Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Maikel0230

Dus het blijft in te zetten met een knopje, net zoals KERS?

Mijn excuses voor mij onwetendheid op dit vlak maar ik ken KERS beter als dit nieuw systeem.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

http://m.youtube.com/watch?v=LWRRv545omE&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DLWRRv545omE

In dit filmpje word uitgelegd hoe het nieuwe ers werkt.Ze kunnen het 33.3 seconden per ronde gebruiken. De turbo is onderdeel van het ers dus dit is efficiëntie in het uiterste en zeer inovatief vind ik.

3phasE

KERS 2.0 zeg maar  ;)
Behoorlijk complex, maar formule1 hoort dan ook voorop te lopen als het om technologie gaat...
The future is electric!

Perton

Ik ben zo slecht in het technische aspect. Ik kijk in melbourne wel wat ik ervan vind :p

Sabai

Voor mij is F1 juist zo interessant mede door het technische aspect.

3phasE

Vind ik ook, Sabai.
Leuk is ook dat je dergelijke technologieën terug gaat zien in productie auto's.
Dat is ook precies waarom de sport zo aantrekkelijk is voor autofabrikanten en motorenleveranciers...
The future is electric!

Jehoentelaar

Mwah, dat waag ik te betwijfelen. Op technologisch vlak deelt de Formule 1 die koppositie sowieso met het WEC.

3phasE

Wat technologie betreft gaat de formule 1 echt wel weer een stapje verder dan Audi (met de E-tron) en Toyota (met hun hybride) in het WEC, Jeroen.  :)
The future is electric!

Buxoq

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=54659 Ik weet niet of het waar is maar Mercedes schijnt achter te lopen met de motor voor 2014. Ik krijg het idee dat er werkelijk geen pijl op te trekken is hoe iedereen er voor staat.

Jehoentelaar

Waarom zijn de technologieën die Audi en Toyota (en Porsche) ontwikkelen minderwaardig aan de collectief toegepaste technologie van de Formule 1?

Sabai

Dat is het niet . Maar het kers systeem van audi is uitgevonden en ontwikkeld door williams en ook Porsche maakt gebruik van hun technologie.

Kootje

Citaat van: Sabai op 11 december 2013 - 21:33:36
Dat is het niet . Maar het kers systeem van audi is uitgevonden en ontwikkeld door williams en ook Porsche maakt gebruik van hun technologie.

Williams zelf daarentegen ..... ::)

3phasE

Je kunt de systemen die in het WEC gebruikt worden i.d goed vergelijken met het KERS  van afgelopen seizoen, hoewel er tussen de systemen van Audi en Toyota ook veel verschillen zitten.
Toyota maakt bijvoorbeeld gebruik van een condensator ipv een accu om de electriciteit in op te slaan.
Audi gebruikt het systeem om de voorwielen aan te drijven waardoor de E-tron vierwielaangedreven is, Toyota gebruikt het hybride-systeem om de achterwielen aan te drijven.

Maar zoals gezegd gaat het ERS dat volgend seizoen in de formule1 gebruikt gaat worden echt weer een stukje verder wat het 'hergebruiken' van energie betreft.
Leuk detail is wel dat de nieuwe f1 turbomotoren (inclusief ERS) in 2015 ook in het WEC gebruikt gaat worden....
The future is electric!

Sabai

Citaat van: Kootje op 11 december 2013 - 22:22:09
Citaat van: Sabai op 11 december 2013 - 21:33:36
Dat is het niet . Maar het kers systeem van audi is uitgevonden en ontwikkeld door williams en ook Porsche maakt gebruik van hun technologie.

Williams zelf daarentegen ..... ::)

Sportief gezien niet maar financieel daarentegen heeft het ze veel gebracht en helpt het hun te overleven in de F1.

3phasE

Het zou mij niet verbazen wanneer Williams met een competitieve auto op de proppen komt.
Nieuwe reglementen, nieuwe auto's, dus nieuwe kansen.
En bovendien twee nieuwe aërodynamica-experts (bij Lotus en Redbull weggehaald) en Massa natuurlijk  ;)
The future is electric!