap is naar iets groens. Tenminste, ik mag hopen dat dat de gedachte is, anders vind ik ze bij de FIA niet bijster intelligent. Mocht dit echter niet zo zijn, ben ik het volledig met je eens dat het niet echt uitmaakt.

Als signaal is het positief, dat ben ik wel met je eens, KERS was dat ook trouwens, maar dit zal meer opvallen bij het grote publiek.

Maar een eerste stap... daarmee impliceer je dat ze daarmee uiteindelijk willen gaan racen?

Perton

#230
O nee dat weet ik niet. Ik zeg dat het een aanname is dat het een eerste stap is. Hoe het vanaf hier verder gaat / zou moeten gaan in hun ogen, heb ik ook geen idee van.

Tuesday, ik zou best voor de FIA willen werken hoor :P. Nee maar ik bedoel, kijk naar die dubbele puntentellingen, daarvan vinden toch ook heel veel mensen dat er een fout is gemaakt? Waarom zou de FIA hier dan per se gelijk hebben? Jij redeneert een beetje vanuit de omgekeerde wereld: de FIA heeft dit besloten DUS hebben ze gelijk. Ik vraag me liever af waarom ze het hebben besloten en kom dan, en dat is inderdaad gebaseerd op eigen ervaringen, dus ik beweer ook absoluut niet gelijk te hebben, tot de conclusie dat ik er niets van snap.

Of ja, ik snap het wel. Alle drie de motorenfabrikanten vroegen erom, dus logisch dat de FIA dan ja zegt. Pure democratie, dus ik snap wel waarom de FIA ja zegt. En dan gaan we kijken waarom de fabrikanten erom vragen. Iemand (ik weet niet meer wie) zei dat de systemen in principe al op hun plaats zaten, dus kosten lijkt me dan inderdaad geen argument. Dus kiezen ze voor het magische woord veiligheid. Met dat woord kan je alles gedaan krijgen in de Formule 1. Kijk maar naar Silverstone afgelopen jaar.

Misschien is het inderdaad niet zo veilig als ik denk. Maar als ik zelf heel eerlijk ben, denk ik eerder dat het veiligheidsaspect een beetje door de fabrikanten wordt overdreven, omdat ze niet zoveel zin hebben te veel hooi op hun vork te nemen voor 2014. Maar als ze dat zouden zeggen, zou de FIA antwoorden met: "Dikke YOLO, doe het maar gewoon", echter door het op de veiligheid te gooien en het unaniem te doen, moet de FIA het wel uitstellen.

Let wel! Dit is pure speculatie van mijn kant, maar als ik heel eerlijk ben geloof ik eerder dat de waarheid meer richting mijn theorie gaat, dan dat het nou echt om de veiligheid gaat. Maar da's mijn mening.

Sabai

Ik heb eerder een ander artikel gelezen op racexpress en daar ging het over dat het een te duur systeem zou zijn om te ontwikkelen. De reden veiligheid stond er niet bij en is ook bullshit imo.

0634

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de veiligheid BS is, al zullen er vast middelen zijn. Als ik denk aan zo'n geluidloos elektrisch scootertje, dan denk ik dat het inderdaad wel een nadeel is dat het geen geluid maakt. Heel veel doe je in het verkeer ongemerkt op geluid.

Sabai

Als ik in de auto zit hoor ik sowieso geen geluid en doe ik alles op zicht.Op de fiets hoor je wel eerder iets van achter maar toch blijft kijken het belangrijkst. Zo ook in de pits en ik weet het uit ervaring er is zoveel omgevings geluid en hectiek dat goed kijken belangrijker is dan het geluid en er is ook nog die sirene bij de pitsingang en djie hoor je wel goed ook met oordoppen op.

0634

Als je in de auto zit, hoor jij geen geluid? Natuurlijk is zicht belangrijker, maar niet het enige. Dat merk je ook aan al die idioten met oordoppen in op de openbare weg. Die missen vaak wat.

Als je door een pitstraat wandelt is geluid een hulpmiddel, zoals in het hele verkeer. Haal dat weg en je zal met een alternatief moeten komen. Een sirene aan het begin van de pitstraat is dat in ieder geval niet.

Sabai

#235
Ik rij altijd met de radio aan.En ik heb een auto van 2 jaar oud die erg goed geïsoleerd is. Vaak hoor ik niet eens de sirenes van de hulpdiensten maar zie ze wel .

Sabai

Denken jullie ook daf Honda een oneerlijk voordeel heeft door een jaar later te konen met hun nieuwe motor?  De huidige leveranciers vinden stiekem van wel want hun motor word bevroren qua ontwikkeling. Maar Honda niet en kan daardoor handig inspringen op problemen waar de andere tegen aanlopen.  Ik denk dat ze er zeker voordeel van gaan hebben maar of het genoeg is om meteen te domineren denk ik niet.

Jehoentelaar

Veel aannames. Als Honda er voordeel van heeft is dat gewoon een slimme strategie geweest. Verder zijn er in andere motortijdperken ook zat leveranciers later ingestapt; het is wel gebleken dat dat geen garantie op succes is.

3phasE

#238
Ik denk niet dat de dominantie van een team afhangt van alleen een motor, Sabai.
Het gaat echt om het totaal pakket, en dan nog vooral om het ontwerp van de auto.

Ook denk ik niet dat Honda in het voordeel is.
Zijn hebben b.v. niet de mogelijkheid om aankomend seizoen hun motor op het circuit (onder echte raceomstandigheden) te testen....
The future is electric!

Sabai

Maar ze kunnen wel over de schouder van Mc Laren meekijken hoe de Mercedes motor het doet.Zal wel niet mogen maar zal heus wel gaan gebeuren.